Szállítógépek váltása a MH-nél

Minél is potensebb, minél is fejlettebb és minél is olcsóbb a C-130J?
Mint a mondat elejéből kiderül, "az öreg C-130 Herkuleseknél" - és olcsóbb is, mintha 1 teljesen más típusra váltanának.
Vagy nem volt elég vastag a cégtulajok számára a Boeing ajánlata, vagy a brazil kormány nem ment bele a teljes vételbe.
Mint a linkek mutatják, a civil üzletággal a Boeing eléri. amit akar: Behozza az Airbus-CSeries előnyét. Ám az "árnövelő" katonai gépekkel nem sokra mennének, mert a brazil kormány SOHA nem menne bele - a Pentagonnál lényeges - USA gyártásba. Az meg teljesen érthető, hogy a Boeing nem akar kiköltekezni az emelkedő ü.a. árakkal "bizonytalan" piacai miatt.
 
Mint a mondat elejéből kiderül, "az öreg C-130 Herkuleseknél" - és olcsóbb is, mintha 1 teljesen más típusra váltanának.

Mint a linkek mutatják, a civil üzletággal a Boeing eléri. amit akar: Behozza az Airbus-CSeries előnyét. Ám az "árnövelő" katonai gépekkel nem sokra mennének, mert a brazil kormány SOHA nem menne bele - a Pentagonnál lényeges - USA gyártásba. Az meg teljesen érthető, hogy a Boeing nem akar kiköltekezni az emelkedő ü.a. árakkal "bizonytalan" piacai miatt.
Vigyázz, a Pentagon és a Boeing az két külön "cég", ne keverd őket. Itt a B. ad ki pénzt a brazil cégért, és neki szerintem nem célja az USA-beli gyártás, nekik jobb a sokkal olcsóbb brazil munkaerő amivel exportra gyárthatnak.
 
Vigyázz, a Pentagon és a Boeing az két külön "cég", ne keverd őket. Itt a B. ad ki pénzt a brazil cégért, és neki szerintem nem célja az USA-beli gyártás, nekik jobb a sokkal olcsóbb brazil munkaerő amivel exportra gyárthatnak.
Jogos. Én csak wolframnak válaszoltam, mert Ő vetette fel a KC-390 Pentagonnak való eladását - ami szerintem kizárt. Brazil gyártással pláne...!
 
Mint a mondat elejéből kiderül, "az öreg C-130 Herkuleseknél" - és olcsóbb is, mintha 1 teljesen más típusra váltanának.

Na nézzük, mitől lehetne olcsóbb? Van ugye a vételár. Amit sajna nem tudunk pontosan. Az üzemeltetési költség, amit szintén nem...
Aztán, ha van az adott országnak/hadseregnek helyi szervizbázisa, meg ott raktáron sok alkatrész, ami pont jó az újabb generációhoz is (az ilyesmi amúgy mennyire jellemző úgy általában és akár a C-130 vonatkozásában?). És ott van még az átképzési költség egy más típusra (ha egy régi típus újabb változatán változik a műszerfal, meg az-az, akkor nem kell némi képzés?). Ez utóbbi mekkora költség lehet vajon?

De a képességdifi akkor is ott van. Ha te a "csupaszon" kb. 20-25 tonnás Boxer MRAV-odat akarod légiszállítani, akkor lehet akár olcsóbb is a C-130, csak épp nem mész vele semmire, mert nem fér bele/nem bírja el.

Mint a linkek mutatják, a civil üzletággal a Boeing eléri. amit akar: Behozza az Airbus-CSeries előnyét. Ám az "árnövelő" katonai gépekkel nem sokra mennének, mert a brazil kormány SOHA nem menne bele - a Pentagonnál lényeges - USA gyártásba. Az meg teljesen érthető, hogy a Boeing nem akar kiköltekezni az emelkedő ü.a. árakkal "bizonytalan" piacai miatt.

A Boeing azt érte el, amit tudott és nem azt, amit akart.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
dassault_falcon_7x_a_legiszallitasi_kepessegfejlesztes_masodik_fazisa
Egy ujabb madárka a honvédség szárnyasai közé.
A lormánytagok kényelmesen utazhatnak, remélem börfotel van benne.
 
dassault_falcon_7x_a_legiszallitasi_kepessegfejlesztes_masodik_fazisa
Egy ujabb madárka a honvédség szárnyasai közé.
A lormánytagok kényelmesen utazhatnak, remélem börfotel van benne.
12-16 férőhellyel + pilóták elég korlátozott delegáció utazhat, biztos kell ez nekünk? előre félek a 444 index cikkektől...
 
A Falcon 7x-ben is bőven van katonai fejlesztési potenciál.
Ld.:
screenshotAtUploadCC_1519965399115.png

Falcon 7x Epicure
https://thaimilitaryandasianregion....e-falcon-epicure-to-serve-french-air.html?m=1

Viszont ezek kormánygépek lesznek. Az is kell...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Nemerson
Szürkére festett gép, vezérsíkon bázisjel, letakart ék felségjel... Nem, nem biztos... :D
És erről hol van a kép?
A forrást nem láttam, de végül azért kerestem magamnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Most hogy nincs már Magyar Nemzet, egyből mennyivel barátságosabb az írás hangneme...

Az egyetlen An-26-osunk meg már több mint egy hónapja nem repült. Kérdés hogy műszaki probléma van vagy tényleg ennyire nincs rá szükség....:hadonaszos:

A szolnoki katonai ejtőernyős világbajnokságra meg a szlovénok küldenek PC-6-osokat, hogy legyen miből ugrani a résztvevőknek.