Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 156
24 067
113
A szárazföldiek keze meg egyre inkább ökölbe szorul...

Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O
Vigyázó szemetek Bajorországra vessétek :)
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:
https://magyaridok.hu/belfold/korszeru-modern-honvedseg-epul-3339542/

Ajánlom figyelmedbe, hogy eddig feltűnően európai gépeket vásároltunk: A319, H145M és a Falcon 7x.
Élek a gyanúval, hogy ha lesz is An-26 pótlás, az biztosan nem KC-390 lesz, hanem A400M, nagyon esetleg C-130J. Elöbbiből talán 2, utóbbiból talán 4 kijön.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and arcas

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 807
72 399
113
Viszont ha így van, akkor Benkő mire gondolt? Zord szerint:

"A LégierőBlogger becslése szerint a Z2026 háromfázisú légiszállítási képességfejlesztésének a bekerülési-rendszeresítési költségvonzata a 100-150 milliárd forintos sávban mozoghat."

Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:

"illetve szükség van még kisebb, akár kevesebb számú személyt vagy kisebb terjedelmű tárgyakat, eszközöket, alkatrészeket szállítani képes, úgynevezett futárszolgálatot ellátó repülőgépekre is."

A bőr üléseken nyilván nem fognak Gripen alkatrészeket keresztülfektetni, hogy összekarcolják a mahagóni asztalokat. Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.

Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
16_15eb.jpg


Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
let_410_ng.jpg


Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!
Azt hittem az Air America filmből teszed be a domboldalon leszálló portert. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 749
26 058
113
d9aa562fb7ba1d2bc9073573ff7fbddb.jpg

Ez mennyire állja meg a helyét? E kép alapján az A400M a legtutibb választás abban az esetben ha Antonov szóba se jöhet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 678
12 102
113
Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O

A Falcont valamikor December környékén írtam az Airbusokkal együtt. :)
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113

Felhívom a figyelmet arra, hogy a futár- és szállítógép, amely többek között kisebb kisebb kötelékek szállítására lett véve, milyen kedves hanglatfényekkel van felszerelve a lépcsőn:

1000x667@03.jpg


Ahogy az A319 esetében is, itt sem az a gondom, hogy az ország vásárol egy vagy két VIP / kormánygépet.
Az bosszant, hogy mindezt a közvélemény elől elhallgatva, csendben, félrevezetően teszik, folyton hangoztatva, hogy ezek katonai gépek, a katonaság részére és így tovább.

Arra a célra, amit Szénási Jenő ezredes felvázolt, nem egy Dassault Falcon 7X az ideális gép, hanem mondjuk egy Pilatus PC-12.
Más légierőknél is van Dassault Falcon 7X állományban, de kizárólag VIP feladatkörben.
Nem kellene hülyének nézni a T. állampolgárokat. Már bocsánat...
 

kopoltyu

Well-Known Member
2017. február 3.
117
287
63
ugyanmar a katonai vizfejet is fuvarozni kell ilyen-olyan rendezvenyekre tehat KELL a katonai vip futargep :) na meg aztan mivel jarna a vezerkar
(kozt elnok ur) latogatni a misszios brigadokat? :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 859
6 030
113
Viszont ha így van, akkor Benkő mire gondolt? Zord szerint:

"A LégierőBlogger becslése szerint a Z2026 háromfázisú légiszállítási képességfejlesztésének a bekerülési-rendszeresítési költségvonzata a 100-150 milliárd forintos sávban mozoghat."

Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:

"illetve szükség van még kisebb, akár kevesebb számú személyt vagy kisebb terjedelmű tárgyakat, eszközöket, alkatrészeket szállítani képes, úgynevezett futárszolgálatot ellátó repülőgépekre is."

A bőr üléseken nyilván nem fognak Gripen alkatrészeket keresztülfektetni, hogy összekarcolják a mahagóni asztalokat. Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.

Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
16_15eb.jpg


Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
let_410_ng.jpg


Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!

Dehogy lesz itt ilyen kis szállító, mint az L410. A futârgép titulust ráhúzzák a Falconra, nehogy kormánygépnek kelljen nevezni. A Benkő idézett szöveg még a Falcon érkezés előtt volt. Amúgy kisebb alkatrészeket beleraksz egy belülről kibélelt gurulós "koffer-be", és már viheti is a Falcon.