Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Csendben hadd jegyezzem meg, hogy ennek a vitának semmi értelme. Az egész - ha valakinek nem tűnt volna fel -, költségvetési, könyvelési manőver. Miért? A honvédelmi költségvetést most keményen meglökték ugye? Az állami vezetők utaztatása ezen túl NEM a kormányzati büdzsét terheli, hanem a honvédelmit. Ergo ki lehet jelenteni jövőre, hogy 95%-kal csökkentettük az állami vezetők utazásaira szánt keretet. Viszont, ha eddig számoltunk hadi beszerzésekkel, akkor az eddigiek után fennmaradó összegből vonjuk le az állami vezetők utaztatására kellő összeget. A maradék maradéka az, amiből még vásárolni fogunk. Ráadásul ezzel a költségvetési átcsoportosítással a megígért és elérendő GDP 2%-os kerethez is közelebb kerültünk úgy, hogy alig költünk valójában rá.
Ennyi.

Elvileg a kormány megrendeli és kifizeti a HM-nek az utaztatásokat, szóval teljesen nem lehet ráfogni, hogy csökkentették az utazási költségeket
 
M

molnibalage

Guest
Az ISR / SIGINT / ELINT / EW feladatkörhöz át kell alakítani a gépet, el kell látni megfelelő antennákkal és rádióelektronikai, optoelektronikai eszközökkel felszerelni. Nem véletlen, hogy mindenhol az ilyen célú gépeket direkt erre építik át, tehát ez a megfogalmazás nekem sántít. Igen, lehetne ISR / SIGINT / ELINT / EW feladatkörben használni, de akkor onnantól nem fog sem futár, sem VIP feladatokat ellátni...

Így néz ki az izraeli SIGINT Gulfstream G550:

Gulfstream-sahvit.jpg


Gondolom ebből leszűrhető, hogy megint félrevezető magyarázatokat hoznak, ahelyett, hogy kiállnának, és elismernék, hogy ez a gép (is) VIP feladatra lett vásárolva. Csak egy kis gerinc kellene hozzá...
Én sem értettem, hogy Zord hogyan hozta ki azt, hogy akkor egy business jetből lesz SIGINT gép...

Csendben hadd jegyezzem meg, hogy ennek a vitának semmi értelme. Az egész - ha valakinek nem tűnt volna fel -, költségvetési, könyvelési manőver. Miért? A honvédelmi költségvetést most keményen meglökték ugye? Az állami vezetők utaztatása ezen túl NEM a kormányzati büdzsét terheli, hanem a honvédelmit. Ergo ki lehet jelenteni jövőre, hogy 95%-kal csökkentettük az állami vezetők utazásaira szánt keretet. Viszont, ha eddig számoltunk hadi beszerzésekkel, akkor az eddigiek után fennmaradó összegből vonjuk le az állami vezetők utaztatására kellő összeget. A maradék maradéka az, amiből még vásárolni fogunk. Ráadásul ezzel a költségvetési átcsoportosítással a megígért és elérendő GDP 2%-os kerethez is közelebb kerültünk úgy, hogy alig költünk valójában rá.
Ennyi.
Ez is benne lehet, csak ez megint olyan, hogy akkor a kit nézünk hülyének területen történt újabb szintlépés, mert erre a gépre többet költöttek, mint a Gripen AG képességére sanszosan valaha is fognak.

Tökéletesen megmutatja az egész hozzáállást a témához...

Ráadásul diplomáciailag jó nagy bunkóság lenne SIGINT géppel menni találkozókra... Én azt is el tudom képzelni, hogy raknak rá valami két kis antennát, ami pl kell még a vip rohangáláshoz (gps, IFF, bármi apróság) aztán ezt "eladják" a közvélemény felé, hogy felderítő :D
A végén Trump EC-135-tel megy majd ezután külföldre, vagy az alelnök... :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Azért érdemes megnézni, hogy a nálunk sokkal tehetősebb Német Légierőnek nincs hasonló futárgépe. VIP gépe több is van, ilyen méretben Bombardier Global Express-t használnak.
Franciaországnak 2db Falcon 50, 2db Falcon 2000 és 2db Falcon 7X gépe van - mind VIP feladatkörrel. Futárgépnek deHavilland Canada DHC-6 Twin Otter és Socata TBM700 légcsavaros gépek vannak.
De nézzünk valaki hozzánk illőbbet: a Lengyel Légierőnek ilyen célra legfeljebb a PZL M28 Skytruck könnyű tehergépeit használhatják, dedikált futárgépük nincs. VIP célra van egy Boeing 737 és két Gulfstream G550.

Szóval szép dolog, hogy futárgépnek aposztrofálják, de nálunk sokkal tehetősebb országok is erre a célra vagy nem rendszeresítettek külön gépet, vagy VIP gépnek vannak nevezve.
..
Kivétel nélkül olyan országokat emlegetsz, amelyeknek van saját nemzeti jogfelügyeletbe és hatáskörbe tartozó légitársasága, tehát ők könnyebben megtehetik hogy a diplomáciai futárküldeményeket saját és a NATO biztonsági előírásainak megfelelően védetten fuvarozzák. Nekünk sajnos nincs ilyen légitársaságunk ...
Mondjuk attól még "illene" bejelenteni, hogy ez a gép VIP-faladatra IS alkalmas és fogják is használni ilyen célra ... a mindig illetékes kormányok. Ha egyszer lesz még baloldali kormányunk ők se fogják kényesen kidobni, hanem lehet hogy álszent módon fanyalgó pofát vágnak majd - megszokhattuk tőlük - de azért "szenvedve" bele fognak ülni és utaznak majd rajta. Szegények ...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
Elvileg a kormány megrendeli és kifizeti a HM-nek az utaztatásokat, szóval teljesen nem lehet ráfogni, hogy csökkentették az utazási költségeket

Akkor nem érted.... leírom érthetően..
Mi a bibi?

Az ellenzék rinyál, ha gépet vesznek a kormánynak, lélegeztető gép helyett.
A NATO rinyál, hogy a GDP kis részét képezi a honvédelmi költségvetés.
Az EU rinyál, ha nem tőlük veszük valamit.

Pedig a Kormánynak kellenek a gépek.
Pedig a hadi költségvetést növelni kell.
Az EU-nak be kell fogni a száját.
Az ellenzéknek is be kell fogni a száját.

Megoldás:

NATO felé: x százalákkal növeltük a költségvetést, ne btassatok!
EU felé: ne btassatok, mert európai cuccost vettünk.
Ellenzék felé: csökkent az állami vezetők utazására szánt költségvetés, nőtt a NATO elvárás miatt a hadi költségvetés, gépünk is lett, pofa be!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem, nem zavaró.
A diplomáciai/követségi küldeményeket futárok viszik, személyesen, ez minden "normális" értsd biztonsági körülményekre adó országban így történik.
Lehet hogy az irritál téged, hogy felszáll egy fazon a gépre és elpattannak vele Berlinbe, vagy Washingtonba, és a zakózsebében egy levéllel, de abban általában olyan dolgok vannak, amelyeket nem szokás a Bundespost-ra, DHL-re vagy az elektronikus postára bízni. Gondolom ezt nem kell magyarázni.
Amellett, hogy NATO/EU-tagságunk is kötelez valamiféle biztonsági formulák betartására, azt is el tudom képzelni, hogy belülről megfogalmaztak némi kritikát ez ügyben.
Nem fogják az orrunkra kötni sem a tevékenység részleteit, sem annak miértjét, a nemzetbiztonsági okokat nem szokás a sajtóban magyarázni, ergo had higgye a nép, hogy ez "Orbán királyi repülégépe" (mahagóni berakással, kígyóbőr huzattal stb.) (sőt, ez a legjobb verzió -> gumicsont)
Azzal az apró korrekcióval, hogy ilyen dokumentumokat nem a zakózsebben szokás fuvarozni, hanem csak a feladó (pl. külügy vagy hadügyminisztérium) és a címzett (pl. washingtoni, brüsszeli nagykövetség, illetékes NATO-parancsnokság) által zárható/kinyitható, jól biztosított táskában. A "postás" se kukkolhat bele ...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
Azért érdemes megnézni, hogy a nálunk sokkal tehetősebb Német Légierőnek nincs hasonló futárgépe. VIP gépe több is van, ilyen méretben Bombardier Global Express-t használnak.
...
Gondolom ebből leszűrhető, hogy megint félrevezető magyarázatokat hoznak, ahelyett, hogy kiállnának, és elismernék, hogy ez a gép (is) VIP feladatra lett vásárolva. Csak egy kis gerinc kellene hozzá...

Látom küldetés rugózni ezen. Van az, amikor már annyit lopsz ,hogy ha már becsületesen is megveszel valamit már nem mered bevallani. Láthatóan még mindig tartanak a tönkrevert ellenzéktől, meg sajtójától, és inkább körbeirják a dolgot, mint hogy egyenesen megmondják a tutit. Ez van.

Hol a másik gép. Hiszen anno kettőrő volt szó.

Én sem értettem, hogy Zord hogyan hozta ki azt, hogy akkor egy business jetből lesz SIGINT gép...

Nem lehet, hogy egy másik példányt fabrikálnak ép át ilyen szerepkörre (Izrael)...?
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Én sem értettem, hogy Zord hogyan hozta ki azt, hogy akkor egy business jetből lesz SIGINT gép...
Ez is benne lehet, csak ez megint olyan, hogy akkor a kit nézünk hülyének területen történt újabb szintlépés, mert erre a gépre többet költöttek, mint a Gripen AG képességére sanszosan valaha is fognak.
Tökéletesen megmutatja az egész hozzáállást a témához...
:)
LehetNE belőle SIGINT-gép, de erről majd akkor beszéljünk ha tényleg lesz is, addig meg csak olyan mese mint a Piroska meg a farkaska ...:D:p
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Kivétel nélkül olyan országokat emlegetsz, amelyeknek van saját nemzeti jogfelügyeletbe és hatáskörbe tartozó légitársasága, tehát ők könnyebben megtehetik hogy a diplomáciai futárküldeményeket saját és a NATO biztonsági előírásainak megfelelően védetten fuvarozzák. Nekünk sajnos nincs ilyen légitársaságunk ...
Mondjuk attól még "illene" bejelenteni, hogy ez a gép VIP-faladatra IS alkalmas és fogják is használni ilyen célra ... a mindig illetékes kormányok. Ha egyszer lesz még baloldali kormányunk ők se fogják kényesen kidobni, hanem lehet hogy álszent módon fanyalgó pofát vágnak majd - megszokhattuk tőlük - de azért "szenvedve" bele fognak ülni és utaznak majd rajta. Szegények ...
Nem hinném, addigra lejár a Falcon üzemideje :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and megazez

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Igen.
"Megfelelő kiegészítő eszközökkel felderítő és hírszerző feladatokra is alkalmazni lehet."

Itt betenném azt az apróságot, hogy Izraellel mostanság rendkívül jó a kapcsolatunk.
A többit mindenkinek a fantáziájára bízhatjuk.
A fantázia ehhez kevés, egy olyan gép felszerelése rohadt sok dollárba kerül. Meg lehet nézni milyen gazdag országoknak van ilyen gépe aztán lehet számolgatni a szorzószámot, hogy hol vagyunk mi ezekhez képest ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Azzal az apró korrekcióval, hogy ilyen dokumentumokat nem a zakózsebben szokás fuvarozni, hanem csak a feladó (pl. külügy vagy hadügyminisztérium) és a címzett (pl. washingtoni, brüsszeli nagykövetség, illetékes NATO-parancsnokság) által zárható/kinyitható, jól biztosított táskában. A "postás" se kukkolhat bele ...
Ez csak egy plasztikus példa volt, tudom hogy nem borítékban viszik :p
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Meg kell állapítanom, hogy már megint a Magyar Idők a legkorrektebb hírforrás légierős beszerzési ügyekben...

https://magyaridok.hu/belfold/interkontinentalis-futargep-erkezett-3360526/

Most vettem észre hogy még a Magyar Idők is Zord blogjára hivatkozik. Eddig mindig őt próbálta cáfolni vagy kimagyarázni a kormánylap.... gyanús is lett nekem, hogy a hozzászólásaiban most mennyire védi a Falcon beszerzést. Lehet hogy meg van az új munkahelye? :rolleyes:
Közben azt is kiderült, hogy a SIGINT képesség a VIP gépen is csak az ő vágyálma. Sikerült neki a többszörösen összetett, bonyolult mondatszerkesztési szokásával megint úgy megfogalmazni a gondolatait, hogy mindenki félreértette és félremagyarázta.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Nem, nem zavaró.
A diplomáciai/követségi küldeményeket futárok viszik, személyesen, ez minden "normális" értsd biztonsági körülményekre adó országban így történik.
Lehet hogy az irritál téged, hogy felszáll egy fazon a gépre és elpattannak vele Berlinbe, vagy Washingtonba, és a zakózsebében egy levéllel, de abban általában olyan dolgok vannak, amelyeket nem szokás a Bundespost-ra, DHL-re vagy az elektronikus postára bízni. Gondolom ezt nem kell magyarázni.
Amellett, hogy NATO/EU-tagságunk is kötelez valamiféle biztonsági formulák betartására, azt is el tudom képzelni, hogy belülről megfogalmaztak némi kritikát ez ügyben.
Nem fogják az orrunkra kötni sem a tevékenység részleteit, sem annak miértjét, a nemzetbiztonsági okokat nem szokás a sajtóban magyarázni, ergo had higgye a nép, hogy ez "Orbán királyi repülégépe" (mahagóni berakással, kígyóbőr huzattal stb.) (sőt, ez a legjobb verzió -> gumicsont)


Azzal az apró korrekcióval, hogy ilyen dokumentumokat nem a zakózsebben szokás fuvarozni, hanem csak a feladó (pl. külügy vagy hadügyminisztérium) és a címzett (pl. washingtoni, brüsszeli nagykövetség, illetékes NATO-parancsnokság) által zárható/kinyitható, jól biztosított táskában. A "postás" se kukkolhat bele ...


Azaz simán felszállhatna vele bármelyik menetrendszerinti járatra és a legtöbb követség a fővárosokban van, oda meg repül gép naponta akár többször is. Gondolom, eddig is megoldották ezt valahogy...

Na majd figyeljük ezt a gépet is, mikor merre jár. Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek el vele repülni...


Nem emlékszem, ki linkelte ezt be egyszer ide, de azóta a honvédelmi beszerzések kommunikációjával kapcsolatban mindig eszembe jut :D

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Ráadásul diplomáciailag jó nagy bunkóság lenne SIGINT géppel menni találkozókra... Én azt is el tudom képzelni, hogy raknak rá valami két kis antennát, ami pl kell még a vip rohangáláshoz (gps, IFF, bármi apróság) aztán ezt "eladják" a közvélemény felé, hogy felderítő :D


Állítólag az izraeli, menetrend szerinti Boeing utasszállítók vannak mindenféle, kívülről nem látható szenzorokkal felszerelve, amelyek folyamatosan adatot porszívóznak az útjaik során. Nem tudom, hogy ebből mi az igazság. De ha létezik ilyesmi, akkor az A319esekbe biztos lehetne ilyeneket szerelni. De ha lenne ilyen gépünk, kit figyelnénk meg vele? A szövetségeseinket? Mert valaki vagy ellenség vagy ellenség lesz? Mintha ez lenne a "mindent oldjunk meg egyedül" álláspont mögött.

Gondolom, mindenki emlékszik még az izraeli felderítőgépek ferihegyi kalandjára. Na, kb. ennyire örülne neki más is, ha mi mennénk hozzájuk ilyen gépekkel.

Viszont az Open Skies feladatokat valamivel csak el kellene még látni, ha már alapító tagok voltunk. Lehet, hogy ezt a feladatkört befejezettnek tekintik az illetékesek? Majd küldünk helyette megfigyelőket más országok OS repülőgépeire?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and senki

senki

Well-Known Member
2018. július 27.
347
291
63
Engem meg a kollektív sunyítás/lapítás zavar, hogy senki sem mer írni semmit a belső térről. És az is furcsa, hogy senki sem vette eddig a fáradságot rajtam kívül, hogy az internet szemetéből kiássa azt az információt hogy honnan jött és ki üzemeltette korábban a gépet. Az érkezésen jelenlévők közül valószínűleg senkinek sem érdeke, hogy ez kiderüljön. Meglepődnék ha szürkére be lenne széksorozva, mint az A319 :p
Igazad van. Nem szégyen, ha egy kormány, saját szállításaira repülőgépet tart. Az sem ördögtől való, hogy azt a haderő üzemelteti.
Teljes kommunikációs csőd. Véleményem, ha az Airbus előbb kivitt volna egy váltást valamelyik misszióba és UTÁNA szállította volna a politikusainkat, ügy senki nem emelt volna ellene szót.
 

senki

Well-Known Member
2018. július 27.
347
291
63
Nem, nem zavaró.
A diplomáciai/követségi küldeményeket futárok viszik, személyesen, ez minden "normális" értsd biztonsági körülményekre adó országban így történik.
Lehet hogy az irritál téged, hogy felszáll egy fazon a gépre és elpattannak vele Berlinbe, vagy Washingtonba, és a zakózsebében egy levéllel, de abban általában olyan dolgok vannak, amelyeket nem szokás a Bundespost-ra, DHL-re vagy az elektronikus postára bízni. Gondolom ezt nem kell magyarázni.
Amellett, hogy NATO/EU-tagságunk is kötelez valamiféle biztonsági formulák betartására, azt is el tudom képzelni, hogy belülről megfogalmaztak némi kritikát ez ügyben.
Nem fogják az orrunkra kötni sem a tevékenység részleteit, sem annak miértjét, a nemzetbiztonsági okokat nem szokás a sajtóban magyarázni, ergo had higgye a nép, hogy ez "Orbán királyi repülégépe" (mahagóni berakással, kígyóbőr huzattal stb.) (sőt, ez a legjobb verzió -> gumicsont)
A diplomáciai postát a nemzetközi jog védi. Azt nem szokás kinyitni. De a levelezés általában rejtjelző rendszereken zajlik, ott ahol van külképviselet (nagykövettség). Megfejtik az üzenetet, majd a nagykövet beballag vele a befogadó ország külügyminiszteréhez, nagyritkán államfőjéhez.
Jut eszembe, eddig mivel vitték a diplomáciai postát?
 

senki

Well-Known Member
2018. július 27.
347
291
63
Csendben hadd jegyezzem meg, hogy ennek a vitának semmi értelme. Az egész - ha valakinek nem tűnt volna fel -, költségvetési, könyvelési manőver. Miért? A honvédelmi költségvetést most keményen meglökték ugye? Az állami vezetők utaztatása ezen túl NEM a kormányzati büdzsét terheli, hanem a honvédelmit. Ergo ki lehet jelenteni jövőre, hogy 95%-kal csökkentettük az állami vezetők utazásaira szánt keretet. Viszont, ha eddig számoltunk hadi beszerzésekkel, akkor az eddigiek után fennmaradó összegből vonjuk le az állami vezetők utaztatására kellő összeget. A maradék maradéka az, amiből még vásárolni fogunk. Ráadásul ezzel a költségvetési átcsoportosítással a megígért és elérendő GDP 2%-os kerethez is közelebb kerültünk úgy, hogy alig költünk valójában rá.
Ennyi.
Jut eszembe a Honvédnak egy új stadion, mint fejlesztés?:D
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and Cifu

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
A diplomáciai postát a nemzetközi jog védi. Azt nem szokás kinyitni. De a levelezés általában rejtjelző rendszereken zajlik, ott ahol van külképviselet (nagykövettség). Megfejtik az üzenetet, majd a nagykövet beballag vele a befogadó ország külügyminiszteréhez, nagyritkán államfőjéhez.
Jut eszembe, eddig mivel vitték a diplomáciai postát?
Szigorúan titkos minősítésű információkat csak és kizárólag fizikai úton továbbítanak, kísérettel. De szerintem a simán titkosat is.
 

senki

Well-Known Member
2018. július 27.
347
291
63
Szigorúan titkos minősítésű információkat csak és kizárólag fizikai úton továbbítanak, kísérettel. De szerintem a simán titkosat is.
Sajnos nem így van. Rejtjelő eszközöket alkalmaznak, amelyeket a NBF akkreditál. Tehát alkalmasnak talál (védettségi szempontból) arra, hogy azon minősített adat kerüljön küldésre.