Szállítógépek váltása a MH-nél

pont a te forrásod előtt 1-el, linkeltem :D
Na ja, 1 perccel előtte, amikor én éppen írtam, linkeltem. Közben ms07 már fél órával előtte kioktatott a gép vezérsíkján található jelekről, amit észre kellett volna vennem, miközben forrás nem jelent meg sehol! o_O
De hagyjuk, mert csak fel.aszom magam!
 
Na ja, 1 perccel előtte, amikor én éppen írtam, linkeltem. Közben ms07 már fél órával előtte kioktatott a gép vezérsíkján található jelekről, amit észre kellett volna vennem, miközben forrás nem jelent meg sehol! o_O
De hagyjuk, mert csak fel.aszom magam!
Igen én is lapozgattam visszafele, hátha találok képeket amiken átsiklottam aztán úgy a 55. oldalnál meguntam és gyors google kiadta a linket, és igen 1 perccel gyorsabb voltam :D
 
A pilótákkal mi a helyzet? Ezt ki fogja vezetni addig, amíg nem lesz a típuson kapitányi szinthez szükséges gyakorlata valamelyik katonai pilótának?
Vagy ez "magángép", ezeknél nem úgy van, mint a nagyobb utasszállítóknál?

Kíváncsi vagyok, hogy augusztus 20-án áthúz-e a Duna felett, hogy megmutassák az embereknek is... ha már 100 éves a légierőnket "ünnepeljük" idén.
 
A pilótákkal mi a helyzet? Ezt ki fogja vezetni addig, amíg nem lesz a típuson kapitányi szinthez szükséges gyakorlata valamelyik katonai pilótának?
Vagy ez "magángép", ezeknél nem úgy van, mint a nagyobb utasszállítóknál?

Kíváncsi vagyok, hogy augusztus 20-án áthúz-e a Duna felett, hogy megmutassák az embereknek is... ha már 100 éves a légierőnket "ünnepeljük" idén.
Nem vagyok nagy repülési szaki, de mekkora lehet a különbség a falcon 7x és 900lx/ex között? Lehetséges, hogy az egyik pilóta 900ex-en repül de át kell ülnie 7x-be és ehhez semmi komolyabb átképzésre nincs szüksége? Mert ha igen akkor Csányitól bérelhetnek pilótát addig ameddig ki nem képződik a saját állomány.
 
Most hogy nincs már Magyar Nemzet, egyből mennyivel barátságosabb az írás hangneme
Nem vagyok nagy repülési szaki, de mekkora lehet a különbség a falcon 7x és 900lx/ex között? Lehetséges, hogy az egyik pilóta 900ex-en repül de át kell ülnie 7x-be és ehhez semmi komolyabb átképzésre nincs szüksége? Mert ha igen akkor Csányitól bérelhetnek pilótát addig ameddig ki nem képződik a saját állomány.

Vagy akik most hazahozták, őket is ki lehetne megint bérelni. Amúgy itthon még le kell papírozni a gépet a légügyi hatósâgnak, ki tudja, elkészül e huszadikára. Nagyban nem fogadnék rá, hogy meg lesz mutatva már a népnek
 
Az egyetlen An-26-osunk meg már több mint egy hónapja nem repült. Kérdés hogy műszaki probléma van vagy tényleg ennyire nincs rá szükség....:hadonaszos:

A szolnoki katonai ejtőernyős világbajnokságra meg a szlovénok küldenek PC-6-osokat, hogy legyen miből ugrani a résztvevőknek.
Valószínűleg időszakos javításon van.
Ugye milyen jó lenne egy ilyen az ugribugrihoz: :)
https://cdn.planespotters.net/photo...-bryza_PlanespottersNet_438204_5871f73681.jpg
Kíváncsi vagyok, hogy augusztus 20-án áthúz-e a Duna felett, hogy megmutassák az embereknek is... ha már 100 éves a légierőnket "ünnepeljük" idén.
Az idézőjelnek megfelelőlen most háttérbe van szorítva. Az a lényeg, hogy 170 éves a honvéccség...
Mondjuk hivatalosan 2008-ban volt 70éves a légierő... Akkor még ünnepelték. Azóta elhatalmasodott a szárazföld...
 
Hogy konkrét dolgok is kiderüljenek a könnyű, többcélú szállító- és futárgépépről....


A Falcon 7-es korábbi lajstroma HB-JSN volt és ez a 76. legyártott ilyen gép. 2010-ben gyártották.

Dasnair S.A. üzemeltette.

Ilyen a gép belseje, ha nem lett átalakítva:

https://aviapages.com/aircraft/hb-jsn/


A franciaországi Bordeaux-ból érkezett a gép Kecskemétre augusztus 3-án este.

https://planefinder.net/flight/9HAGO/time/2018-08-03T19:25:00


Műszaki kiszolgáló személyzet lesz hozzá elég? Gondolom, ezeket is Ferihegyre fogják átrepülni a kisebb javításokra. A pilótaképzés milyen fázisban lehet?
 
Valószínűleg időszakos javításon van.
Ugye milyen jó lenne egy ilyen az ugribugrihoz: :)
https://cdn.planespotters.net/photo...-bryza_PlanespottersNet_438204_5871f73681.jpg

Az idézőjelnek megfelelőlen most háttérbe van szorítva. Az a lényeg, hogy 170 éves a honvéccség...
Mondjuk hivatalosan 2008-ban volt 70éves a légierő... Akkor még ünnepelték. Azóta elhatalmasodott a szárazföld...
A szárazföld nagyon sajnálja az elahatalmasodást miközben a lerobbant b
 
Hogy konkrét dolgok is kiderüljenek a könnyű, többcélú szállító- és futárgépépről....


A Falcon 7-es korábbi lajstroma HB-JSN volt és ez a 76. legyártott ilyen gép. 2010-ben gyártották.

Dasnair S.A. üzemeltette.

Ilyen a gép belseje, ha nem lett átalakítva:

https://aviapages.com/aircraft/hb-jsn/


A franciaországi Bordeaux-ból érkezett a gép Kecskemétre augusztus 3-án este.

https://planefinder.net/flight/9HAGO/time/2018-08-03T19:25:00


Műszaki kiszolgáló személyzet lesz hozzá elég? Gondolom, ezeket is Ferihegyre fogják átrepülni a kisebb javításokra. A pilótaképzés milyen fázisban lehet?
Majdnem bekommenteltem, hogy van-e benne mahagóni belső mert ha nincs akkor szar, de most már látom, hogy van.
 
Majdnem bekommenteltem, hogy van-e benne mahagóni belső mert ha nincs akkor szar, de most már látom, hogy van.

Viszont ha így van, akkor Benkő mire gondolt? Zord szerint:

"A LégierőBlogger becslése szerint a Z2026 háromfázisú légiszállítási képességfejlesztésének a bekerülési-rendszeresítési költségvonzata a 100-150 milliárd forintos sávban mozoghat."

Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:

"illetve szükség van még kisebb, akár kevesebb számú személyt vagy kisebb terjedelmű tárgyakat, eszközöket, alkatrészeket szállítani képes, úgynevezett futárszolgálatot ellátó repülőgépekre is."

A bőr üléseken nyilván nem fognak Gripen alkatrészeket keresztülfektetni, hogy összekarcolják a mahagóni asztalokat. Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.

Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
16_15eb.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
let_410_ng.jpg


Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!