Y-20 (AVIC, Kína)

Szerintem akkor kell, mikor olyan rakpalokat pakolnak a gépbe amit majd ejtőernyővel dobnak majd ki. Azok olyan görgőkön mozognak.
 
Igen?

Y-20-1.jpg


Y-20.jpg
 
Az ilyen jármű nem akkor kell, ha nem rámpás a gép? Vagy ez most jött ki a gépből? Vagy hogy van ez? Nem értem.
Ahogy Mack is írta, ilyen talicskára akkor van igény, ha palettás portékát kell berámolni. Ha az egyel korábbi fotót nézed, ott a rampa vízszintesben van rögzítve és így neki tud koccanni a végének a járgány.
Az An-26-os annyival fejlettebb, hogy annak van egy kis futómacskás daruja, amivel 2 tonnát fel bírsz venni a földről és be tudod daruzni a tehertérbe. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Valaki segít elmondani miről szól a lenti írás?
After 15 years of R & D, China has achieved automation (i.e. robotic) assembly of aircrafts, on production of Y-20 transport jet, J-20 fighter jet, Y-9 transport, ARJ-21 passenger jet etc. tataling 9 types of aircraft.

The R & D team has developed 17 types of automated aircraft assembly systems, and 2 types of automated pulse production lines.

File photo from my collection.
_rsy-fynfvar4883548-jpg.481452
 
15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
 
Hát ez komolyan hangzik :)
Am hány j-20 lehet már a kínai légierőnél?
Érdekes nem adnak infót de még csak képet sem a j-20 gyártósorról.

15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia

Basszus az oroszok ehez fényévekre vannak o_O
 
Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
(A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
industrieroboter.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Szittya
Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
(A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
industrieroboter.jpg
Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./


Pénzük van, know-how-juk van (vagy beszerzik, szinte bármi áron). Egyetlen feladatuk maradt, kinevelni-kineveltetni és, ami a legfontosabb, náluk otthon hagyni érvényesülni sőt, támogatni egy innovatív és kreatív (vagyis "nyugati-európai") szemléletű réteget. Ha ez is meglesz, akkor záros időn belül ők lesznek a No. 1 hatalom. És szerintem erre játszanak, csak még próbálnak egyensúlyozni ezen, részben már meglévő, részben még leendő kreatív réteg befolyása és a kormány, a régi elvtársak hatalma között. Mert hát, igénylik az innovációt és tesznek is érte, de ugyanakkor a jelenlegi uralkodó réteg nem szeretné a gyeplőt teljesen, vagy nagyobb részben átengedni a most feltörekvő titánoknak... Persze a végkifejlet esélyesen úgy is az lesz, hogy átveszik, ez csak idő kérdése.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.

A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.

Én inkább a darabszám miatt gondoltam rá, mert egy bizonyos éves darabszám alatt ezt nem éri meg kiépíteni, erre beruházni, pláne robotizálni. Ehhez azért évente vagy 30-40 gépes rendelés kellene, mert ez alatt egyszerűen költséghatékonyabb a hagyományos szerelési technológia. Az Airbus-nál ha jól tudom a nagyszériákhoz van ilyen sor, de például az A 400-nál erről nem olvastam..... Ráadásul a pulzáló sor a komoly méretű előregyártott elemek beépítésének is kedvez, mert egy sorba oldalról 1-1 szerelési állásnál ez könnyen megoldható, persze ehez kiépített csarnok és kiszolgáló rendszerrel....
 
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.

Ja és a Szu 27....35 toikban Boki linkelt be egy Szu 30 gyártósorról fotót. Nnnnaaa ez a hagyományos sor. Halszálkáben felsorakoztatják, majd egyenként változatlan pozícióban összerakják a gépeket.... Így a csarnok egyszerűbb kialakítású, így is dolgoznak egyszerre vagy 6-8 gépen, de maga a szerelési hatékonyság, és a halszálkás sor fizikai kialakítás nem kedvez a nagyméretű előszerelt cuccoknak sem. Illetve egy ilyen halszálkás sor alkalmas a 20-30 db gép/év kapacitásra többre már a pulzáló sor hatékonyabb.
Csarnok és infrastruktúra. Az iparból tudom, hogy egy csarnok árát alapvetően a hossza jobban növli, mint a szélessége...... Ezért drágáb egy pulzáló sor kiépítése. Igaz a már emlegetett AH 64 sor U alakban van kiépítve, ami sz.tem azért lehetséges, mert itt azért nem túl nagy méretű cuccokkal dolgoznak, ellentében egy szállító vagy közforgalmi géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Mackensen