Y-20 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Szerintem akkor kell, mikor olyan rakpalokat pakolnak a gépbe amit majd ejtőernyővel dobnak majd ki. Azok olyan görgőkön mozognak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Igen?

Y-20-1.jpg


Y-20.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az ilyen jármű nem akkor kell, ha nem rámpás a gép? Vagy ez most jött ki a gépből? Vagy hogy van ez? Nem értem.
Ahogy Mack is írta, ilyen talicskára akkor van igény, ha palettás portékát kell berámolni. Ha az egyel korábbi fotót nézed, ott a rampa vízszintesben van rögzítve és így neki tud koccanni a végének a járgány.
Az An-26-os annyival fejlettebb, hogy annak van egy kis futómacskás daruja, amivel 2 tonnát fel bírsz venni a földről és be tudod daruzni a tehertérbe. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Valaki segít elmondani miről szól a lenti írás?
After 15 years of R & D, China has achieved automation (i.e. robotic) assembly of aircrafts, on production of Y-20 transport jet, J-20 fighter jet, Y-9 transport, ARJ-21 passenger jet etc. tataling 9 types of aircraft.

The R & D team has developed 17 types of automated aircraft assembly systems, and 2 types of automated pulse production lines.

File photo from my collection.
_rsy-fynfvar4883548-jpg.481452
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Hát ez komolyan hangzik :)
Am hány j-20 lehet már a kínai légierőnél?
Érdekes nem adnak infót de még csak képet sem a j-20 gyártósorról.

15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia

Basszus az oroszok ehez fényévekre vannak o_O
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 327
60 822
113
Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
(A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
industrieroboter.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
(A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
industrieroboter.jpg
Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./


Pénzük van, know-how-juk van (vagy beszerzik, szinte bármi áron). Egyetlen feladatuk maradt, kinevelni-kineveltetni és, ami a legfontosabb, náluk otthon hagyni érvényesülni sőt, támogatni egy innovatív és kreatív (vagyis "nyugati-európai") szemléletű réteget. Ha ez is meglesz, akkor záros időn belül ők lesznek a No. 1 hatalom. És szerintem erre játszanak, csak még próbálnak egyensúlyozni ezen, részben már meglévő, részben még leendő kreatív réteg befolyása és a kormány, a régi elvtársak hatalma között. Mert hát, igénylik az innovációt és tesznek is érte, de ugyanakkor a jelenlegi uralkodó réteg nem szeretné a gyeplőt teljesen, vagy nagyobb részben átengedni a most feltörekvő titánoknak... Persze a végkifejlet esélyesen úgy is az lesz, hogy átveszik, ez csak idő kérdése.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.

A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.

Én inkább a darabszám miatt gondoltam rá, mert egy bizonyos éves darabszám alatt ezt nem éri meg kiépíteni, erre beruházni, pláne robotizálni. Ehhez azért évente vagy 30-40 gépes rendelés kellene, mert ez alatt egyszerűen költséghatékonyabb a hagyományos szerelési technológia. Az Airbus-nál ha jól tudom a nagyszériákhoz van ilyen sor, de például az A 400-nál erről nem olvastam..... Ráadásul a pulzáló sor a komoly méretű előregyártott elemek beépítésének is kedvez, mert egy sorba oldalról 1-1 szerelési állásnál ez könnyen megoldható, persze ehez kiépített csarnok és kiszolgáló rendszerrel....
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.

Ja és a Szu 27....35 toikban Boki linkelt be egy Szu 30 gyártósorról fotót. Nnnnaaa ez a hagyományos sor. Halszálkáben felsorakoztatják, majd egyenként változatlan pozícióban összerakják a gépeket.... Így a csarnok egyszerűbb kialakítású, így is dolgoznak egyszerre vagy 6-8 gépen, de maga a szerelési hatékonyság, és a halszálkás sor fizikai kialakítás nem kedvez a nagyméretű előszerelt cuccoknak sem. Illetve egy ilyen halszálkás sor alkalmas a 20-30 db gép/év kapacitásra többre már a pulzáló sor hatékonyabb.
Csarnok és infrastruktúra. Az iparból tudom, hogy egy csarnok árát alapvetően a hossza jobban növli, mint a szélessége...... Ezért drágáb egy pulzáló sor kiépítése. Igaz a már emlegetett AH 64 sor U alakban van kiépítve, ami sz.tem azért lehetséges, mert itt azért nem túl nagy méretű cuccokkal dolgoznak, ellentében egy szállító vagy közforgalmi géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Mackensen