Y-20 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
Szerintem akkor kell, mikor olyan rakpalokat pakolnak a gépbe amit majd ejtőernyővel dobnak majd ki. Azok olyan görgőkön mozognak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 968
12 829
113
Igen?

Y-20-1.jpg


Y-20.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az ilyen jármű nem akkor kell, ha nem rámpás a gép? Vagy ez most jött ki a gépből? Vagy hogy van ez? Nem értem.
Ahogy Mack is írta, ilyen talicskára akkor van igény, ha palettás portékát kell berámolni. Ha az egyel korábbi fotót nézed, ott a rampa vízszintesben van rögzítve és így neki tud koccanni a végének a járgány.
Az An-26-os annyival fejlettebb, hogy annak van egy kis futómacskás daruja, amivel 2 tonnát fel bírsz venni a földről és be tudod daruzni a tehertérbe. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Valaki segít elmondani miről szól a lenti írás?
After 15 years of R & D, China has achieved automation (i.e. robotic) assembly of aircrafts, on production of Y-20 transport jet, J-20 fighter jet, Y-9 transport, ARJ-21 passenger jet etc. tataling 9 types of aircraft.

The R & D team has developed 17 types of automated aircraft assembly systems, and 2 types of automated pulse production lines.

File photo from my collection.
_rsy-fynfvar4883548-jpg.481452
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Hát ez komolyan hangzik :)
Am hány j-20 lehet már a kínai légierőnél?
Érdekes nem adnak infót de még csak képet sem a j-20 gyártósorról.

15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia

Basszus az oroszok ehez fényévekre vannak o_O
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 593
62 194
113
Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
(A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
industrieroboter.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
(A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
industrieroboter.jpg
Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 862
4 289
113
Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./


Pénzük van, know-how-juk van (vagy beszerzik, szinte bármi áron). Egyetlen feladatuk maradt, kinevelni-kineveltetni és, ami a legfontosabb, náluk otthon hagyni érvényesülni sőt, támogatni egy innovatív és kreatív (vagyis "nyugati-európai") szemléletű réteget. Ha ez is meglesz, akkor záros időn belül ők lesznek a No. 1 hatalom. És szerintem erre játszanak, csak még próbálnak egyensúlyozni ezen, részben már meglévő, részben még leendő kreatív réteg befolyása és a kormány, a régi elvtársak hatalma között. Mert hát, igénylik az innovációt és tesznek is érte, de ugyanakkor a jelenlegi uralkodó réteg nem szeretné a gyeplőt teljesen, vagy nagyobb részben átengedni a most feltörekvő titánoknak... Persze a végkifejlet esélyesen úgy is az lesz, hogy átveszik, ez csak idő kérdése.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.

A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.

Én inkább a darabszám miatt gondoltam rá, mert egy bizonyos éves darabszám alatt ezt nem éri meg kiépíteni, erre beruházni, pláne robotizálni. Ehhez azért évente vagy 30-40 gépes rendelés kellene, mert ez alatt egyszerűen költséghatékonyabb a hagyományos szerelési technológia. Az Airbus-nál ha jól tudom a nagyszériákhoz van ilyen sor, de például az A 400-nál erről nem olvastam..... Ráadásul a pulzáló sor a komoly méretű előregyártott elemek beépítésének is kedvez, mert egy sorba oldalról 1-1 szerelési állásnál ez könnyen megoldható, persze ehez kiépített csarnok és kiszolgáló rendszerrel....
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.

Ja és a Szu 27....35 toikban Boki linkelt be egy Szu 30 gyártósorról fotót. Nnnnaaa ez a hagyományos sor. Halszálkáben felsorakoztatják, majd egyenként változatlan pozícióban összerakják a gépeket.... Így a csarnok egyszerűbb kialakítású, így is dolgoznak egyszerre vagy 6-8 gépen, de maga a szerelési hatékonyság, és a halszálkás sor fizikai kialakítás nem kedvez a nagyméretű előszerelt cuccoknak sem. Illetve egy ilyen halszálkás sor alkalmas a 20-30 db gép/év kapacitásra többre már a pulzáló sor hatékonyabb.
Csarnok és infrastruktúra. Az iparból tudom, hogy egy csarnok árát alapvetően a hossza jobban növli, mint a szélessége...... Ezért drágáb egy pulzáló sor kiépítése. Igaz a már emlegetett AH 64 sor U alakban van kiépítve, ami sz.tem azért lehetséges, mert itt azért nem túl nagy méretű cuccokkal dolgoznak, ellentében egy szállító vagy közforgalmi géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Mackensen