Y-20 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nekem tetszik egyébként! Hat a kínai agitprop! ;):D

Akkor jőjjön még néhány kép :)
Y_20_2.jpg

Y_20_3.jpg

Y_20_4.jpg

Y_20_5.jpg

Y_20_6.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Kérdezd meg toluk miért nem az Airbushoz fordultak és miért az Antonovhoz, hogy megtervezzék ay Y-20-at.

De szokásod szerint tagadhatod, van aki tapsol hozzá . :)

Nem tagadom, sőt teljesen hihetőnek hangzik. Viszont ugyanannyira hihető, hogy európa is fű alatt besegített.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Na de hol marad már a kínai hajtómű? :p Egyébként, a C-17-essel összevetve, már a futómű is, ehh... Karcsú.

Nekem azért a cockpit ablakok/szélvédő kialakítása máshonnan ismerős :)

135496575_14679367757111n.jpg


0968767.jpg

A jó ég tudja, honnan nyúlták, vagy, hogy esetleg netalán saját terv... De pl. ez meg orosz. Ők is már ilyesmiben utaznak az új gépeknél.

6064633.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Amit belinkeltél az egy utasszállító.
Szerintem úgy történt, hogy miután eldöntötték, hogy legyen sajás stratégiai szállítógépük, a megbízott tervezőcsapat bevont mindenkit akit csak lehetett és tudott, hogy segítsék a munkájukat. Ezért nem hihetettlen egyáltalán amit Boki mond. Elképzelhető, hogy kértek és kaptak segítséget az Antonov cégtől, viszont ismerve az európaiakat főleg az Airbus kínai érdekeltségeit az sem kizárt, hogy az Airrbustól is kaptak fű alatt segítséget.
Ami a saját hajtóművet illeti tesztelik. Fennebb látsz róla képet egy teszt Il-76-oson.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Akkor mégegyszer leírom ! Az ukrán Antonov tervezoiroda 2004-ben adta át Kínának az Y-20 elozetes tervét és muszaki jellemzoit. A végleges terv csak mnimálisan tér el az elsodleges tervtol.

3482768_original.jpg

3483304_original.jpg

3483514_original.jpg

3483862_original.jpg

3484046_original.jpg

3484402_original.jpg

3484422_original.jpg

3484777_original.jpg

3485117_original.jpg

3485359_original.jpg
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Amit belinkeltél az egy utasszállító.
Szerintem úgy történt, hogy miután eldöntötték, hogy legyen sajás stratégiai szállítógépük, a megbízott tervezőcsapat bevont mindenkit akit csak lehetett és tudott, hogy segítsék a munkájukat. Ezért nem hihetettlen egyáltalán amit Boki mond. Elképzelhető, hogy kértek és kaptak segítséget az Antonov cégtől, viszont ismerve az európaiakat főleg az Airbus kínai érdekeltségeit az sem kizárt, hogy az Airrbustól is kaptak fű alatt segítséget.
Ami a saját hajtóművet illeti tesztelik. Fennebb látsz róla képet egy teszt Il-76-oson.

Csak a példa kedvéért linkeltem. Hogy már az oroszok is hasonlót csinálnak.

Ja, láttam a saját hajtóművet. De miért nem azzal szerelik már, miért az orosszal... Költői amúgy. :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ok, és ezt a tervet miért csinálták? Maguknak, vagy azért mert a kínaiak felkérték őket és fizettek érte?
És igen, erről beszélek "elozetes tervét és muszaki jellemzoit". Szügség volt egy kiindulási alapra ahonnan el lehessen indúlni. Ha nincs tapasztalatod stratégiai szállítógépek tervezésében hatalmas baklövéseket lehet elkövetni, ha nulláról csak egy üres papírlapból kezded az egészet. Sokkal jobban jársz, ha valaki jártasabb segítségét kéret. (lásd Indiát, mindent ők akartak nulláról Arjun harckocsi, Tejas repülő)
Először nekiállsz és nagyon konkrétan meghatározod, hogy mik az igényeid és az elképzeléseid a géppel kapcsolatban, aztán valakivel, vagy valakikkel elkészíttetsz előzetes terveket amelyekben meg is mondják neked, hogy milyen főbb műszaki jellemzőkre van szügséged.
Aztán nekiállsz tervezni és lehet még bevonsz olyan gyártókat akik nagyon jók mindenféle ötvözetekben, kopozitokban stb (Airbus).
Viszont az előzetest tervtől míg eljutsz a kész gépig beletellik egy kis időbe meg energiába.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Csak a példa kedvéért linkeltem. Hogy már az oroszok is hasonlót csinálnak.

Ja, láttam a saját hajtóművet. De miért nem azzal szerelik már, miért az orosszal... Költői amúgy. :)

Mert nem teszel új sárkányba új hajtóművet. Ez nincs kőbe vésve, sok példa van mikor új sárkánnyal új hajtóműveket teszteltek de ezzel a megoldással minimalizálhatod a potenciális hibaforrásokat.
Nekem úgy tűnik, hogy az első ezredet orosz hajtóművekkel szerelik majd fel és azokkal fognak repkedni 2-3 esetleg 4 évig. Az alatt az idő alatt rengeteg üzemeltetési tapasztalatuk lesz és a saját hatjóművet is kellően letesztelik majd (Y-20 sárkánnyal is).
Aztán a következő évtized elején elkezdik majd a saját hajtóműves gépek építését. Olyan 200+ tervezett darabszámról lehet olvasni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Mert nem teszel új sárkányba új hajtóművet. Ez nincs kőbe vésve, sok példa van mikor új sárkánnyal új hajtóműveket teszteltek de ezzel a megoldással minimalizálhatod a potenciális hibaforrásokat.
Nekem úgy tűnik, hogy az első ezredet orosz hajtóművekkel szerelik majd fel és azokkal fognak repkedni 2-3 esetleg 4 évig. Az alatt az idő alatt rengeteg üzemeltetési tapasztalatuk lesz és a saját hatjóművet is kellően letesztelik majd (Y-20 sárkánnyal is).
Aztán a következő évtized elején elkezdik majd a saját hajtóműves gépek építését. Olyan 200+ tervezett darabszámról lehet olvasni.

Valószínűleg igazad van, de akkor is. A "nagy sárkány" Kína az oroszok hajtóművét használja még mindig a vadi új szállítógépében. Kicsit ironikus. :D Tényleg, WS-15-tel mi van? Van róla valami új infó?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nem csak az új szállítógépen, hanem az új 5 gen vadászon is és lényegében a J-15 és J-10B/C is azokat használja.
Ironikus vagy sem, de egy csomó rizikófaktort ki lehet küszöbölni ezzel a megoldással.
Tényleg, WS-15-tel mi van?
Teljes hírzárlat.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Nem csak az új szállítógépen, hanem az új 5 gen vadászon is és lényegében a J-15 és J-10B/C is azokat használja.
Ironikus vagy sem, de egy csomó rizikófaktort ki lehet küszöbölni ezzel a megoldással.

Hát, lehet így is nézni... :p (Persze nem tudom az igazságot, de nekem még mindig nagyon úgy tűnik, hogy Kínának egyszerűen nem sikerült felnőnie ebben az amcsi/orosz/EU trióhoz.)

Teljes hírzárlat.

:(
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Hát, lehet így is nézni... :p (Persze nem tudom az igazságot, de nekem még mindig nagyon úgy tűnik, hogy Kínának egyszerűen nem sikerült felnőnie ebben az amcsi/orosz/EU trióhoz.)

Igen, erről van szó. Kb. 10 éve lett kész és kezdett elterjedni a WS-10, még eléggé ez elején járnak hajtóműgyártás terén, messze nincs annyi tapasztalatuk mint a többieknek ezért óvatoskodnak amennyire csak lehet.
Viszont ugyanez az óvatoskodás jellemző rájuk minden téren úgy hajógyátás mint harckocsigyártás terén is. Nagyjából ugyanezt az apró és óvatos lépések politikáját lehet ott is felfedezni
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Igen, erről van szó. Kb. 10 éve lett kész és kezdett elterjedni a WS-10, még eléggé ez elején járnak hajtóműgyártás terén, messze nincs annyi tapasztalatuk mint a többieknek ezért óvatoskodnak amennyire csak lehet.
Viszont ugyanez az óvatoskodás jellemző rájuk minden téren úgy hajógyátás mint harckocsigyártás terén is. Nagyjából ugyanezt az apró és óvatos lépések politikáját lehet ott is felfedezni

Mondjuk kapkodniuk sincs miért, ráérnek. Már persze, ha nem akarnak sürgősen hódítani... Azért arra kíváncsi leszek, hogy Tajvannak mi lesz a sorsa.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Ok, és ezt a tervet miért csinálták? Maguknak, vagy azért mert a kínaiak felkérték őket és fizettek érte?
És igen, erről beszélek "elozetes tervét és muszaki jellemzoit". Szügség volt egy kiindulási alapra ahonnan el lehessen indúlni. Ha nincs tapasztalatod stratégiai szállítógépek tervezésében hatalmas baklövéseket lehet elkövetni, ha nulláról csak egy üres papírlapból kezded az egészet. Sokkal jobban jársz, ha valaki jártasabb segítségét kéret. (lásd Indiát, mindent ők akartak nulláról Arjun harckocsi, Tejas repülő)
Először nekiállsz és nagyon konkrétan meghatározod, hogy mik az igényeid és az elképzeléseid a géppel kapcsolatban, aztán valakivel, vagy valakikkel elkészíttetsz előzetes terveket amelyekben meg is mondják neked, hogy milyen főbb műszaki jellemzőkre van szügséged.
Aztán nekiállsz tervezni és lehet még bevonsz olyan gyártókat akik nagyon jók mindenféle ötvözetekben, kopozitokban stb (Airbus).
Viszont az előzetest tervtől míg eljutsz a kész gépig beletellik egy kis időbe meg energiába.

Ezt mindenki tudja. Nem kell Kínát túlbecsulni, mindenhez segétséget kapott vagy megrendelte, megvette vagy ellopta a szukséges technológiákat.
Viszont a világ legjobbja a technológiák másolásában.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Miért nem AIRBUS?
1., Szerinted hányszoros áron dolgozik az Antonov-tervezőirodához képest az Airbus-gárda?!!
1., Hasonlítsd össze, hány katonai teherszállítógépet tervezett és gyártott az Airbus, hányat az Antonov?!! Ráadásul az a mind az egyetlen !! tipus amit az Airbus alkotott, hát hogy is mondjam.... szóval eddig nem egy hatalmas sikertörténet, ott hosszú távon még kiderülhet egy-két probléma a tapasztalatlanságuk miatt. Igaz, hogy problémák mindenhol előjöhetnek, de hol nagyobb a valószínűsége?!
Szóval szerintem a lehető legokosabban csinálták a ferdeszeműek...
 
  • Tetszik
Reactions: boki