Y-20 (AVIC, Kína)

Ez a 40 gép úgy jön ki, hogy elosztottuk 4-el a hajtóművek számát és ebből találgatunk. Kínaiak nem mondanak semmit, amit tudunk az orosz forrás, viszont ők is csak találgatnak.
Ez a két már évek óta megjelent. Így fog kinézni a végleges hajtómű.
Il-76_WS-20.jpg

Van egy szàmunk, ami ugye az a 200 feletti darabszàm. Ez màr tènylegesen megkötött üzlet. Tehàt tèny. Ès ezzel szemben van egy fotód 1 azaz egy db teszthajtóműről.
De persze megint az oroszok talàlgatnak, na meg persze mi. De a kìnaiak most is frankók.
Mondjuk sokat elàrul az egèsz mentalitàsukról, hogy ha az oroszok nem jelentik be, akkor ők erről a bizniszről is mèlyen hallgatnànak valószìnűleg.
Maradt mèg ott Pekingben Mao szellemèből bőven.
 
Teszthajtóművekből nem szoktak túl sokat legáyrtani. És igen, még megmaradt Mao szelleméből bőven, sajna hivatalos forrásból nagyon kevés infó kerül elő. Már az előrelépés, hogy hagyják a fényképeket feltenni az internetre.
Pár és és többet tudunk majd.
 
Teszthajtóművekből nem szoktak túl sokat legáyrtani. És igen, még megmaradt Mao szelleméből bőven, sajna hivatalos forrásból nagyon kevés infó kerül elő. Már az előrelépés, hogy hagyják a fényképeket feltenni az internetre.
Pár és és többet tudunk majd.


Teszthajtóművekből is sokat szoktak gyártani(nyilván nem 100-as nagyságrendben de azért tuctnyit biztos)mert ha csak 1-2 darab van akkor 1000 évig fog tartani a tesztidőszak.Arról nem is beszélve,hogy csak akkor nem az új hajtóművekkel repül egy új gép ha az nem készül el időre lásd PAK-FA vagy J-20.
 
Igen, de nekem volt egy foróm egy hajtóművel. Arrafel válaszoltam. Von több fotóm is, de azokon is egy hajtómű van :)
 
Èn csak arra szerettem volna ràmutatni, hogy ez a ködösìtès a kìnaiak rèszèről nyilvàn egy stratègia rèsze. Ahogy a homàlyos fotók legtöbbje is jó esèllyel a kormàny megrendelèsére ès/vagy jóvàhagyàsàval kèszül. A dolog egyèbkènt nagyon jól működik, mert hatàsàra a legtöbben többnek làtjàk a kìnai hadiipart/hadsereget, mint amilyen valójàban lehet.
 
Lehetséges, hogy így van. Viszont ebben a konkrét kérdésben nem létezik semmilyen kínai álláspont. Nem cáfolták, nem ismerték el, semmi. Ami megjelent, az orosz forrás. Viszont, hogy mit fognak kezdeni ezekkel a hajtóművekkel, az ők tudják a legjobban.
 
A szerzodésben az áll, hogy 54 darab Il-76/78 és 170 darab Y-20 gépeknek. Ebbol kijon egy ezrednyi gép.
 
Az AVIC a Y-20 civil változatának bevezetését tervezi:

China designing civilian variant of Y-20

"Designers at the Aviation Industry Corp of China are doing preliminary research on the Y-20F-100, a civilian variantoftheY-20heavy-lifttransport jet developed for the People’s Liberation Army, and they will redesign the air frame and cargo loading system, the State-owned defense technology giant said in a statement."
 
Az AVIC a Y-20 civil változatának bevezetését tervezi:

China designing civilian variant of Y-20

"Designers at the Aviation Industry Corp of China are doing preliminary research on the Y-20F-100, a civilian variantoftheY-20heavy-lifttransport jet developed for the People’s Liberation Army, and they will redesign the air frame and cargo loading system, the State-owned defense technology giant said in a statement."

Az a helyzet, hogy ezek a típusú teherszállítók nemigen alkalmasak civil üzemeltetésre. Arra az utasgépekből kialakított típusok gazdaságosabbak.
 
Úgy érzem, hogy itt arról van szó, hogy a katonai teherszállítók gazdaságtalanabbul üzemeltethetőek a civil gépeknél, az aerodinamikai kialakításuk miatt. Azért van többek közt az, hogy az amerikai tankarek, AWACS-ok, REH-gépek civil repülőkön alapulnak.
A "civilizált" változat mintha valamivel karcsúbb kialakítást kapa. Elég nehéz megmondani a makett alapján.
getasset.aspx

https://www.flightglobal.com/news/a...-avic-considers-commercial-version-of-431160/
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Nem hinném, hogy a mérettel lenne a gond, hanem az üzemeltetési költségekkel.
 
Igen, viszont a civil teherszállításnál nem olyan fontos a rámpa meg a széles géptörzs.