Y-20 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Most a csájnízok miért nem az újabb PS-90A-76 hajtóművekből vettek?
https://htka.hu/2016/10/31/komoly-orosz-kinai-uzletre-derult-feny/
Mert lehet, hogy Szergejnek korlátozott és ráadásul hosszabb távra saját célra lekötött a gyártási kapacitása, a kínai jóbarátok meg nem akartak éveket várni, mire ők is sorra kerülhetnek. A hajtóműgyártás nem úgy működik hogy megkötnek egy új szerződést, csettintenek, és pár hónap múlva már dupla kapacitással megy a hajtóműgyártás. Iszonyúan pénzigényes (speciális anyagok és ötvözetek speciális és precíziós gyártástechnológiával) és energia-igényes iparágról van szó.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 817
113
Viszont ez most tovàbbi 4 èv stabil minkamennyisèget jelent az NPO-nak.
Talàn jut a pènzből fejlesztèsekre is ès nem csak a talponmaradàsra megy el.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mert lehet, hogy Szergejnek korlátozott és ráadásul hosszabb távra saját célra lekötött a gyártási kapacitása, a kínai jóbarátok meg nem akartak éveket várni, mire ők is sorra kerülhetnek. A hajtóműgyártás nem úgy működik hogy megkötnek egy új szerződést, csettintenek, és pár hónap múlva már dupla kapacitással megy a hajtóműgyártás. Iszonyúan pénzigényes (speciális anyagok és ötvözetek speciális és precíziós gyártástechnológiával) és energia-igényes iparágról van szó.
Vaze, vagy tíz éve csinálják. Ezalatt sem sikerült felszerszámozni a gyárat?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 311
17 419
113
Fel van szerszámozva egy adott mennyiségre. Ha évente ennél többet kell gyártani, ahhoz új szerszámok, több megfelelően képzett szakember, akár egy új csarnok kell. Ehhez idő kell.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 817
113
Szerintem egyrészt azért nem vettek az újabb hajtóműből, mert az oroszok nem adták el nekik, másrészt pedig a Y-20-at a régi IL-76-ból származtatták, amin a régi hajtómű van, így az egész rendszert arra tervezték. Ha majd lesz végleges új saját hajtóművük, akkor áttervezik a rendszert, addig jó nekik a régi hajtómű is.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 284
13 699
113
OK. Első körben ki akarják cserélni a már meglévő gépek hajtóműveit. Ezekben mind D-30KP2 hajtómű volt, az új hajtómű tudtommal nagyobb, nem épp csereszabatos a régivel. Szóval sokkal nagyobb befektetés semhogy megérné.
Ehhez már megvan az üzemeltetési kultúrájuk, az újhoz ki kéne építeni megint. Mégis miért, ha már tesztelik a WS-20 hajtóművet?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Még is ki az a hülye aki egy új géphez régi hajtóművet vesz az üzemeltetési kultúra miatt?
Simán lehet logikus, és gazdaságos. Ha egy új típus üzemeltetését (a hazai gyártású) úgyis be kell vezetni, akkor egy kis szériára minek vezessenek be egy teljesen újat? inkább a már ismerttel mennek, mert azt 0 költség betanítani. Ez úgyis kifutó széria lesz, ha a hazai típust elkezdik alkalmazni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Ha van egy új gépem márpedig ez új gép akkor nem veszek hozzá régi hajtóművet csak ha nincs más választásom.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Azért vesznek régi orosz hajtóművet mert sajátot még ebben a kategóriában sem képesek legyártani PS-90A-76-hoz meg valószínűleg egy ideig nem jutnának hozzá mert nem tud belőle eleget gyártani az orosz gyártó.Ne próbáljuk már erényként beállítani azt,hogy egy új teherszállítóhoz kényszerből elavult hajtóművet vesznek!
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 284
13 699
113
Még is ki az a hülye aki egy új géphez régi hajtóművet vesz az üzemeltetési kultúra miatt?

Ha nem számolsz vele hosszú távon, akkor minek?
Miért vettek használt Il-76-osokat újak helyett?
Gondold végig.
Hány évesek a mostani Il-76-osaik. Megéri a vesződést, hogy új hajtóműveket integrálj beléjük? Mennyi idő egy hajtóműcsere? Ha a régiekből vesznek egy pár nap alatt le tudják cserélni az összeset. Mekkora az Il-76 flottájuk? Érdemes belőjük még annyit fektetni?
Hány Y-20-ba akarnak orosz hajtóművet? Megsúgom, hogy az első szériába, míg kellő üzemeltetési tapasztalatuk lesz a típussal és nyugodtan beleépíthetik a sajátjukat.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Ha nem számolsz vele hosszú távon, akkor minek?
Miért vettek használt Il-76-osokat újak helyett?
Gondold végig.
Hány évesek a mostani Il-76-osaik. Megéri a vesződést, hogy új hajtóműveket integrálj beléjük? Mennyi idő egy hajtóműcsere? Ha a régiekből vesznek egy pár nap alatt le tudják cserélni az összeset. Mekkora az Il-76 flottájuk? Érdemes belőjük még annyit fektetni?
Hány Y-20-ba akarnak orosz hajtóművet? Megsúgom, hogy az első szériába, míg kellő üzemeltetési tapasztalatuk lesz a típussal és nyugodtan beleépíthetik a sajátjukat.


Nem csak az IL-ekbe megy hanem a zsír új Y-20-ba is.Csak a vásárolt hajtóművek negyed/ötöde kerül az orosz gépekbe a döntő többségük a vadonat új kínai gyártmányú szállítógépekbe kerül.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
40 gép egy ekkor teherszállító esetében minden csak nem első széria!!!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 284
13 699
113
Ez a 40 gép úgy jön ki, hogy elosztottuk 4-el a hajtóművek számát és ebből találgatunk. Kínaiak nem mondanak semmit, amit tudunk az orosz forrás, viszont ők is csak találgatnak.
Ez a két már évek óta megjelent. Így fog kinézni a végleges hajtómű.
Il-76_WS-20.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Valaki szerinted a hasára ütött és azt mondta,hogy pont 54 megy az IL-ekbe(miért nem 60 vagy 50???)?Elhiszem,hogy nagyon zavar,hogy az egekig magasztalt kínaiaidnak meég egy nyomorult elavult hajtóművet sikerül legyártaniuk 2016-ban de már szánalmas amit csinálsz.