Y-20 (AVIC, Kína)

Most a csájnízok miért nem az újabb PS-90A-76 hajtóművekből vettek?
https://htka.hu/2016/10/31/komoly-orosz-kinai-uzletre-derult-feny/
Mert lehet, hogy Szergejnek korlátozott és ráadásul hosszabb távra saját célra lekötött a gyártási kapacitása, a kínai jóbarátok meg nem akartak éveket várni, mire ők is sorra kerülhetnek. A hajtóműgyártás nem úgy működik hogy megkötnek egy új szerződést, csettintenek, és pár hónap múlva már dupla kapacitással megy a hajtóműgyártás. Iszonyúan pénzigényes (speciális anyagok és ötvözetek speciális és precíziós gyártástechnológiával) és energia-igényes iparágról van szó.
 
Viszont ez most tovàbbi 4 èv stabil minkamennyisèget jelent az NPO-nak.
Talàn jut a pènzből fejlesztèsekre is ès nem csak a talponmaradàsra megy el.
 
Mert lehet, hogy Szergejnek korlátozott és ráadásul hosszabb távra saját célra lekötött a gyártási kapacitása, a kínai jóbarátok meg nem akartak éveket várni, mire ők is sorra kerülhetnek. A hajtóműgyártás nem úgy működik hogy megkötnek egy új szerződést, csettintenek, és pár hónap múlva már dupla kapacitással megy a hajtóműgyártás. Iszonyúan pénzigényes (speciális anyagok és ötvözetek speciális és precíziós gyártástechnológiával) és energia-igényes iparágról van szó.
Vaze, vagy tíz éve csinálják. Ezalatt sem sikerült felszerszámozni a gyárat?
 
Fel van szerszámozva egy adott mennyiségre. Ha évente ennél többet kell gyártani, ahhoz új szerszámok, több megfelelően képzett szakember, akár egy új csarnok kell. Ehhez idő kell.
 
Szerintem egyrészt azért nem vettek az újabb hajtóműből, mert az oroszok nem adták el nekik, másrészt pedig a Y-20-at a régi IL-76-ból származtatták, amin a régi hajtómű van, így az egész rendszert arra tervezték. Ha majd lesz végleges új saját hajtóművük, akkor áttervezik a rendszert, addig jó nekik a régi hajtómű is.
 
OK. Első körben ki akarják cserélni a már meglévő gépek hajtóműveit. Ezekben mind D-30KP2 hajtómű volt, az új hajtómű tudtommal nagyobb, nem épp csereszabatos a régivel. Szóval sokkal nagyobb befektetés semhogy megérné.
Ehhez már megvan az üzemeltetési kultúrájuk, az újhoz ki kéne építeni megint. Mégis miért, ha már tesztelik a WS-20 hajtóművet?
 
Még is ki az a hülye aki egy új géphez régi hajtóművet vesz az üzemeltetési kultúra miatt?
Simán lehet logikus, és gazdaságos. Ha egy új típus üzemeltetését (a hazai gyártású) úgyis be kell vezetni, akkor egy kis szériára minek vezessenek be egy teljesen újat? inkább a már ismerttel mennek, mert azt 0 költség betanítani. Ez úgyis kifutó széria lesz, ha a hazai típust elkezdik alkalmazni.
 
Ha van egy új gépem márpedig ez új gép akkor nem veszek hozzá régi hajtóművet csak ha nincs más választásom.
 
Azért vesznek régi orosz hajtóművet mert sajátot még ebben a kategóriában sem képesek legyártani PS-90A-76-hoz meg valószínűleg egy ideig nem jutnának hozzá mert nem tud belőle eleget gyártani az orosz gyártó.Ne próbáljuk már erényként beállítani azt,hogy egy új teherszállítóhoz kényszerből elavult hajtóművet vesznek!
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Még is ki az a hülye aki egy új géphez régi hajtóművet vesz az üzemeltetési kultúra miatt?

Ha nem számolsz vele hosszú távon, akkor minek?
Miért vettek használt Il-76-osokat újak helyett?
Gondold végig.
Hány évesek a mostani Il-76-osaik. Megéri a vesződést, hogy új hajtóműveket integrálj beléjük? Mennyi idő egy hajtóműcsere? Ha a régiekből vesznek egy pár nap alatt le tudják cserélni az összeset. Mekkora az Il-76 flottájuk? Érdemes belőjük még annyit fektetni?
Hány Y-20-ba akarnak orosz hajtóművet? Megsúgom, hogy az első szériába, míg kellő üzemeltetési tapasztalatuk lesz a típussal és nyugodtan beleépíthetik a sajátjukat.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
Ha nem számolsz vele hosszú távon, akkor minek?
Miért vettek használt Il-76-osokat újak helyett?
Gondold végig.
Hány évesek a mostani Il-76-osaik. Megéri a vesződést, hogy új hajtóműveket integrálj beléjük? Mennyi idő egy hajtóműcsere? Ha a régiekből vesznek egy pár nap alatt le tudják cserélni az összeset. Mekkora az Il-76 flottájuk? Érdemes belőjük még annyit fektetni?
Hány Y-20-ba akarnak orosz hajtóművet? Megsúgom, hogy az első szériába, míg kellő üzemeltetési tapasztalatuk lesz a típussal és nyugodtan beleépíthetik a sajátjukat.


Nem csak az IL-ekbe megy hanem a zsír új Y-20-ba is.Csak a vásárolt hajtóművek negyed/ötöde kerül az orosz gépekbe a döntő többségük a vadonat új kínai gyártmányú szállítógépekbe kerül.
 
40 gép egy ekkor teherszállító esetében minden csak nem első széria!!!
 
Ez a 40 gép úgy jön ki, hogy elosztottuk 4-el a hajtóművek számát és ebből találgatunk. Kínaiak nem mondanak semmit, amit tudunk az orosz forrás, viszont ők is csak találgatnak.
Ez a két már évek óta megjelent. Így fog kinézni a végleges hajtómű.
Il-76_WS-20.jpg
 
Valaki szerinted a hasára ütött és azt mondta,hogy pont 54 megy az IL-ekbe(miért nem 60 vagy 50???)?Elhiszem,hogy nagyon zavar,hogy az egekig magasztalt kínaiaidnak meég egy nyomorult elavult hajtóművet sikerül legyártaniuk 2016-ban de már szánalmas amit csinálsz.