Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Furcsa, hogy jenki gép ellen ágálnak, amikor nehéz szállítógép USA (C-17), harci heli AH-64, CH-47 szállítóheli. Ez alapján nem vágom, hogy miért lenne gáz az F-16 Block 70. Igazából pontosan ez kéne nekik. Gyakorlatilag kulcsrakész, megbízható és nem drágább, mint egy kétszeres árú Szu-30MKI a végén. Gyakorlatilag semmiféle műszaki és ütemezési kockázat nincs benne. Ez melyik orosz projektről mondható el? Hát, egyikről sem...

Erre egy apró és nem jelentéktelen válasz létezik, ami egy-egy Indiai nyilatkozatban meg is jelent. A legnagyobb rivális Pakisztán nem kevés számben repüli az F 16-ot, ami konfliktus esetén alapvető azonosítási gondot jelentene. Más egy hajtóműves USA gép meg nincs. A két hajtóműves F 18 meg már kicsit drágább mint az F 16....
 
Erre egy apró és nem jelentéktelen válasz létezik, ami egy-egy Indiai nyilatkozatban meg is jelent. A legnagyobb rivális Pakisztán nem kevés számben repüli az F 16-ot, ami konfliktus esetén alapvető azonosítási gondot jelentene. Más egy hajtóműves USA gép meg nincs. A két hajtóműves F 18 meg már kicsit drágább mint az F 16....
A VID IFF tényleg probléma, de az árról nyilatkozni így nem igazán lehet. A US Navy SH költsége melyik változatú és ki által üzemeltetett F-16-tal összevetve? Olyan nagy szakadék nincs közöttük utolsó infóim alapján. A repteljesítmény az, ahol ASF konfigban difi van az F-16C javára, de még egy CFT-s F110 hajtóműves Block 60 között is a Block 60 tűnik erőteljesebbnek erő manőverekben. Nagy állásszögnél és kis sebességnél az F-16 labdába nem rúg, csak az nem igazán fontos tartomány...
 
A VID IFF tényleg probléma, de az árról nyilatkozni így nem igazán lehet. A US Navy SH költsége melyik változatú és ki által üzemeltetett F-16-tal összevetve? Olyan nagy szakadék nincs közöttük utolsó infóim alapján. A repteljesítmény az, ahol ASF konfigban difi van az F-16C javára, de még egy CFT-s F110 hajtóműves Block 60 között is a Block 60 tűnik erőteljesebbnek erő manőverekben. Nagy állásszögnél és kis sebességnél az F-16 labdába nem rúg, csak az nem igazán fontos tartomány...

A Boeing be is nevezte a Szuper Hornetet az aktuális beszerzésre, ráadásul annak a tudatában hogy a MiG 29 hordozós változata sem muzsikál fényesen (leírnám hogy szar, de még a végén kikezdenek), így az Indiai hordozó fejlesztési programot is megcélozták vele (amiben benne van egy több miliárt US $-os pakett is a hordozókhoz való fedélzeti repcsikre).
 
Továbbra is, amiért fizettek meg amire szerződésük volt, arra megkapták az ellentételezést, vagyis a megrendelt terveket. Amiért meg nem fizettek és szerződésük sem volt rá, annak se a határidejére se a hajtóműjére ne legyenek elvárásaik, mert semmi közük hozza. Ha akarnak hamarabb gépeket vagy beleszólást a programba, valószínűleg megvan rá a lehetőség, toljanak oda 10 milliárd euro fejlesztési pénzt és egyből lehetnek már elvárásaik is.

Volt szerződés hordozóra aztán Oroszok szartak a szerződésre.

Itt meg hibátlan az üzlet: Fizet a megrendelő vmiért amit semmire se tud használni. Vannak terveik. Márha vannak. Amik nem jók semmire. izé wc papír. 300m$ért. Á nem nézték indusokat megint hülyének.....
 
Volt szerződés hordozóra aztán Oroszok szartak a szerződésre.

Itt meg hibátlan az üzlet: Fizet a megrendelő vmiért amit semmire se tud használni. Vannak terveik. Márha vannak. Amik nem jók semmire. izé wc papír. 300m$ért. Á nem nézték indusokat megint hülyének.....

Butaságott beszélsz.
 
Volt szerződés hordozóra aztán Oroszok szartak a szerződésre.

Itt meg hibátlan az üzlet: Fizet a megrendelő vmiért amit semmire se tud használni. Vannak terveik. Márha vannak. Amik nem jók semmire. izé wc papír. 300m$ért. Á nem nézték indusokat megint hülyének.....
Volt szerződés francia hordozóra is, aztán azt sem szállították le, pedig előre ki volt fizetve. De ez itt a PAK-FA topik, uh visszatérve a témához, az indiaiak hogy tudták-e használni vagy sem a terveket, az senkit nem érdekel, ezt rendelték, ezért fizettek, ezt kapták. Az oroszok tökéletesen teljesítették a részüket, a történet folytatása további egyességek, szerződések és pénz kérdése.
 
Volt szerződés hordozóra aztán Oroszok szartak a szerződésre.

Itt meg hibátlan az üzlet: Fizet a megrendelő vmiért amit semmire se tud használni. Vannak terveik. Márha vannak. Amik nem jók semmire. izé wc papír. 300m$ért. Á nem nézték indusokat megint hülyének.....

Már írtam, hogy a Szevmash a nukleáris meghajtású tengeralattjárók építésére szakosodott nem a rep-hordozókra. Elöször modernizáltak egy hordozót. Hatalmas kihívás volt számukra. Később derült ki, hogy a hajó belső rendszereit is ki kell cserélni, ami miatt megnőtt az ára.
 
Valószínűleg pont azért szálltak be a Szuhojhoz, mert rájöttek hogy saját maguk semmire se mennek, ezért választottak egy maguknál profibb partnert. Csak aztán rádöbbentek hogy ott se mézzel kenik a kerítést, a légierejük meg durván amortizálódik közben, ezért nekik gyorsan kellenének az új gépek - amire viszont úgy tünik, nincs elég pénzük. Ezt jelzi a Rafale körülötti cicózásuk is, gyakorlatilag úgy néz ki, tudják mekkora kakiban vannak, de USA felé harcigéppel nem akarnak elköteleződni, a Rafale kellett volna nekik de talán drága (meg problémás volt a saját gyártás), Szergejnek meg per pillanat nincs eladó korszerű harckész gépe. A turbánosoknak meg sürgős lenne ...

Én azt nem értem, hogy ah az oroszok ilyen notóriusan évtizedek óta átvágják az indiaiakat, akkor minek üzletelnek velük még mindig? Most akkor vagy nem az oroszokkal van (akkora) baj, vagy "Vadász, vadász..."

Erre én is gondoltam, de tekintve a kínai J-20 rendszerbeállítását ezzel szemben az indusoknak nyilván már csak egy másik lopakodó lenne a megfelelő, abból meg nincs nagy választék, pláne azonnalra. Ráadásul a Szu-30-nak is elég rossz náluk a hadrafoghatósági szintje (persze ez lehet hogy saját magukból adódó probléma, de ezt elég nehéz lehet nekik beismerni ismerve az indusok lélektanát).

Ahogy fogy a gépállományuk, egyre inkább bármi jó lenne nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Mert már senki nem veszi őket komolyan. Legalábbis azon a színvonalon ahol ők szeretnék.
Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.
 
Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.
Amire én gondolok, az egyrészt arról szól, hogy a franciák nem túl lelkesek az indiai üzemeltetési kultúra miatt, az esetleges hulló gépek kihathatnak a Rafale renoméjára is. Az USA részben emiatt is csak F-16, F-18 vonalról adna, mert ott már nem árthat a gépek renoméjának egy esetleges indiai balf@szoskodás. Az oroszok szerintem pont lesz@rják, nekik csak a pénz kell.
A Su-30MKI-knak meg a 29eseknek az sem tesz túl jót, ahogy az indiai bánik velük, azon túl, hogy valóban nem a hazai minőségben kaphatták meg a gépeket.
 
És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
 
Amire én gondolok, az egyrészt arról szól, hogy a franciák nem túl lelkesek az indiai üzemeltetési kultúra miatt, az esetleges hulló gépek kihathatnak a Rafale renoméjára is. Az USA részben emiatt is csak F-16, F-18 vonalról adna, mert ott már nem árthat a gépek renoméjának egy esetleges indiai balf@szoskodás. Az oroszok szerintem pont lesz@rják, nekik csak a pénz kell.
A Su-30MKI-knak meg a 29eseknek az sem tesz túl jót, ahogy az indiai bánik velük, azon túl, hogy valóban nem a hazai minőségben kaphatták meg a gépeket.
A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
 
A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
Nem csodálom, én is hívtam volna azzal a lendülettel a reptéri taxit.