Van DAS-szerű rendszer
kérdés mi a DAS szerű. És mért van benne HUD ha HMDt akarnak? Vagy HMD nélkül is DAS szerű? Amúgy LMnek se a szenzorok felapkolása volt a probléma avval ~10éve megvoltak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van DAS-szerű rendszer
Lövésem sincs, hogy az első szériák sorsa mi lett, de F-15 mű írása közben nem botlottam olyanba, hogy X gép soha nem lett combat ready configos. F-35-ből ugyebár nincs kétüléses F-15-ből meg igen. Már az F-15B és D is harcképes változat (ECM nélkül, konténer kell), az USAF soha nem küldte éles bevetésre a B/D-t csak a C/D-t. Izrael igen és fajlagosan B-vel érték el a legtöbb légigyőzelmet. Idézek:Ez megint egy média által felfújt dolog, ami meglep, hogy te is bekajálod.
USAF dönthetett volna úgy, hogy de az első ~100gép is fullos legyen.
Kicserélik a komplett számítógépes rendszerét, felrakják a már EWs képességeket is tudó SWt..... és kész. Gépenként vmi 8m$. USAF meg úgy döntött, hogy amúgy is kell 100db gép pilóta, kiszolgáló személyzet... képzésre így nem kell neki.
Ugyanez van F-22nél is. Első ~35 is kaphatna FOCt csak ott még radart is ki kéne cserélni hozzá. Első ~35 APG79el jött nem APG79V1el.
Lehet tévedek majd molni megmondja de nekem gyanús, hogy F-15, F-16 első szériáiból detto trainer lett. Már ha nem múzumba mentek.
Az hogy a Sz-57-esen mi van és mi nincs az elég kérdéses, mert linkeltek már annyit itten összevissza és máshol is.1-2 éve talán pont Boki linkelte, hogy hátrafele néző radart kivették, lévén értelme nem nagyon van. Oldara nézést is hogy érted, hogy oldalirányba van beépítve? Mert dettó. Vagy arra gondolsz, hogy mecha kitérítés + ESA legyezéssel oldalra is lát? (Alá Gripen NG.)Nem egészen, mert azért hardveres hiányosságok is vannak bőven, az LRIP-5-el bezárólag például még a számítógép-rendszert kvázi kompletten ki kell cserélni...
Azért legyünk igazságosak: a Szu-57-esen van oldalra néző és hátra néző radar, az F-35-ösön nincs egyik sem.
Van DAS-szerű rendszer is plusz EOCM, a 101KSz:
A legyártott gépek inkább a várható jogi költségek és követezmények miatt lettek legyártva annak ellenére, hogy pusztán műszakilag nézve picit tényleg ökörség. A kötbér az kötbér meg a politikai lobbierő, hogy állásokat tartsanak meg XY szenátor államában.Lehet, hogy az USA-nak az a hadrafoghatatlan első száz F-35 nem sok, de mindenki másnak, így az oroszoknak már igen.
A termopán ablaküvegekből ha sokat egymásmellé raksz, látszik, hogy zöld a színük. Az egyik üveglapon van ott is egy fémréteg, az adja a színét. A kabintetőnél szerintem mindenhol használnak valamilyen fémbevonatot, kb ugyanazt a célt fogja szolgálani. Most hogy arany vagy alu vagy valami más az preferencia kérdése, de arannyal bevonni pl elég egyszerű egy felületet.
Lövésem sincs, hogy az első szériák sorsa mi lett, de F-15 mű írása közben nem botlottam olyanba, hogy X gép soha nem lett combat ready configos. F-35-ből ugyebár nincs kétüléses F-15-ből meg igen. Már az F-15B és D is harcképes változat (ECM nélkül, konténer kell), az USAF soha nem küldte éles bevetésre a B/D-t csak a C/D-t. Izrael igen és fajlagosan B-vel érték el a legtöbb légigyőzelmet. Idézek:
Érdekes, hogy az IAF gyakran küldte harcba a kétüléses gépeit. Ugye emlékszünk még, hogy az F-15 fejlesztése idején eljátszottak a gondolattal, hogy vajon egy- vagy kétszemélyes vadászgépet alkossanak? Elevenítsük fel ezt a gondolatot és nézzük meg a hadművelet statisztikáját. Az első körben beszerzett 25 darab közül mindössze 2 darab volt F-15B, azonban a hadműveletben fegyverhasználattal elért 31 lelövésből 7-et kétüléses géppel értek el. A kétüléses változattal, az összes légigyőzelem 22%-át érték el, mikor az akkor már csak 24 darabos flotta 8%-át tették ki, ha nem számítjuk a seggbelőtt, és így a további harcokból kieső gépet.
Azt persze nem tudom megmondani, hogy a bevetéseket milyen arányban repülték az A/B változatok gépek, de ekkora különbség esetén statisztikailag nem nagyon lehet torz eredményt kapni. A hadművelet után alig két héttel szerzett dupla légigyőzelmet is egy F-15B-vel érték el, ami még tovább javítja az F-15B mutatóját. Bár lehet, hogy csak a szerencse hozta így, de nem lehet kizárni, hogy az a plusz szempár ennyit jelentett a légiharcokban, az egyetlen hármas légigyőzelmet is F-15B-vel érték el. Lehet, hogy a kétüléses F-15 volt a vadászgépek királya, csak ezt nem volt alkalma demonstrálni? Ugyanis az USAF a Sivatagi Vihar alatt csak F-15C gépekkel repült Irak felett.
Az, hogy az F-22 esetén miért nem forszírozzák a nem harcba küldhető gépek további fejlesztését nem tudom, hogy mennyire az, hogy "nem akarjuk és nem is kell" vagy "nem telik rá" szemlélet, mert van más prioritás. A B-2 esetén a protó gépből is szériát csináltak.
Aranyat elméletileg nagyon könnyű felgőzöltetni, jól meg is tapad, házilag is kivitelezhető egyszerűen. Azt mondjuk nem tudom, hogy mennyire egyszerű egyenletesen felvinni az aranyréteget.a fém milyenségét a felvitel technikájának az ára adja (talán valahogy felgőzölik, de ennek utána kellene komolyabban kukázni), meg az hogy a felvitt fém réteg milyen visszaverő hatású..... (hatékonyságú)
Ez mennyire komolyanvehető forrás?
https://warfiles.ru/183877-pochemu-su-57-okazalsya-dorogoy-i-bespoleznoy-igrushkoy.html
Nem jön elhinni, hogy kukáznak egy ilyen projektet.
Ez a hajtómű dolog azért elég durva, vagy csak erre fogják. Már volt minimum egy felszállása ahol az egyik hajtómű az új volt, még ha úgy is nézett ki, hogy nemigazán hajtották meg. Ezután mégis mire kell 9 év, hogy kész legyen a hajtómű? Akkora világmegváltó dolgot találtak volna ki, hogy megéri addig húzni, amíg meglesz hozza az összes technológiai fejlesztésük?Nem kukázzák, csak nem "erőltetik" . Nem lesz tömeges szériagyártás 2027-ig, míg el nem készül az új hajtómü.
Ez a hajtómű dolog azért elég durva, vagy csak erre fogják. Már volt minimum egy felszállása ahol az egyik hajtómű az új volt, még ha úgy is nézett ki, hogy nemigazán hajtották meg. Ezután mégis mire kell 9 év, hogy kész legyen a hajtómű? Akkora világmegváltó dolgot találtak volna ki, hogy megéri addig húzni, amíg meglesz hozza az összes technológiai fejlesztésük?
A lassú fejlesztések meg még drágábbak, mint a gyorsak, ha nem is időegység alatt, de a végén mikor összeadod, akkor biztosan. Ha most 2-3 év alatt befejeznék, akkor ennyi ideig menne a labor a maga X mérnökével meg gépeivel, így menni fog 9 évig ugyanannyi mérnökkel meg géppel. Most lehet mondani, hogy kiesett az indiai pénz, de azért elég jól pörög a hadiipar az oroszoknál, az olajár is 75-80 között mozog, az alkalmazottakat még minidig rubelben kell fizetni, uh lenne amiből még némi pénzt önteni a hajtóműfejlesztésbe és minimum megfelezni azt a 9 évet.A gyors tempójú fejlesztésekhez sok pénz kell . Mivel India nem írta alá a szerződést a közös FGFA fejlesztésről sok pénz kiesett amivel számoltak. Ezenkívül rengeteg más fegyver van ami fontosabb és a rendelkezésre álló(nem sok) pénzt ezek között kell elosztani.
Ez csak pont azt jelenti amit leírtál, hogy az új hajtómű már repült (esetleg néhányszor). Viszont semmit nem tudunk arról, mi volt a kísérleti repülések eredménye, 6 megoldandó problémával jött vissza a gép a levegőből vagy esetleg a kevésbé biztató 46?, 76?, 116? stb. problémával. Mi lesz az eredmény később, ha majd meg is hajtják rendesen a hajtóművet, és esetleg még súlyosabb hibák is előjönnek? Ráadásul ezek már nagyrészt számítógép-vezérlésű hajtóművek, tudod hány munkaóra megírni egy ilyen hajtómű-vezérlő programot, aztán azt is letesztelni, esetleg még bele is javítani itt-ott - és ezt csak fizikailag kész hajtóműre érdemes elvégezni?! És ha minden kész a kísérleti üzemben, jön Szergejék fő problémája: amire képes volt a kísérleti üzem közel laboratóriumi körülmények között mondjuk 10év/6 hajtómű ütemben, arra nem biztos hogy képes az ipar is mondjuk 50hajtómű/év kapacitással(ez ugye kb. 20-22 legyártott gépet jelentene). Szóval jöhetnek a fejlesztések, modernizálások a hajtóműgyártás területén, ami szintén elég időtrabló és ráadásul horribilis pénzeket igényel. Szerintem érthető ha nem kapkodnak, úgy őszintén: az USA/NATO erőkön kívül mondj még egy olyan fegyveres erőt, amivel szemben Szergej biztosan alulmaradna. Egy NATO-val vívott háborút meg úgyse a Raptor/Szu-50 párbaj döntene el, erre jött rá Jimmy is amikor 187 F-22 után nem ölte bele a pénzét további gyártásba (ráadásul ez se mind harckész gép, USAF-mérce szerint kb. 1/4 részük csak kiképzésre alkalmas).Ez a hajtómű dolog azért elég durva, vagy csak erre fogják. Már volt minimum egy felszállása ahol az egyik hajtómű az új volt, még ha úgy is nézett ki, hogy nemigazán hajtották meg. Ezután mégis mire kell 9 év, hogy kész legyen a hajtómű? Akkora világmegváltó dolgot találtak volna ki, hogy megéri addig húzni, amíg meglesz hozza az összes technológiai fejlesztésük?
Naigen, "nem tudhatjuk"Cikk a SU57 ről
""Ez a know-how szigorúan titkos információ, ezért a Su-57 jövőjét nem érdemes amatőröknek a médiából megvitatni" - zárta le."
https://sputniknews.com/russia/201806011065010710-su-57-fighter-jet-technologies/