Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
Nem csodálom, én is hívtam volna azzal a lendülettel a reptéri taxit.
Ilyenkor szoktam azt mondani, hogy keresem a kandi kamerát mögöttem, mert viccnek is durva ez a kérés.
 
Érdekességképpen:
Egy-két tanárom volt kint Indiában MiG-21-eseket átadni/üzembe helyezni.
Néhány kétülésest sikerült eladni nekik. Az elején még úgy volt, vesznek egy rakat gépet, csak elkezdtek potyogni, amiket ládában kivittek.
Az indiaiak szerint a magyar műszakiakkal volt a gond és/vagy a gépekkel, a történetet mesélők szerint meg cigány az összes és egy kutyát sem bíznának rájuk. megjegyzem sem azelőtt, sem az után nem hallottam őket cigányozni.
Amúgy Marutikkal fizettek. Mármint India.
 
És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
Az indiai Jaguároknak és Mirage 2000-nek is annyival horrorabb a statisztikája?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
Ezen a szinten már nem hiszem, hogy "jóval finomabb nyugati techről" lehetne beszélni. Vannak dolgok, amiben az orosz gépek szívósabbak - pl szabad ég alatt tartás vagy kifutópályák minősége - de az olajcsere, a minőségi üzemanyag, a kopóalkatrészek cseréje, a biztonsági protokollok, az "ide ne lépj!!!" feliratok pont ugyanolyan fontosak egy orosz gépnél is szerintem, mint egy nyugatinál.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.

Nincs olyan ország akihez ha India odamennem egy 100+ gépes vásárlási szándékkal az elzavarná.India attól vesz haditechnikai eszközt akitől akar.Ez az elmélet a gyakorlat meg az,hogy jó szívvel a kutya sem áll velük szóba.Persze mondhatjuk,hogy az oroszok folyton átbasszák szegényeket mindenhol,de hogy a franciák is,És érdekes módon mind a két országnál ugyan ott hasaltak el.
 
Sok az erős pontatlanság benne. Litánia, lamentálás alapvető tévedésekkel. Izraelnek sincs F-22-ese, még elektronika nélkül se, India nem küldött vissza 30 tesztdarabot, mert annyi összesen nincs, Vietnam soha nem merült fel, mint vevő, a gépet nem 30 éve fejlesztik. Nem tudom, honnan vette ezeket a szerző...
Ja. Kb ezeket vettem észre én is elsőre. A cikk összképe viszont igaz. Az oroszok végletesen lemaradtak. Hogy a radarkeresztmetszetet honnan vette, az meg teljes rejtély.
 

Pl Talán azt hogy ki nem xarja le azt a 12 db szériás gépet. 2028-ig
Az f-35 nem gyorsabb és nem jobb manőverben a szu-57-él mégis agyon van dicsérve a fejlett rendszerek miatt :) igaz nem hiába.
Hogy is van az? Az f-35 kibaxa a vontatott csalit oszt jó étvágyat a légvédelmi rakétáknak.
A szu-57 meg fordulhat 12g-vel is attól nem lesz jobb;)