Messze? Olyan 10 év az USAban - F-22már félidős, hadrenben van tizenvalahány éve, és ők onnan számítják az 5.th gent. 2030ra datálják, és az F-22-vel ellentétben ez nem a szerencséten "jön a világbéke" korban születik meg.
Az orosz kozmikus erőkben kikukáztam, az USAF mit tekint 6.th gennek krvonalakban, átmásolom:
"6.th gen (NGAD) követelmények első körben, amit összeszedtem az utóbbi időben:
-szélesebb tartományban lopakodás
-nagyobb hatótáv (ADVENT engine)
-hosszab idejú SC (ADVENT megintcsak, 3 áramú hajtómű amúgy),
-fedélzeti AI, feladata rásegítés a pilóta munkájára (amolyan RIO),
-irányított energiájú fegyverek,
-fejlesztett hőháztartás (gépben felgyülemlő fegyver/elektronika hő elvezetés vagy eltárolás, lehetőleg felhasználás),
-szenzorok nagyobb hatótávolsága/vagyis célok nagyobb hatótávolságból leküzdése,
-intelligens/adaptív EW,
-stb...
Továbbá az egésznek 2030ra betonon kell lennie, ami konkrétan lehetetlen, mivel minden addigra nem lesz kész - így a repcsinek modulárisnak kell lennie az elejétől fogva. Vagyis 2030ra lesz a betonon valami, ami repül, de lesz benne ballaszt rengeteg, ami a nem elkészült cuccok helyén lesz. De mivel a program szürke, kb. ennyit lehet róla tudni.
Ja, és az USAF már most kategórikusan kijelentette, hogy semmi közösséget nem vállal a témában sem az USN, sem az USNCvel (lásd F-35 csodás eredményei), így a NAVY már most kénytelen sajátot tervezni (náluk F/A-XX a neve)."