Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ghostface azt írta,hogy manufakturális körülmények közt nem lehet 5.gen. gépet gyártani erre írta Joker azt amit.Szerintem itt mindenki tudja azt,hogy a gépeket kézzel szerelik össze éppen ezért nem is erre vonatkozott a manufakturális jelző hanem pl a Radar vagy bármi más legyártására.



A SZU-35Sz és a MIG-35 is tartalmaz elég sok kompozitot szóval nincs bajuk a kompozit elemek sorozatgyárásával.
Kompozit alkatrészt úgy is lehet gyártani, hogy legyártják a sablonban a kompozit alkatrészeket tökéletesen egyformára, aztán beteszik egy számítógép-vezérlésű szerszámgépbe ami mondjuk 5 lépésben századmilli pontossággal kifúr benne 28/76/133 stb. furatot. :) Meg úgy is lehet, hogy Szergej meg Iván kézbeveszi a kézifúrót és egyenként belefúrják a furatokat. Biztos olcsóbb lesz (főleg ha nem is telik megfelelő szerszámgépre), NA DE - nem 20-45s alatt fog elkészülni, a pontosságról meg ne is álmodjanak!!! :(:mad:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 627
79 845
113
Kompozit alkatrészt úgy is lehet gyártani, hogy legyártják a sablonban a kompozit alkatrészeket tökéletesen egyformára, aztán beteszik egy számítógép-vezérlésű szerszámgépbe ami mondjuk 5 lépésben századmilli pontossággal kifúr benne 28/76/133 stb. furatot. :) Meg úgy is lehet, hogy Szergej meg Iván kézbeveszi a kézifúrót és egyenként belefúrják a furatokat. Biztos olcsóbb lesz (főleg ha nem is telik megfelelő szerszámgépre), NA DE - nem 20-45s alatt fog elkészülni, a pontosságról meg ne is álmodjanak!!! :(:mad:

Ki jelölgeti be a furatok helyeit századmilli pontosan egy géppel majd adja oda a munkadarabot egy munkásnak,hog furkálja ki?Azért ne nézzük már annyira primitívnek az oroszokat,hogy nem tudnak pontosan megmunkálni.azt még csak csak elhiszem,hogy nagy tömegben nem tudnak kompozitot előállítani de az egértelmű hülyeség,hogy nem képesek az elkészült munkadarabot pontosan megmunkálni.Talán a Kamov gyárról volt itt videó,kb semmiben sem különbözött egy nyugati gyártól(nem az összeszerelő sorról beszélek hanem az alkatrész gyárról).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and rappali_

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
https://vpk.name/news/220698_su57_okazalsya_dorogoi_i_bespoleznoi_igrushkoi.html

A Su-57 drága és haszontalan játék volt

Pár idézet a cikkből

"el kell kezdeni a következő generációs harci repülőgépen való munkavégzést, amely átmeneti kapcsolat lesz a személyzet és a pilóta nélküli repülőgépek között."

"És ez azt jelenti, hogy nem fogjuk látni a Su-57 tömeggyártását, valószínűleg soha."
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Kurgan

New Member
2016. augusztus 30.
17
15
3
Juj...
Ez a jenkikkel dontetlenezes tobb, mint meredek. Persze fel lehet állítani olyan scf-fi forgatókönyvet, ahol ez igaz, de az kb. korberohogni jo. Nagyságrendi eltérés van elsovonalas erok mennyisége teren. Több kepesseg cakk pakk hianyzik.

Már elnezest, de ilyen generális kijelentéshez nagyon melyen a vodkasuveg aljara kell nezni...

Nem sürgős? Dumanak jo. Ennyi erővel a hh egyetlen fejlesztése sem volt sürgős a MAD es nuki miatt.

Miért?Hogy kellene elképzelni a jenki győzelmet?Partra szállnak Kamcsatkán és Szibérián keresztül (a ""mexiKánokkal meg a dupla szájú boxosokkal ,cowboyokkal)""meg sem állnak Moszkváig..,,majd a Belorusz határig?Avagy?o_O

Tényleg érdekelne,ha több mint meredek..:)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 865
113
Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.

Korábban posztoltam az orosz Aerokompozit(új) üzem videóját, ahol kompozitból készítik a repülőgépek szárnyait (MSz-21). Évi kapacitása 70 darab.
Nem ezt a videót.

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 865
113
Azért én kiváncsi lennék egy összehasonlításra, hogy milyen keretből gazdálkodott az F-22 csapata illetve a Szu-57. Valahogy ez mindig kimarad, hogy lehet 20-ad annyiból hozzák össze amit...

OAK (Egyesítette Repülőgépgyártó Vállalat) június végén közzétette mennyi pénzt invesztál a különböző fejlesztésekbe 2018-2020 között. A 3 évre összesen 403 milliárd Rubelt, amiból 300 milliárd Rubel a katonai gépekre megy, 103 milliárd pedig a polgári gépekre.Tehát a 300 milliárd Rubel (évi 100 milliárd) a PAK-FA, PAK-DA, Tu-160M2, Szu-35 , ezenkívül a katonai szállítógéek is ide tartoznak, mint a projekt "476" , Il-112. Pontos arányok nem ismertek melyik program mennyit kap. A polgári gépeknél pontosan ismertek az arányok: 3 évre 103 milliárd Rubel így néz ki : MSz-21 14% (103 milliárd Rubelből), 1,9% Il-114 modernizáció, 1,8% a szélestörzsü közös orosz-kínai gép, 3,3% a SSJ programok fejlesztése. 1 USD / 63 Rubel. Tehát 100 milliárd Rubel = 1 587 301 587 USD egy évre ami nem sok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and kaktusz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ki jelölgeti be a furatok helyeit századmilli pontosan egy géppel majd adja oda a munkadarabot egy munkásnak,hog furkálja ki?Azért ne nézzük már annyira primitívnek az oroszokat,hogy nem tudnak pontosan megmunkálni.azt még csak csak elhiszem,hogy nagy tömegben nem tudnak kompozitot előállítani de az egértelmű hülyeség,hogy nem képesek az elkészült munkadarabot pontosan megmunkálni.Talán a Kamov gyárról volt itt videó,kb semmiben sem különbözött egy nyugati gyártól(nem az összeszerelő sorról beszélek hanem az alkatrész gyárról).
Dudi
Ha Szergej kézzel furkálja ki az alkatrészen a furatokat, akkor senki sem jelöli be előre azokat századmilliméter pontossággal, mert kézi fúrással úgysem lesz megfelelő pontosságú. Ahol a nagypontosságú megmunkálásban kapacitáshiány van (vagy nem gazdaságos), ott az alkatrészek egy részén nagy pontossággal fúrják ki a furatokat, a másik alkatrészt meg kézi fúrással illesztik hozzá, ez elég ősi ipari módszer. Teljesen kiváltani ezt akkor lehet, ha van MEGFELELŐ MENNYISÉGŰ és KAPACITÁSÚ korszerű programvezérlésű szerszámgépe a cégnek. Azt kategorizálást meg felejtsd el, hogy "oroszok", "amerikaiak". Ilyen ipari méretű országoknál ez nem ilyen egységes szinten működik, egyik cég(csoport)nál van tőke, van mindenre csúcs-szintű felszereltség, a másiknál meg csak hézagosabban van pénz a fejlesztésre, és ott azért vannak lemaradások. Ezt vagy sikerül időben behozni egy-két jó konstrukcióval/üzlettel, vagy előbb-utóbb az ilyen cégek csak beszállítók lesznek a "nagyfiúk" gyártmányaihoz, majd a nagyhal bekapja a kishalat. Nem véletlen hogy repiparban még az USA-ban is csak néhány óriáscég maradt, hol van már a Vultee, a Republic, a Consolidated, a Vought, a Convair, a Douglas, a Grumman, a McDonnell, a Hughes, stb. És ma már az oroszok is kapitalisták, minden cég védi az ipari titkait, üzleti területeit, ráadásul náluk évtizedekig működött a COCOM-lista, a korszerű nyugati gyártástechnológiától való elzárás, ami mikor is szűnt meg: mikor a Szu.- gazdaságilag összeomlott, tehát kb. 20 évig semmire se volt elég pénzük, azóta is nagyon be kell osztani a rubeleket. Aztán láss csodát: mikor Szergej elkezdett feltápászkodni a földről, újra beindult ellene az embargó-politika (hogy miért és hogyan ez másodlagos, okot/ürügyet mindig fog találni az aki akar). Ennek következtében lehet hogy Szuhojék (és más nagy orosz cégeknél is) legfontosabb beszállítóinál és a központi üzemében már jelen van a csúcs-technológia, de nem mindegy hogy mondjuk évi 50ezer munkaóra vagy 3millió munkaóra kapacitás áll rendelkezésre, és ez mire elég. Amire meg nem elég, azt megoldják hagyományos módszerekkel - ha úgy döntenek hogy még így is fontos a termék, és nem 15 év múlva kell hanem tegnapra.
 
M

molnibalage

Guest
Miért?Hogy kellene elképzelni a jenki győzelmet?Partra szállnak Kamcsatkán és Szibérián keresztül (a ""mexiKánokkal meg a dupla szájú boxosokkal ,cowboyokkal)""meg sem állnak Moszkváig..,,majd a Belorusz határig?Avagy?o_O

Tényleg érdekelne,ha több mint meredek..:)
Latom csak trollkidni sikerült...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
És a legmókásabb, hogy másodszor futnak zátonyra - az első 5.th gen próbálkozásuk, a MiG-1.44 meg a Szu-37 is szépen elhasaltak ugyanebben a versenyben :D.

Pardon, de az egy kicsit nagyobb vargabetű. Az MFI projekt feladata lett volna az USAF féle ATF tender győztesével (ami ugye az YF-22 lett) versenyképes 5. generációs szovjet/orosz vadászgépet kifejleszteni. Az MFI az 1980-as években indult, és eredetileg csak a MiG és a Jak cégek indultak rajta, mert a Szuhoj úgy vélte, hogy a Szu-27 család bőven meg fog felelni a céloknak. Az MFI tendert hivatalosan a MiG-nek lett ítélve (a Jak meg mehetett a Jak-141 felé, csak ugye abból se lett semmi végül), a Szuhoj utólag indított fejlesztést a MiG 1.42 projekt nyakára, ezért indították el a Szuhoj Sz-32 program alapján (ami eredetileg csak kísérleti platform lett volna, és a szovjet analógiájának készült az előre nyilazott szárnyú X-29 tesztgépnek) tovább léptek az Sz-37 felé.

Ekkoriban hullott szét a Szovjetunió, így mind a MiG, mind a Szuhoj (meg a Jak és a többi tervezőiroda is) azt találta, hogy a meglévő típusait próbálja majd rámelegíteni a vásárlókra. Ez hol sikerült (Szuhoj), hogy kevésbé (MiG, Jak, stb.), a fő probléma az volt, hogy új fejlesztések elindításához senkinek sem volt pénze. Abban reménykedtek, hogy majd az orosz állam megrendel egy 5. generációs gépet, de arra a tender már elvben megvolt, és a MiG nyerte. A MiG egy némileg lebutított 1.42-őn kezdett el dolgozni, ami olcsóbb és könnyebben kivitelezhetőbb lenne, ez lett a MiG 1.44. A Szuhojnak nem kéznél jobb eszköze, mint az Sz-37, ezért ezen dolgozott tovább, és végül korábban repült, mint az 1.44. Menet közben az Orosz légierő kitalálta, hogy egy új elvárási listát tesznek az asztalra, és ez alapján indítanak egy programot, ez lett a PAK-FA.... A MiG 1.44 és az Sz-37 (amit végül átneveztek Szu-47-nek, azt sugalva, hogy valódi harci gép projektről lenne szó, holott eleve kísérleti gépnél nem volt több) pénz hiányában elsorvadt...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 627
79 845
113
A vegen a mig-ek egyes foelemei bizony ugy készültek...

Igen a MIG-nél ez volt a helyzet nagyon sokáig de már nekik is van annyi megrendelésük,hogy kisipari módszerekkel ne lehessen és már nem is fapados MIG- eket gyártanak.Egy korszerű gépet max proto stinten lehet kisipari módszerekkel legyártani.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 627
79 845
113
Dudi
Ha Szergej kézzel furkálja ki az alkatrészen a furatokat, akkor senki sem jelöli be előre azokat századmilliméter pontossággal, mert kézi fúrással úgysem lesz megfelelő pontosságú. Ahol a nagypontosságú megmunkálásban kapacitáshiány van (vagy nem gazdaságos), ott az alkatrészek egy részén nagy pontossággal fúrják ki a furatokat, a másik alkatrészt meg kézi fúrással illesztik hozzá, ez elég ősi ipari módszer. Teljesen kiváltani ezt akkor lehet, ha van MEGFELELŐ MENNYISÉGŰ és KAPACITÁSÚ korszerű programvezérlésű szerszámgépe a cégnek. Azt kategorizálást meg felejtsd el, hogy "oroszok", "amerikaiak". Ilyen ipari méretű országoknál ez nem ilyen egységes szinten működik, egyik cég(csoport)nál van tőke, van mindenre csúcs-szintű felszereltség, a másiknál meg csak hézagosabban van pénz a fejlesztésre, és ott azért vannak lemaradások. Ezt vagy sikerül időben behozni egy-két jó konstrukcióval/üzlettel, vagy előbb-utóbb az ilyen cégek csak beszállítók lesznek a "nagyfiúk" gyártmányaihoz, majd a nagyhal bekapja a kishalat. Nem véletlen hogy repiparban még az USA-ban is csak néhány óriáscég maradt, hol van már a Vultee, a Republic, a Consolidated, a Vought, a Convair, a Douglas, a Grumman, a McDonnell, a Hughes, stb. És ma már az oroszok is kapitalisták, minden cég védi az ipari titkait, üzleti területeit, ráadásul náluk évtizedekig működött a COCOM-lista, a korszerű nyugati gyártástechnológiától való elzárás, ami mikor is szűnt meg: mikor a Szu.- gazdaságilag összeomlott, tehát kb. 20 évig semmire se volt elég pénzük, azóta is nagyon be kell osztani a rubeleket. Aztán láss csodát: mikor Szergej elkezdett feltápászkodni a földről, újra beindult ellene az embargó-politika (hogy miért és hogyan ez másodlagos, okot/ürügyet mindig fog találni az aki akar). Ennek következtében lehet hogy Szuhojék (és más nagy orosz cégeknél is) legfontosabb beszállítóinál és a központi üzemében már jelen van a csúcs-technológia, de nem mindegy hogy mondjuk évi 50ezer munkaóra vagy 3millió munkaóra kapacitás áll rendelkezésre, és ez mire elég. Amire meg nem elég, azt megoldják hagyományos módszerekkel - ha úgy döntenek hogy még így is fontos a termék, és nem 15 év múlva kell hanem tegnapra.

Ezt értem de így max évi 1-2 gépet tudsz legyártani azaz csak protokat semmi mást.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ezt értem de így max évi 1-2 gépet tudsz legyártani azaz csak protokat semmi mást.
Ez csak létszám kérdése, attól függ hány Szergej/Dimitrij, hány kézi fúrógép, kézi szegecselőgép és gépi csavarhúzó van a rendszerben. Ezzel a módszerrel a hidegháborús időkben Szergejék évi több száz harcigépet legyártottak. Ne felejtsd el, 50-60 éve a világ összes harcigépét (meg a polgári gépeket is) ilyen módszerekkel gyártották. 80 éve sincs, hogy a betanított nők voltak többségben a gyártósorokon az Ural táján meg USA-ban is, Németországban meg kényszermunkások és hadifoglyok is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 364
14 257
113
Pardon, de az egy kicsit nagyobb vargabetű. Az MFI projekt feladata lett volna az USAF féle ATF tender győztesével (ami ugye az YF-22 lett) versenyképes 5. generációs szovjet/orosz vadászgépet kifejleszteni. Az MFI az 1980-as években indult, és eredetileg csak a MiG és a Jak cégek indultak rajta, mert a Szuhoj úgy vélte, hogy a Szu-27 család bőven meg fog felelni a céloknak. Az MFI tendert hivatalosan a MiG-nek lett ítélve (a Jak meg mehetett a Jak-141 felé, csak ugye abból se lett semmi végül), a Szuhoj utólag indított fejlesztést a MiG 1.42 projekt nyakára, ezért indították el a Szuhoj Sz-32 program alapján (ami eredetileg csak kísérleti platform lett volna, és a szovjet analógiájának készült az előre nyilazott szárnyú X-29 tesztgépnek) tovább léptek az Sz-37 felé.

Ekkoriban hullott szét a Szovjetunió, így mind a MiG, mind a Szuhoj (meg a Jak és a többi tervezőiroda is) azt találta, hogy a meglévő típusait próbálja majd rámelegíteni a vásárlókra. Ez hol sikerült (Szuhoj), hogy kevésbé (MiG, Jak, stb.), a fő probléma az volt, hogy új fejlesztések elindításához senkinek sem volt pénze. Abban reménykedtek, hogy majd az orosz állam megrendel egy 5. generációs gépet, de arra a tender már elvben megvolt, és a MiG nyerte. A MiG egy némileg lebutított 1.42-őn kezdett el dolgozni, ami olcsóbb és könnyebben kivitelezhetőbb lenne, ez lett a MiG 1.44. A Szuhojnak nem kéznél jobb eszköze, mint az Sz-37, ezért ezen dolgozott tovább, és végül korábban repült, mint az 1.44. Menet közben az Orosz légierő kitalálta, hogy egy új elvárási listát tesznek az asztalra, és ez alapján indítanak egy programot, ez lett a PAK-FA.... A MiG 1.44 és az Sz-37 (amit végül átneveztek Szu-47-nek, azt sugalva, hogy valódi harci gép projektről lenne szó, holott eleve kísérleti gépnél nem volt több) pénz hiányában elsorvadt...

Köszi az infókat, szeretek profiktól tanulni :D
Summa: F-22 counter vargabetűvel együtt másodszor hasal el (?) - mert az egész erről szól, semmi másról.
Hogy a PAK-FA a gyártók által saját kútfőből elindított elődökkel ellentétben már kapott egy követelményrendszert, az csak annyit jelent, hogy profeszionálisabban/átgondoltabban estek neki a dolognak (felállt az USSR szétesése után a haderő), de a végeredmény ugyan az - Raptor counter elmaradt.
(Ahogy aJ-20 is rohadt messze van attól, amit sokan beflashelnek)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and Cifu
M

molnibalage

Guest
Köszi az infókat, szeretek profiktól tanulni :D
Summa: F-22 counter vargabetűvel együtt másodszor hasal el (?) - mert az egész erről szól, semmi másról.
Hogy a PAK-FA a gyártók által saját kútfőből elindított elődökkel ellentétben már kapott egy követelményrendszert, az csak annyit jelent, hogy profeszionálisabban/átgondoltabban estek neki a dolognak (felállt az USSR szétesése után a haderő), de a végeredmény ugyan az - Raptor counter elmaradt.
(Ahogy aJ-20 is rohadt messze van attól, amit sokan beflashelnek)
A j20 rol ki es mi alapjan ítélkezik? Meg kinyilvanitott funkcioja sem nagyon van. Ha csak a HVA felongyilkos leszedese a cel, akkor beza veszelyes meg aesa es minden "mágia" nelkul pusztan a stelth es sebessege altal.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 627
79 845
113
Ez csak létszám kérdése, attól függ hány Szergej/Dimitrij, hány kézi fúrógép, kézi szegecselőgép és gépi csavarhúzó van a rendszerben. Ezzel a módszerrel a hidegháborús időkben Szergejék évi több száz harcigépet legyártottak. Ne felejtsd el, 50-60 éve a világ összes harcigépét (meg a polgári gépeket is) ilyen módszerekkel gyártották. 80 éve sincs, hogy a betanított nők voltak többségben a gyártósorokon az Ural táján meg USA-ban is, Németországban meg kényszermunkások és hadifoglyok is.

Azok egy csöppet egyszerűbb szerkezetek voltak.Az rendben van,hogy sárkányt elfúrkálgat 100 Szergely de hajtóművet meg elektonikát tuti nem csinálnak így.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Azok egy csöppet egyszerűbb szerkezetek voltak.Az rendben van,hogy sárkányt elfúrkálgat 100 Szergely de hajtóművet meg elektonikát tuti nem csinálnak így.
A hajtóműnél is, de még inkább az elektronikánál már sokkal inkább labor-minőségű munkát kell végezni - sorozatgyártásnál viszont már tömeggyártási, nagyipari méretekben. Szergejnek mindig is ez volt a problémája, amit megterveztek a konstruktőrök és sikeresen meg is építették néhány példányban a kísérleti üzemben, azt képtelenek voltak ipari tömeggyártási méretekben végrehajtani. Sokkal komolyabb iparfejlesztésekre lett volna szükségük, amire nem volt/kaptak elég pénzt, mert a politika túl hosszúnak és bizonytalannak ítélte a megtérülési időt. Itt jött be az a faktor, hogy "Elvtársak, ez nekünk nem 15 év múlva kell hanem tegnapra, kommunista módszerekkel dolgozva tessék megelőzni a kapitalistákat!!" Ráadásul olyan presztízs-programok is vitték a horribilis pénzeket, mint az űrverseny az USA-val, meg a külföldi kommunista és mindenféle gerillamozgalmak támogatása világszerte. Ez egészen addig ment míg gazdaságilag össze nem dőltek, utána 20 év leépítés, vegetálás, a profi szakemberek egy része lepattant külföldre, más része nyugdíjas/kihalt. A gépészeti és finommechanikai ipar jelentős része Ukrajnában maradt, a fontos nyersanyagok egy része külföldön (lásd szén a Donbasszban, vagy majd a teljes rézérc-készlet Kazahsztánban), ebből próbáltak kb. 15 éve kikecmeregni egyre nagyobb nyugati ellenszélben. Nem lesz egyszerű, és ez pont a csúcs-technológiákban a legnehezebb és leginkább pénz-igényes. Gazdasági téren min. olyan messze vannak a nagyhatalmi státusztól mint mi Franciaországtól, katonai téren a hagyományos erőkkel max a NATO tudná lenyomni őket, az ellen meg megvan az atomfegyver-készletük, így komolyan senki nem meri birizgálni őket. Így idővel talán fel tudnak fejlődni az élvonal közvetlen közelébe. IDŐVEL ...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
Korábban posztoltam az orosz Aerokompozit(új) üzem videóját, ahol kompozitból készítik a repülőgépek szárnyait (MSz-21). Évi kapacitása 70 darab.
Nem ezt a videót.


És ezt a technológiát mennyire alkalmazzák a katonai gépek sorozat gyártásánál?