Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 974
20 319
113
Addig, amíg egy, az F-35-öshöz hasonló egyhajtóműves gépet létre nem fognak hozni. PAK-FA-ként

Miért is tennék? Hisz ezzel a kasznival is megszenvedtek nem hogy egy másikat létrehozni .
Persze egy f-35 képességű gépet örömmel fogadnék amiből 200-nál is többet rendelnének
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
Nem a sárkány az, ami ami nehéz, ezt felesleges is túlmisztifikálni. A koncepció életképessége. Most, hogy kiderült, anno az ATF program után, annak kvázi újradefiniálásával a JSF program is életképes lett, mi több, úgy fest, sok szempontból a JSF eredménye életrevalóbb, mint a ma már letűnt kor gyermekének számító Raptor, az MFI, majd PAK-FA után már kijelölhetik az újabb irányt.
Vagy bejön, vagy nem.

Ne feledjük, 1998 után egyetlen, határozott döntéssel vetették el az egyhajtóműves konstrukciót, aminek áldozata lett a leendő Szu-137-es is:

su371.jpg


A Lockheed, aki a GD felvásárlásával az F-16 szellemi örököse is lett, felvállalta, hogy a jövő harcászati repülőgépe egyhajtóműves is lehet, annak ellenére, hogy az eggyel korábbi nagy programban a Boeing-gel még a kéthajtóműves ATF koncepción dolgoztak. Akkor még a jövő repülőgépének kéthajtóművesnek kellett lennie, majd 1995 után a JSF-nél már egyértelműen az egyhajtóműves dizájn mellett tette le a voksát a Pentagon. Mert időközben beértek az F-16 kiváló baleseti statisztikái, amire már lehetett alapozni.
Az oroszoknak is vissza kell térniük előbb. vagy utóbb az egyhajtóműves, nagy teljesítményű harcászati repülőgép koncepcióhoz. A sárkányszerkezet-hajtómű-avionika-tüzelőanyag arányrendszerben ez jobb, mint a kéthajtóműves koncepció.

Mindemellett AO nem viccelt, a jelenkori mainstream médiában futótűzként terjedt el a hír, a Szu-57-esnek vége, az oroszok meghasaltak, Putyin halott.
Komolyra fordítva, az oroszok nem csinálnak mást, mint egész egyszerűen tovább nyújtják a rétestésztát. A Rafale, Eurofighter, F-22 kifejlesztése 20 évet vett igénybe, a JSF program is elkér ennyit az adófizetőktől, nos, a 2003-ban indult PAK-FA hasonló intervalluma is csak 2023-ban, öt év múlva jár le, addig akár még a féket is behúzhatják, egyhajtóműves Lájtningszkijt is csinálhatnak, hosszú még az idő.
Nem hajtja ket semmi.
 

Ratkiller

New Member
2018. július 22.
1
3
3
The Su-57 is considered to be one of the best aircrafts produced in the world. Consequently, it does not make sense to speed up work on mass-producing the fifth-generation aircraft."

"Következésképpen semmi nem kényszerít hogy felgyorsítsuk a munkát a 5. generációs repülőgép tömeggyártására. " Ebből a vágyvezérelt újságírók sikeresen kihozták a törlést.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 866
15 482
113
Nem kell sírni, de komolyan kérdeztem, mert ami itt szokott menni azzal szoktam a haverokat röhögtetni. Szóval pls vki fejtse már ki a kérdésemre a választ. (Mellesleg nem én provokálok hanem az oroszok tolják fullba a kretént és nevezik "sikernek" ezt a kalap fost szóval pls...)
Nem is annyira a tartalommal volt a baj, hanem a hangnemmel.
Mindemellett AO nem viccelt, a jelenkori mainstream médiában futótűzként terjedt el a hír, a Szu-57-esnek vége, az oroszok meghasaltak, Putyin halott.
Komolyra fordítva, az oroszok nem csinálnak mást, mint egész egyszerűen tovább nyújtják a rétestésztát. A Rafale, Eurofighter, F-22 kifejlesztése 20 évet vett igénybe, a JSF program is elkér ennyit az adófizetőktől, nos, a 2003-ban indult PAK-FA hasonló intervalluma is csak 2023-ban, öt év múlva jár le, addig akár még a féket is behúzhatják, egyhajtóműves Lájtningszkijt is csinálhatnak, hosszú még az idő.
Nem hajtja ket semmi.
A fegyverfejlesztéseket azért szokta hajtani valami. Az a "valami" meg általában a pontenciális versenytársak fejlesztései. A fent említett típusok a nagy szovjet összeomlással voltak kortársak, annyira nem kellett pedálozni, mert nem nagyon volt ki ellen. Az F35 terjedése meg terjesen más realitás. Most nem lehet hátradőlni és várni mígy a csillagok szerencsésen összeállnak.
Mindenki a nukleáris arzenállal jön, hogy ugyebár minek siessenek, mert van atomjuk. Ez addig szép és jó míg a saját területi integritásodról van szó, mikor a nagyhatalmi politikádról, akkor már régen kevés.
The Su-57 is considered to be one of the best aircrafts produced in the world. Consequently, it does not make sense to speed up work on mass-producing the fifth-generation aircraft."

"Következésképpen semmi nem kényszerít hogy felgyorsítsuk a munkát a 5. generációs repülőgép tömeggyártására. " Ebből a vágyvezérelt újságírók sikeresen kihozták a törlést.
Vagyis megkapom a világ egyik legjobb nőjét, de semmi sem kényszerít, hogy ágyba vigyem. Nem is vagyok impotens, csak acélkeménységű az akaratom és inkább várok még 10 évet hátha találok jobbat.
 
Last edited:

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 267
10 638
113
Ez az adat csak a 2000-2015 közötti időszak:

  • 67 MiG-21s
  • 7 Su-30s
  • 22 MiG-27s
  • 4 An-32s
  • 1 TS-11
  • 12 MiG-23s
  • 24 Sa-315s
  • 1 Do-228
  • 14 HJT-16s
  • 7 HPT-32s
  • 18 Mil Mi-8s and Mil Mi 17s
  • 2 HJT-36s
  • 14 Chetaks
  • 1 C-130
  • 3 Ka-28s
  • 2 Mi-35s
  • 9 Sea Harriers
  • 1 Mil Mi-26
  • 19 Jaguars
  • 1 Nal Saras
  • 11 MiG-29s
  • 3 BaE Hawk 132s
  • 1 MiG-25
  • 1 BN-2 Islander
  • 2 Il-38s
  • 1 Canberra PR57
  • 10 HAL Dhruv
  • 6 Mirage 2000s
Azóta eltelt három év és jópár típus kivonásra is került. De ez nem kevés gép.

Ez minek a listája?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
The Su-57 is considered to be one of the best aircrafts produced in the world. Consequently, it does not make sense to speed up work on mass-producing the fifth-generation aircraft."

"Következésképpen semmi nem kényszerít hogy felgyorsítsuk a munkát a 5. generációs repülőgép tömeggyártására. " Ebből a vágyvezérelt újságírók sikeresen kihozták a törlést.

Igen ez a nyilatkozat már többször ide is le volt írva, amit Jurij Boriszov orosz miniszterelnök -helyettes (hibásan még mindig VM-helyettesnek titulálják). Hiába, hitelesebb egyeseknek egy pletykaszintü hír a 444.hu -tól , amit szintén átvesz , ami szintén hibás. Mai magyar újságírók közül nagyon kevés rendelkezik haditechnikai ismeretekkel, orosz tudással meg szinte senki. Aztán jön a sok zagyvaság, butaság amit leírnak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
A fegyverfejlesztéseket azért szokta hajtani valami. Az a "valami" meg általában a pontenciális versenytársak fejlesztései. A fent említett típusok a nagy szovjet összeomlással voltak kortársak, annyira nem kellett pedálozni, mert nem nagyon volt ki ellen. Az F35 terjedése meg terjesen más realitás. Most nem lehet hátradőlni és várni mígy a csillagok szerencsésen összeállnak.
Mindenki a nukleáris arzenállal jön, hogy ugyebár minek siessenek, mert van atomjuk. Ez addig szép és jó míg a saját területi integritásodról van szó, mikor a nagyhatalmi politikádról, akkor már régen kevés.
Azért szerintem itten még hiányzik egy-két összetevő. Ha a fegyverfejlesztéseket csak a versenytársakra tekintettel folytatják, akkor mi indokolta anno a Raptor sorozatgyártását mikor Szergej a hidegháború végén a KO után azt se tudta hogy él-e hal-e, hasonlóan mi indokolta az F-35 és a Zumvalt-programot (és van még néhány) amik mindenki máshoz képest a marslakó-szintű technológiai előnyt jelentik?!! Szóval szerintem voltak ott még más szempontok is ...
A nagyhatalmi politikának meg kb. 80 éve pont az a lényege, hogy az atomhatalmak kínosan ügyeltek arra hogy KÖZVETLENÜL EGYMÁSSAL SZEMBEN saját katonai eszközökkel soha nem léptek fel, a háborúkat mindig kiadták a világtérképen megtalálható "helyi vállalkozók"-nak. Ha valahol valamelyik akciójuk a sok közül nem jött be (nem pont a tervezett sikert hozta), akkor megvonták a vállukat és elkezdték tanulmányozni a világtérképet, hogy hol lehet hasonlóan alacsony kockázattal megfúrni az ellenoldal céljait. Szóval a nagyhatalmi politikához az igazi nagy BUMM sose kellett, az csak olyan volt mint a cowboyok kocsmai verekedése ahol mindenki tudta hogy kék-zöld foltokkal, monoklival és hiányzó fogakkal megúszható, de ha bárki a Colthoz nyúl akkor temetés a vége. Ugyanígy nem kellett a mellékhadszíntereken nyomuló nagyhatalmi politikához az éppen aktuális csúcstechnológia sem mert azt nem adták oda eredetiben soha senkinek, de ha nyíltan csak az egyik nagyhatalom volt a helyszínen akkor próbaképpen és demonstrációs célzattal bevetették (lásd Korea, Vietnam, Líbia elleni csapások, Grenada, Öböl-háborúk egyik oldalról, 56 Magyarország, 68 Csehszlovákia, 70-es évek Közel-Kelet és Afrika, 79 Afganisztán a másik oldalról).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 866
15 482
113
Ha a fegyverfejlesztéseket csak a versenytársakra tekintettel folytatják, akkor mi indokolta anno a Raptor sorozatgyártását mikor Szergej a hidegháború végén a KO után azt se tudta hogy él-e hal-e
A Raptor örülhet, hogy egyáltalán gyártásba került. A programot ha jól emékszem majdnem elkaszálták, de aztán mittoménmilyen kompromisszum folyamán maradhatott fenn.
Szóval szerintem voltak ott még más szempontok is ...
Csak annyit mondtam, hogy a tempót nem feltétlenül te diktálod, hanem az is benne van, hogy az ellenfeleid, neked meg muszáj tartani a lépés. Ezeken kívül lehetett még 1000+1 más indok is.
A nagyhatalmi politikának meg kb. 80 éve pont az a lényege, hogy az atomhatalmak kínosan ügyeltek arra hogy KÖZVETLENÜL EGYMÁSSAL SZEMBEN saját katonai eszközökkel soha nem léptek fel, a háborúkat mindig kiadták a világtérképen megtalálható "helyi vállalkozók"-nak.
Naigen, csakhogy ha a proxiaidat nem tudod rendesen felgyegyverezni, az ellenfeleid meg képesek a sajátjaikat. Akkor lebőgsz. Szóval kb ugyanazt mondod amit én csak más szavakkal. Mi az, hogy várhat a Szu-57? Nem várhat. Ha nem leszel képes légigvinni valós időn belül a fejlesztését, akkor akinek ilyen gép kell, vesz F-35-öst, vagy J-31-est. Te meg szépen kiesel a pixisből.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Ez az adat csak a 2000-2015 közötti időszak:

  • 67 MiG-21s
  • 7 Su-30s
  • 22 MiG-27s
  • 4 An-32s
  • 1 TS-11
  • 12 MiG-23s
  • 24 Sa-315s
  • 1 Do-228
  • 14 HJT-16s
  • 7 HPT-32s
  • 18 Mil Mi-8s and Mil Mi 17s
  • 2 HJT-36s
  • 14 Chetaks
  • 1 C-130
  • 3 Ka-28s
  • 2 Mi-35s
  • 9 Sea Harriers
  • 1 Mil Mi-26
  • 19 Jaguars
  • 1 Nal Saras
  • 11 MiG-29s
  • 3 BaE Hawk 132s
  • 1 MiG-25
  • 1 BN-2 Islander
  • 2 Il-38s
  • 1 Canberra PR57
  • 10 HAL Dhruv
  • 6 Mirage 2000s
Azóta eltelt három év és jópár típus kivonásra is került. De ez nem kevés gép.
Brutál. Ebből a mennyiségből a környékünkön több légierőt fel lehetne szerelni kompletten.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
Brutál. Ebből a mennyiségből a környékünkön több légierőt fel lehetne szerelni kompletten.
Ebből is látszik, hogy ez nem permanens hajózói hiba (akkor változtatnának a kiképzésen és megtörne a tendencia), de nem is sorozatos típusbetegség (akkor máshol is jelentkezne), hanem az indiai légierő jóformán összes típusát érintő error, ami nem lehet más, mint emberi tényező okozta műszaki meghibásodások meg nem szűnő és mindenféle típust érintő sorozata. -> Üzemeltetési hiányosság, hanyagság.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 649
18 739
113
A fegyverfejlesztéseket azért szokta hajtani valami. Az a "valami" meg általában a pontenciális versenytársak fejlesztései. A fent említett típusok a nagy szovjet összeomlással voltak kortársak, annyira nem kellett pedálozni, mert nem nagyon volt ki ellen. Az F35 terjedése meg terjesen más realitás. Most nem lehet hátradőlni és várni mígy a csillagok szerencsésen összeállnak.
Mindenki a nukleáris arzenállal jön, hogy ugyebár minek siessenek, mert van atomjuk. Ez addig szép és jó míg a saját területi integritásodról van szó, mikor a nagyhatalmi politikádról, akkor már régen kevés.

Vagyis megkapom a világ egyik legjobb nőjét, de semmi sem kényszerít, hogy ágyba vigyem. Nem is vagyok impotens, csak acélkeménységű az akaratom és inkább várok még 10 évet hátha találok jobbat.

Az orosz atom azért jön föl sokszor, mert az oroszok állandóan arról sírnak, hogy a NATO körbeveszi őket és jajj jön a nyugat megint lerohanni a hazát....stb.
Hát ha tényleg egy lépést is tesznek a följükre, kapják a hamvasztószerdát jogosan. Nem látom hol itt a bibi, reakció az általános orosz nyervákolásra.

Na, ha viszont az általad említett máshol szarkavarás ("nagyhatalmi politika") kerül szóba, akkor hadd örüljünk már, hogy egy hódításra váró banda kiesik a játékból. Van úgyis nekünk USA meg Kína, meg franciák meg az összes többi...

A Szu-57 elhasalása (?) igazán ebbe nem annyira játszik szerepet (elég nekik odaküldeni egy kontingens katonát, azokra senki sem fog lőni - sakkmatt mindenféle stealth fighter nélkül), hanem inkább, hogy kiszorulnak a globális harcirepülőgép piacról. Vagyis a gép kiesésének inkább hangsúlyosabb anyagi, semmint nagyhatalmi politikai vetülete van (nem beszélve persze az eladás utáni befolyásról).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag

Guest
A legkézenfekvőbb magyarázat, hogy azért bicsaklott meg a program mert India kiszállt. A nyugati országok F-35-öt vesznek, Kínának ott a J-20, a távol-keleti Japán, Dél-Korea, Ausztrália szintén az F-35-be fektetett bele, India visszalépett, ki marad még mint potenciális 5G üzemeltető? Esetleg egyedül Brazíliát lehetne még elképzelni, de nekik felajánlották az F-35-öt is és nem kellett nekik, hanem inkább Gripen kategóriában gondolkodnak, akkor a Su-57-et se nagyon lehet rájuk sózni. Ki marad még? Szaúd-Arábia megengedhetné de ha ők vennének 5G-t az is F-35 lenne, Irán meg nem áll olyan jól anyagilag. Ki marad akkor? Alattuk már Egyiptom és Venezuela kategóriájú országok vannak, ők már nem potenciális vevők.

Elfogyott az 5G piac, a robusztus F-35 program letarolta. Ezt egyedül Kína tudta kijátszani azzal, hogy nekik önmagukban van elég forrásuk 5G programra. Rajtuk kívül egyedül az EU közösen lett volna képes ilyen programra, de mivel sok tag és pont a potenciálisok befektetett az F-35-be erre már nem maradt igény EU részről. Ami nem is baj, mert ebbe a robusztus programba beszállni sokkal hatékonyabb mint egy saját projekt lett volna, azzal kábé ott tartanánk mint Kína és nem valószínű, hogy olcsóbb vagy jobb lett volna az eredmény mint az F-35 és még beszállítói vonalon is sikerült pozíciókat elérni ennél.

Oroszország viszont gazdaságilag nem EU/USA/Kína kategória, ami önmagában is bevállalhat egy ilyen projektet. India jelenthette volna nekik a gazdasági alapot, az ő megtartásukért inkább be kellett volna vállalni a technológiai transzfert vagy az ottani gyártást is. Mert hát nélkülük csak a betelt piac marad és a magyarázkodás, hogy miért is a megbicsaklás. Hát azért mert önmagukban ha nem is állítják le a programot, de csak takaréklángon futtathatják, ami lassú gyártást és kevés gépet jelent, az meg nem biztos hogy megéri majd az így elért képesség a belefektetett összeget.

Ha nem sikerül új vevőt találni és gyártani sem akarják/tudják akkor lehet el kéne adni az egészet tervekkel, elkészült darabokkal mindenestül. Kína biztos megvenné. Aztán elég a 4G, Brazíliának is elég pedig ők még tehetősebbek. Nem szégyen a B liga, ott még van hely a dobogón.
 
M

molnibalage

Guest
Miből gondolod, hogy franciáknak elegük lenne? Eladtak 36db rafalet sok support, sok fegyverrel 8b$ért. Lehet volt vele szívás de 8b$után azért nem hinném Franciák túl duzzogósak és ha India szeretne még 70-100-150 rafelet nem fognak rá nemet mondani.

A ny/orosz üzemeltetésről meg anyit, hogy a 33+éves egyhajtóműves Mirage2000eket tudja India úgy üzemeltetni, hogy azok nem potyognak a zsír új kéthajtóműves Su-30akat meg nem?
Semmi további nyoma nincs annak, hogy törnék magukat azért a további elméleti gépekért. Az első 36 db is hol áll?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
A Raptor örülhet, hogy egyáltalán gyártásba került. A programot ha jól emékszem majdnem elkaszálták, de aztán mittoménmilyen kompromisszum folyamán maradhatott fenn.

Csak annyit mondtam, hogy a tempót nem feltétlenül te diktálod, hanem az is benne van, hogy az ellenfeleid, neked meg muszáj tartani a lépés. Ezeken kívül lehetett még 1000+1 más indok is.

Naigen, csakhogy ha a proxiaidat nem tudod rendesen felgyegyverezni, az ellenfeleid meg képesek a sajátjaikat. Akkor lebőgsz. Szóval kb ugyanazt mondod amit én csak más szavakkal. Mi az, hogy várhat a Szu-57? Nem várhat. Ha nem leszel képes légigvinni valós időn belül a fejlesztését, akkor akinek ilyen gép kell, vesz F-35-öst, vagy J-31-est. Te meg szépen kiesel a pixisből.

A hangsúly még mindig a költségvetési kereten van... X össze, amiből a Su-57-esre ennyi jut, ilyen tempót tudnak neki biztosítani... Atomarzenál nem véletlenül van az első helyen. A legfontosabb, hogy hozzád ne nagyon tudjanak nyúlkálni... Ezután jöhetnek a hagyományos fegyverzetek fejlesztése, pl. proxy háborúkhoz vagy hogy neked csak utolsó esetben kelljen bevetni atomot.

Az összehasonlítás egyébként tényleg ott sántít, hogy ők gyakorlatilag egyedül fejlesztgetnek egy 5. generációs gépet közép hatalmi költésvétéssel. Nem USA, nem Kína... Hol is áll mondjuk ilyen tekintettben az EK, Németo. vagy Franciao.?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
A legkézenfekvőbb magyarázat, hogy azért bicsaklott meg a program mert India kiszállt. A nyugati országok F-35-öt vesznek, Kínának ott a J-20, a távol-keleti Japán, Dél-Korea, Ausztrália szintén az F-35-be fektetett bele, India visszalépett, ki marad még mint potenciális 5G üzemeltető? Esetleg egyedül Brazíliát lehetne még elképzelni, de nekik felajánlották az F-35-öt is és nem kellett nekik, hanem inkább Gripen kategóriában gondolkodnak, akkor a Su-57-et se nagyon lehet rájuk sózni. Ki marad még? Szaúd-Arábia megengedhetné de ha ők vennének 5G-t az is F-35 lenne, Irán meg nem áll olyan jól anyagilag. Ki marad akkor? Alattuk már Egyiptom és Venezuela kategóriájú országok vannak, ők már nem potenciális vevők.

Elfogyott az 5G piac, a robusztus F-35 program letarolta. Ezt egyedül Kína tudta kijátszani azzal, hogy nekik önmagukban van elég forrásuk 5G programra. Rajtuk kívül egyedül az EU közösen lett volna képes ilyen programra, de mivel sok tag és pont a potenciálisok befektetett az F-35-be erre már nem maradt igény EU részről. Ami nem is baj, mert ebbe a robusztus programba beszállni sokkal hatékonyabb mint egy saját projekt lett volna, azzal kábé ott tartanánk mint Kína és nem valószínű, hogy olcsóbb vagy jobb lett volna az eredmény mint az F-35 és még beszállítói vonalon is sikerült pozíciókat elérni ennél.

Oroszország viszont gazdaságilag nem EU/USA/Kína kategória, ami önmagában is bevállalhat egy ilyen projektet. India jelenthette volna nekik a gazdasági alapot, az ő megtartásukért inkább be kellett volna vállalni a technológiai transzfert vagy az ottani gyártást is. Mert hát nélkülük csak a betelt piac marad és a magyarázkodás, hogy miért is a megbicsaklás. Hát azért mert önmagukban ha nem is állítják le a programot, de csak takaréklángon futtathatják, ami lassú gyártást és kevés gépet jelent, az meg nem biztos hogy megéri majd az így elért képesség a belefektetett összeget.



Ha nem sikerül új vevőt találni és gyártani sem akarják/tudják akkor lehet el kéne adni az egészet tervekkel, elkészült darabokkal mindenestül. Kína biztos megvenné. Aztán elég a 4G, Brazíliának is elég pedig ők még tehetősebbek. Nem szégyen a B liga, ott még van hely a dobogón.

Semmi újat nem írtál.
 
T

Törölt tag

Guest
Én örülök neki ebből látszik Putyinék nem hülyék és inkább gyakorlatiasak! Igen ez a program le pörög lassan de közben maga Oroszország Sztálin után a legnagyobb ipari félülepülést hajt hatja végre! Ez a lényeg! Eu nem egységes és inkompetens két nagy plusz az oroszok módszeresen szétfogják szedni, kialakítva maguk befolyási övezeteiket.
A szokásos olcsó propaganda lózungok amik még a kudarcból is megpróbálnak Putyin zsenialitását éltető dicshimnuszt faragni. Ha tényleg lenne ilyen gigantikus ipari fellendülés akkor most az üzemeknek sorozatban kéne ontania a Szu-57-eseket, de pont hogy nem ezt látjuk. Akkor lehetett volna ilyen iparosítást végrehajtani amikor 130 dollár felett volt az olajár, de a nagy zseni csak ült az olajcsapon nem csinált semmit, maradt a gázra és olajra épülő gazdaság, most meg a jelenlegi árak mellett már csak a propagandában lehet gigászi iparosításról hadoválni, a valóság meg egy takaréklángon égő gazdaság, pont olyan mint a Szu-57 program.

Az EU gazdasága meg köszöni szépen jól van, épp most kötött Japánnal egy tényleg gigászi kereskedelmi egyezményt. Még az USA és Kína is felkötheti a gatyáját ha tartani akarja a lépést, főleg ha a kereskedelmi háborújuk még tovább fajul.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 731
9 784
113
A szokásos olcsó propaganda lózungok amik még a kudarcból is megpróbálnak Putyin zsenialitását éltető dicshimnuszt faragni. Ha tényleg lenne ilyen gigantikus ipari fellendülés akkor most az üzemeknek sorozatban kéne ontania a Szu-57-eseket, de pont hogy nem ezt látjuk. Akkor lehetett volna ilyen iparosítást végrehajtani amikor 130 dollár felett volt az olajár, de a nagy zseni csak ült az olajcsapon nem csinált semmit, maradt a gázra és olajra épülő gazdaság, most meg a jelenlegi árak mellett már csak a propagandában lehet gigászi iparosításról hadoválni, a valóság meg egy takaréklángon égő gazdaság, pont olyan mint a Szu-57 program.

Az EU gazdasága meg köszöni szépen jól van, épp most kötött Japánnal egy tényleg gigászi kereskedelmi egyezményt. Még az USA és Kína is felkötheti a gatyáját ha tartani akarja a lépést, főleg ha a kereskedelmi háborújuk még tovább fajul.

Egy szakmai és vagy pénzügyi döntésbe csak sikerül mindig becsempészned egy kis politikát.