A-10 Thunderbolt II (Fairchild Republic, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
U.S. Air Force A-10 Attack Aircraft Practice Landings And Take Offs From Rural Highway And Austere Runway In Estonia

A-10-landing-compo.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Egyenes szárny ide, egyenes szárny oda, azért van állásszögbeli különbség rendesen.
/Nyilván a felületi terhelésben is/
 
M

molnibalage

Guest
Azért az írás több részével is nagyon erősen vitatkoznék. Hol van például az a faktor, ha a támaszponttól mondjuk 400 km-re van a CAP zóna? Akkor az A-10-esekből mennyivel kell több a feleakkora utazósebességével?

A képes lassan repülni bullshittől is a falnak megyek. Az F-35 mióta nem képes jól vezethetően repülni 250 KCAS táján 10k lábon...? Még az F-16 is vezethető. 250 KCAS is reménytelenül alacsony sebesség, csak COIN környezetbe való.

Akkor meg hol is lejtette a teszt az F-35 számára? Szerintem sehol. Az A-10 számára lejtett. Nem jött vadászgép, hogy lelője az A-10-est, double digit radar SAM sehol és messzire sem kellett menni.

Egy F-35A gazdaságos teljesítménnyel 9 tonna felszálláskori keróval azért elég szép CAP időt tud sokkal nagyobb távolságban egyetlen utántöltéssel is. Amennyivel gyakrabban tankol CAP zóna közelében, annyival többet utazik az A-10 úgy, hogy a CAP zónát még el sem érte...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Azért az írás több részével is nagyon erősen vitatkoznék....

Az A-10 egy ikonikus gép, én szeretem, láttam földön is meg levegőben pl. a saját házam körül is...

A legutóbbi teljesen tetszik/nem tetszik kedvenc/nem kedvenc alapon történő facebook többfordilós szavazásán ugye 3. lett a világtörténelem összes fegyvere közül, egyedül repülőgépként (1. hely Tigris, 2. hely AK, 3. A-10). Ez nem jelent haditechnikailag persze semmit, csak azt, hogy mennyire felnéz rá az átlag haditechnikát kedvelő ember és mennyire tartja fegyvernek a fegyverek között. Ez a szemlélet szerintem sok helyen megvan a tengerentúlon is, és nem mernek vagy akarnak szakitani a hagyományokkal. A világ fejlődött, az A-10 felett is eljárt az idő, nem is értem ezt az F-35-ös hasonlítást, mit is vártak tőle...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 358
113
Az A-10 egy ikonikus gép, én szeretem, láttam földön is meg levegőben pl. a saját házam körül is...

A legutóbbi teljesen tetszik/nem tetszik kedvenc/nem kedvenc alapon történő facebook többfordilós szavazásán ugye 3. lett a világtörténelem összes fegyvere közül, egyedül repülőgépként (1. hely Tigris, 2. hely AK, 3. A-10). Ez nem jelent haditechnikailag persze semmit, csak azt, hogy mennyire felnéz rá az átlag haditechnikát kedvelő ember és mennyire tartja fegyvernek a fegyverek között. Ez a szemlélet szerintem sok helyen megvan a tengerentúlon is, és nem mernek vagy akarnak szakitani a hagyományokkal. A világ fejlődött, az A-10 felett is eljárt az idő, nem is értem ezt az F-35-ös hasonlítást, mit is vártak tőle...

Az F-14 is ikonikus volt, mégsem ment ez a fajta végletekig körömszaggatós nyávogás a kivonás ellen.
Van egy olyan érzésem, amíg egy komolyabb konfliktusban be nem durrantanak egy párat vagy el nem rohad az összes, addig ezek a gépek maradnak.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-14 is ikonikus volt, mégsem ment ez a fajta végletekig körömszaggatós nyávogás a kivonás ellen.
Van egy olyan érzésem, amíg egy komolyabb konfliktusban be nem durrantanak egy párat vagy el nem rohad az összes, addig ezek a gépek maradnak.
A karbantartók szerintem még örültek is neki. A gépet több faktor miatt finoman szólva nem kedvelték. Mondjuk egy Super Hornettel összemérve borzalmasan nagy lehet a kontraszt...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az F-14 is ikonikus volt, mégsem ment ez a fajta végletekig körömszaggatós nyávogás a kivonás ellen.
Van egy olyan érzésem, amíg egy komolyabb konfliktusban be nem durrantanak egy párat vagy el nem rohad az összes, addig ezek a gépek maradnak.
Mert aki alól kivonták az F-14-et, az átülhetett F-18-ra, később Super Hornetre, szóval folytathatta hasonló kvalitású szuperszonikus gépen. Mire ülhet át az, aki alól az A-10-et vonják ki? Ezek a pilóták nagy magasságú és szuperszonikus repülésre orvosilag nagyrészt alkalmatlanok (azért kerültek A-10-re), és ha ezt kirúgják alóluk akkor mehetnek teherszállítóra vagy helikopterre, ami azért nem kicsit más kategória.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
M

molnibalage

Guest
Mert aki alól kivonták az F-14-et, az átülhetett F-18-ra, később Super Hornetre, szóval folytathatta hasonló kvalitású szuperszonikus gépen. Mire ülhet át az, aki alól az A-10-et vonják ki? Ezek a pilóták nagy magasságú és szuperszonikus repülésre orvosilag nagyrészt alkalmatlanok (azért kerültek A-10-re), és ha ezt kirúgják alóluk akkor mehetnek teherszállítóra vagy helikopterre, ami azért nem kicsit más kategória.
Én még soha hallottam azt, hogy valaki EÜ alkalmatlanság miatt került volna A-10-re. Mivel az USAF-nak iszonyatosan pilótahiánya van nem látok súlyos problémát. A nagy magasságú repülés kitételt sem értem.