Úgy tűnik az A-10 kérdés megoldódott és a gépek (281 db) még sokáig - legalább 2030-ig - szolgálatban maradnak.
És ha már maradnak akkor
korszerűsítik és egységes szintre hozzák az egész flottát (Common Fleet Initiative)
A szárny csere folyamatban van.
A korszerűsítés elemei:
- minden pilóta a Thales Scorpion HMD sisakkal fog repülni (állítólag ez a sisak lesz a H-145M-hez is...)
- integrálják a gépekhez a GBU-39 SDB-t. Minden pilonon 4 db SDB-vel az A-10 igazi "bomb truck" lesz
- lecserélik az analóg műszereket egy korszerű "glass cockpit" PFD-re.
- minden A-10-est felszerelnek Link-16 datalink rendszerrel is kiegészítendő a meglévő SADL (Situational Awareness Data Link) rendszert
- a meglévő optikai Sineper és Litening célzó konténerek mellett integrálják a géphez a AN/ASQ-236
Dragon's Eye AESA radar konténert is. Ezzel a gép akár 8/8 zárt felhőzet mellett is képes lesz standoff távolságból és magasságból operálni.
Szerintem jó döntést hoztak. Ezekkel a fejlesztésekkel a gép COIN környezetben még sok évig a leg potenseb CAS gép marad.
A turboprop játékok meg mehetnek a levesbe...