M
molnibalage
Guest
Az A-10 legnagyobb problémája az, hogy COIN környezeten kívül iszonyatosan törékeny, de ezt már jó sokszor elmondtam...Nem csak COIN-ra készülnek...
- Amikor az A-10 megszületett a csapatlégvédelem első sorának eszközeinek csúcsa a Sztrela-1, Sztrela-2 és a Silka volt. Az első kettő borzalmasan érzékeny volt az infracsapdára és a második még szemből sem volt indítható. Az A-10-on megjelenésekor több infracsapda volt, mint egy átlag 4-8 gépes régebbi gépen összesen, 100+. A Silka ellen készültek rendesen passzív védelemmel és redundanciával, az ilyen AAA ellen élesben is bizonyított. Szuper. A Sztrela-10M még mindig nem volt nagy szám, szemből továbbra sem volt indítható IR-re, csak foto-kontrasztosan...
- Az Igla-1, de főleg az Igla kezdett lábremegtetős lenni. Kettős érzékelős. Ez már a hh vége, az Igla-1 fél lépcsővel lentebb volt. Ez ellen már a tömeges infracsapdázás is lehet, hogy kevés és MAWS nélkül... A-10C-n okkal van.
- A Krug rakéta manőverezőképessége annyira gyenge, hogy az A-10 számára sem kihívás, ha tudja, hogy jön. Ez VSz-en kívül nem is volt...
- A Kub az már keményebb dió. Nem SHORAD, de mobil. A rakéta gyors és 15G-t húzva kinematikailag már ez zizis a nincs idő rá felkészülni és leterhelve azonnal vészleoldás következett. Nézd hogyan szenvedett régebb rakéták ellen még az F-16 is. Ezek után fantáziádra bízom mire képes az A-10...
- Mi a bibi? Az Osza és Tor-M1/2. SHORAD, pikk-pakk indít és a 25G-re képes rakéta 10-12 km távon 4-6 km magasságig mondjuk úgy nem az A-10-nek kedvez. Aztán a Buk-M1 HMZ sem. Meg a 2K22M-sem. A Buk-M1 is kőkor lassan mai szemmel, amikor M2 és M3 változata van és exportálák is, bár nem túl sok helyre.
Az a gép, ami a hh utolsó 5 évét leszámítva elég jól védett volt, azt ma '80-as évek végi minta légvédelem úgy kockázná fel, mint a huzat főleg, ha bárkink olyan hülye ötlete van, hogy "GAU-8". Ha meg ezt nem képes használni, akkor kapásból értelmét is veszti a gép. Ameddig nincs kinyírva minden radar SHORAD és Buk nagy része (Sz-300V-t most hagyjuk ki elegánsan), addig A-10-zel repülni igen merész dolog...
Ezért tartom értelmetlennek ezt a mennyiséget. Az a pillanat, amikor vihet és vagy kell sok SDB, akkor arra a 4. gen gépek is jók. Csak másra is. Olyan szűk spektrumban csak tud többet az A-10, hogy számomra emiatt nem éri meg fenntartani. Csak amikor az tud már operálni, akkor már majdnem tud az UCAV is. És olyan CAP idővel és olyan olcsón, hogy az A-10 segget csókol neki. Upsz...