A-10 Thunderbolt II (Fairchild Republic, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Én még soha hallottam azt, hogy valaki EÜ alkalmatlanság miatt került volna A-10-re. Mivel az USAF-nak iszonyatosan pilótahiánya van nem látok súlyos problémát. A nagy magasságú repülés kitételt sem értem.
Senki sem dicsekszik azzal hogy azért lett helikopter vagy szállító-pilóta, mert vadászpilótának már az első orvosin sem volt alkalmas, vagy később helyezték át mert vadásznak alkalmatlanná vált, de a pilóták közül elég sokan vannak ilyenek. A nagy magasságú repülés harcigépen oxigénmaszkos repülést jelent (tudtommal 3000m fölött kötelező), oxigén-szipákolásra sem alkalmas mindenkinek a tüdeje, szervezete. Hiába van pilótahiány az USAF-nál, A-10-ről csak elvétve kerülhet valaki vadászra, helikopterre vagy szállítóra meg nem biztos hogy nagyon vágyik a Hog után. Valószínűleg akkor inkább elmegy a sokkal jobban fizetett civil szférába, ezért is lehet pilótahiány a légierőnél.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
Senki sem dicsekszik azzal hogy azért lett helikopter vagy szállító-pilóta, mert vadászpilótának már az első orvosin sem volt alkalmas, vagy később helyezték át mert vadásznak alkalmatlanná vált, de a pilóták közül elég sokan vannak ilyenek. A nagy magasságú repülés harcigépen oxigénmaszkos repülést jelent (tudtommal 3000m fölött kötelező), oxigén-szipákolásra sem alkalmas mindenkinek a tüdeje, szervezete. Hiába van pilótahiány az USAF-nál, A-10-ről csak elvétve kerülhet valaki vadászra, helikopterre vagy szállítóra meg nem biztos hogy nagyon vágyik a Hog után. Valószínűleg akkor inkább elmegy a sokkal jobban fizetett civil szférába, ezért is lehet pilótahiány a légierőnél.

Az USAF pilótahiánya a rohadt sok UCAV miatt van (+ a civil szféra fizetései miatt).
A legtöbb potenciális jelentkező ma már nem attól fél, hogy jet helyett valami teherszállítóra kerül, hanem hogy az akadémia után egy konténerben kell majd ülnie és távirányítva a világ másik felén kell majd embereket lebombáznia.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Senki sem dicsekszik azzal hogy azért lett helikopter vagy szállító-pilóta, mert vadászpilótának már az első orvosin sem volt alkalmas, vagy később helyezték át mert vadásznak alkalmatlanná vált, de a pilóták közül elég sokan vannak ilyenek. A nagy magasságú repülés harcigépen oxigénmaszkos repülést jelent (tudtommal 3000m fölött kötelező), oxigén-szipákolásra sem alkalmas mindenkinek a tüdeje, szervezete. Hiába van pilótahiány az USAF-nál, A-10-ről csak elvétve kerülhet valaki vadászra, helikopterre vagy szállítóra meg nem biztos hogy nagyon vágyik a Hog után. Valószínűleg akkor inkább elmegy a sokkal jobban fizetett civil szférába, ezért is lehet pilótahiány a légierőnél.
A bibi a történetben az, hogy az A-10 rendszeresen repült 4-6 km magasságban...

Az USAF pilótahiánya a rohadt sok UCAV miatt van (+ a civil szféra fizetései miatt).
A legtöbb potenciális jelentkező ma már nem attól fél, hogy jet helyett valami teherszállítóra kerül, hanem hogy az akadémia után egy konténerben kell majd ülnie és távirányítva a világ másik felén kell majd embereket lebombáznia.
Ebben nem vagyok biztos, az utolsó hír amit olvastam arról szólt, hogy szuperszonikus pilótákból vagy hiány akkor volt 500 feletti és a trendek 2020-as évek közepére 1000 feletti hiánnyal számolnak. Ha a trend folytatódik valójában akkor a leszállított F-35-ösökre nem lesz elég pilóta...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
A bibi a történetben az, hogy az A-10 rendszeresen repült 4-6 km magasságban...


Ebben nem vagyok biztos, az utolsó hír amit olvastam arról szólt, hogy szuperszonikus pilótákból vagy hiány akkor volt 500 feletti és a trendek 2020-as évek közepére 1000 feletti hiánnyal számolnak. Ha a trend folytatódik valójában akkor a leszállított F-35-ösökre nem lesz elég pilóta...

Én a legtöbbet a drónpilótaságról hallottam mint kifogás a pálya ellen - természetesen pletyka szinten.
Okok között beszélik még a gyakorlatilag állandó külföldi kiküldetést - a pilóták családos emberek többnyire, nem fekszik ez az állandó háborúzunk valamerre, és mivel a polgári légiközlekedésben jelenleg lepkehálóval fogják a pilótákat, így nem kérdés, miért döntenek így.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
A szlovák F-16 vásárlás kapcsán írta valaki, hogy az F-35 repült órája 40000$ fölött van. Az A-10-é mennyi lehet?
 
M

molnibalage

Guest
A szlovák F-16 vásárlás kapcsán írta valaki, hogy az F-35 repült órája 40000$ fölött van. Az A-10-é mennyi lehet?
Gripen FAQ ---> melléklet ---> Excelben a támadó tűztámogató fül alul.

+

https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR1100/RR1178/RAND_RR1178.pdf

Az F-35 kapcsán reális költségek mozgó átlaggal sincsenek, mert egyetlen gép sem esett át az első depo szintű karbantartási fázison, ezért a "mindent bele mozgó átlagos" számítás sem ad reális eredményt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
DkKcsJiX4AEELmE.jpg