A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerencsére a kórházakat meg tudod nézni a saját szemeddel is,bár ha annak sem hiszel...
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Egy (vagy húsz) repülőjegy NEM olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová KIKÉPZÉSI REPÜLÉS KERETÉBEN. --> ingyen van!(Gyengébbek kedvéért: ha pl egy Ancsa bejárja gyak.repülés keretében a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat akkor ha valaki Pápán felszáll és leszáll Szolnokon akkor az "ingyé" volt. Viszont ha mondjuk Viktor kedvéért a Pápát kicseréljük Kilitire mert pl bulizni akar akar, akkor is ugyan annyinál járunk bármit is mondjanak a hőbörgők! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A cikkben az a lényeg, hogy az újságíró lusta disznó, kicsit is utána nézni pár dolognak. (mostanában ez már általános) Nem fejlesztésre jut 500 milliárd, hanem a HM büdzsé lesz 513 milliárd, rezsivel, benzinnel, fizuval stb együtt. Ennek az x részéből lesz fejlesztés, plusz amit a kormány ad máshonnan
Ezért nem érdemes origo.hu-t sem olvasni.:mad: Ez az 513 milliárd kevés, egyszer azt kalkuláltam, hogy még a nem túl gyors fejlesztéshez 800-900 milliárd honvédelmi költségvetés kellene.
 
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.
az erbocik kiképző repülései is nemzetközi légtérben zajlanak. Meg ezek erre valók.
 
Egy kérdés, tettél valamit a borítékba? Mert nekem az a tapasztalatom, TB-vel is elég jó ellátást kaphatsz akkor, ha van valami kézzelfogható a borítékban. Ha nincs boríték, akkor akár azonnal meg is dögölhetsz ugyanott.... A Dunántúlról...

Szerencsére már nem általános. Egyre több orvostól hallani, hogy nem fogadja el.
 
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
.
Az Airbus 319-re mint típusra a pilótáknak már megvan a kiképzésük, de nincs meg az elegendő repült órájuk hogy a bal ülésben, parancsnokló kapitányként repüljenek. Ehhez x óra jobb ülésben, első tisztként lerepült idő kell egy erre jogosított kapitány parancsnoksága alatt. Nemzetközi útvonalakon is repülő kapitányt képezni meg csak nemzetközi útvonalakat repülve lehet.
A jelenlegi helyzethez képest meg biztos hogy nem lenne olcsóbb más gépet használni kormánygépként, mert az Airbus az már van (ráadásul szerencsére olcsón az ölünkbe pottyant kettő is, így tartaléka is van), más gépet venni meg belekerülne pártízmilla dollárocskába - még ha csak egyet vennénk is - tartalék nélkül.
 
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.

Nem ment át a példa...most magyarázzam el buszokkal vagy mi a tkömmel?

Ja és nem érdekel Viktor de a repüléshez ha nem ért valaki akkor először kérdezzen és csak utána mondjon véleményt!
 
Szerencsére már nem általános. Egyre több orvostól hallani, hogy nem fogadja el.
Nemcsak orvosTÓL hallani hogy nem fogad el pénzes borítékot! Személyes tapasztalat: 25 év alatt két műtétem volt, egyszer sem fogadott el a doki borítékot, egyik esetben a doktornő még arra is kínosan ügyelt, nehogy négyszemközt maradjunk zárt ajtó mögött. Szombat este KISESTÉLYIBEN!! (biztos nem strandra készültek) beugrott megnézni az előző napi műtétjének az eredményét, behívott a vizsgálóba, de ajtó nyitva, és behívott egy nővért is - nézni, hogyan néz bele a torkomba. A tavalyi műtét is hasonlóan boríték nélkül végződött ("szó se lehet róla!!"), sőt, ott még azt is láttam, mikor egy másik beteg a borítékot a zsebébe készítve ment be elbocsátó kontrollra, aztán mikor kijött csodálkozva mondta a lányának hogy "képzeld el nem fogadta el a doki, még mérges is lett". Biztos vannak másfélék is, szerencse kérdése is kit fog ki az ember, de nem lehet általánosítani se erre se arra.
 
Az Airbus 319-re mint típusra a pilótáknak már megvan a kiképzésük, de nincs meg az elegendő repült órájuk hogy a bal ülésben, parancsnokló kapitányként repüljenek. Ehhez x óra jobb ülésben, első tisztként lerepült idő kell egy erre jogosított kapitány parancsnoksága alatt. Nemzetközi útvonalakon is repülő kapitányt képezni meg csak nemzetközi útvonalakat repülve lehet.
A jelenlegi helyzethez képest meg biztos hogy nem lenne olcsóbb más gépet használni kormánygépként, mert az Airbus az már van (ráadásul szerencsére olcsón az ölünkbe pottyant kettő is, így tartaléka is van), más gépet venni meg belekerülne pártízmilla dollárocskába - még ha csak egyet vennénk is - tartalék nélkül.
nem beszélve arröl, hogy a szükségea útvonalrepülésekhez hány Bdapest-Pápa-Szolnok-Kecskemét kör kellene egyhuzamban. Ahogy gyakorolni kell a nemzetközi légtérbe való be-ki lépési protokollt, más országokba való belépések protokollműveleteit stb. Ezek sem csak úgy zsigerből mennek. Gazdaságosabb volt egy Budapest-Tel-Aviv viszonylat Viktorral a fedélzeten, mimt egy Kecskemét-Varsó üresen+ Budapest-Tel-Aviv bérelt géppel.
 
Csak annyiban egészíteném ki, hogy amennyiben egy politikus gyáva kommunikációt folytat, majd rajtakapják a hazugságán, akkor ez egy ilyen szitu mint amit látsz. tehát MINDENKI tudta előre, hogy a két 319-esnek lesznek kormánygép funkciói. Én is teljesen egyet értettem vele, mert ezt mindenhol így csinálják, tehát nem véletlen ez a konstrukció. Akkor mi a jó anyámnak hazudozik az akkori honvédelmi miniszter hogy nem-nem lesz belőle kormánygép. Mot meg szembesítik a hazugságával, akkor hiszti van....
Miért? Kormánygép?
 
Egy kérdés, tettél valamit a borítékba? Mert nekem az a tapasztalatom, TB-vel is elég jó ellátást kaphatsz akkor, ha van valami kézzelfogható a borítékban. Ha nincs boríték, akkor akár azonnal meg is dögölhetsz ugyanott.... A Dunántúlról...
Apósomnak volt két hete perforált vakbele, éjjel műtötték. Szombathelyen volt a nyolcas tömbben, az még régi épület, olyan igazi nosztalgikus a belseje a hetvenes nyolcvanas évekből. Nagy a különbség a közvetlen mellette álló két éve épült új tömbtől. Ez van, majd vagy lebontják, vagy felújítják egyszer azt is. A személyzet teljesen rendben volt, az orvosok fiatalok, nem adtunk hálapénzt, mégis rendesen bántak az öreggel. Tisztaság volt az biztos, mert úszott minden a tömény fertőtlenítő illatban. Szerintem orvosa válogatja ezt a hálapénz dolgot, meg osztály. A negyven feletti orvosok még szeretik tartani a markukat, legalábbis szerintem.
 
Csak annyiban egészíteném ki, hogy amennyiben egy politikus gyáva kommunikációt folytat, majd rajtakapják a hazugságán, akkor ez egy ilyen szitu mint amit látsz. tehát MINDENKI tudta előre, hogy a két 319-esnek lesznek kormánygép funkciói. Én is teljesen egyet értettem vele, mert ezt mindenhol így csinálják, tehát nem véletlen ez a konstrukció. Akkor mi a jó anyámnak hazudozik az akkori honvédelmi miniszter hogy nem-nem lesz belőle kormánygép. Mot meg szembesítik a hazugságával, akkor hiszti van....
Gyáva kommunikáció ? ? Nem te rád utazok ,de miről beszéltek ? Választások előtt érkeztek meg a 319-sek , szerintetek mennyire lovagolta volna meg az ellenzéki média ezt a dolgot, ott veszett volna el nekik 2/3 . Prolik erre kaptak volna , hogy naaa sajat repülő, várba akar költözni, tuti király választás is lesz a duna jegén. Ez politika és ugy nézz ki Ők jobban értenek hozzá , mint a jelen lévők és pont. Ne poffozgassuk már a sz@rt ennyit....
 
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.

Te... Rászúrsz egy kövéret, és 900-al mész.
20-25 perc az ország keresztbe.
 
Mindig arra van pénz, amire a kormányzat ad. A minden drága szerintem tévhit. Az öreg lord is azt mondta, hogy nem elég gazdag, hogy olcsón vásároljon. Boxer, Lynx és talán a tarack. Leopard A4 már nincs raktáron, ha jól tudom.
A litvánok 386 millió euróért vettek 88 db apc ét. Valaki korrában linkelte. Darabárron 4,3 millió jött ki. A láncos is ilyen árban lehet (oszták) vagy picit drágább (német) (mobilrol nyomom)
Elbit systemnek (izraeli) legalább 4-5 csomagja van T-72 rehabhoz. Alaptól a T-72 b színvonalig. 8-10 évig kihúznánk vele. 8-10 misi egy nyugati mbt. T-90 5-6 millió. 3-4 zszl majdnem mindennel együtt 400-500 milliárd ft.
Szlovák,lengyel önjárok jöhetnek :) árban a többihez képest viszonylag jók.
 
A litvánok 386 millió euróért vettek 88 db apc ét. Valaki korrában linkelte. Darabárron 4,3 millió jött ki. A láncos is ilyen árban lehet (oszták) vagy picit drágább (német) (mobilrol nyomom)
Elbit systemnek (izraeli) legalább 4-5 csomagja van T-72 rehabhoz. Alaptól a T-72 b színvonalig. 8-10 évig kihúznánk vele. 8-10 misi egy nyugati mbt. T-90 5-6 millió. 3-4 zszl majdnem mindennel együtt 400-500 milliárd ft.
Szlovák,lengyel önjárok jöhetnek :) árban a többihez képest viszonylag jók.
Még ha lenne darabszám a 72-esekből talán lenne értelme modernizálgatni, de tízegynéhány darabot minek? Az még mezei ÖTT-seknek is kevés lenne.
 
Még ha lenne darabszám a 72-esekből talán lenne értelme modernizálgatni, de tízegynéhány darabot minek? Az még mezei ÖTT-seknek is kevés lenne.
Szittya szerint és pletykák szerint 50-60 db van. Mind üzemképes.
Pletykák szerint a tarcsisokkal is jobban számolnak majd.
 
Szittya szerint és pletykák szerint 50-60 db van. Mind üzemképes.
Pletykák szerint a tarcsisokkal is jobban számolnak majd.

Legfeljebb 1 zászlóaljat tudunk belőlük kihozni, ha költünk rájuk. Viszont nem hinném hogy több harkocsi típust fogunk üzemeltetni, még akkor sem ha lesz pénzünk rá. Legalább 2 zászlóalj biztosan kell. Ehhez meg kevés a mennyiség.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and borisz
Legfeljebb 1 zászlóaljat tudunk belőlük kihozni, ha költünk rájuk. Viszont nem hinném hogy több harkocsi típust fogunk üzemeltetni, még akkor sem ha lesz pénzünk rá. Legalább 2 zászlóalj biztosan kell. Ehhez meg kevés a mennyiség.

Hacsak nem innen-onnan összekukáznak még 50-60 darabot. Nem mintha szerintem jó ötlet lenne.
 
Legfeljebb 1 zászlóaljat tudunk belőlük kihozni, ha költünk rájuk. Viszont nem hinném hogy több harkocsi típust fogunk üzemeltetni, még akkor sem ha lesz pénzünk rá. Legalább 2 zászlóalj biztosan kell. Ehhez meg kevés a mennyiség.
Az lenne jó ha ténylegesen beindulna ez a közös hadtest. Akkor 2-3 zászlóalj leo-2 et "üzembefentartóival" lenne esélyünk normális mbt hez jutni. Mivel a németek is elkezdtek "normálisabban" gondolkodni remélem ki is fogjuk használni ha lehetőséget felkínálják ismét. Normális keretek közt. Visszatérve ez a sokat emlegetett hadtest létrehozása nagyon sokat lökne a nehéz dandár létrehozásában. Szándékok egyre erősebbek ez írányba ahogy a hírek megjelenek. Én egy "ilyen közös" viszonylag jól felszerelt dandárral is simán kiegyeznék :)
A maradék ex szovjet cuccok meg jöhetnének a "hazai" dandárba és tartalékos állományba.
Nálunk is már belebegtették hogy komolyabban gondolják.....................