A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Mert nem "kormánygép", hanem honvédségi szállító, amit a kormány alkalmanként bérel! Ha kormánygép lenne, akkor a honvédség bérelné mondjuk a szarajevői váltáshoz. Mit nem lehet ezen érteni.

S te mit nem értesz azon hogy mit hazudott a Simicskó "úr".
S még egyszer, nincs gondom azzal hogy mire használják a gépet. Viszont egyetlen politikustól, bármelyik oldal képviselőjétől sem viselem el, hogy gyávaságból nem kommunikálja ki a nyilvánvaló igazságot.....(finoman szólva is sunyít/lapít a kérdésre a sajtótályékoztatón)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Robur

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 311
8 322
113
Mit tudunk megfizetni? Milyen mennyiségben? Minden drága lenne nekünk onnan. Mennyi időtartam alatt tudnánk ezt kifizetni? Mire van szükségünk onnan (ehhez a közös hadosztályhoz)? Boxer, Puma, Lynx, Leopard 2, Panzerhaubitze 2000.
.Milyen eszköz jöhet még szóba?
Mindig arra van pénz, amire a kormányzat ad. A minden drága szerintem tévhit. Az öreg lord is azt mondta, hogy nem elég gazdag, hogy olcsón vásároljon. Boxer, Lynx és talán a tarack. Leopard A4 már nincs raktáron, ha jól tudom.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 311
8 322
113
A magyar honvédség repülőgépével utazott Izraelbe Orbán Viktor
http://www.origo.hu/itthon/20180719-nemet-es-francia-peldat-kovet-orban.html
A cikkben a lényeg: a jövő évi költségvetésben több mint 500 milliárd forint jut haderőfejlesztésre. (Ámen!) (Egyébként nem írt az Origo arról, hogy 1. mennyit fizetett ezért a kormány a HM-nek; 2. Mennyibe került volna az EL-AL járatán reptetni Viktort; 3. Miért nem igaz a szlovák példa..... )
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 882
14 563
113
Az is különösen vicces, hogy csak úgy elsiklasz afelett, hogy a Mistral is azért futott be, mert az Stinger szervízháttér megteremtéséhez Nyírtelken nem járult hozzá a jenki.
Szerintem meg Megyó elvtárs "becsületrendje" miatt futott be.

Nem, nem vettünk. A gép az MS21-gyel képes az SDB használatára (hogy SDB II-őt is takar-e az nem nem tudom.) A "Gripen FAQ" utolsó változatában erről is szó van, hogy jó lett volna az, csak arra nem telt és így lette Paveway LGB:
Majd lesz, pénzkérdés. Nem ért még véget a fegyverzeti vonal a Gripenhez.

Géppuska. Remek. Szóval te bezavarnád a MANPAD zónába a Broncót.
A Super Broncó szponzonjaiban már összesen 4 db 0.5 BMG van. (korábbi verzióban M-60 gpu. A szponzonok levehetőek))
DE!
Választható hozzá M-230 30 mm-es gá / M-197 20 mm gá., irányítható toronyban. Így már megfelel?
Benne van a pdf-ben.
A Hellfire hatótávja pedig 8 km, ez pedig kívül esik a MANPADS zónából.

A helis szerződésben vagy bárhol van konkrét nyoma annak, hogy lesz hozzá 2,75" PGM? Én nem követtem annyira szorosan az eseményeket.
A HForce csomag elvileg tartalmazza.

Ez is bocs, de nettó téveszme. A csupasz szállító helik repülési költsége egyáltalán nem nagyságrenddel drágább. A csupasz UH-1 repórája 2k USD/óra tartományban van, a csupasz Mi-17 itton 4k USD/óra alatt repült. A Mi-17 meg pont kéthajtóműves, mint az AH-64. Na, akkor mitől is drágább az AH-64? Jéééééééé, csak nem a fegyverzet és avionika miatt?
Áruld már el, mi a fészkes fenébe olyan nagy az elektronika üzemeltetési költsége? Áramfogyasztás ???
Ez már megkérdeztem, de nem adtál rá választ.
A válasz a pofátlanul magas (pót)alkatrészköltségben és szervíz-óradíjban van.
Minél trendibb fegyvert veszel, annál vastagabban fog a ceruza. A Broncó nem trendi, éppen ezért lehet itt keresnivalónk.
Ha idelinkelsz egy tételes kimutatást, hogy mitől mennyi a költség, akkor majd megmondom.
Hány fő kell a kiszolgálásához, milyen alkatrészárak vannak, szervíz-óradíj, stb.
Abszolút nem mindegy, hogy ki mit ért repóraköltség alatt. És mikori árakat idézel?
A jenkik a teljes élettartam-költséget osztják le a tervezett repóra-élettartamra.
Más helyen csak a közvetlen költségeket számolják bele.

Elvi alapon állítom (és ez megfelel a valóságnak), hogy egy adott tömegű, adott (nem nagy) sebességű merevszárnyas repülőgép üzemanyag-felhasználása lényegesen alacsonyabb egy azonos tömegű, azonos sebességű forgószárnyas helikopternél, MIVEL előbbi esetben a energiafelhasználás döntő része az előrehaladást szolgálja, míg utóbbi esetben a döntőrész a felhajtóerő generálására (és nyomatékkiegyenlítésre, farokrotoros esetben) megy el és csak kis rész jut az előrehaladás biztosítására.

Mert tényleg meg lehet. Számold ki, hogy egy 40 órás CAP-hez hány darab Bronco gép kéne. A gép tudtommal nem légi utántölthető, de még ha az is lenne, akkor is megszakad a CAP.
Konvencionális környezetben - merthogy csak erről beszéltél ezidáig- nemhogy 40 órát, de 40 percet sem fog túlélni a Reaper. Cserébe viszont elfüstölsz 100 millió dollárt darabonként. De szerencsére ilyen problémával nem kell törődnünk, mert nekünk annyiért sem adnák oda.

Asszimetrikus környezetben pedig a Broncó jóval nagyobb harcértékkel bír, sokkal rugalmasabb a bevetési profilja, fegyverzete.

(OV-1-ről találtam légi utántöltős, de a Broncoról nem.)
Ha megfizetik, Broncóból is lesz utántölthető verzió. Anyagi és technikai kérdés. Bár sok értelme nincs, mert az össz üzemanyagtartállyal 6 óra, raktér tartállyal együtt 10 órás bevetési idő már a emberi koncentrálóképesség határát feszíti.

Szóval átlapoláshoz X távolságban 40 órához kell vagy 5 db Bronco 1 db MQ-9 helyett. Minden OV-10-re két személyzet és 5 db géphez support 1 db MQ-9 helyett. Na, szerinted miért taroltak COIN szerepkörben a UCAV-k?
Nem látok én semmilyen megtakarítást. Gondolod, hogy az UCAV földi személyzetét nem cserélik? 40 órát ott gubbaszt a monitor előtt kifolyó szemmel? Mint a korábbi link bizonyítja, éppen az UCAV az, amelyik brutálisan erőforrásigényes. A Broncót pedig a kezdetektől fogva minimális karbantartásigényre tervezték.
Szerinted miért is igénylik az UCAV ellenére a földi csapatok, hogy legyen egy közvetlen támogatásra is alkalmas gép?
Jelenleg nekik az A-10 van, 2X ezer $/óra költséggel.

Miért nincs RAH-66? Igazából az, hogy van AH-64 az sanszsosan az ARMY saját izmozása, mert a légvédelem fejlődése miatt ma a harci helik fényévekkel törékenyebbel, mint voltak a '70-es és '80-as években, még a legkorszerűbbek is. Áruk ellenben a csillagos eget verdesi. Ezért van az, hogy az AH-64E is drónokkal együtt megy majd előre, hogy azokat lőjék le, ne a helit. Csak ez lényegében azt jelenti, hogy area denial képessége van a double digit orosz SHORAD-nak még az AH-64E ellen is. Egy 30 éves Tor-M1 is halálos veszély rá nézve. Az AH-64A meg anno Osza HMZ-n kívül tudott operálni, ezért jött a Tunguszka. Erről is volt már szó..
Soha ne érveltem az AH-64 mellett... :confused:


Cuki vagy, hogy azt hiszed, hogy az üzemanyag a döntő tényező az üzemeltetési költségben...


Ja értem, de a géppuskával repülő OV-10 ellen meg nem. Facepalm... Az ugye meg van, hogy low level esetén is a Gripen SHORAD távon képes kívül hajítani a PGM-et...?
A gépágyúlövészetről beszéltünk...
PGM esetében a Gripen kénytelen érzékelhető magasságban repülni. Szép napjuk lesz a szomszédaink Sz-300, PAC-3, Buk-M1 ütegeinek. Hasonlóan, gá. rácsapáskor is kénytelen magasságból indítani.

A Broncó képes a földhöz igen közel és nagyon repülni. Le tudja követni a terep egyenetlenségeit.

Mint már említettem és a pdf-ben is benne van, a Broncóra is applikálható gá., méghozzá irányítható toronyban.

Ebből letászik, hogy fogalmad sincs a témáról, csak okoskodsz. Azért Close te meg nem értett zseni, mert a saját csapatokhoz lehet közel adni. Tudod, próbálták anno a frontot megnyitni Normandiában strat bombázókkal és kurvára nem volt jó ötlet, mert a több száz méterre levő csapatokat is eltrafálták. Ma egy SDB-vel akár 100 méter távolságon is lehet adni tűztámogatást.
Pontosan tudom, hogy mit jelent a Close, kioktatásodra nincs szükségem, okostojás. És éppen ezért a Gripen NEM Close. Páncélzat, öntömítő üa tartály, két hajtómű? Ez az alap a Close-hoz.
Nálam, legalábbis.

Akkor gyorsan vegyünk két AB rombolót és szállító hajókat és akkor magunk mehetünk ki saját SAM ernyő alatt. Sőt, akkor C-5 Galaxy is kell, hogy mi magunk oldjuk meg a szállítást.

Komolyan mondom itt már sírok.
Sírni akkor kell, ha az általam említettek hiányában tucatjával hozzák vissza a magyar katonákat hullazsákokban.
Előfordult, hogy egy csapdába esett jenki kisalegységet a magyar különleges erők húztak ki a szarból, akik nagy örömükben hátrahagyták a magyar kisalegységet, úgy kellett őket visszaparancsolni.
Vagy amikor egy 20 fős delta force-os kisalegységet mészároltak le, csak 1 ember élte túl, filmet is csináltak róluk. Hol voltak akkor az UCAV-ok, apacsok, A10-esek, B-52-ők? Ja kérem, ha lett volna néhány Wiesel-1,2 és Broncó támogatásnak, máshogy alakulhattak volna a dolgok.

Ez már kabaré közeli állapot. MANPAD zónán kívül kell repülnie. Ha erre nem képes, akkor meg sem érdemli a figyelmet a gép. A balliberális részeddel meg máshol próbálkozz. Valahol megint "cuki", hogy technikai jellegű vitában ilyen marhaságot és offot böfögsz be ide. (Igen, húszig elszámolás után is ezt írom le.)
A Broncó képes nem csak repülni , de csapást is mérni MANPADS zónán kívül, comprende?
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Felejtsük már el a broncót! Ha annyira tetszik vegyél magadnak egyet a garázsba! Elavult gép, amit csak azért modernizáltak, hogy harceljárásokat dolgozzanak ki a jövőbeni COIN gépekhez mint az AT6.
Attól hogy a hellfire 8 km-ről bevethető nem leszel kint a manpads zónából, mert az csak egy elmleti érték. Senki nem tüzel a hatásos lőtáv külső széléről. Minél közelebb vagy a hatótáv széléhez annál drasztikusabban csökken a találati valószínűséged. A Hellfire-re is igaz ez, nem beszélve a zavaró tényezőkről (füst, por, a cél mozgása, az indítóra gyakorolt veszélyek.) A heklfire ráadásul egy baromi drága fegyverrendszer, amink sosem lesz.
És megjegyezném a topik víme nem: hogyan eröltessük másokra a hülye felszínes nézeteinket, hanem A MAGYAR HADERŐ LEHETSÉGES FEJLWSZTÉSI IRÁNYAI!
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Ha már off: Nem úgy hallom, hogy nagyon megújultak volna a kórházak, a színvonal pedig a hetente kiderülő botrányos esetek alapján rosszabb lett. De legyen igazad, én mindenesetre csak akkor megyek kórház közelébe, ha elkerülhetetlen.

Egy (vagy húsz) repülőjegy olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová. Csak gáz, égő, stb. Miért nem lehet venni egy bussiness jet-et - akár használtan is?

Szerencsére a kórházakat meg tudod nézni a saját szemeddel is,bár ha annak sem hiszel...

Egy (vagy húsz) repülőjegy NEM olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová KIKÉPZÉSI REPÜLÉS KERETÉBEN. --> ingyen van!
(Gyengébbek kedvéért: ha pl egy Ancsa bejárja gyak.repülés keretében a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat akkor ha valaki Pápán felszáll és leszáll Szolnokon akkor az "ingyé" volt. Viszont ha mondjuk Viktor kedvéért a Pápát kicseréljük Kilitire mert pl bulizni akar akar, akkor is ugyan annyinál járunk bármit is mondjanak a hőbörgők! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
S te mit nem értesz azon hogy mit hazudott a Simicskó "úr".
S még egyszer, nincs gondom azzal hogy mire használják a gépet. Viszont egyetlen politikustól, bármelyik oldal képviselőjétől sem viselem el, hogy gyávaságból nem kommunikálja ki a nyilvánvaló igazságot.....(finoman szólva is sunyít/lapít a kérdésre a sajtótályékoztatón)

Miattatok.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
Az ancsakkal is repkedett a kormany.
Azt mondtak hogy nem kormany gep lessz. De azt is momdtak hogy elofordulhat persze hogy a kormany tagjait is szallitani fogja.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Ha már off: Nem úgy hallom, hogy nagyon megújultak volna a kórházak, a színvonal pedig a hetente kiderülő botrányos esetek alapján rosszabb lett. De legyen igazad, én mindenesetre csak akkor megyek kórház közelébe, ha elkerülhetetlen.

Egy (vagy húsz) repülőjegy olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová. Csak gáz, égő, stb. Miért nem lehet venni egy bussiness jet-et - akár használtan is?
Itt szolnokon egész jó a beteg ellátás. Édesanyámnak most volt műtéte, és nagyon pozitív volt a tapasztalat. Persze nem a grész klinika de nem is egy afrikai felcserműhely. Regionálisan nem állunk rosszul.

Nem biztos, hogy olcsóbb 20 tagért kibérelni egy polgári gépet vagy osztályt (ilyen szintű delegációnál már másképp nem megy.) mint a honvédség által fentartott ilyen képességű gépet használni ami akár üresen is repülne, kiképzési feladatot. A másik, hogy egy polgári gép teljesen más biztonsági protokolt kap, mint egy katonai, más zónákban repülhet, csak kijelölt légi folyosókon stb. Ehez elég, ha katonai tulajdonban van, és már pl leszállhat akár katonai reptéren is, ami delegációknál fontos lehet.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Itt szolnokon egész jó a beteg ellátás. Édesanyámnak most volt műtéte, és nagyon pozitív volt a tapasztalat. Persze nem a grész klinika de nem is egy afrikai felcserműhely. Regionálisan nem állunk rosszul.

Nem biztos, hogy olcsóbb 20 tagért kibérelni egy polgári gépet vagy osztályt (ilyen szintű delegációnál már másképp nem megy.) mint a honvédség által fentartott ilyen képességű gépet használni ami akár üresen is repülne, kiképzési feladatot. A másik, hogy egy polgári gép teljesen más biztonsági protokolt kap, mint egy katonai, más zónákban repülhet, csak kijelölt légi folyosókon stb. Ehez elég, ha katonai tulajdonban van, és már pl leszállhat akár katonai reptéren is, ami delegációknál fontos lehet.


Egy kérdés, tettél valamit a borítékba? Mert nekem az a tapasztalatom, TB-vel is elég jó ellátást kaphatsz akkor, ha van valami kézzelfogható a borítékban. Ha nincs boríték, akkor akár azonnal meg is dögölhetsz ugyanott.... A Dunántúlról...
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Egy kérdés, tettél valamit a borítékba? Mert nekem az a tapasztalatom, TB-vel is elég jó ellátást kaphatsz akkor, ha van valami kézzelfogható a borítékban. Ha nincs boríték, akkor akár azonnal meg is dögölhetsz ugyanott.... A Dunántúlról...
off. Ez nem az ellátás színvonalát tükrözi, hanem, hogy a társadalom rászokott erre a fajta dologra. De igen tettem, viszont én előre nem fizetek senkinek, főleg nem azrt amiért eleve kap fizetést, szerintem így teljesen más gesztus. Nem protekciót vásárolok, hanem megköszönöm a JÓL VÉGZETT munkát. Ha szarul bántak volna édesanyámmal egy garas nincs a boeítékban, csak a boríték mert genyó vagyok. ;)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 050
113
A cikkben a lényeg: a jövő évi költségvetésben több mint 500 milliárd forint jut haderőfejlesztésre. (Ámen!) (Egyébként nem írt az Origo arról, hogy 1. mennyit fizetett ezért a kormány a HM-nek; 2. Mennyibe került volna az EL-AL járatán reptetni Viktort; 3. Miért nem igaz a szlovák példa..... )

A cikkben az a lényeg, hogy az újságíró lusta disznó, kicsit is utána nézni pár dolognak. (mostanában ez már általános) Nem fejlesztésre jut 500 milliárd, hanem a HM büdzsé lesz 513 milliárd, rezsivel, benzinnel, fizuval stb együtt. Ennek az x részéből lesz fejlesztés, plusz amit a kormány ad máshonnan
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 311
8 322
113
Szerencsére a kórházakat meg tudod nézni a saját szemeddel is,bár ha annak sem hiszel...
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Egy (vagy húsz) repülőjegy NEM olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová KIKÉPZÉSI REPÜLÉS KERETÉBEN. --> ingyen van!(Gyengébbek kedvéért: ha pl egy Ancsa bejárja gyak.repülés keretében a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat akkor ha valaki Pápán felszáll és leszáll Szolnokon akkor az "ingyé" volt. Viszont ha mondjuk Viktor kedvéért a Pápát kicseréljük Kilitire mert pl bulizni akar akar, akkor is ugyan annyinál járunk bármit is mondjanak a hőbörgők! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 311
8 322
113
A cikkben az a lényeg, hogy az újságíró lusta disznó, kicsit is utána nézni pár dolognak. (mostanában ez már általános) Nem fejlesztésre jut 500 milliárd, hanem a HM büdzsé lesz 513 milliárd, rezsivel, benzinnel, fizuval stb együtt. Ennek az x részéből lesz fejlesztés, plusz amit a kormány ad máshonnan
Ezért nem érdemes origo.hu-t sem olvasni.:mad: Ez az 513 milliárd kevés, egyszer azt kalkuláltam, hogy még a nem túl gyors fejlesztéshez 800-900 milliárd honvédelmi költségvetés kellene.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.
az erbocik kiképző repülései is nemzetközi légtérben zajlanak. Meg ezek erre valók.