A magyar honvédség repülőgépével utazott Izraelbe Orbán Viktor
http://www.origo.hu/itthon/20180719-nemet-es-francia-peldat-kovet-orban.html
http://www.origo.hu/itthon/20180719-nemet-es-francia-peldat-kovet-orban.html
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mert nem "kormánygép", hanem honvédségi szállító, amit a kormány alkalmanként bérel! Ha kormánygép lenne, akkor a honvédség bérelné mondjuk a szarajevői váltáshoz. Mit nem lehet ezen érteni.
Mindig arra van pénz, amire a kormányzat ad. A minden drága szerintem tévhit. Az öreg lord is azt mondta, hogy nem elég gazdag, hogy olcsón vásároljon. Boxer, Lynx és talán a tarack. Leopard A4 már nincs raktáron, ha jól tudom.Mit tudunk megfizetni? Milyen mennyiségben? Minden drága lenne nekünk onnan. Mennyi időtartam alatt tudnánk ezt kifizetni? Mire van szükségünk onnan (ehhez a közös hadosztályhoz)? Boxer, Puma, Lynx, Leopard 2, Panzerhaubitze 2000.
.Milyen eszköz jöhet még szóba?
A cikkben a lényeg: a jövő évi költségvetésben több mint 500 milliárd forint jut haderőfejlesztésre. (Ámen!) (Egyébként nem írt az Origo arról, hogy 1. mennyit fizetett ezért a kormány a HM-nek; 2. Mennyibe került volna az EL-AL járatán reptetni Viktort; 3. Miért nem igaz a szlovák példa..... )A magyar honvédség repülőgépével utazott Izraelbe Orbán Viktor
http://www.origo.hu/itthon/20180719-nemet-es-francia-peldat-kovet-orban.html
Szerintem meg Megyó elvtárs "becsületrendje" miatt futott be.Az is különösen vicces, hogy csak úgy elsiklasz afelett, hogy a Mistral is azért futott be, mert az Stinger szervízháttér megteremtéséhez Nyírtelken nem járult hozzá a jenki.
Majd lesz, pénzkérdés. Nem ért még véget a fegyverzeti vonal a Gripenhez.Nem, nem vettünk. A gép az MS21-gyel képes az SDB használatára (hogy SDB II-őt is takar-e az nem nem tudom.) A "Gripen FAQ" utolsó változatában erről is szó van, hogy jó lett volna az, csak arra nem telt és így lette Paveway LGB:
A Super Broncó szponzonjaiban már összesen 4 db 0.5 BMG van. (korábbi verzióban M-60 gpu. A szponzonok levehetőek))Géppuska. Remek. Szóval te bezavarnád a MANPAD zónába a Broncót.
A HForce csomag elvileg tartalmazza.A helis szerződésben vagy bárhol van konkrét nyoma annak, hogy lesz hozzá 2,75" PGM? Én nem követtem annyira szorosan az eseményeket.
Áruld már el, mi a fészkes fenébe olyan nagy az elektronika üzemeltetési költsége? Áramfogyasztás ???Ez is bocs, de nettó téveszme. A csupasz szállító helik repülési költsége egyáltalán nem nagyságrenddel drágább. A csupasz UH-1 repórája 2k USD/óra tartományban van, a csupasz Mi-17 itton 4k USD/óra alatt repült. A Mi-17 meg pont kéthajtóműves, mint az AH-64. Na, akkor mitől is drágább az AH-64? Jéééééééé, csak nem a fegyverzet és avionika miatt?
Konvencionális környezetben - merthogy csak erről beszéltél ezidáig- nemhogy 40 órát, de 40 percet sem fog túlélni a Reaper. Cserébe viszont elfüstölsz 100 millió dollárt darabonként. De szerencsére ilyen problémával nem kell törődnünk, mert nekünk annyiért sem adnák oda.Mert tényleg meg lehet. Számold ki, hogy egy 40 órás CAP-hez hány darab Bronco gép kéne. A gép tudtommal nem légi utántölthető, de még ha az is lenne, akkor is megszakad a CAP.
Ha megfizetik, Broncóból is lesz utántölthető verzió. Anyagi és technikai kérdés. Bár sok értelme nincs, mert az össz üzemanyagtartállyal 6 óra, raktér tartállyal együtt 10 órás bevetési idő már a emberi koncentrálóképesség határát feszíti.(OV-1-ről találtam légi utántöltős, de a Broncoról nem.)
Nem látok én semmilyen megtakarítást. Gondolod, hogy az UCAV földi személyzetét nem cserélik? 40 órát ott gubbaszt a monitor előtt kifolyó szemmel? Mint a korábbi link bizonyítja, éppen az UCAV az, amelyik brutálisan erőforrásigényes. A Broncót pedig a kezdetektől fogva minimális karbantartásigényre tervezték.Szóval átlapoláshoz X távolságban 40 órához kell vagy 5 db Bronco 1 db MQ-9 helyett. Minden OV-10-re két személyzet és 5 db géphez support 1 db MQ-9 helyett. Na, szerinted miért taroltak COIN szerepkörben a UCAV-k?
Soha ne érveltem az AH-64 mellett...Miért nincs RAH-66? Igazából az, hogy van AH-64 az sanszsosan az ARMY saját izmozása, mert a légvédelem fejlődése miatt ma a harci helik fényévekkel törékenyebbel, mint voltak a '70-es és '80-as években, még a legkorszerűbbek is. Áruk ellenben a csillagos eget verdesi. Ezért van az, hogy az AH-64E is drónokkal együtt megy majd előre, hogy azokat lőjék le, ne a helit. Csak ez lényegében azt jelenti, hogy area denial képessége van a double digit orosz SHORAD-nak még az AH-64E ellen is. Egy 30 éves Tor-M1 is halálos veszély rá nézve. Az AH-64A meg anno Osza HMZ-n kívül tudott operálni, ezért jött a Tunguszka. Erről is volt már szó..
A gépágyúlövészetről beszéltünk...Ja értem, de a géppuskával repülő OV-10 ellen meg nem. Facepalm... Az ugye meg van, hogy low level esetén is a Gripen SHORAD távon képes kívül hajítani a PGM-et...?
Pontosan tudom, hogy mit jelent a Close, kioktatásodra nincs szükségem, okostojás. És éppen ezért a Gripen NEM Close. Páncélzat, öntömítő üa tartály, két hajtómű? Ez az alap a Close-hoz.Ebből letászik, hogy fogalmad sincs a témáról, csak okoskodsz. Azért Close te meg nem értett zseni, mert a saját csapatokhoz lehet közel adni. Tudod, próbálták anno a frontot megnyitni Normandiában strat bombázókkal és kurvára nem volt jó ötlet, mert a több száz méterre levő csapatokat is eltrafálták. Ma egy SDB-vel akár 100 méter távolságon is lehet adni tűztámogatást.
Sírni akkor kell, ha az általam említettek hiányában tucatjával hozzák vissza a magyar katonákat hullazsákokban.Akkor gyorsan vegyünk két AB rombolót és szállító hajókat és akkor magunk mehetünk ki saját SAM ernyő alatt. Sőt, akkor C-5 Galaxy is kell, hogy mi magunk oldjuk meg a szállítást.
Komolyan mondom itt már sírok.
A Broncó képes nem csak repülni , de csapást is mérni MANPADS zónán kívül, comprende?Ez már kabaré közeli állapot. MANPAD zónán kívül kell repülnie. Ha erre nem képes, akkor meg sem érdemli a figyelmet a gép. A balliberális részeddel meg máshol próbálkozz. Valahol megint "cuki", hogy technikai jellegű vitában ilyen marhaságot és offot böfögsz be ide. (Igen, húszig elszámolás után is ezt írom le.)
Én is feldobtam a J-Music konténert, ami pont ilyen gépekre lett tervezve.Eppen ennek a repulonek a vedelmi kepesseg noveleserol lehetne leginkabb szo. Ebben jok az izraeliek.
Én is feldobtam a J-Music konténert, ami pont ilyen gépekre lett tervezve.
Ha már off: Nem úgy hallom, hogy nagyon megújultak volna a kórházak, a színvonal pedig a hetente kiderülő botrányos esetek alapján rosszabb lett. De legyen igazad, én mindenesetre csak akkor megyek kórház közelébe, ha elkerülhetetlen.
Egy (vagy húsz) repülőjegy olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová. Csak gáz, égő, stb. Miért nem lehet venni egy bussiness jet-et - akár használtan is?
S te mit nem értesz azon hogy mit hazudott a Simicskó "úr".
S még egyszer, nincs gondom azzal hogy mire használják a gépet. Viszont egyetlen politikustól, bármelyik oldal képviselőjétől sem viselem el, hogy gyávaságból nem kommunikálja ki a nyilvánvaló igazságot.....(finoman szólva is sunyít/lapít a kérdésre a sajtótályékoztatón)
Itt szolnokon egész jó a beteg ellátás. Édesanyámnak most volt műtéte, és nagyon pozitív volt a tapasztalat. Persze nem a grész klinika de nem is egy afrikai felcserműhely. Regionálisan nem állunk rosszul.Ha már off: Nem úgy hallom, hogy nagyon megújultak volna a kórházak, a színvonal pedig a hetente kiderülő botrányos esetek alapján rosszabb lett. De legyen igazad, én mindenesetre csak akkor megyek kórház közelébe, ha elkerülhetetlen.
Egy (vagy húsz) repülőjegy olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová. Csak gáz, égő, stb. Miért nem lehet venni egy bussiness jet-et - akár használtan is?
Nekem ehhez már nincs erőm. A többihez sem. Szíved joga hülyeségekben hinni.Szerintem meg Megyó elvtárs "becsületrendje" miatt futott be.
Itt szolnokon egész jó a beteg ellátás. Édesanyámnak most volt műtéte, és nagyon pozitív volt a tapasztalat. Persze nem a grész klinika de nem is egy afrikai felcserműhely. Regionálisan nem állunk rosszul.
Nem biztos, hogy olcsóbb 20 tagért kibérelni egy polgári gépet vagy osztályt (ilyen szintű delegációnál már másképp nem megy.) mint a honvédség által fentartott ilyen képességű gépet használni ami akár üresen is repülne, kiképzési feladatot. A másik, hogy egy polgári gép teljesen más biztonsági protokolt kap, mint egy katonai, más zónákban repülhet, csak kijelölt légi folyosókon stb. Ehez elég, ha katonai tulajdonban van, és már pl leszállhat akár katonai reptéren is, ami delegációknál fontos lehet.
off. Ez nem az ellátás színvonalát tükrözi, hanem, hogy a társadalom rászokott erre a fajta dologra. De igen tettem, viszont én előre nem fizetek senkinek, főleg nem azrt amiért eleve kap fizetést, szerintem így teljesen más gesztus. Nem protekciót vásárolok, hanem megköszönöm a JÓL VÉGZETT munkát. Ha szarul bántak volna édesanyámmal egy garas nincs a boeítékban, csak a boríték mert genyó vagyok.Egy kérdés, tettél valamit a borítékba? Mert nekem az a tapasztalatom, TB-vel is elég jó ellátást kaphatsz akkor, ha van valami kézzelfogható a borítékban. Ha nincs boríték, akkor akár azonnal meg is dögölhetsz ugyanott.... A Dunántúlról...
A cikkben a lényeg: a jövő évi költségvetésben több mint 500 milliárd forint jut haderőfejlesztésre. (Ámen!) (Egyébként nem írt az Origo arról, hogy 1. mennyit fizetett ezért a kormány a HM-nek; 2. Mennyibe került volna az EL-AL járatán reptetni Viktort; 3. Miért nem igaz a szlovák példa..... )
Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....Szerencsére a kórházakat meg tudod nézni a saját szemeddel is,bár ha annak sem hiszel...
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?Egy (vagy húsz) repülőjegy NEM olcsóbb, mint egy Airbus 319-t elreptetni akárhová KIKÉPZÉSI REPÜLÉS KERETÉBEN. --> ingyen van!(Gyengébbek kedvéért: ha pl egy Ancsa bejárja gyak.repülés keretében a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat akkor ha valaki Pápán felszáll és leszáll Szolnokon akkor az "ingyé" volt. Viszont ha mondjuk Viktor kedvéért a Pápát kicseréljük Kilitire mert pl bulizni akar akar, akkor is ugyan annyinál járunk bármit is mondjanak a hőbörgők! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Ezért nem érdemes origo.hu-t sem olvasni. Ez az 513 milliárd kevés, egyszer azt kalkuláltam, hogy még a nem túl gyors fejlesztéshez 800-900 milliárd honvédelmi költségvetés kellene.A cikkben az a lényeg, hogy az újságíró lusta disznó, kicsit is utána nézni pár dolognak. (mostanában ez már általános) Nem fejlesztésre jut 500 milliárd, hanem a HM büdzsé lesz 513 milliárd, rezsivel, benzinnel, fizuval stb együtt. Ennek az x részéből lesz fejlesztés, plusz amit a kormány ad máshonnan
az erbocik kiképző repülései is nemzetközi légtérben zajlanak. Meg ezek erre valók.Sajnos voltam 5 napot egy jobbnak nevezett budapesti kórházban. Az emberekben kellemesen csalódtam, de a többi....
Ellenvetéseim: a kiképzés sincs ingyen, és baromira nem mindegy, hogy egy nap a Kecsk.-Pápa-Szolnok-Kecskemét útvonalat repülöd, vagy a Budapest-Tel Aviv-Budapest útvonalat 3 nap alatt. Egyrészt a kiképzési időből kiesik 2 nap, másrészt a költségek is jóval magasabbak, harmadrészt ott ül tétlen a katonai személyzet. Egy évben a kormány tagjainak rengeteg külföldi útja van, minden alkalommal a honvédségi Airbus-szal fognak repülni? Nem lenne olcsóbb és egyszerűbb egy kormánygép?
Azzal sem értek egyet, hogy egyesek leszedik a szenteltvizet az izraeli AIrbus út miatt OV-ról, de azzal sem, hogy felmagasztaljá(to)k, mint a takarékosság atyját.