Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Azért tőled az ember több józanságot vár. Putyin a semmiből hozta fel az országát, egy kis maszkirovka meg nem árt senkinek.
Maszkirovka lett a dumabol es nagyzolasbol. Pontosan erről beszelek. Mindig van valami valami nevetseg kifogas meg magyarazat arra, hogy miert nem megy.

Persze szigoran ugy, hogy ne legyen arcvesztes. Marmint orosz fan szemszögből...
 
Mondjuk az 1+ milliárd lakossal rendelkező india a Mirage-2000 birtokában sem tudott felmutatni egy értelmes Mirage-2000 klónt Tejas néven 20 év alatt....
Ehhez képest az orosz PAKFA program egy igazi siker történet.
De megkérdezném, hogy az EF-et és a Rafi-t meddig is reszelgették? Főleg a széleskörű Európai összefogással készült EF az ami még mindig nincs kész teljesen.... Ahol legyártottak 100+ olyan gépet ami szinte semmire nem jó. És ez mégis micsoda nagy siker....

Mondom, minden csak nézőpont kérdése.
Sorozat gyártható lesz a PAKFA 2020-ra? Hát nem.
Ez így bukta. Késik minden, a lóvé meg sokkal kevesebb, szankciók vannak stb....
De egyelőre él még a program, és lassan de biztosan halad. És a kifejlesztett technikák bekerülnek majd az olcsóbb gépekbe is, modernizálódnak a gyárak, rengeteg pénz ment el hasznos K+F-re, ezeket se felejtsük el szerintem.
PR szempontjából bukta lett a program, racionálisan nézve meg hasznos, szerintem.
 
Csak erősen hinni kell a dologban és már igazi sikertörténettel állunk szemben.

Nos a hittel kapcsolatos válaszodat elfogadom.
Mi mást tehetnék hiszen ki más tudhatna többet a vak hitről, mint aki homályos pacák és karikatúra rajzok alapján képes egész stealth repülő ezredeket elképzelni.:p
 
Megpróbálták nem jött össze elsőre, nekifutnak még egyszer. Azért a gigantikus bukta nagyon erős...
Nezd meg, hogy 17 ev alatt a jsf program vagy az f22 mennyit haladt. A pak fa 2002-ben kezdott. Most 2018 es ioc a láthatáron sincs.

Azt atf tanulmanybol hamarabb lett elso széria f22.

Persze a jenki csuszasokon ehhez kepest micsoda mediacsamcsogas van. Ja, persze, az nem "maszkirovka" meg "igy is jo"....

Persze ott is vannak orbitalis hulyesegek. Zumwalt, lcs, csak emellett van sok siker es valoban uj dolog is.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
De most komolyan, nem tűnik fel senkinek hogy oldalak óta csak a fingot reszelitek? Volt alkalma megismerni mindenkinek az oroszokat. Folyamatosan össze-vissza beszélnek az összes fejlesztésükről. Majd pont most nem lesz így? Kb fogalmunk sincs, hogy mi van a háttérben, de itt egyesek már késhegyre menő vitákba bonyolódnak vélt meg álmodott dolgokról.

Józanság emberek.
 
Robur

"Na jó de az mikor lesz? Amikor mindenki Tie vadásszal fog repkedni?"

Miért? Egyelőre ki rendelkezik 5. generációs vadászgéppel?
Mert tudtommal csak az USA-nak van ilyen F-22 néven.
Az F-35, a J-20 még mindig nincs kész, csak szólok ;)
Japán, Koreai vagy az EU 5. generációs vadászgép meg hol van még? :rolleyes:
Mert innen nézve pont annyira vannak lemaradva, mint 10 vagy 15 éve , vagyis az USA-nak van, másnak meg nincs 5. gen gépe.

Amúgy az F-15 esetén is pont ez volt.... Az F-15A után hány évvel repült a többi ország 4. generációs gépe? Mert emlékeim szerint mindenki 10-15 évvel le volt maradva az USA mögött....
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Csak azt az aprócska dolgot elfelejted, hogy amiket nyilatkoztak akkor tették mikor futott a szekér... Az olaj ára 100-120 USD/barel volt, nem voltak korlátozások-szankciók a katonai elektronikára, anyagokra, berendezésekre, szerszámgépekre -amiket a védelmi iparban használnak. Más a a politikai-gazdasági -pénzügyi helyzet mint a 2010-es évek elején volt. Akkor tudtak bátor nyilatkozatokat tenni a darabszámokra...stb.
Bocsesz, de pak fa elso repülése 2010, akkor mat beszakadt az olaj ara. Tehat lehetett volna realis nyilatkozatokat tenni. Szoval az idovonal nem stimmel.
 
Nem igazán látom a "gigantikus buktát".
Az első protó nem egészen 8 éve szállt fel. Azóta a program folyamatosan halad előre. A gép minden részében fejlettebb a jelenlegi legmodernebb orosz vadásznál.
Hol itt a bukta?
Az, hogy 2018 ra uj hajtomuves ioc volt belőlve. Ez most 2028. Te ezt minek nevezned ugy, hogy az egyetlen partner es potenciális megrendelo kiszállt?

Pislogok, de erősen...
 
Csak erősen hinni kell a dologban és már igazi sikertörténettel állunk szemben.[/QUOTE]

Gratulálok az uszigatasodhoz... büszke lehetsz magadra .....
 
Robur

"Na jó de az mikor lesz? Amikor mindenki Tie vadásszal fog repkedni?"

Miért? Egyelőre ki rendelkezik 5. generációs vadászgéppel?
Mert tudtommal csak az USA-nak van ilyen F-22 néven.
Az F-35, a J-20 még mindig nincs kész, csak szólok ;)
Japán, Koreai vagy az EU 5. generációs vadászgép meg hol van még? :rolleyes:
Mert innen nézve pont annyira vannak lemaradva, mint 10 vagy 15 éve , vagyis az USA-nak van, másnak meg nincs 5. gen gépe.

Amúgy az F-15 esetén is pont ez volt.... Az F-15A után hány évvel repült a többi ország 4. generációs gépe? Mert emlékeim szerint mindenki 10-15 évvel le volt maradva az USA mögött....

Azért az F-35 eléggé használható állapotban van - ha HH hangulat lenne, az a gép befejezettnek lenne nyílvánítva.
Amúgy igazán kész egy repülőgép sosincs. Még a leg hulladékabb MD-11hez is jönnek ki lila lapok a legújabb service bulletinekkel.
 
Az, hogy 2018 ra uj hajtomuves ioc volt belőlve. Ez most 2028. Te ezt minek nevezned ugy, hogy az egyetlen partner es potenciális megrendelo kiszállt?

Pislogok, de erősen...

Ez még így sem bukta, max erős lemaradás a tervezetthez képest. Még ha te érzelmi alapon meg is próbálod belemagyarázni.
Az, hogy India kiszállt a fejlesztésből, nem feltétlenül hátrány. Egy "kis marék" pénzen kívül semmit nem dobtak bele a kalapba.
Az, hogy nincs rá vevő, valószínűleg a legkevésbé érdekli az oroszokat. A gép elsősorban maguknak készül.
 
. Még a leg hulladékabb MD-11hez is jönnek ki lila lapok a legújabb service bulletinekkel.

OFF

De nagy kedvencem volt a DC-10-es és a Lockheed Tristar. Gyerekkoromban nagy ritkán leszállt egy-egy Ferihegyen. Sajnos mára kikoptak. Talán a Lufthansa Cargo használja még az MD-11-et.

ON
 
..

Nem is oda akarnak az emberek bevandorolni...

Hát persze,hogy nem akarnak. Ezért volt például Oroszország 2013-ban az USA után a második számú bevándorló célpont a világon.Mert senki nem akar oda bevándorolni... Persze általában nem nyugat európából mennek, de attól a tény még tény marad. Nem baj megint sikerült egy jó nagyot mondanod.
https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-the-worlds-second-largest-immigration-haven-11053
 
Hát persze,hogy nem akarnak. Ezért volt például Oroszország 2013-ban az USA után a második számú bevándorló célpont a világon.Mert senki nem akar oda bevándorolni... Persze általában nem nyugat európából mennek, de attól a tény még tény marad. Nem baj megint sikerült egy jó nagyot mondanod.
https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-the-worlds-second-largest-immigration-haven-11053
Többnyire a volt szovjet utódállamokból jönnek, ahol még nagyobb a xar.
 
Bocsesz, de pak fa elso repülése 2010, akkor mat beszakadt az olaj ara. Tehat lehetett volna realis nyilatkozatokat tenni. Szoval az idovonal nem stimmel.

Az olaj ára a 2008-as gazdasági válság miatt 2009 év elején esett vissza, majd ismét növekedett míg 2014 nyarán tetőzött 138 USD/ barel körül.De ez csak az egyik része. Akkoriban számoltak az indiai részvétellel is., azért nyilatkozták, hogy 50-64 darabot tervez beszerezni az orosz légierő.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7