BTR-60, -70, -80, -90, -94

Berakom már ide, hogy itt is meglegyen az utókornak :). Jó kis gyárban összeszerelős képek: http://englishrussia.com/2014/03/24/how-russian-btrs-are-being-assembled/
 
Berakom már ide, hogy itt is meglegyen az utókornak :). Jó kis gyárban összeszerelős képek: http://englishrussia.com/2014/03/24/how-russian-btrs-are-being-assembled/

Most akkor 1 BTRben 2 V8as KAMAZ motor van??
 
<blockquote rel="Unio">Berakom már ide, hogy itt is meglegyen az utókornak :). Jó kis gyárban összeszerelős képek: http://englishrussia.com/2014/03/24/how-russian-btrs-are-being-assembled/

Most akkor 1 BTRben 2 V8as KAMAZ motor van??</blockquote>


Ezek szerint igen. Nem vagyok a btr ismerője, csak gondoltam berakom ide ezeket a gyáros képeket. Oroszék is rendesen upgradelnek, látok én ott sebesült szállítót meg műszaki mentőket is.
 
Az a dupla motor a Bhtr-60-ban nemigen vált be. Gond volt összehangolni hogy egyforma fordulatszámon menjenek. Igaz azóta eltelt 40 év.
 
Most jöttem rá (századszor), hogy okosabb, ha oroszul keresem:
http://milindcom.ru/vic/News/ Az oldal alján.
Ide nem nagyon raknak be két motort.
 
A btr-70-ben is dupla motor volt. Elmondható, hogy a szovjetek első modernnek mondható kerekes PSZH-ja a btr-80 volt.
 
Na ja, de ez két V motor lenne. Az engrus cikkében úgy néz ki, mintha széltében össze lenne építve kettő. Az már 600 lovacska (lenne). Nem is tudom, a nagy ablakos milyen alváltozat. Azt sajnálom, hogy nincs is V8 hangja.
Nekem is volt V8as verdám. Az 250 le volt 1800 kilóra. Gyönyörű hangja volt, ha tövig nyomta a nejem a gázt.
 
A btr-70-ben is dupla motor volt. Elmondható, hogy a szovjetek első modernnek mondható kerekes PSZH-ja a btr-80 volt.

Hm. Ezek is V8asok. Hány lóerősek lehetnek?
http://www.defencetalk.com/pictures/btr-70/p41577-btr-70-engine.html
 
A történet röviden a következő. A szovjetek a második világháborúba Land-Lease keretén belül egy rakás Studebaker US6 kamiont kaptak az amerikaiaktól. Ebben volt egy 6 literes V8 Hercules JXD 320 benzinmotor. Ennek a másolata lett a ZiL-151 kamion aminek a bázison készült el a BTR-152.
A BTR-152 után jött a BTR-60, kicsit feljavított motorral és persze mivel nem volt elegendő a lóerő egyszerre két darabbal.
Aztán jött a BTR-70, amiben szintén ugyanazok a motorok voltak, talán vagy 10 LE erősebb változatban.
Ismétlem a BTR-80 megjelenéséig a szovjeteknek nem volt megbízhatónak mondható kerekes PSZH-juk.
 
A történet röviden a következő. A szovjetek a második világháborúba Land-Lease keretén belül egy rakás Studebaker US6 kamiont kaptak az amerikaiaktól. Ebben volt egy 6 literes V8 Hercules JXD 320 benzinmotor. Ennek a másolata lett a ZiL-151 kamion aminek a bázison készült el a BTR-152.
A BTR-152 után jött a BTR-60, kicsit feljavított motorral és persze mivel nem volt elegendő a lóerő egyszerre két darabbal.
Aztán jött a BTR-70, amiben szintén ugyanazok a motorok voltak, talán vagy 10 LE erősebb változatban.
Ismétlem a BTR-80 megjelenéséig a szovjeteknek nem volt megbízhatónak mondható kerekes PSZH-juk.
Hm. A csőrös ZILnek sorhatos motorja volt. A kék ZIL 130asnak volt V8asa. Akkor szerettem bele a V8ba.
 
Miért érdekel ennyire? Ráadásúl olyan adatok amelyekről bőve van forrás. BTR-60/70 két benzinmotor, BTR-80 egy dízel.
 
Fölebb írtam. Az engrus egyik képén van két motor, úgy látszik, mintha közös keretre lennének építve. Egy olyan BTR változat előtt, amiről azt sem tudjuk, hogy micsoda. Forrást meg napokig kerestem. Nem találtam egyetlen fényképet sem, ami fölülről ábrázolná a motorteret. Amúgy meg csak azért, mert ez a verda nagyon tetszik. Kellene otthonra is.
 
BTR-60 motortér.
BTR60_4-L.jpg
 
Itt, meg BTR-70
http://www.defencetalk.com/pictures/btr-70/p41577-btr-70-engine.html
 
Már megtaláltam én is, föntebb be is raktam. Majd jól elbeszélgettem róla magammal.