[HUN] Airbus A319

Csak érdekességnek hogy mennyi fejlesztési potenciál is van akár a magyar A319-ben is...
https://defence-blog.com/aviation/airbus-introduced-new-a320neo-m3a-fulfill-range-c4isr-roles.html
A most zajló Farnborough kiállításon és vásáron az Airbus bemutatta az A320 bázison tervezett új M3A (Modular Multi-Mission Aircraft) névre hallgató ISR vagy MPA feladatkörű gépének a koncepcióját. (nyilvánvaló hogy nekünk az ISR feladatkörű gép lehet az érdekes)
37575250_1871796659507157_5415976545057505280_o-1-1140x661.jpg

Ennek keretében a gépet ellátják a feladatának megfelelő EO/IR szenzorral, radarral, további energiaforrással, hűtő rendszerekkel, stb..
Nagyon helyre kis felderítő, parancsnoki vezetési pont gépet alakítanak ki az A320-ból. És ha ezt egy A320-al meg tudják csinálni akkor szerintem egy A319-el is megy a dolog.
 
A 605-ös pénteken már megint a Köln-Bonn repülőtéren járt. Egyre jobban érdekel,mi lehet ezeknek a rendszeres utaknak az oka :)

A 604-es meg pénteken Ferihegyről visszarepült Kecskemétre. (07.23. óta állt Ferihegyen?)
 
Csak érdekességnek hogy mennyi fejlesztési potenciál is van akár a magyar A319-ben is...
https://defence-blog.com/aviation/airbus-introduced-new-a320neo-m3a-fulfill-range-c4isr-roles.html
A most zajló Farnborough kiállításon és vásáron az Airbus bemutatta az A320 bázison tervezett új M3A (Modular Multi-Mission Aircraft) névre hallgató ISR vagy MPA feladatkörű gépének a koncepcióját. (nyilvánvaló hogy nekünk az ISR feladatkörű gép lehet az érdekes)
37575250_1871796659507157_5415976545057505280_o-1-1140x661.jpg

Ennek keretében a gépet ellátják a feladatának megfelelő EO/IR szenzorral, radarral, további energiaforrással, hűtő rendszerekkel, stb..
Nagyon helyre kis felderítő, parancsnoki vezetési pont gépet alakítanak ki az A320-ból. És ha ezt egy A320-al meg tudják csinálni akkor szerintem egy A319-el is megy a dolog.
Hm.Mégiscsak kéne fejleszteni őket?-Hogy érdemben katonai felhasználásra is alkalmas legyen.
 
A 605-ös pénteken már megint a Köln-Bonn repülőtéren járt. Egyre jobban érdekel,mi lehet ezeknek a rendszeres utaknak az oka :)

A 604-es meg pénteken Ferihegyről visszarepült Kecskemétre. (07.23. óta állt Ferihegyen?)
Köln reptér.
Észak rajna westfália. Ez a düsseldorf főbb reptere is ( ajánlom a diebelst megkóstolni). Leverkursen.... Ruhr vidék...
A top 100 német cégől 37 ott van.
Tisszekkrupptól Vaillantig Bayer RWE....
A volt nyugatnémet fővárossal bonnal.....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka
Köln reptér.
Észak rajna westfália. Ez a düsseldorf főbb reptere is ( ajánlom a diebelst megkóstolni). Leverkursen.... Ruhr vidék...
A top 100 német cégől 37 ott van.
Tisszekkrupptól Vaillantig Bayer RWE....
A volt nyugatnémet fővárossal bonnal.....

Thyssen Krupp és az RWE is Essenben van.
 
https://24.hu/kozelet/2018/08/11/orban-airbus/

Eddig 200 órát repültek, ebből 23 óra volt kormányzati repültetés, 5 alkalommal. A cikkíró szerint nem lett olcsóbb az utazás, mint eddig
Ha a repült idő kb 11,5% használták kormányzati célra akkor ez mitől Orbán-Airbus? Mivel szerintem ha repülési idő 1/3 ilyenre fordítanák akkor se lehetne panaszkodni. pl Izraelbe civil géppel szerintem nagyon maceráns lett volna eljutni az egyedi biztonsági protokollok miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and Loken
https://24.hu/kozelet/2018/08/11/orban-airbus/

Eddig 200 órát repültek, ebből 23 óra volt kormányzati repültetés, 5 alkalommal. A cikkíró szerint nem lett olcsóbb az utazás, mint eddig


Mi a fenét lehetett várni? A 200 óra nagy része kiképzési repülés, hiszen még 'magyar kapitány'-t is ki kell képezni, stb. A jártasságot is biztosítani kell. Az utaskísérők, műszakiak kiképzése, képesség fenntartása is repülésekkel lehetséges, Nem valószínű, hogy az arány alapjaiban módosúlt majd, hiszen maga az állami repülések sem fogják (bármilyen statisztikai hamisítás is lesz) a repülési idő nagyobb részét elvinni. A kormányzati repüléseket cca. meg lehet számolni, hogy hányszor repült az államfő, kormányfő, had és külügyminiszter valahova mondjuk az elmúlt évben. Nos ez valószínűleg hasraűtve is 100 allati repülési és ennek nagy része Brüsszel.
Ráadásul a beszerzett üzleti gép még ezen utak számát is redukálja, mert 10 alatti főt valószínűleg azzal fognak reptetni. Az árak amiket kihoztak persze nevetségesek, hiszen két repülőgép full költségét ráosztva kéne kiszámolni, de hát nem is ez a cél..
Ahogy az sem, hogy a kormányzati utak, sőt a repülőgépek üzembetartása rentábilis legyen. Ez ugyanis egy katonai képesség is egyben. Ha így nézzük egyetlen JAS-39 vagy T-72 rendszerbentartása sem rentábilis. Két személy/csapatszállító repülőgépre szüksége volt a szállítókapacítás miatt a honvédségnek. Ezek a gépek akár két évtizedre megoldják ezt. Tök felesleges vitatkozni rajta..