Sziasztok!
A kiállításokon (LB és Farnborough) egy fekete proto állt, amelybe néhány napig volt az oldalsó ágyuállásban egy gépágyú, és valóban nem volt a szárnyakon még pilon, pláne nem valamilyen ejtőlőszer, vagy rakéta. A Leonardo-nál viszont azt mondták, hogy természetesen lehetséges, sőt fejlesztés alatt van, hogy kisebb nem irányított, vagy irányított rakétákat is lehessen rá függeszteni..
The mission portfolio of the MC-27J can be tailored to the specific customer needs and can include tasks such as Command & Control, Ground Surveillance, Border Patrol, ELINT (ELectronic INTellingence), COMINT (COMunication INTelligence) and Fire Support.
Ugyanakkor nem releváns, hogy egy mini csataherky-nk legyen, és abban is teljesen egyetértek,. hogy nekünk egyáltalán nem érdekünk sem tankerképesség a rámpás szállítókhoz...
A kérdés abból indult ki, hogy A319 mint moduláris tankerképesség. Nos ez sem játszik, értelmetlen, drága, csak nekünk külön kifejlesztve, ráadásul nem is megfelelő platform..
Erre írtam, hogy max az un. rámpás csapatszállítóknál lehetne ilyen opció, mindkét cégnél van rá lehetőség (CASA-AIRBUS) de ez is értelmetlen, és ott írtam, hogy a rámpásoknál nemcsak tanker, de még taktikai támogató "kvazi csatarepülő" képesség is van, de szerintem ez sincs a kiirt, vagy elgondolt beszerzésnél követelménynek, bár minkettő gépbe ezt is megoldják, mert nem kell nekünk..
A kiállításokon (LB és Farnborough) egy fekete proto állt, amelybe néhány napig volt az oldalsó ágyuállásban egy gépágyú, és valóban nem volt a szárnyakon még pilon, pláne nem valamilyen ejtőlőszer, vagy rakéta. A Leonardo-nál viszont azt mondták, hogy természetesen lehetséges, sőt fejlesztés alatt van, hogy kisebb nem irányított, vagy irányított rakétákat is lehessen rá függeszteni..
The mission portfolio of the MC-27J can be tailored to the specific customer needs and can include tasks such as Command & Control, Ground Surveillance, Border Patrol, ELINT (ELectronic INTellingence), COMINT (COMunication INTelligence) and Fire Support.
Ugyanakkor nem releváns, hogy egy mini csataherky-nk legyen, és abban is teljesen egyetértek,. hogy nekünk egyáltalán nem érdekünk sem tankerképesség a rámpás szállítókhoz...
A kérdés abból indult ki, hogy A319 mint moduláris tankerképesség. Nos ez sem játszik, értelmetlen, drága, csak nekünk külön kifejlesztve, ráadásul nem is megfelelő platform..
Erre írtam, hogy max az un. rámpás csapatszállítóknál lehetne ilyen opció, mindkét cégnél van rá lehetőség (CASA-AIRBUS) de ez is értelmetlen, és ott írtam, hogy a rámpásoknál nemcsak tanker, de még taktikai támogató "kvazi csatarepülő" képesség is van, de szerintem ez sincs a kiirt, vagy elgondolt beszerzésnél követelménynek, bár minkettő gépbe ezt is megoldják, mert nem kell nekünk..