"Orbán Airbus"
Szánalmas.
Egyetértek. Nekem pl semmi problémám a gépekkel, kormánygép funkcióval a 10 százalék arány is rendben van. A cikk maga egy sz...r, az óraszám miatt linkeltem csak
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
"Orbán Airbus"
Szánalmas.
Na,magamra vonom az össztüzet.Továbbra is honvédségi személyszállitásra is alkalmas kormánygépek ezek.Némi átalakitással,miközben megőrizhetné a fullajtárszállitó funkciót is(mert az is kell),értékes logisztikai/légi utántöltő/REH gépet lehetne belőlük csinálni-csak nem a katonai szempontok az elsődlegessek.A "könnyűszállitó" Falcon meg már a röhej kategória.Komunikációs hülyéneknézés.Nyugottan lehetne diplomáciai futárgépnek nevezni(mert az is kell),csak már annyira vérükben van a parasztvakitás,hogy tökfelesleges helyzetben is autómatikussan csinálják.Mi a fenét lehetett várni? A 200 óra nagy része kiképzési repülés, hiszen még 'magyar kapitány'-t is ki kell képezni, stb. A jártasságot is biztosítani kell. Az utaskísérők, műszakiak kiképzése, képesség fenntartása is repülésekkel lehetséges, Nem valószínű, hogy az arány alapjaiban módosúlt majd, hiszen maga az állami repülések sem fogják (bármilyen statisztikai hamisítás is lesz) a repülési idő nagyobb részét elvinni. A kormányzati repüléseket cca. meg lehet számolni, hogy hányszor repült az államfő, kormányfő, had és külügyminiszter valahova mondjuk az elmúlt évben. Nos ez valószínűleg hasraűtve is 100 allati repülési és ennek nagy része Brüsszel.
Ráadásul a beszerzett üzleti gép még ezen utak számát is redukálja, mert 10 alatti főt valószínűleg azzal fognak reptetni. Az árak amiket kihoztak persze nevetségesek, hiszen két repülőgép full költségét ráosztva kéne kiszámolni, de hát nem is ez a cél..
Ahogy az sem, hogy a kormányzati utak, sőt a repülőgépek üzembetartása rentábilis legyen. Ez ugyanis egy katonai képesség is egyben. Ha így nézzük egyetlen JAS-39 vagy T-72 rendszerbentartása sem rentábilis. Két személy/csapatszállító repülőgépre szüksége volt a szállítókapacítás miatt a honvédségnek. Ezek a gépek akár két évtizedre megoldják ezt. Tök felesleges vitatkozni rajta..
Te is hulyenek nezned a valsztopolgart, ha megelted volan azt, hogy a nep az elso Orban kormany utan visszaszavazta a komcsikat. Azota hulyenek nezik a valasztokat, (mert hulye is a tobbseg) es fut a szeker, no a gdp, csokken az allamadossag, stb, stb... az a par okos meg tudja, hogy folosleges megsertodni azon, hogy a sok hulyet hulyenek nezik... te tudod, hogy okos vagy, nem? Na, akkor nem neked szol a hulyenek nezes...Na,magamra vonom az össztüzet.Továbbra is honvédségi személyszállitásra is alkalmas kormánygépek ezek.Némi átalakitással,miközben megőrizhetné a fullajtárszállitó funkciót is(mert az is kell),értékes logisztikai/légi utántöltő/REH gépet lehetne belőlük csinálni-csak nem a katonai szempontok az elsődlegessek.A "könnyűszállitó" Falcon meg már a röhej kategória.Komunikációs hülyéneknézés.Nyugottan lehetne diplomáciai futárgépnek nevezni(mert az is kell),csak már annyira vérükben van a parasztvakitás,hogy tökfelesleges helyzetben is autómatikussan csinálják.
Übermensch...Te is hulyenek nezned a valsztopolgart, ha megelted volan azt, hogy a nep az elso Orban kormany utan visszaszavazta a komcsikat. Azota hulyenek nezik a valasztokat, (mert hulye is a tobbseg) es fut a szeker, no a gdp, csokken az allamadossag, stb, stb... az a par okos meg tudja, hogy folosleges megsertodni azon, hogy a sok hulyet hulyenek nezik... te tudod, hogy okos vagy, nem? Na, akkor nem neked szol a hulyenek nezes...
Na,magamra vonom az össztüzet.Továbbra is honvédségi személyszállitásra is alkalmas kormánygépek ezek.Némi átalakitással,miközben megőrizhetné a fullajtárszállitó funkciót is(mert az is kell),értékes logisztikai/légi utántöltő/REH gépet lehetne belőlük csinálni-csak nem a katonai szempontok az elsődlegessek.A "könnyűszállitó" Falcon meg már a röhej kategória.Komunikációs hülyéneknézés.Nyugottan lehetne diplomáciai futárgépnek nevezni(mert az is kell),csak már annyira vérükben van a parasztvakitás,hogy tökfelesleges helyzetben is autómatikussan csinálják.
?????Szóval a vállaszópolgárt,az adófizetőt hülyének kell nézzni?NabravóTe is hulyenek nezned a valsztopolgart, ha megelted volan azt, hogy a nep az elso Orban kormany utan visszaszavazta a komcsikat. Azota hulyenek nezik a valasztokat, (mert hulye is a tobbseg) es fut a szeker, no a gdp, csokken az allamadossag, stb, stb... az a par okos meg tudja, hogy folosleges megsertodni azon, hogy a sok hulyet hulyenek nezik... te tudod, hogy okos vagy, nem? Na, akkor nem neked szol a hulyenek nezes...
Chilei B707,polgári életböl kiszuperált gépek izraelben kaptak a szárnyaik alá két,eredetileg taktikai gépekhez tervezett utántöltőkonténert.Megoldották.És közben megmaradt a személyszállitó kapacitás is.Polgári életben,utasvonalrol kivont B707,B727,stb. gépeket ellátnak teherajtókkal.A320nak van haditengerészeti járörtervezete,ami akár használt gépekböl is kialakitható,amin szerepel a szárny alatti függesztő-ráadásul arra is függeszthető utántöltőkonténer,vagy felderitő,vagy REH konténer a hajó elleni fegyverzet helyett a tervek szerint.És nem specializált tankergépröl agyalgok,inkább egy mini MRTTröl.Merevcsöves rendszerrel itatható gépeink lennének,eszembe se jutna ilesmi.Falconbol egyébbként irak számára alakitottak ki Exocet rakétás haditengerészeti támadógépet-amivel aztán még az USN egy fregattját is sikerült elkapni.De a Falcont nekünk nem kéne abajgatni,csak nevezzük annak ami.Kormánygép.A319-ből nem lehet tanker-t készíteni, csak marha nagy ráfordítással, mivel az AIRBUS sem épített erre a célra egyet sem. Ráadásul irtó drága lenne, mivel új tankertípusról lenne szó, ha erölteted. és még annyi szösszenet, hogy egyszázados légierőnek.. de még 2 századosnak is felesleges tankergép (nem képesség, mert az kell, és biztosításra is kerül a NATO-n belül)..
Az A319-be lehet a hátsó traktusba MEDEVAC felszerelést, rakni, bemutatták nekünk a gépek átadásakor. Persze nem lesz azért belőle egy korházgép, mint a németeknél rendszerbe álló, de használható.
A Falcon-ból lehetne persze felderítő feladatra átépítést végezni, de a székek helyére munkaállomások, és a törzskereten, belülre kiívülre szenzorok antennák kellenének, és egy csomo komrendszer is. Igy aztán többe kerülne a leves, mint a hús.. Ilyen kategóriájú gépre nincs szükségünk. Norvégia aminek van hasonló kicsit nagyobb és fenyegetettebb tengfer felöl..
Meg aztán ezeket nem lehet, csak úgy berendezni 1x futárgép, 1x vip szállító 1x felderítő.
?????Szóval a vállaszópolgárt,az adófizetőt hülyének kell nézzni?Nabravó
Chilei B707,polgári életböl kiszuperált gépek izraelben kaptak a szárnyaik alá két,eredetileg taktikai gépekhez tervezett utántöltőkonténert.Megoldották.És közben megmaradt a személyszállitó kapacitás is.Polgári életben,utasvonalrol kivont B707,B727,stb. gépeket ellátnak teherajtókkal.A320nak van haditengerészeti járörtervezete,ami akár használt gépekböl is kialakitható,amin szerepel a szárny alatti függesztő-ráadásul arra is függeszthető utántöltőkonténer,vagy felderitő,vagy REH konténer a hajó elleni fegyverzet helyett a tervek szerint.És nem specializált tankergépröl agyalgok,inkább egy mini MRTTröl.Merevcsöves rendszerrel itatható gépeink lennének,eszembe se jutna ilesmi.Falconbol egyébbként irak számára alakitottak ki Exocet rakétás haditengerészeti támadógépet-amivel aztán még az USN egy fregattját is sikerült elkapni.De a Falcont nekünk nem kéne abajgatni,csak nevezzük annak ami.Kormánygép.
Érdekes,hogy nállunk semmi nem éri meg,technikailag lehetetlen,nem éri meg,ami estleg növelné a harcértéket.Vagy csak nem lehet,mert nem éri meg-a zsebeknek.
Kishazánkban tényleg probléma a szövegértelmezés.A példák rosszak. Az izraeli B707 tanker nem egy példányban készült, de éppen a Boeing tiltotta le a 767-es tanker átalakítását Izraelek . A teherajtó és egy tanker nem ugyanaz a kategória. MRTT is más kategória nagyobb és nem 1-2 példánynak, ráadásul nem egy 12 gépes légierőnek.. A Falcon átalakítás irak (és gondolom gall mérnökök ereménye), de ott más volt a helyzet. Irak és hazánk más geopolitikai, katonapolitikai térfélen van. Ja irak 1 nap alatt megenne minket szőrőstül-böröstúl.
Már bocs de az A319 tankerré építés 2 gépre nekünk, illetve a Falcon átépítés szintíszta hülység..
Igen, ezt én is olvasatam...Az izraeli B707 tanker nem egy példányban készült, de éppen a Boeing tiltotta le a 767-es tanker átalakítását Izraelek .
Kishazánkban tényleg probléma a szövegértelmezés.
Kérlek akkor homályosíts fel minket, mert kaptál kiváló példákat arra, hogy miért nevetséges az, amit felvázoltál...Kishazánkban tényleg probléma a szövegértelmezés.
Bocs, de szerintem ezt rosszul véled...Ugy vélem azonban, hogy kis országoknak amelyeknek nincs távoli helyőrségei, gyarmatai (nem úgy mint Hollandia), azoknak szükségtelen saját tankerkapacítás.
Van pro és kontra példa.De még mindig az a gond,hogy egy specializált tankerban gondolkodtok,mig én egy hajlékonytömlős-konténerrel tanker feladatot is ellátni képes gépröl.A Gripen légi utántöltő tesztjeit is ilyen,szolgálatbol kivont,szárnyai alá hajlékonytömlős-utántöltő konténert kapott utasszállitóval végezték.Technológia megvan,nem kell feltelálni a spanyolviaszt.Mondjuk a googli forditó elég fájdalmas,de az A320 tengerészeti járőrátépitésénél konkrétan emlitve van a tankolókonténer függeszthetősége.Semmi olyat nem irtam le,amire ne volna a gyakorlatban működő példa.Csak pont A319böl még nem csinálta meg senki.De a lehetőség megvan.Haszna is volna,katonai szempontbol mindenképpen.Költséghatékonysági szempontbol is lehet rentábilis.Kishazánkban speciel én itt látom a buktatót,nem technikai oldalrol.De ha megvalósulna,pl bérbeadható a képesség más hajlékonycsöves rendszert használló légierőnek gyakorláshoz-vagy felajállani NATO képasségként.Kérlek akkor homályosíts fel minket, mert kaptál kiváló példákat arra, hogy miért nevetséges az, amit felvázoltál...
Semmi olyat nem irtam le,amire ne volna ...
Bocs, még annyit ehhez:Nos a C27 és a C235 is alkalmas légi utántöltésre, utóbbi lenyitható rámpán keresztül, előbbinél pedig szárny utántöltő konténerrel.
Bocs, még annyit ehhez:
- a C235-ről én soha nem hallottam hogy tankerként bárki is figyelembe vette volna. Szerintem Te a C295-re gondoltál.
Az a megoldás kifejezetten helikopterek utántöltésére lett kifejlesztve!
Nagy sebességű jetekhez nem alkalmas.
- C27 tankerről én még nem hallottam sosem...
Egyáltalán fotót vagy rajzot sem láttam olyan C27-ről aminek a szárnya alatt nemhogy utántöltő konténee, de bármilyen függesztmény lett volna. Ha Te már láttál ilyet pls. rakj fel egy képet.
Például az MC-27 Praetorian-t én 2x láttam párizsban, amely a C27J Spartan-ból modulárisan átalakítható csatarepülőgép, hasonlóan a AC-130 (és egyéb Herky) változatokra. Oldalt egy gépágyú, és szárnyakon klf. rakéta.
ahogy olvastam az ott kapott brossurákat fel volt sorolva hogy konténerrel töltőgép változat is kialakítható. Megrendelés és proto sincs belőle még.