[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Mi a fenét lehetett várni? A 200 óra nagy része kiképzési repülés, hiszen még 'magyar kapitány'-t is ki kell képezni, stb. A jártasságot is biztosítani kell. Az utaskísérők, műszakiak kiképzése, képesség fenntartása is repülésekkel lehetséges, Nem valószínű, hogy az arány alapjaiban módosúlt majd, hiszen maga az állami repülések sem fogják (bármilyen statisztikai hamisítás is lesz) a repülési idő nagyobb részét elvinni. A kormányzati repüléseket cca. meg lehet számolni, hogy hányszor repült az államfő, kormányfő, had és külügyminiszter valahova mondjuk az elmúlt évben. Nos ez valószínűleg hasraűtve is 100 allati repülési és ennek nagy része Brüsszel.
Ráadásul a beszerzett üzleti gép még ezen utak számát is redukálja, mert 10 alatti főt valószínűleg azzal fognak reptetni. Az árak amiket kihoztak persze nevetségesek, hiszen két repülőgép full költségét ráosztva kéne kiszámolni, de hát nem is ez a cél..
Ahogy az sem, hogy a kormányzati utak, sőt a repülőgépek üzembetartása rentábilis legyen. Ez ugyanis egy katonai képesség is egyben. Ha így nézzük egyetlen JAS-39 vagy T-72 rendszerbentartása sem rentábilis. Két személy/csapatszállító repülőgépre szüksége volt a szállítókapacítás miatt a honvédségnek. Ezek a gépek akár két évtizedre megoldják ezt. Tök felesleges vitatkozni rajta..
Na,magamra vonom az össztüzet.Továbbra is honvédségi személyszállitásra is alkalmas kormánygépek ezek.Némi átalakitással,miközben megőrizhetné a fullajtárszállitó funkciót is(mert az is kell),értékes logisztikai/légi utántöltő/REH gépet lehetne belőlük csinálni-csak nem a katonai szempontok az elsődlegessek.A "könnyűszállitó" Falcon meg már a röhej kategória.Komunikációs hülyéneknézés.Nyugottan lehetne diplomáciai futárgépnek nevezni(mert az is kell),csak már annyira vérükben van a parasztvakitás,hogy tökfelesleges helyzetben is autómatikussan csinálják.
 
  • Tetszik
Reactions: senki

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Na,magamra vonom az össztüzet.Továbbra is honvédségi személyszállitásra is alkalmas kormánygépek ezek.Némi átalakitással,miközben megőrizhetné a fullajtárszállitó funkciót is(mert az is kell),értékes logisztikai/légi utántöltő/REH gépet lehetne belőlük csinálni-csak nem a katonai szempontok az elsődlegessek.A "könnyűszállitó" Falcon meg már a röhej kategória.Komunikációs hülyéneknézés.Nyugottan lehetne diplomáciai futárgépnek nevezni(mert az is kell),csak már annyira vérükben van a parasztvakitás,hogy tökfelesleges helyzetben is autómatikussan csinálják.
Te is hulyenek nezned a valsztopolgart, ha megelted volan azt, hogy a nep az elso Orban kormany utan visszaszavazta a komcsikat. Azota hulyenek nezik a valasztokat, (mert hulye is a tobbseg) es fut a szeker, no a gdp, csokken az allamadossag, stb, stb... az a par okos meg tudja, hogy folosleges megsertodni azon, hogy a sok hulyet hulyenek nezik... te tudod, hogy okos vagy, nem? Na, akkor nem neked szol a hulyenek nezes...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Te is hulyenek nezned a valsztopolgart, ha megelted volan azt, hogy a nep az elso Orban kormany utan visszaszavazta a komcsikat. Azota hulyenek nezik a valasztokat, (mert hulye is a tobbseg) es fut a szeker, no a gdp, csokken az allamadossag, stb, stb... az a par okos meg tudja, hogy folosleges megsertodni azon, hogy a sok hulyet hulyenek nezik... te tudod, hogy okos vagy, nem? Na, akkor nem neked szol a hulyenek nezes...
Übermensch...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Na,magamra vonom az össztüzet.Továbbra is honvédségi személyszállitásra is alkalmas kormánygépek ezek.Némi átalakitással,miközben megőrizhetné a fullajtárszállitó funkciót is(mert az is kell),értékes logisztikai/légi utántöltő/REH gépet lehetne belőlük csinálni-csak nem a katonai szempontok az elsődlegessek.A "könnyűszállitó" Falcon meg már a röhej kategória.Komunikációs hülyéneknézés.Nyugottan lehetne diplomáciai futárgépnek nevezni(mert az is kell),csak már annyira vérükben van a parasztvakitás,hogy tökfelesleges helyzetben is autómatikussan csinálják.


A319-ből nem lehet tanker-t készíteni, csak marha nagy ráfordítással, mivel az AIRBUS sem épített erre a célra egyet sem. Ráadásul irtó drága lenne, mivel új tankertípusról lenne szó, ha erölteted. és még annyi szösszenet, hogy egyszázados légierőnek.. de még 2 századosnak is felesleges tankergép (nem képesség, mert az kell, és biztosításra is kerül a NATO-n belül)..
Az A319-be lehet a hátsó traktusba MEDEVAC felszerelést, rakni, bemutatták nekünk a gépek átadásakor. Persze nem lesz azért belőle egy korházgép, mint a németeknél rendszerbe álló, de használható.

A Falcon-ból lehetne persze felderítő feladatra átépítést végezni, de a székek helyére munkaállomások, és a törzskereten, belülre kiívülre szenzorok antennák kellenének, és egy csomo komrendszer is. Igy aztán többe kerülne a leves, mint a hús.. Ilyen kategóriájú gépre nincs szükségünk. Norvégia aminek van hasonló kicsit nagyobb és fenyegetettebb tengfer felöl..
Meg aztán ezeket nem lehet, csak úgy berendezni 1x futárgép, 1x vip szállító 1x felderítő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Ma is itt volt egy tanker a legterben, egy papai C17sel gyakorolt. Kivancsi lennek, hogy sikerult-e osszeszervezni egy gripen gyakorlassal is, ha mar erre jart...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Te is hulyenek nezned a valsztopolgart, ha megelted volan azt, hogy a nep az elso Orban kormany utan visszaszavazta a komcsikat. Azota hulyenek nezik a valasztokat, (mert hulye is a tobbseg) es fut a szeker, no a gdp, csokken az allamadossag, stb, stb... az a par okos meg tudja, hogy folosleges megsertodni azon, hogy a sok hulyet hulyenek nezik... te tudod, hogy okos vagy, nem? Na, akkor nem neked szol a hulyenek nezes...
?????Szóval a vállaszópolgárt,az adófizetőt hülyének kell nézzni?Nabravó
A319-ből nem lehet tanker-t készíteni, csak marha nagy ráfordítással, mivel az AIRBUS sem épített erre a célra egyet sem. Ráadásul irtó drága lenne, mivel új tankertípusról lenne szó, ha erölteted. és még annyi szösszenet, hogy egyszázados légierőnek.. de még 2 századosnak is felesleges tankergép (nem képesség, mert az kell, és biztosításra is kerül a NATO-n belül)..
Az A319-be lehet a hátsó traktusba MEDEVAC felszerelést, rakni, bemutatták nekünk a gépek átadásakor. Persze nem lesz azért belőle egy korházgép, mint a németeknél rendszerbe álló, de használható.

A Falcon-ból lehetne persze felderítő feladatra átépítést végezni, de a székek helyére munkaállomások, és a törzskereten, belülre kiívülre szenzorok antennák kellenének, és egy csomo komrendszer is. Igy aztán többe kerülne a leves, mint a hús.. Ilyen kategóriájú gépre nincs szükségünk. Norvégia aminek van hasonló kicsit nagyobb és fenyegetettebb tengfer felöl..
Meg aztán ezeket nem lehet, csak úgy berendezni 1x futárgép, 1x vip szállító 1x felderítő.
Chilei B707,polgári életböl kiszuperált gépek izraelben kaptak a szárnyaik alá két,eredetileg taktikai gépekhez tervezett utántöltőkonténert.Megoldották.És közben megmaradt a személyszállitó kapacitás is.Polgári életben,utasvonalrol kivont B707,B727,stb. gépeket ellátnak teherajtókkal.A320nak van haditengerészeti járörtervezete,ami akár használt gépekböl is kialakitható,amin szerepel a szárny alatti függesztő-ráadásul arra is függeszthető utántöltőkonténer,vagy felderitő,vagy REH konténer a hajó elleni fegyverzet helyett a tervek szerint.És nem specializált tankergépröl agyalgok,inkább egy mini MRTTröl.Merevcsöves rendszerrel itatható gépeink lennének,eszembe se jutna ilesmi.Falconbol egyébbként irak számára alakitottak ki Exocet rakétás haditengerészeti támadógépet-amivel aztán még az USN egy fregattját is sikerült elkapni.De a Falcont nekünk nem kéne abajgatni,csak nevezzük annak ami.Kormánygép.
Érdekes,hogy nállunk semmi nem éri meg,technikailag lehetetlen,nem éri meg,ami estleg növelné a harcértéket.Vagy csak nem lehet,mert nem éri meg-a zsebeknek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
?????Szóval a vállaszópolgárt,az adófizetőt hülyének kell nézzni?Nabravó

Chilei B707,polgári életböl kiszuperált gépek izraelben kaptak a szárnyaik alá két,eredetileg taktikai gépekhez tervezett utántöltőkonténert.Megoldották.És közben megmaradt a személyszállitó kapacitás is.Polgári életben,utasvonalrol kivont B707,B727,stb. gépeket ellátnak teherajtókkal.A320nak van haditengerészeti járörtervezete,ami akár használt gépekböl is kialakitható,amin szerepel a szárny alatti függesztő-ráadásul arra is függeszthető utántöltőkonténer,vagy felderitő,vagy REH konténer a hajó elleni fegyverzet helyett a tervek szerint.És nem specializált tankergépröl agyalgok,inkább egy mini MRTTröl.Merevcsöves rendszerrel itatható gépeink lennének,eszembe se jutna ilesmi.Falconbol egyébbként irak számára alakitottak ki Exocet rakétás haditengerészeti támadógépet-amivel aztán még az USN egy fregattját is sikerült elkapni.De a Falcont nekünk nem kéne abajgatni,csak nevezzük annak ami.Kormánygép.
Érdekes,hogy nállunk semmi nem éri meg,technikailag lehetetlen,nem éri meg,ami estleg növelné a harcértéket.Vagy csak nem lehet,mert nem éri meg-a zsebeknek.

A példák rosszak. Az izraeli B707 tanker nem egy példányban készült, de éppen a Boeing tiltotta le a 767-es tanker átalakítását Izraelek . A teherajtó és egy tanker nem ugyanaz a kategória. MRTT is más kategória nagyobb és nem 1-2 példánynak, ráadásul nem egy 12 gépes légierőnek.. A Falcon átalakítás irak (és gondolom gall mérnökök ereménye), de ott más volt a helyzet. Irak és hazánk más geopolitikai, katonapolitikai térfélen van. Ja irak 1 nap alatt megenne minket szőrőstül-böröstúl.
Már bocs de az A319 tankerré építés 2 gépre nekünk, illetve a Falcon átépítés szintíszta hülység..
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A példák rosszak. Az izraeli B707 tanker nem egy példányban készült, de éppen a Boeing tiltotta le a 767-es tanker átalakítását Izraelek . A teherajtó és egy tanker nem ugyanaz a kategória. MRTT is más kategória nagyobb és nem 1-2 példánynak, ráadásul nem egy 12 gépes légierőnek.. A Falcon átalakítás irak (és gondolom gall mérnökök ereménye), de ott más volt a helyzet. Irak és hazánk más geopolitikai, katonapolitikai térfélen van. Ja irak 1 nap alatt megenne minket szőrőstül-böröstúl.
Már bocs de az A319 tankerré építés 2 gépre nekünk, illetve a Falcon átépítés szintíszta hülység..
Kishazánkban tényleg probléma a szövegértelmezés.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az izraeli B707 tanker nem egy példányban készült, de éppen a Boeing tiltotta le a 767-es tanker átalakítását Izraelek .
Igen, ezt én is olvasatam...
Vicces hogy még saját Izraeli tanker tenderükön sem indulhatnak átalakított 767-tel....

Ha már A319 tanker szerintem felejtsd el a szárny alatti konténert és próbálj meg törzs alattiban gondolkozni.
Az angolok kifejlesztettek a BaE146-hoz egy hátsó csomagtérbe építhető törzs alatti utántöltő berendezést (amit végül nem rendszeresítettek a QC gépeiken)
getasset.aspx

9-2013-2-bae-146-tanker-layout.jpg

Szerintem egy ilyen megoldás jóval kevesebb átalakítással járna mint a szárnyakat reszelgetni...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Kishazánkban tényleg probléma a szövegértelmezés.

Nem értem a válaszodat.
egyébként a Bae146 tankerváltozat sem jött össze. Nos a C27 és a C235 is alkalmas légi utántöltésre, utóbbi lenyitható rámpán keresztül, előbbinél pedig szárny utántöltő konténerrel. Nos más kérdés, hogy egyiket sem alkalmazzák a gyakorlatban. Értsük meg, hogy megvannak az A319-esek, ami csapat és személyszállításra (direkt nem írom le VIP-et), valamint bizonyos MEDEVAC feladatokra használható. Az Falcon meg az ami.
A kérdés, hogy a rámpás csapatszállító kiírásakor volt e követelmény vagy adtak e +pontot stb. a tanker feldatra. Ugy vélem azonban, hogy kis országoknak amelyeknek nincs távoli helyőrségei, gyarmatai (nem úgy mint Hollandia), azoknak szükségtelen saját tankerkapacítás. egyébként a cseheknél is ezért billeg a KC390-es pedig még alkatrészeket is gyártanának hozzá, fejlesztési partnerek is.
bocsánat, ha valakit megsértettem volna..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ugy vélem azonban, hogy kis országoknak amelyeknek nincs távoli helyőrségei, gyarmatai (nem úgy mint Hollandia), azoknak szükségtelen saját tankerkapacítás.
Bocs, de szerintem ezt rosszul véled...
A tanker egy "force multiplier" így különösen azon orszàgoknak van szüksége rá akiknek kevès harci gépe van.
Az meg hogy majd a NATO ad ha szükségünk van rá...persze..oszt mi van ha mégse ad?
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Pal

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Kérlek akkor homályosíts fel minket, mert kaptál kiváló példákat arra, hogy miért nevetséges az, amit felvázoltál...
Van pro és kontra példa.De még mindig az a gond,hogy egy specializált tankerban gondolkodtok,mig én egy hajlékonytömlős-konténerrel tanker feladatot is ellátni képes gépröl.A Gripen légi utántöltő tesztjeit is ilyen,szolgálatbol kivont,szárnyai alá hajlékonytömlős-utántöltő konténert kapott utasszállitóval végezték.Technológia megvan,nem kell feltelálni a spanyolviaszt.Mondjuk a googli forditó elég fájdalmas,de az A320 tengerészeti járőrátépitésénél konkrétan emlitve van a tankolókonténer függeszthetősége.Semmi olyat nem irtam le,amire ne volna a gyakorlatban működő példa.Csak pont A319böl még nem csinálta meg senki.De a lehetőség megvan.Haszna is volna,katonai szempontbol mindenképpen.Költséghatékonysági szempontbol is lehet rentábilis.Kishazánkban speciel én itt látom a buktatót,nem technikai oldalrol.De ha megvalósulna,pl bérbeadható a képesség más hajlékonycsöves rendszert használló légierőnek gyakorláshoz-vagy felajállani NATO képasségként.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nos a C27 és a C235 is alkalmas légi utántöltésre, utóbbi lenyitható rámpán keresztül, előbbinél pedig szárny utántöltő konténerrel.
Bocs, még annyit ehhez:
- a C235-ről én soha nem hallottam hogy tankerként bárki is figyelembe vette volna. Szerintem Te a C295-re gondoltál.
Az a megoldás kifejezetten helikopterek utántöltésére lett kifejlesztve!
Nagy sebességű jetekhez nem alkalmas.
- C27 tankerről én még nem hallottam sosem...
Egyáltalán fotót vagy rajzot sem láttam olyan C27-ről aminek a szárnya alatt nemhogy utántöltő konténee, de bármilyen függesztmény lett volna. Ha Te már láttál ilyet pls. rakj fel egy képet.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Bocs, még annyit ehhez:
- a C235-ről én soha nem hallottam hogy tankerként bárki is figyelembe vette volna. Szerintem Te a C295-re gondoltál.
Az a megoldás kifejezetten helikopterek utántöltésére lett kifejlesztve!
Nagy sebességű jetekhez nem alkalmas.
- C27 tankerről én még nem hallottam sosem...
Egyáltalán fotót vagy rajzot sem láttam olyan C27-ről aminek a szárnya alatt nemhogy utántöltő konténee, de bármilyen függesztmény lett volna. Ha Te már láttál ilyet pls. rakj fel egy képet.

Például az MC-27 Praetorian-t én 2x láttam párizsban, amely a C27J Spartan-ból modulárisan átalakítható csatarepülőgép, hasonlóan a AC-130 (és egyéb Herky) változatokra. Oldalt egy gépágyú, és szárnyakon klf. rakéta.
ahogy olvastam az ott kapott brossurákat fel volt sorolva hogy konténerrel töltőgép változat is kialakítható. Megrendelés és proto sincs belőle még.


A C-235-ből is létezik, sőt exportáltak felfegyverzett változatot, annak nincs viszont oldalgépágyúja.. Igen a C295-ből építettek utántöltőt, de azt C-235-höz is ajánlják, lehetséges vele lenyitott rámpával moduláris utántöltés (persze megrendelésektől függ). repülőgép tankoláshoz. Ugyanakkor nincs értelme ilyen kapacitásnak.

Inkább a probléma, hogy nincs olyan kisebb harcászati csapatszállító amelybe a C130 gripen konténer beférne, ez az áttelepüléshez komoly gondot okoz. Még a C-27J-nek is kicsi hozzá a törzsátmérője.. A KC-390 pedig gyakorlatilag egy sugárhajtsú Herky multirole képességgel, köztük tanker is, de 1 prototípusa van, nagyon kiforratlan, ebből beszerezni kockázatos lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
T

Törölt tag 1586

Guest
Például az MC-27 Praetorian-t én 2x láttam párizsban, amely a C27J Spartan-ból modulárisan átalakítható csatarepülőgép, hasonlóan a AC-130 (és egyéb Herky) változatokra. Oldalt egy gépágyú, és szárnyakon klf. rakéta.
ahogy olvastam az ott kapott brossurákat fel volt sorolva hogy konténerrel töltőgép változat is kialakítható. Megrendelés és proto sincs belőle még.

Én azt állítom hogy Te nem láthattál Párizsban egy MC-27-est a betonon állni szárny alatti pilonokkal és - mint írod - azokra függesztett klf. rakétákkal)
Kérlek cáfolj meg, és ossz meg velünk néhány képet ami téged igazol különben furcsákat fogunk gondolni rólad...:rolleyes:

Hasonlóan a CN235 ill. C295 keveredés illetve a C295 tanker.
Ki a francot érdekel a hogy van felfegyverzett változata? Most a tanker képességről beszélgetünk (tudtommal)
A C235 teherterébe lehet hogy befér az a leeresztett rámpánál a tehertérből kiengedhető utántöltő rendszer, de - számunkra - ennek semmi értelme mert:
- max átadható üza mennyiség még a C295-nél sem haladja meg az 5 tonnát (ez kis jóindulattal max. két Gripen utántöltésére lenne elegendő)
- a rendszert csak 300 km/h sebességig használható és a nyitott rámpa miatt legfeljebb 4000 m-ig

Maga az Airbus is úgy hirdeti hogy ez a rendszer elsősorban helikopterek és legfeljebb lassú fix szárnyú repülőgépek utántöltésére alkalmas.
Teljesen más követelmények vannak egy olyan tankerrel szemben amely nagy sebességű jeteket akar utántölti.
Ld. lenti ábra:

Airbis-A400M-Atlas-Airborne-Refuelling-Chart.jpg

A jeteket olyan 500-700 km/h-nál 6000-8000 m között töltik. Ettől a C-235/C-295 nagyon messze van...
Egyszóval ez a C-295 tanker nekünk kevés..
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Pal