[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Csak érdekességnek hogy mennyi fejlesztési potenciál is van akár a magyar A319-ben is...
https://defence-blog.com/aviation/airbus-introduced-new-a320neo-m3a-fulfill-range-c4isr-roles.html
A most zajló Farnborough kiállításon és vásáron az Airbus bemutatta az A320 bázison tervezett új M3A (Modular Multi-Mission Aircraft) névre hallgató ISR vagy MPA feladatkörű gépének a koncepcióját. (nyilvánvaló hogy nekünk az ISR feladatkörű gép lehet az érdekes)
37575250_1871796659507157_5415976545057505280_o-1-1140x661.jpg

Ennek keretében a gépet ellátják a feladatának megfelelő EO/IR szenzorral, radarral, további energiaforrással, hűtő rendszerekkel, stb..
Nagyon helyre kis felderítő, parancsnoki vezetési pont gépet alakítanak ki az A320-ból. És ha ezt egy A320-al meg tudják csinálni akkor szerintem egy A319-el is megy a dolog.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 095
113
A 605-ös pénteken már megint a Köln-Bonn repülőtéren járt. Egyre jobban érdekel,mi lehet ezeknek a rendszeres utaknak az oka :)

A 604-es meg pénteken Ferihegyről visszarepült Kecskemétre. (07.23. óta állt Ferihegyen?)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Csak érdekességnek hogy mennyi fejlesztési potenciál is van akár a magyar A319-ben is...
https://defence-blog.com/aviation/airbus-introduced-new-a320neo-m3a-fulfill-range-c4isr-roles.html
A most zajló Farnborough kiállításon és vásáron az Airbus bemutatta az A320 bázison tervezett új M3A (Modular Multi-Mission Aircraft) névre hallgató ISR vagy MPA feladatkörű gépének a koncepcióját. (nyilvánvaló hogy nekünk az ISR feladatkörű gép lehet az érdekes)
37575250_1871796659507157_5415976545057505280_o-1-1140x661.jpg

Ennek keretében a gépet ellátják a feladatának megfelelő EO/IR szenzorral, radarral, további energiaforrással, hűtő rendszerekkel, stb..
Nagyon helyre kis felderítő, parancsnoki vezetési pont gépet alakítanak ki az A320-ból. És ha ezt egy A320-al meg tudják csinálni akkor szerintem egy A319-el is megy a dolog.
Hm.Mégiscsak kéne fejleszteni őket?-Hogy érdemben katonai felhasználásra is alkalmas legyen.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
2 999
113
A 605-ös pénteken már megint a Köln-Bonn repülőtéren járt. Egyre jobban érdekel,mi lehet ezeknek a rendszeres utaknak az oka :)

A 604-es meg pénteken Ferihegyről visszarepült Kecskemétre. (07.23. óta állt Ferihegyen?)
Köln reptér.
Észak rajna westfália. Ez a düsseldorf főbb reptere is ( ajánlom a diebelst megkóstolni). Leverkursen.... Ruhr vidék...
A top 100 német cégől 37 ott van.
Tisszekkrupptól Vaillantig Bayer RWE....
A volt nyugatnémet fővárossal bonnal.....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Köln reptér.
Észak rajna westfália. Ez a düsseldorf főbb reptere is ( ajánlom a diebelst megkóstolni). Leverkursen.... Ruhr vidék...
A top 100 német cégől 37 ott van.
Tisszekkrupptól Vaillantig Bayer RWE....
A volt nyugatnémet fővárossal bonnal.....

Thyssen Krupp és az RWE is Essenben van.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
https://24.hu/kozelet/2018/08/11/orban-airbus/

Eddig 200 órát repültek, ebből 23 óra volt kormányzati repültetés, 5 alkalommal. A cikkíró szerint nem lett olcsóbb az utazás, mint eddig
Ha a repült idő kb 11,5% használták kormányzati célra akkor ez mitől Orbán-Airbus? Mivel szerintem ha repülési idő 1/3 ilyenre fordítanák akkor se lehetne panaszkodni. pl Izraelbe civil géppel szerintem nagyon maceráns lett volna eljutni az egyedi biztonsági protokollok miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and Loken

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
https://24.hu/kozelet/2018/08/11/orban-airbus/

Eddig 200 órát repültek, ebből 23 óra volt kormányzati repültetés, 5 alkalommal. A cikkíró szerint nem lett olcsóbb az utazás, mint eddig


Mi a fenét lehetett várni? A 200 óra nagy része kiképzési repülés, hiszen még 'magyar kapitány'-t is ki kell képezni, stb. A jártasságot is biztosítani kell. Az utaskísérők, műszakiak kiképzése, képesség fenntartása is repülésekkel lehetséges, Nem valószínű, hogy az arány alapjaiban módosúlt majd, hiszen maga az állami repülések sem fogják (bármilyen statisztikai hamisítás is lesz) a repülési idő nagyobb részét elvinni. A kormányzati repüléseket cca. meg lehet számolni, hogy hányszor repült az államfő, kormányfő, had és külügyminiszter valahova mondjuk az elmúlt évben. Nos ez valószínűleg hasraűtve is 100 allati repülési és ennek nagy része Brüsszel.
Ráadásul a beszerzett üzleti gép még ezen utak számát is redukálja, mert 10 alatti főt valószínűleg azzal fognak reptetni. Az árak amiket kihoztak persze nevetségesek, hiszen két repülőgép full költségét ráosztva kéne kiszámolni, de hát nem is ez a cél..
Ahogy az sem, hogy a kormányzati utak, sőt a repülőgépek üzembetartása rentábilis legyen. Ez ugyanis egy katonai képesség is egyben. Ha így nézzük egyetlen JAS-39 vagy T-72 rendszerbentartása sem rentábilis. Két személy/csapatszállító repülőgépre szüksége volt a szállítókapacítás miatt a honvédségnek. Ezek a gépek akár két évtizedre megoldják ezt. Tök felesleges vitatkozni rajta..