A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem tudom hogy nem tűnt fel de az az amcsi nehéz dandár is romániába vasúton jutott ki. Lengyelországba szintén vasúton nyomják a technikát.
Irakba legalább kétszer nagyobb logisztikai erővel kellett felvonulniuk a közúti szállítás miatt. Légvédelem? Ezért is kellenének a közepes/Nagy hatótávolságú légvédelmi rendszerek. Plusz csapatlégvédelem. Meg nagyon sok minden. Ja nem szállítunk vasúton mert 10 éve felszámoltunk mindent ami tudtunk volna szállítani a mellékvonalakon is. Akkor ismétlés az amcsi tábornok pont a gyér román közúti és vasúti hálózatot tette szóvá. Ha orosz vagy bármi származású lett volna ugyan ezt szóvá tenné. És ez nem lenne másképp háborús helyzet esetén se. Jelenleg amióta a vasút fennáll a nehéztechnika szállítása ezzel a legegyszerűbb. Utána a köztes vonalakban tréler.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Bocs, de a rendvédelemnek miért is ne lenne üzemanyaga? Csak nem szétosztották a civilek közt a légvédelemmel együtt? :D
Hol tankol a rendőr? :) Hát benzinkúton. Ha nincs áram ,nincs szivattyú, nincs szétnyílós bejárati ajtó, nincs pénztárgép( rendőrség esetén MOL kártya leolvasó), na és persze nincs tartálykocsi sem ami elhozza a naftát és átfejtse azt a benzinkútba. Tehát a rendőr nem tud tankolni. Saját üzemanyag lerakat meg nincs nekik.
 
Hol tankol a rendőr? :) Hát benzinkúton. Ha nincs áram ,nincs szivattyú, nincs szétnyílós bejárati ajtó, nincs pénztárgép( rendőrség esetén MOL kártya leolvasó), na és persze nincs tartálykocsi sem ami elhozza a naftát és átfejtse azt a benzinkútba. Tehát a rendőr nem tud tankolni. Saját üzemanyag lerakat meg nincs nekik.

Itt már erősen SHTF szitu van......a mai elkényelmesedett életünket baromi könnyen sebezhetővé tettük.
 
Hát hol? Ott ahol néhány éve még, mikor a keret elfogytával kitolták az autót, hogy mégiscsak lássák, vagy átstoppolt a szomszéd faluba a kmb ... vagy mint kicsit régebben, felült a szolgálati szürke biciklire.
Vagy a katasztrofavedelem visz generatort a benzinkutra. /ameddig a toltoallomas tulajdonosa nem gondoskodik rolla /mert hat ugye neki penzkieses ha senki se tankol./
 
Konfliktushelyzetben ilyen trélereken mennének a tankok az autópályákon:

tn496c0.jpg
Nehéz ügy. Én részt vettem egy ilyen konvojban húsz éve. Gyakorlatilag valami 350 fő ment le Tatáról az Alföldre. Na kérlek az így történt:
Reggel 6 felsorakozás az alakuló téren a teherautókkal. Kb olyan 25-30 jármű volt, platós Uralok sátrakkal,javítósok, ellátósok a konyhákkal, hűtős Aviákkal, benzines Ural tartálykocsik, Csepel 1-2, mi az R-142-vel, egy híradós Uazzal, meg egy R-119(?) titkosító állomással, parancsnoki Uaz, + egyéb. Reggel 7-kor start, (mert 6-kor még nem volt biztos, azt hitte mindenki csak a szokásos szopatás, (ugye mire fél nyolcra -nyolcra beértél a kajáldába egy ilyen után hát nem sok minden maradt.) irány az Alföld. Még jó hogy valami isteni sugallatra elszaladtam a kantinba egy 2literes üdítőért. Reggel 7-től konvojban le, megállás nélkül, este fél nyolckor álltunk meg először mert Kalocsa után szerintem eltévedtünk hogy merre is van Csornapuszta. Ha nem veszem meg azt az üdítőt szerintem szomjan döglünk, mert ketten voltunk az R-142-ben középen, (sisakot felraktuk mert olyan sofőrünk volt aki folyton tövig lépett a fékbe, mi meg fejeltük le a rádiókat sorban). A konzervek is nálunk voltak hál isten, csak a kenyér nem. De hugyozni se tudtunk csak az üvegbe ami megtelt egy idő után, de kidobni nem tudtuk mert rácsos volt az ablak.Mindenki más éhezett és szomjazott az egész út során, xarni hugyozni nem tudott. Kb 20 technika lerobbant út közben. Minden más , a láncos harcjárművek, 6 D20, a Brdm2, Btr-60, meg a mozgásképtelen teherautók vonattal mentek Kalocsáig. A VV-s Csepelt ami a melegvizet adta a fürdéshez azt hiszem úgy húzták be az állomásról. Jött még később pár ez-az igény szerint, meg a végképp kifingottak cseréjére, pl egy R-400(?) relé állomás Csepelen, pár Gaz 66, stb. Ez úgy lényegében egy század hk, és két század BMP-1 volt, plusz a körítés mellé.
Visszafelé ha jól emlékszem (mivel én adtam a vasút őrséget) olyan 55 pőrekocsi, +4 személyvagon volt két Szergellyel. Két felpakoló hely (egyik Kalocsa a másik valami isten háta mögötti állomáska tekerős sorompóval, kb Indul a bakterház feeling) reggel,szerelvény összerak, Pestre fel, ott órákig várakozás a tűző napon, majd este 9-kor érkezés Tatára, kivagonírozás kb éjjel 1-2-ig.
Xar ez ígyis úgyis, ha konvojban mész arra szabályok vannak, sebességre, követési távolságra, foszabosok, felvezetés, lerobbanáskor mi van, stb. A vonathoz meg személykocsi kell.
 
Vagy a katasztrofavedelem visz generatort a benzinkutra. /ameddig a toltoallomas tulajdonosa nem gondoskodik rolla /mert hat ugye neki penzkieses ha senki se tankol./
Nincs annyi aggregátor a világon. A katasztrófavédelem be is xarna hogy hány helyre kéne rohanniuk hirtelen aggregátorral a hónuk alatt. Gyógyszertár, pékség, húsüzemek, boltok, közösségi melegedő helyek mert fűtés sincs áram nélkül, besegíteni a vízműveknek (mert ha kifogy a glóbusz nincs víz, de xar elszívás sincs az átemelő szivattyúknál,igaz a vízműveknek van valamennyi aggregátora de nem arra hogy 1-2 hétig kitartsanak) stb. Igaz hogy van sok helyen aggregátor, pl kórház, de huzamosabb ideig ez nem járható út mert ezek állapota és kapacitása véges.
Ilyen krach esetén meg aggregátort boltban már nem kapsz, ripsz ropsz elviszik azt a párat, de még a DHL se hozza ki. Nem beszélve róla hogy az átlag keringető szivattyú az szinuszos árammal megy tudtommal az átlag aggregátor meg nem termel szinuszos áramot. Akksi kell meg valami átalakító, vagy inverter.
 
Nehéz ügy. Én részt vettem egy ilyen konvojban húsz éve. Gyakorlatilag valami 350 fő ment le Tatáról az Alföldre. Na kérlek az így történt:
Reggel 6 felsorakozás az alakuló téren a teherautókkal. Kb olyan 25-30 jármű volt, platós Uralok sátrakkal,javítósok, ellátósok a konyhákkal, hűtős Aviákkal, benzines Ural tartálykocsik, Csepel 1-2, mi az R-142-vel, egy híradós Uazzal, meg egy R-119(?) titkosító állomással, parancsnoki Uaz, + egyéb. Reggel 7-kor start, (mert 6-kor még nem volt biztos, azt hitte mindenki csak a szokásos szopatás, (ugye mire fél nyolcra -nyolcra beértél a kajáldába egy ilyen után hát nem sok minden maradt.) irány az Alföld. Még jó hogy valami isteni sugallatra elszaladtam a kantinba egy 2literes üdítőért. Reggel 7-től konvojban le, megállás nélkül, este fél nyolckor álltunk meg először mert Kalocsa után szerintem eltévedtünk hogy merre is van Csornapuszta. Ha nem veszem meg azt az üdítőt szerintem szomjan döglünk, mert ketten voltunk az R-142-ben középen, (sisakot felraktuk mert olyan sofőrünk volt aki folyton tövig lépett a fékbe, mi meg fejeltük le a rádiókat sorban). A konzervek is nálunk voltak hál isten, csak a kenyér nem. De hugyozni se tudtunk csak az üvegbe ami megtelt egy idő után, de kidobni nem tudtuk mert rácsos volt az ablak.Mindenki más éhezett és szomjazott az egész út során, xarni hugyozni nem tudott. Kb 20 technika lerobbant út közben. Minden más , a láncos harcjárművek, 6 D20, a Brdm2, Btr-60, meg a mozgásképtelen teherautók vonattal mentek Kalocsáig. A VV-s Csepelt ami a melegvizet adta a fürdéshez azt hiszem úgy húzták be az állomásról. Jött még később pár ez-az igény szerint, meg a végképp kifingottak cseréjére, pl egy R-400(?) relé állomás Csepelen, pár Gaz 66, stb. Ez úgy lényegében egy század hk, és két század BMP-1 volt, plusz a körítés mellé.
Visszafelé ha jól emlékszem (mivel én adtam a vasút őrséget) olyan 55 pőrekocsi, +4 személyvagon volt két Szergellyel. Két felpakoló hely (egyik Kalocsa a másik valami isten háta mögötti állomáska tekerős sorompóval, kb Indul a bakterház feeling) reggel,szerelvény összerak, Pestre fel, ott órákig várakozás a tűző napon, majd este 9-kor érkezés Tatára, kivagonírozás kb éjjel 1-2-ig.
Xar ez ígyis úgyis, ha konvojban mész arra szabályok vannak, sebességre, követési távolságra, foszabosok, felvezetés, lerobbanáskor mi van, stb. A vonathoz meg személykocsi kell.
20% technika, nem 20 tecnika.
 
átlag aggregátor meg nem termel szinuszos áramot.
Ezt lehet rosszul tudod, egy szinkrongenerátor meg egy motor van az aggregátorban, motor adja a mechanikus energiát a szinkrongenerátor pedig attól függ milyen 1 vagy 3 fázisú tehát 230 vagy 380V varázslatot ad ki a kimenetre. nem dinamó hogy dc-t adjon.
 
Ezt lehet rosszul tudod, egy szinkrongenerátor meg egy motor van az aggregátorban, motor adja a mechanikus energiát a szinkrongenerátor pedig attól függ milyen 1 vagy 3 fázisú tehát 230 vagy 380V varázslatot ad ki a kimenetre. nem dinamó hogy dc-t adjon.
Akksiban egyen feszt tárolsz, így arról sem fog menni a keringető ha ac-s
Meglehet, villanyszerelő mondta. Viszont azért teljesen biztos nem voltam benn, ezért írtam hogy tudtommal.
 
1. Hol voltál az elmúlt 7-8 évben?
2.Sokra mész vele ha már eleve itt vannak és nem betörnek állig fegyverben (az egy hónappal ezelőtti forgatókönyvem :D ). De ha betörnek és az ő bekerítésükkel majd felszámolásukkal foglalod le az erőidet akkor a határon nem marad elég a konvencionális műveletüket visszavetni. (Értelemszerűen függ ez mindkét erő létszámától és mozgékonyságától.)
Az, hogy nem kozolte elore a hirado, hogy holnap nagy tuntetes lesz, megbuktatjak a kormanyt es babkormanyt tesznek a helyere majd erre Oroszo gyanus gyorsasaggal reagal.... hat nem tudom. Nem azt irtam, hogy a "Sehol sem ugy tor ki haboru, hogy egy hettel korabban semmit sem szolnak a lakossagnak, meg nem irja meg elore a facebook." De USA, Oroszo es a Kijev jovobeli babjai is pontosan tudtak rola idoben. Meg abban sem vagyok biztos, hogy Janukovics nem szamitott valamire. Es van, hogy egy diktator eltaktikazza magat (Szaddam) de ennek semmi koze ahhoz, hogy ne lenne elore tudhato idoben hogy haboru lesz. Mo is szamol vele (legalabbis remelem), hogy elobb-utobb haboru lehet romaniaval, ukrajnaval,... Legalabbis van ra lehetosege, hogy elore felkeszuljon, amikor meg teljes gozzel megy a mosolydiplomacia. Ha nem akar felkeszulni, az mas teszta...
 
Meséld már el kérlek, hogy hogyan képzeled el a vasút védelmét a diverzánsokkal szemben, nagyon érdekelne.
Csak Füzesabonyig több, mint 200 km, sok szerencsét.

ÖTT-s járőrök.

Nyugi még van dögivel dizel raktáron. Még egy jó darabig nem fog kiveszni. Vontatást és egyéb kisebb munkákat ezekkel oldják meg.

Egymás után selejtezik az Csörgőket.
 
Ha! És ha közben jönnek befelé a határon? Akkor addig nem mész a határra?
Esetleg egy masik alakulat van ott? Ha az ellenfel alakulatainak a szamat megduplazod a peldaban akkor lehet a sajat szamat is megduplazni... De biztos vagyok benne, hogy aki ezt tanulta, az tudja, hogy mikor mi a teendo, ha tobb, ha kevesebb letszamu az ellen. Mindenestre Mo eddig kb. az osszes nagy gyozelmet tulero ellen erte el: Eger, Nandorfehervar, Pozsony, Brenta, Boroszlo,... szoval ha kozben nem jonnek befele a hataron, akkor valoszinuleg bajban lennenk :)
 
A barett arra van,hogy ha nwm avgy terepen legyen valami a fejeden ugyan erre van a Bocskai is.Nem is értem miért zavar mindenkit.Nem tök mind1,hogy mi van a laktanyában az ember fején?

Turbánnak, meg olyan bojtos pohárkának én speciel nagyon nem örülnék.

Akksiban egyen feszt tárolsz, így arról sem fog menni a keringető ha ac-s

Kivéve, ha van egy invertered.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and Pal
ÖTT-s járőrök.
Ez egy fokkal jobb, de az ország minden részéből elkezded odavinni őket, hogy azt a kb. 350 kilométert őrizzék (mint a déli határt)?
Van egy komoly buktatója. Sima liba OSINT módszerekkel infót szerezni róluk, azaz tudni fogják, hogy mi az az időablak amikor lehetőség van a rongálásra.
 
Sziasztok!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Arról lehet tudni valamit, hogy tegnap a tisztavatáson kik voltak a külföldi tisztek/tábornokok 7:29-nél ?
Lengyelt látok, német, francia.. talán kínai a német mellett ?
 
Igazabol a vasutvonalak biztositasa haboru eseten termeszetes dolog./a vasutasok egy haboruba katonanak szamitanak./
Mar a haboru elott igyekszik a biztositast minden fel megoldani.
Kezdve azzal hogy a sinkopogtatok gyakrabban kopogtatnak es nagyobb letszamba./foktonel az olajhyarba vezeto vasutvonalat minden nap vegigkopoktatjak ketten./tudom mert ismerem az eggyik sinkopogtatot./ emellett vonalas oblyektum a vasut eleg km enkent egy mafi 2 emberrel. Es minden telepulesen egy elfogo raj. A jarorozest a sinkopogtatok egy katonaval renforrel polgarorrel omt s ott sel meg tudja oldani. Szerencsere a vasuti sin igen kemeny dolog ahogy ha rejteni akarjak a z okossagot kavicsagyba se egyszeru mutatvany. Es egy olyan ember aki evek ota nap mint nap jarja a toltest feltunik a bolygatott kavics/szerintem egy hozzanem erto szemfulesebb embernek is textura szin domborodas vagy melyedes… minden fele kepp nagyobb idoot igenyel. Persze nem megoldhatatlan helyzet de lasd oroszorszag 2. Vh tizezer km eken kellett biztositani a vasutvonalat ellenseges teruleten./ertsd nem hatorszag./ es aranyaiba nem volt olyan jelentos a rongalas merteke. Persze sok ilyen eset tortent de a szerelvenyek 99% meguszta incidens nelkul./

A helyzet az hogy a vasut bar sebezhetonek latszik de a tobb mint szaz ev tapasztalata eleg volt arra hogy a vasut vedelme ki legyen dolgozva. Plane hatorszagba. Elfoglalt teruleten mas a helyzet. Ez teny.

De olyan ember is kell aki bevallalja az ongyilkossagot. Lasd matuska stb. Nem olyan egyszeru dolgok ezek...