A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Hát hol? Ott ahol néhány éve még, mikor a keret elfogytával kitolták az autót, hogy mégiscsak lássák, vagy átstoppolt a szomszéd faluba a kmb ... vagy mint kicsit régebben, felült a szolgálati szürke biciklire.
Vagy a katasztrofavedelem visz generatort a benzinkutra. /ameddig a toltoallomas tulajdonosa nem gondoskodik rolla /mert hat ugye neki penzkieses ha senki se tankol./
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Konfliktushelyzetben ilyen trélereken mennének a tankok az autópályákon:

tn496c0.jpg
Nehéz ügy. Én részt vettem egy ilyen konvojban húsz éve. Gyakorlatilag valami 350 fő ment le Tatáról az Alföldre. Na kérlek az így történt:
Reggel 6 felsorakozás az alakuló téren a teherautókkal. Kb olyan 25-30 jármű volt, platós Uralok sátrakkal,javítósok, ellátósok a konyhákkal, hűtős Aviákkal, benzines Ural tartálykocsik, Csepel 1-2, mi az R-142-vel, egy híradós Uazzal, meg egy R-119(?) titkosító állomással, parancsnoki Uaz, + egyéb. Reggel 7-kor start, (mert 6-kor még nem volt biztos, azt hitte mindenki csak a szokásos szopatás, (ugye mire fél nyolcra -nyolcra beértél a kajáldába egy ilyen után hát nem sok minden maradt.) irány az Alföld. Még jó hogy valami isteni sugallatra elszaladtam a kantinba egy 2literes üdítőért. Reggel 7-től konvojban le, megállás nélkül, este fél nyolckor álltunk meg először mert Kalocsa után szerintem eltévedtünk hogy merre is van Csornapuszta. Ha nem veszem meg azt az üdítőt szerintem szomjan döglünk, mert ketten voltunk az R-142-ben középen, (sisakot felraktuk mert olyan sofőrünk volt aki folyton tövig lépett a fékbe, mi meg fejeltük le a rádiókat sorban). A konzervek is nálunk voltak hál isten, csak a kenyér nem. De hugyozni se tudtunk csak az üvegbe ami megtelt egy idő után, de kidobni nem tudtuk mert rácsos volt az ablak.Mindenki más éhezett és szomjazott az egész út során, xarni hugyozni nem tudott. Kb 20 technika lerobbant út közben. Minden más , a láncos harcjárművek, 6 D20, a Brdm2, Btr-60, meg a mozgásképtelen teherautók vonattal mentek Kalocsáig. A VV-s Csepelt ami a melegvizet adta a fürdéshez azt hiszem úgy húzták be az állomásról. Jött még később pár ez-az igény szerint, meg a végképp kifingottak cseréjére, pl egy R-400(?) relé állomás Csepelen, pár Gaz 66, stb. Ez úgy lényegében egy század hk, és két század BMP-1 volt, plusz a körítés mellé.
Visszafelé ha jól emlékszem (mivel én adtam a vasút őrséget) olyan 55 pőrekocsi, +4 személyvagon volt két Szergellyel. Két felpakoló hely (egyik Kalocsa a másik valami isten háta mögötti állomáska tekerős sorompóval, kb Indul a bakterház feeling) reggel,szerelvény összerak, Pestre fel, ott órákig várakozás a tűző napon, majd este 9-kor érkezés Tatára, kivagonírozás kb éjjel 1-2-ig.
Xar ez ígyis úgyis, ha konvojban mész arra szabályok vannak, sebességre, követési távolságra, foszabosok, felvezetés, lerobbanáskor mi van, stb. A vonathoz meg személykocsi kell.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Vagy a katasztrofavedelem visz generatort a benzinkutra. /ameddig a toltoallomas tulajdonosa nem gondoskodik rolla /mert hat ugye neki penzkieses ha senki se tankol./
Nincs annyi aggregátor a világon. A katasztrófavédelem be is xarna hogy hány helyre kéne rohanniuk hirtelen aggregátorral a hónuk alatt. Gyógyszertár, pékség, húsüzemek, boltok, közösségi melegedő helyek mert fűtés sincs áram nélkül, besegíteni a vízműveknek (mert ha kifogy a glóbusz nincs víz, de xar elszívás sincs az átemelő szivattyúknál,igaz a vízműveknek van valamennyi aggregátora de nem arra hogy 1-2 hétig kitartsanak) stb. Igaz hogy van sok helyen aggregátor, pl kórház, de huzamosabb ideig ez nem járható út mert ezek állapota és kapacitása véges.
Ilyen krach esetén meg aggregátort boltban már nem kapsz, ripsz ropsz elviszik azt a párat, de még a DHL se hozza ki. Nem beszélve róla hogy az átlag keringető szivattyú az szinuszos árammal megy tudtommal az átlag aggregátor meg nem termel szinuszos áramot. Akksi kell meg valami átalakító, vagy inverter.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Nehéz ügy. Én részt vettem egy ilyen konvojban húsz éve. Gyakorlatilag valami 350 fő ment le Tatáról az Alföldre. Na kérlek az így történt:
Reggel 6 felsorakozás az alakuló téren a teherautókkal. Kb olyan 25-30 jármű volt, platós Uralok sátrakkal,javítósok, ellátósok a konyhákkal, hűtős Aviákkal, benzines Ural tartálykocsik, Csepel 1-2, mi az R-142-vel, egy híradós Uazzal, meg egy R-119(?) titkosító állomással, parancsnoki Uaz, + egyéb. Reggel 7-kor start, (mert 6-kor még nem volt biztos, azt hitte mindenki csak a szokásos szopatás, (ugye mire fél nyolcra -nyolcra beértél a kajáldába egy ilyen után hát nem sok minden maradt.) irány az Alföld. Még jó hogy valami isteni sugallatra elszaladtam a kantinba egy 2literes üdítőért. Reggel 7-től konvojban le, megállás nélkül, este fél nyolckor álltunk meg először mert Kalocsa után szerintem eltévedtünk hogy merre is van Csornapuszta. Ha nem veszem meg azt az üdítőt szerintem szomjan döglünk, mert ketten voltunk az R-142-ben középen, (sisakot felraktuk mert olyan sofőrünk volt aki folyton tövig lépett a fékbe, mi meg fejeltük le a rádiókat sorban). A konzervek is nálunk voltak hál isten, csak a kenyér nem. De hugyozni se tudtunk csak az üvegbe ami megtelt egy idő után, de kidobni nem tudtuk mert rácsos volt az ablak.Mindenki más éhezett és szomjazott az egész út során, xarni hugyozni nem tudott. Kb 20 technika lerobbant út közben. Minden más , a láncos harcjárművek, 6 D20, a Brdm2, Btr-60, meg a mozgásképtelen teherautók vonattal mentek Kalocsáig. A VV-s Csepelt ami a melegvizet adta a fürdéshez azt hiszem úgy húzták be az állomásról. Jött még később pár ez-az igény szerint, meg a végképp kifingottak cseréjére, pl egy R-400(?) relé állomás Csepelen, pár Gaz 66, stb. Ez úgy lényegében egy század hk, és két század BMP-1 volt, plusz a körítés mellé.
Visszafelé ha jól emlékszem (mivel én adtam a vasút őrséget) olyan 55 pőrekocsi, +4 személyvagon volt két Szergellyel. Két felpakoló hely (egyik Kalocsa a másik valami isten háta mögötti állomáska tekerős sorompóval, kb Indul a bakterház feeling) reggel,szerelvény összerak, Pestre fel, ott órákig várakozás a tűző napon, majd este 9-kor érkezés Tatára, kivagonírozás kb éjjel 1-2-ig.
Xar ez ígyis úgyis, ha konvojban mész arra szabályok vannak, sebességre, követési távolságra, foszabosok, felvezetés, lerobbanáskor mi van, stb. A vonathoz meg személykocsi kell.
20% technika, nem 20 tecnika.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113
átlag aggregátor meg nem termel szinuszos áramot.
Ezt lehet rosszul tudod, egy szinkrongenerátor meg egy motor van az aggregátorban, motor adja a mechanikus energiát a szinkrongenerátor pedig attól függ milyen 1 vagy 3 fázisú tehát 230 vagy 380V varázslatot ad ki a kimenetre. nem dinamó hogy dc-t adjon.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Ezt lehet rosszul tudod, egy szinkrongenerátor meg egy motor van az aggregátorban, motor adja a mechanikus energiát a szinkrongenerátor pedig attól függ milyen 1 vagy 3 fázisú tehát 230 vagy 380V varázslatot ad ki a kimenetre. nem dinamó hogy dc-t adjon.
Akksiban egyen feszt tárolsz, így arról sem fog menni a keringető ha ac-s
Meglehet, villanyszerelő mondta. Viszont azért teljesen biztos nem voltam benn, ezért írtam hogy tudtommal.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
1. Hol voltál az elmúlt 7-8 évben?
2.Sokra mész vele ha már eleve itt vannak és nem betörnek állig fegyverben (az egy hónappal ezelőtti forgatókönyvem :D ). De ha betörnek és az ő bekerítésükkel majd felszámolásukkal foglalod le az erőidet akkor a határon nem marad elég a konvencionális műveletüket visszavetni. (Értelemszerűen függ ez mindkét erő létszámától és mozgékonyságától.)
Az, hogy nem kozolte elore a hirado, hogy holnap nagy tuntetes lesz, megbuktatjak a kormanyt es babkormanyt tesznek a helyere majd erre Oroszo gyanus gyorsasaggal reagal.... hat nem tudom. Nem azt irtam, hogy a "Sehol sem ugy tor ki haboru, hogy egy hettel korabban semmit sem szolnak a lakossagnak, meg nem irja meg elore a facebook." De USA, Oroszo es a Kijev jovobeli babjai is pontosan tudtak rola idoben. Meg abban sem vagyok biztos, hogy Janukovics nem szamitott valamire. Es van, hogy egy diktator eltaktikazza magat (Szaddam) de ennek semmi koze ahhoz, hogy ne lenne elore tudhato idoben hogy haboru lesz. Mo is szamol vele (legalabbis remelem), hogy elobb-utobb haboru lehet romaniaval, ukrajnaval,... Legalabbis van ra lehetosege, hogy elore felkeszuljon, amikor meg teljes gozzel megy a mosolydiplomacia. Ha nem akar felkeszulni, az mas teszta...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 571
113
Meséld már el kérlek, hogy hogyan képzeled el a vasút védelmét a diverzánsokkal szemben, nagyon érdekelne.
Csak Füzesabonyig több, mint 200 km, sok szerencsét.

ÖTT-s járőrök.

Nyugi még van dögivel dizel raktáron. Még egy jó darabig nem fog kiveszni. Vontatást és egyéb kisebb munkákat ezekkel oldják meg.

Egymás után selejtezik az Csörgőket.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Ha! És ha közben jönnek befelé a határon? Akkor addig nem mész a határra?
Esetleg egy masik alakulat van ott? Ha az ellenfel alakulatainak a szamat megduplazod a peldaban akkor lehet a sajat szamat is megduplazni... De biztos vagyok benne, hogy aki ezt tanulta, az tudja, hogy mikor mi a teendo, ha tobb, ha kevesebb letszamu az ellen. Mindenestre Mo eddig kb. az osszes nagy gyozelmet tulero ellen erte el: Eger, Nandorfehervar, Pozsony, Brenta, Boroszlo,... szoval ha kozben nem jonnek befele a hataron, akkor valoszinuleg bajban lennenk :)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 571
113
A barett arra van,hogy ha nwm avgy terepen legyen valami a fejeden ugyan erre van a Bocskai is.Nem is értem miért zavar mindenkit.Nem tök mind1,hogy mi van a laktanyában az ember fején?

Turbánnak, meg olyan bojtos pohárkának én speciel nagyon nem örülnék.

Akksiban egyen feszt tárolsz, így arról sem fog menni a keringető ha ac-s

Kivéve, ha van egy invertered.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and Pal

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
ÖTT-s járőrök.
Ez egy fokkal jobb, de az ország minden részéből elkezded odavinni őket, hogy azt a kb. 350 kilométert őrizzék (mint a déli határt)?
Van egy komoly buktatója. Sima liba OSINT módszerekkel infót szerezni róluk, azaz tudni fogják, hogy mi az az időablak amikor lehetőség van a rongálásra.
 

Stahlhelm

New Member
2018. augusztus 21.
4
3
3
Sziasztok!


Arról lehet tudni valamit, hogy tegnap a tisztavatáson kik voltak a külföldi tisztek/tábornokok 7:29-nél ?
Lengyelt látok, német, francia.. talán kínai a német mellett ?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Igazabol a vasutvonalak biztositasa haboru eseten termeszetes dolog./a vasutasok egy haboruba katonanak szamitanak./
Mar a haboru elott igyekszik a biztositast minden fel megoldani.
Kezdve azzal hogy a sinkopogtatok gyakrabban kopogtatnak es nagyobb letszamba./foktonel az olajhyarba vezeto vasutvonalat minden nap vegigkopoktatjak ketten./tudom mert ismerem az eggyik sinkopogtatot./ emellett vonalas oblyektum a vasut eleg km enkent egy mafi 2 emberrel. Es minden telepulesen egy elfogo raj. A jarorozest a sinkopogtatok egy katonaval renforrel polgarorrel omt s ott sel meg tudja oldani. Szerencsere a vasuti sin igen kemeny dolog ahogy ha rejteni akarjak a z okossagot kavicsagyba se egyszeru mutatvany. Es egy olyan ember aki evek ota nap mint nap jarja a toltest feltunik a bolygatott kavics/szerintem egy hozzanem erto szemfulesebb embernek is textura szin domborodas vagy melyedes… minden fele kepp nagyobb idoot igenyel. Persze nem megoldhatatlan helyzet de lasd oroszorszag 2. Vh tizezer km eken kellett biztositani a vasutvonalat ellenseges teruleten./ertsd nem hatorszag./ es aranyaiba nem volt olyan jelentos a rongalas merteke. Persze sok ilyen eset tortent de a szerelvenyek 99% meguszta incidens nelkul./

A helyzet az hogy a vasut bar sebezhetonek latszik de a tobb mint szaz ev tapasztalata eleg volt arra hogy a vasut vedelme ki legyen dolgozva. Plane hatorszagba. Elfoglalt teruleten mas a helyzet. Ez teny.

De olyan ember is kell aki bevallalja az ongyilkossagot. Lasd matuska stb. Nem olyan egyszeru dolgok ezek...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Az ittragadt ukran munkasok meg mar honapokkal a haboru elott nyomon lennenek kovetve. Haboru eseten meg lecsukva vagy kiutasitva./haboru eseten az ellenseges orszag civiljei nem sok joggal rendelkeznek/ az ilyen bentragadt civilek altalaba onkent feladjak magukat mert felnek a lincselestol vagy hogy haboruba vonultatja az orszaga ha hazamegy./
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov and Pal

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Hhatar menti hadgyakorlatot meg hadjuk...
Egy ilyen hadgyakorlat alapbol egy fenyegetes. Amire a szomszedos orszagnak reagalni kell.

Gondoljon bele mindenki. Nem volt ukran hadgyakorlat a karpataljai siksagon. Ma bejelentik hogy egy honap mulva az ukranok nagyszabasu hadgyakorlatot terveznek a karpataljai siksagon...

Vajon mi lenne ebbol?

Vagy bakony helyett a roman hatarnal lenne egy nagyszabasu magyar hadgyakorlat. Vajon a roman mit csinalna?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 571
113
Ez egy fokkal jobb, de az ország minden részéből elkezded odavinni őket, hogy azt a kb. 350 kilométert őrizzék (mint a déli határt)?
Van egy komoly buktatója. Sima liba OSINT módszerekkel infót szerezni róluk, azaz tudni fogják, hogy mi az az időablak amikor lehetőség van a rongálásra.
Ilyen ez a popszakma. Szerencsére van a pirézeknek is elég vonalas létesítményük, amire vigyázniuk kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal