[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Keresztül kasul bejártam az országot. Mo. pontosan arra példa, hogy szinte mindenhol messzebbre ellátni, mint 3-4 km, de oda se neki. Mindkét Alföld. A hegységek és dombságok esetén meg egy csinosabb tetőről 10-50 km-re is.
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
Bizony, az hogy ellátsz egy helyen tovább mint 2km, az nem biztos hogy látsz is mindent, és mindenkit. Az alföldet is megszakítják kisebb nagyobb műtárgyak, a terep sem teljesen sík mindenhol.
 
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
Bizony, az hogy ellátsz egy helyen tovább mint 2km, az nem biztos hogy látsz is mindent, és mindenkit. Az alföldet is megszakítják kisebb nagyobb műtárgyak, a terep sem teljesen sík mindenhol.
Dudi mindkét esetben arra utalt, hogy a LOS nem teljesül vagy a domborzat vagy a tereptárgyak miatt, emiatt a harkocsi összecsapások jellemző távolsága 2 km alatti lett volna NSZ-ban és máshol is. Erre jött a semmiből, hogy helikopternél ez a limit 3-4 km.

Tehát dudi elmondása - úgy értelmeztem - nem arról szólt, hogy a köd vagy más akadályozna, hanem a LOS van blokkolva. Ami egész egyszerűen nem igaz ebben a formában. (Linket nem adott semmire, térképre nézni meg elég főleg úgy, hogy méteres pontosságú magasságmérés van GE-n. Randomra lehet kinézni helyeket és huzogatni vonalakat.)
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
A LOS-t blokkolja egy tanya/facsoport is annak ami mögé fér. Nyilván általánosságban beszélt, fogsz találni olyan helyet az alföldön ahol tudsz úgy használni ATGM-et mint amit a szíreknél látunk, de nálunk azért nem az a jellemző terep mint náluk.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Az a te dolgod,hogy csak úgy tudsz mozogni,hogy 5-10km-ről kiszúrnak.Egy lövész század simán a képedbe mozogna fedve bárhol úgy,hogy csak az utolsó 2km-en látod őket.De ugyan ez igaz egy harckocsi századra is...Mondjuk azokat talán hallanád.

A teljes közép európai hadműveleti térségben a szárazföldi harc távolsága, nem km-ben, hanem csak pár száz méterben mérendő, gépesített gyalogság és harckocsik esetében. Nem látsz tovább. Folyamatosak a tereptárgyak, bokrok, erők, facsoportok, magaslat, mélyedés, dzsungeles patak és folyópartok, stb. Az európai településszerkezet pedig még inkább fokozza ezt. Az hogy helikopterből mit lehet operálni, meddig, ezt nem merném megállapítani, mert nem tudom. De a terepfedezék miatt, amit magam is láttam egykor, bár ma lehet már elavult lenne, szabad szemmel bizony az utolsó utáni pillanatban lehet csak felfedezni egy alacsonyan repülő helikoptert. Gondolom városi szúnyogirtást már mindenki átélt. Ott is hallani rendesen hogy jön az irtó heli, vagy kétfedelű. Alacsonyan, ezért meglátni, csak akkor lehet szinte, amikor már az ember feje felett van. Mert a földről való rálátást takarja egy rakás mindenféle, mivel a gép alacsonyan repül, nem magasan.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
A teljes közép európai hadműveleti térségben a szárazföldi harc távolsága, nem km-ben, hanem csak pár száz méterben mérendő, gépesített gyalogság és harckocsik esetében. Nem látsz tovább. Folyamatosak a tereptárgyak, bokrok, erők, facsoportok, magaslat, mélyedés, dzsungeles patak és folyópartok, stb. Az európai településszerkezet pedig még inkább fokozza ezt. Az hogy helikopterből mit lehet operálni, meddig, ezt nem merném megállapítani, mert nem tudom. De a terepfedezék miatt, amit magam is láttam egykor, bár ma lehet már elavult lenne, szabad szemmel bizony az utolsó utáni pillanatban lehet csak felfedezni egy alacsonyan repülő helikoptert. Gondolom városi szúnyogirtást már mindenki átélt. Ott is hallani rendesen hogy jön az irtó heli, vagy kétfedelű. Alacsonyan, ezért meglátni, csak akkor lehet szinte, amikor már az ember feje felett van. Mert a földről való rálátást takarja egy rakás mindenféle, mivel a gép alacsonyan repül, nem magasan.
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?
 
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?

Látni meg tüzet vezetni az két külön dolog.Bár hozáteszem,hogy harcszerűen mozgó katonát nem nagyon veszel észre kilométeres távolságból.Sőt egy álldogáló embert sem veszel észre pár 100 méternél messzebbről ha az terpszínű ruhában van...
 
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?

Afganisztánban nőttek meg a harctávolságok 300-500 méterre(0-300-ról) a kopár sziklás terep miatt,te meg Európában km-es harctávolságokat vizionálsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?

Terepen nem fogsz látni sokat távolabbról. Pláne ha az ellenséges katonák ruházata, vagy harcjárműveik festése elég jól álcáz. Én tiszta időben Körmendről átom a kőszegi hegyet, ami 50 km. Azt viszot nem látom, hogy a hegyoldalban van-e valaki, vagy bármi, még Kőszegről, a hegy lábától sem. Persze, ez durva példa, de tényleg, nézni lehet, de meglátni az ellent, csalk pár száz méterről lehet. Autózom, látok egy szántást, akár kilóméterről is. Amennyiben a szántáson ott van két őz, azt csak pár száz méterről látom meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Látni meg tüzet vezetni az két külön dolog.Bár hozáteszem,hogy harcszerűen mozgó katonát nem nagyon veszel észre kilométeres távolságból.Sőt egy álldogáló embert sem veszel észre pár 100 méternél messzebbről ha az terpszínű ruhában van...
Terepen nem fogsz látni sokat távolabbról. Pláne ha az ellenséges katonák ruházata, vagy harcjárműveik festése elég jól álcáz. Én tiszta időben Körmendről átom a kőszegi hegyet, ami 50 km. Azt viszot nem látom, hogy a hegyoldalban van-e valaki, vagy bármi, még Kőszegről, a hegy lábától sem. Persze, ez durva példa, de tényleg, nézni lehet, de meglátni az ellent, csalk pár száz méterről lehet. Autózom, látok egy szántást, akár kilóméterről is. Amennyiben a szántáson ott van két őz, azt csak pár száz méterről látom meg.
Olyan csodálatos, hogy járművek érzékelési és észlelési távolságot, most az álcamintás katonáéval mossátok össze...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Lehet nem véletlen, hogy eddig csak egy fotó került nyilvánosságra? :rolleyes:

Még van az oroszoknak néhány hete a kötbérig...




Ha átvették őket....

Egyetértek.

A sok teoretikus és rendkívül mélyértelmű elemezést, szópárbajt elolvasva ki kell emelni, hogy mindez csak puszta feltételezés, agytorna, semmi több. Amíg a gépek nem jöttek meg, és nem derül ki az, hogy milyen képességgel bírnak, vagy milyen képességekre készítették elő őket, addig bizonyosságot nem állíthatunk, talán Tindalos tudja, csak nem mond(hat)ja.

Jó lenne a gép(ek) jobb oldaláról is fotót látni, ahogy néztem, a felújított Mi-24/Mi-35 gépeknél a FLIR torony a gép törzsén jobb oldalt alul a két kabin közötti kisméretű konzolra van függesztve. Vajon konzol van a felújított gépeken? A gép függőleges vezérsíkja végén lévő plusz dudor mi lehet?

Szóval, várjuk ki a végét, addig felesleges egymásnak esni... szerintem....
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Olyan csodálatos, hogy járművek érzékelési és észlelési távolságot, most az álcamintás katonáéval mossátok össze...

A jármű sem lát át egy búzatáblán vagy egy ligeten dea talajegyenetlenségei is kifognak rajta.Pár éve az alföldön élek(kb amióta megszülettem) és itt sem sík egyenes minden.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Egyetértek.

A sok teoretikus és rendkívül mélyértelmű elemezést, szópárbajt elolvasva ki kell emelni, hogy mindez csak puszta feltételezés, agytorna, semmi több. Amíg a gépek nem jöttek meg, és nem derül ki az, hogy milyen képességgel bírnak, vagy milyen képességekre készítették elő őket, addig bizonyosságot nem állíthatunk, talán Tindalos tudja, csak nem mond(hat)ja.

Jó lenne a gép(ek) jobb oldaláról is fotót látni, ahogy néztem, a felújított Mi-24/Mi-35 gépeknél a FLIR torony a gép törzsén jobb oldalt alul a két kabin közötti kisméretű konzolra van függesztve. Vajon konzol van a felújított gépeken? A gép függőleges vezérsíkja végén lévő plusz dudor mi lehet?

Szóval, várjuk ki a végét, addig felesleges egymásnak esni... szerintem....

Az új FLIR konzolja más. De az, hogy most az átadás előtti gyári berepülésen nincs rajta, még nem jelenti azt, hogy az átvétel után ne lehetne az egészet átbuherálni. A Milnek erre is volt/van számos projektje.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Speciel ennek a sötétszürkének akkor lenne értelme, ha ezeken a gépeken már az éjszakai bevetési profilokat gyakorolnák a leendő új harci helikopter pilótái. Az egyetlen korszerű festés a harci helikopterekre az, amivel a csillagos éjszakába beolvadnak! Ennek a fegyverrendszernek komolyabb nappali üzeméhez már itt a saját környezetünkben se látom a feltételeit.
 
Hatalmasat tévedett szegény, de oda se neki...


Igen. Ha már lerohadt, akkor nem volt értelme feltámasztani. Ha nem rohadt volna le, akkor kirepülni 202x tájáig és csá.

Kb. annyi értelme van, mint egy 10+ éve álló 30 éves Ladát újra forgalomba helyezni, hogy azon gyakoroljon az ember, amikor az utódja meg egy XXI. századi autó lesz...
Itt a gond az, hogy ha nem újjítjuk felőket, akkor a rendelkezésre álló pár darab gép, édeskevés a modernebb gépek megérkezéséig. Nem volt más, így előrángatták ezeket is. A szükségmegoldások sosem a legjobb megoldások. Tény, hogy ezt még a 2010-es évek előtt meg kellett volna lépni, akkor még lett volna értelme, de a 6-8db Mi-8/17 egyszerűen semmire sem elég, főleg, hogy az elkövetkező években 20 és talán még 20 helire kell személyzetet elővarázsolni a kalapból. Nem keverek itt semmit, azt sem állítom, hogy az én szavam hibátlan igazságok kinyilatkoztatása, de maximum ezt a logikát tudom felfedezni az eddig történtek mögött.