Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ez most melyik videóra vonatkozik? Az orosz radarnál az RCS nem ismert, az AN/APG-81-nél van távolság, RCS nincs, de a teszt célja nem is a távolság tesztje, hanem hogy mennyire gyorsat deríti fel a célokat a radar és hogyan követi őket mekkora aspektus eltérésekkel.

Az IR képre gondoltam.
 
Ennek az Irbisz radarkép dolognak majd ott lesz jelentősége, amikor a Szu-35Sz megkapja az R-37M-et (tervben van).
A nagy RCS értékű, nehezen manőverező úgynevezett High Value Asset jellegű célokat (AWACS, tankergép, repülő vezetési pont, stb) kb arról a távról fogja ledurrantani, amelyről most célt fogott be (200-250km), tök függetlenül attól, hogy mekkora RCS-t lát 3-400km-ről.
 
molnibalage

Lehet hülyeséget mondok, de az orosz radar teszten videóban a cél mellet van egy szám. Az először 3 , majd elfordul a cél akkor 4.
Aztán egy teljesen más célnál (más a jele is) 100 km-nél az 1-s szám jelenik meg.
Nem lehet, hogy a radar kiírja a cél RCS értékét?
Vagyis 270 km-nél befogja a 3 RCS-s céltárgyat, ami ahogy mozog úgy változik az RCS értéke (a videón 2-4 között), aztán olyan mintha vágva lenne a videó, egy teljesen más céltárgy más jelöléssel 100 km-ről észlelve, aminek az RCS értéke 1.

Az orosz radaroknál az index általában a cél milyenségét jelöli. Egyes típusoknál azt, hogy, saját / idegen / azonosítatlan, míg másoknál azt, hogy a saját gépnél lejjebb / feljebb / szintben van-e. Van amikor ez szám, van amikor kör, kereszt, vagy kettős vonal. Szóval mindig valamilyen kiegészítő információt ad a kezelőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fip7
Ezzel az erővel az AN/APG-81 teszt is kamu?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A probléma az, hogy a célpont RCS-e nem derül ki, tehát a videó nem mond semmit. Ismeretlen RCS-ű cél 260 km-nél. Ok. És?

Nem állítom, hogy kamu, csak engem nem győzött meg. Ez bevallottan egy teszt. Azt sehol sem írják, hogy egy teljes rendszer tesztje. Lehet akár a képernyő felbontásának, vagy a rendszer elemeinek együttműködési tesztje is. Vagy simán reklámfogás, hogy jobban fogyjon a cucc. És igen ez mindkét felvételre igaz.
Szerintem a tesztek a fejlesztő mérnököknek fontosak, értelmetlen kirakni őket a netre. Valójában egyedül az számít, hogy a széria gyártmány gépbe építve mit tud egy jól képzett kezelővel. A többi csak reklám.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
molnibalage

Tényleg passz, bár a gyár szerint képes 3 RCS-s célt 270 km-ről befogni a radar.
https://www.niip.ru/catalog/eksportnaya-produktsiya/rlsu-irbis-e/

Szerintem az Irbisz-E és az Irbisz nem azonos képességekkel bír.
Nos ez utóbbinak a számszerűsített különbsége egy érdekes kérdés, mivel idáig csak pár kínai példány került átadásra, a kínaiak meg jól tudnak alkudni, így lehet, hogy ők fullos Irbisz-szel kapják a gépeiket.
Lehet, hogy nem.

Anno a mi export verziós 29-eseinkben is az volt többek közt az "export variant" mögött a nagy titok, hogy a radar nem a valós fizikai képességei szerint volt beállítva. Egy kísérleti beállítással aztán az egyik gépünk be tudott fogni 90km-ről is célokat.
Ugyanezzel a radartípussal a lengyelek ukrán segítséggel ugyanezt a mutatványt 180km-ről adták elő.
Vannak lehetőségek pro és kontra...
 
Allesmor Obranna

Én ezt értem, csak hát nem mindegy, hogy mennyi az annyi.
Mert ha 100 km-ről be tud fogni egy 1 RCS-jű célt, akkor olyan 40 km körül be tud fogni egy 0.1 RCS célt, és 15 km körül egy 0.01 RCS gépet. Az meg már eléggé "lopkodó" szint....
(Tudom a számok nem teljesen pontosak, de a lényeget mutatják)
 
Nincs ebben semmi meglepő. Azt eddig is tudtuk, hogy repülnek a térségben F-22-esek. Az meg, hogy eggyel összeakadt egy Szu-35Sz, és a hőkeresőjével lefényképezte(?) egy dolog. És akkor mi van? Mert kb. ennyi történhetett. Az, hogy elfogást írnak - ami azt jelentené, hogy felderítették, emelték a készültséget, rávezették, aztán kísérték - nem hiszem. Azt meg megint nem tudjuk - nem csak mi, az oroszok sem - hogy az F-22-es milyen messziről vette észre a közeledő Szuhojt, és el tudta volna kerülni az "elfogást", ha akarja.
Ez csak egy, a szenzációhajhász sajtó által felfújt légi találkozó. A Balti- és Fekete-tenger felett naponta történnek hasonlók, amiről tucatnyi videó és fénykép kerül fel a nyetre, mindkét részről. Csak az most nem hír.
Én csak azt nem értem a képen, hogy a "Raptor" alatt miért van kirakva az a fehér négyszög és miért van inkább YF-22 alakja a képnek? Volt szerencsém többször látni a Raptort élőben szerinntem nem ilyen karcsú.
 
Én csak azt nem értem a képen, hogy a "Raptor" alatt miért van kirakva az a fehér négyszög és miért van inkább YF-22 alakja a képnek? Volt szerencsém többször látni a Raptort élőben szerinntem nem ilyen karcsú.

Passz! Lehet, hogy a kép csak illusztráció / fotoshop. Esetleg furcsa szögből készült. És a médiamunkásokat ismerve lehet az egész ordas kamu is. Vagy propaganda. Elvégre orosz oldalról szeretik azt (a hülyeséget) hangoztatni, hogy a Szu-35SzM egyenlő harcértékű (vagy jobb) az F-22-nál.
Félre ne értsd, nem becsülöm le az az Orosz Légi és Kozmikus Erőket, sőt a MiG-31-esek a kedvenceim, de ettől, még ez az állítás nem lesz igaz.
 
És az a szu-30sm1 -ről friss anyag.
https://vpk.name/news/229028_national_interest_ssha_u_rossii_bolshie_planyi_na_su30sm.html


36 gépet terveznek modernizálni.


"az AL-41F-1C erősebb generátorokkal is rendelkezik" Ezáltal komolyabb elektronikát lehet pakolni a gépbe.
Azt írják hogy
"a passzív fázisú antennával (PFAR) rendelkező "Bars-R" fedélzeti radar frissíthető legyen, hogy megfeleljen a Su-35 Irbis radar teljesítményének, amely 20 kW"