Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 454
84 422
113
Az a gáz, ha az új gyártósoron ugyan azok a "szakik" szerelnek majd, ugyan azzal a mentalitással, akkor hasonló képek jöhetnek. Ezt hívják humán erőforrásnak, amit nem lehet hip-hop más minőségi szintre konvertálni.....

Nyilván új képzés is kell az új gyártósorhoz .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 569
85 040
113
Honnét veszitek, hogy úk gyártósor lesz a Szu-35Sz-nek? Egyébként az orosz Távol-Keleten a szakképzett munkaerő hiány a legnagyobb gond. A munkások ruhája sem egységes. Mindenféle pár hónapos átképzésen átesett emberke dolgozik ott. Igazi szakiból hiány van ott is, így a gyártási kultúra sem megfelelő.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Nyilván új képzés is kell az új gyártósorhoz .

Orosz távol kelethez céges story. Magyar srác ment ki innen Fehérvárról, logisztikai főnöknek, gatyába rázni őket. Konszern standard, mágnes kártyás beléptetés, ami időnként beirányit a portára egy alkohol szondára (minden céges lokációban, nálunk is már vagy 28 éve). Orosz válasz: akkor bent iszunk.... De hogy? A faszit alkohol mérgezéssel kellet kórházba vinni, de előtte még bent nagy nehezen megszondázták, NEGATÍV eredménnyel. Kivitelezési mód: alkoholos palack budi ajtóra megfelelő magasságban felfüggesztve, s onnan beöntés....... Nem mese, megtörtént story, kolléga a jegyzőkönyvet is mellékelte.... No comment.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
alkoholos palack budi ajtóra megfelelő magasságban felfüggesztve, s onnan beöntés.......
Az b*szik. Ha benne van a véredben, akkor úgyis meglátszik a szondán függetlenűl, hogy normál alkesz vagy és a szádon keresztűl iszol, vagy egy beteg állat vagy aki a seggébe szeret feldugni dolgokat.

Ami meg a gyártást illeti, ezeknek nem megtervezni kell a repülőt, hanem legyártani, ami jóval egszerűbb. Egy épkézláb-, minimális műszaki érzékkel rendelkező személy betanítható relatív rövid idő alatt a munkák 95%-ára. Ami meg nagyon speciális arra kell néhány csoportvezető, de szegecselni a hülye is tud meg betanítás után, a szerelési lista alapján beszerelni és bekötni egy-egy alaktrészt. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot, csak kell beléjük némi elszántság arra, hogy úgy gyártsanak le valamit, ahogy a tervezők azt elképzelték.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ami meg a gyártást illeti, ezeknek nem megtervezni kell a repülőt, hanem legyártani, ami jóval egszerűbb.
Hát, hogy is mondjam. Ott a golyóstoll az asztalodon, légyszi gyárts le magadnak egy példányt belőle. Még ha a teljes techdokumentációját megkapnád, akkor sem tudnád otthon a garázsban legyártani, legyél bármennyire elszánt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Hát, hogy is mondjam. Ott a golyóstoll az asztalodon, légyszi gyárts le magadnak egy példányt belőle. Még ha a teljes techdokumentációját megkapnád, akkor sem tudnád otthon a garázsban legyártani, legyél bármennyire elszánt.
De ha megkapnám a gyártósort és a dokumentációt, akkor le tudnám gyártani otthon a garázsban is. A gép meg van tervezve, a gyártósor arra van kiképezve, a munkás meg ugyanazt a nem túl izgalmas dolgot kell sorozatosan és precízen végrehajtsa minden egyes példányon. Minden a kezük alatt van, annyi a dolguk, hogy odafigyeljenek és úgy gyártsanak le mindent, ahogy azt a tervezők leírták.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 454
84 422
113
De ha megkapnám a gyártósort és a dokumentációt, akkor le tudnám gyártani otthon a garázsban is. A gép meg van tervezve, a gyártósor arra van kiképezve, a munkás meg ugyanazt a nem túl izgalmas dolgot kell sorozatosan és precízen végrehajtsa minden egyes példányon. Minden a kezük alatt van, annyi a dolguk, hogy odafigyeljenek és úgy gyártsanak le mindent, ahogy azt a tervezők leírták.

A baj csak az,hogy a garázsod a világ segglyukának a közepén van és nem tudsz annyit fizetni,hogy az értelmes munkaerő ne menjen át Pistához aki a belváros szélén lakik.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Honnét veszitek, hogy úk gyártósor lesz a Szu-35Sz-nek? Egyébként az orosz Távol-Keleten a szakképzett munkaerő hiány a legnagyobb gond. A munkások ruhája sem egységes. Mindenféle pár hónapos átképzésen átesett emberke dolgozik ott. Igazi szakiból hiány van ott is, így a gyártási kultúra sem megfelelő.

Szerintem te írtad. Visszakerestem, hogy hol írtad, de mindenhol csak a saját kommentjeimben találok erre utalást. Mit ne mondjak, elég skizo egy helyzet... :)
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 754
113
Orosz távol kelethez céges story. Magyar srác ment ki innen Fehérvárról, logisztikai főnöknek, gatyába rázni őket. Konszern standard, mágnes kártyás beléptetés, ami időnként beirányit a portára egy alkohol szondára (minden céges lokációban, nálunk is már vagy 28 éve). Orosz válasz: akkor bent iszunk.... De hogy? A faszit alkohol mérgezéssel kellet kórházba vinni, de előtte még bent nagy nehezen megszondázták, NEGATÍV eredménnyel. Kivitelezési mód: alkoholos palack budi ajtóra megfelelő magasságban felfüggesztve, s onnan beöntés....... Nem mese, megtörtént story, kolléga a jegyzőkönyvet is mellékelte.... No comment.

A paksi atomerőműben erre találták ki a kifelé szondáztatás intézményét, még évekkel ezelőtt. Bár ott nem dolgoznak oroszok, csak minimális létszámban (Paks2-nél gondolom lesznek sokan) de a magyarok is tudnak kreatívak lenni, ha a munkahelyi ivászatról van szó.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
De ha megkapnám a gyártósort és a dokumentációt, akkor le tudnám gyártani otthon a garázsban is. A gép meg van tervezve, a gyártósor arra van kiképezve, a munkás meg ugyanazt a nem túl izgalmas dolgot kell sorozatosan és precízen végrehajtsa minden egyes példányon. Minden a kezük alatt van, annyi a dolguk, hogy odafigyeljenek és úgy gyártsanak le mindent, ahogy azt a tervezők leírták.
Ok, akkor azt kéne megtudni, hogy milyen állapotban van az oroszok gyártósora? Tudtommal még a nyolcvanas években voltak olyan 30-40-es években gyártott munkagépek, amiket a IIVH végén cipeltek el németorszgból.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
Az b*szik. Ha benne van a véredben, akkor úgyis meglátszik a szondán függetlenűl, hogy normál alkesz vagy és a szádon keresztűl iszol, vagy egy beteg állat vagy aki a seggébe szeret feldugni dolgokat.

Ami meg a gyártást illeti, ezeknek nem megtervezni kell a repülőt, hanem legyártani, ami jóval egszerűbb. Egy épkézláb-, minimális műszaki érzékkel rendelkező személy betanítható relatív rövid idő alatt a munkák 95%-ára. Ami meg nagyon speciális arra kell néhány csoportvezető, de szegecselni a hülye is tud meg betanítás után, a szerelési lista alapján beszerelni és bekötni egy-egy alaktrészt. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot, csak kell beléjük némi elszántság arra, hogy úgy gyártsanak le valamit, ahogy a tervezők azt elképzelték.

Ott nem feltétlenül a szakértelem hiányzik, hanem az igényesség és a minőség ellenőrzés! Magára valamit is adó szerelő - még ha betanított is - nem ad ki ilyen munkát a kezéből. De ha mégis, a katonai átvevőnek kell(ene) visszadobni az ilyen tré munkát.
Repülőgépet nem úgy üzemeltetünk és javítunk - pláne nem építünk - hogy "a múltkor is visszajött"!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 569
85 040
113
Gyakori eset, hogy a korábban átadott Szu-35Sz-ek visszatérnek a gyárba valamilyen meghibásodás/hiba kijavítása kapcsán. A képeken is látni a 22-es oldalszámú gépet, melynek gyári száma 03208. Még 2016 februárban volt átadva a Dzemgiben található egységnek.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ok, akkor azt kéne megtudni, hogy milyen állapotban van az oroszok gyártósora? Tudtommal még a nyolcvanas években voltak olyan 30-40-es években gyártott munkagépek, amiket a IIVH végén cipeltek el németorszgból.

Itt a cégnél még 1989-ben is volt egy működő Morane francia alu présgép, amit 1942-ben németék mentettek ide hogy segítség az indulo Magyar Messer vadászgép gyártást..... Miért nem működdhetne?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Itt a cégnél még 1989-ben is volt egy működő Morane francia alu présgép, amit 1942-ben németék mentettek ide hogy segítség az indulo Magyar Messer vadászgép gyártást..... Miért nem működdhetne?
Persze, hogy működhetne, de a baj akkor keletkezik mikor már kezd nem működni, vagy már nem úgy ahogy kell. És ha az orosz ipar bő fél évszázad után nem képes egy ilyen munkagép legyártására, akkor vagy importálnak, vagy ha embargó van, akkro nemtom mi lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba