Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Az a gáz, ha az új gyártósoron ugyan azok a "szakik" szerelnek majd, ugyan azzal a mentalitással, akkor hasonló képek jöhetnek. Ezt hívják humán erőforrásnak, amit nem lehet hip-hop más minőségi szintre konvertálni.....

Nyilván új képzés is kell az új gyártósorhoz .
 
Honnét veszitek, hogy úk gyártósor lesz a Szu-35Sz-nek? Egyébként az orosz Távol-Keleten a szakképzett munkaerő hiány a legnagyobb gond. A munkások ruhája sem egységes. Mindenféle pár hónapos átképzésen átesett emberke dolgozik ott. Igazi szakiból hiány van ott is, így a gyártási kultúra sem megfelelő.
 
Nyilván új képzés is kell az új gyártósorhoz .

Orosz távol kelethez céges story. Magyar srác ment ki innen Fehérvárról, logisztikai főnöknek, gatyába rázni őket. Konszern standard, mágnes kártyás beléptetés, ami időnként beirányit a portára egy alkohol szondára (minden céges lokációban, nálunk is már vagy 28 éve). Orosz válasz: akkor bent iszunk.... De hogy? A faszit alkohol mérgezéssel kellet kórházba vinni, de előtte még bent nagy nehezen megszondázták, NEGATÍV eredménnyel. Kivitelezési mód: alkoholos palack budi ajtóra megfelelő magasságban felfüggesztve, s onnan beöntés....... Nem mese, megtörtént story, kolléga a jegyzőkönyvet is mellékelte.... No comment.
 
alkoholos palack budi ajtóra megfelelő magasságban felfüggesztve, s onnan beöntés.......
Az b*szik. Ha benne van a véredben, akkor úgyis meglátszik a szondán függetlenűl, hogy normál alkesz vagy és a szádon keresztűl iszol, vagy egy beteg állat vagy aki a seggébe szeret feldugni dolgokat.

Ami meg a gyártást illeti, ezeknek nem megtervezni kell a repülőt, hanem legyártani, ami jóval egszerűbb. Egy épkézláb-, minimális műszaki érzékkel rendelkező személy betanítható relatív rövid idő alatt a munkák 95%-ára. Ami meg nagyon speciális arra kell néhány csoportvezető, de szegecselni a hülye is tud meg betanítás után, a szerelési lista alapján beszerelni és bekötni egy-egy alaktrészt. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot, csak kell beléjük némi elszántság arra, hogy úgy gyártsanak le valamit, ahogy a tervezők azt elképzelték.
 
Ami meg a gyártást illeti, ezeknek nem megtervezni kell a repülőt, hanem legyártani, ami jóval egszerűbb.
Hát, hogy is mondjam. Ott a golyóstoll az asztalodon, légyszi gyárts le magadnak egy példányt belőle. Még ha a teljes techdokumentációját megkapnád, akkor sem tudnád otthon a garázsban legyártani, legyél bármennyire elszánt.
 
Hát, hogy is mondjam. Ott a golyóstoll az asztalodon, légyszi gyárts le magadnak egy példányt belőle. Még ha a teljes techdokumentációját megkapnád, akkor sem tudnád otthon a garázsban legyártani, legyél bármennyire elszánt.
De ha megkapnám a gyártósort és a dokumentációt, akkor le tudnám gyártani otthon a garázsban is. A gép meg van tervezve, a gyártósor arra van kiképezve, a munkás meg ugyanazt a nem túl izgalmas dolgot kell sorozatosan és precízen végrehajtsa minden egyes példányon. Minden a kezük alatt van, annyi a dolguk, hogy odafigyeljenek és úgy gyártsanak le mindent, ahogy azt a tervezők leírták.
 
De ha megkapnám a gyártósort és a dokumentációt, akkor le tudnám gyártani otthon a garázsban is. A gép meg van tervezve, a gyártósor arra van kiképezve, a munkás meg ugyanazt a nem túl izgalmas dolgot kell sorozatosan és precízen végrehajtsa minden egyes példányon. Minden a kezük alatt van, annyi a dolguk, hogy odafigyeljenek és úgy gyártsanak le mindent, ahogy azt a tervezők leírták.

A baj csak az,hogy a garázsod a világ segglyukának a közepén van és nem tudsz annyit fizetni,hogy az értelmes munkaerő ne menjen át Pistához aki a belváros szélén lakik.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Honnét veszitek, hogy úk gyártósor lesz a Szu-35Sz-nek? Egyébként az orosz Távol-Keleten a szakképzett munkaerő hiány a legnagyobb gond. A munkások ruhája sem egységes. Mindenféle pár hónapos átképzésen átesett emberke dolgozik ott. Igazi szakiból hiány van ott is, így a gyártási kultúra sem megfelelő.

Szerintem te írtad. Visszakerestem, hogy hol írtad, de mindenhol csak a saját kommentjeimben találok erre utalást. Mit ne mondjak, elég skizo egy helyzet... :)
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
Orosz távol kelethez céges story. Magyar srác ment ki innen Fehérvárról, logisztikai főnöknek, gatyába rázni őket. Konszern standard, mágnes kártyás beléptetés, ami időnként beirányit a portára egy alkohol szondára (minden céges lokációban, nálunk is már vagy 28 éve). Orosz válasz: akkor bent iszunk.... De hogy? A faszit alkohol mérgezéssel kellet kórházba vinni, de előtte még bent nagy nehezen megszondázták, NEGATÍV eredménnyel. Kivitelezési mód: alkoholos palack budi ajtóra megfelelő magasságban felfüggesztve, s onnan beöntés....... Nem mese, megtörtént story, kolléga a jegyzőkönyvet is mellékelte.... No comment.

A paksi atomerőműben erre találták ki a kifelé szondáztatás intézményét, még évekkel ezelőtt. Bár ott nem dolgoznak oroszok, csak minimális létszámban (Paks2-nél gondolom lesznek sokan) de a magyarok is tudnak kreatívak lenni, ha a munkahelyi ivászatról van szó.
 
De ha megkapnám a gyártósort és a dokumentációt, akkor le tudnám gyártani otthon a garázsban is. A gép meg van tervezve, a gyártósor arra van kiképezve, a munkás meg ugyanazt a nem túl izgalmas dolgot kell sorozatosan és precízen végrehajtsa minden egyes példányon. Minden a kezük alatt van, annyi a dolguk, hogy odafigyeljenek és úgy gyártsanak le mindent, ahogy azt a tervezők leírták.
Ok, akkor azt kéne megtudni, hogy milyen állapotban van az oroszok gyártósora? Tudtommal még a nyolcvanas években voltak olyan 30-40-es években gyártott munkagépek, amiket a IIVH végén cipeltek el németorszgból.
 
Az b*szik. Ha benne van a véredben, akkor úgyis meglátszik a szondán függetlenűl, hogy normál alkesz vagy és a szádon keresztűl iszol, vagy egy beteg állat vagy aki a seggébe szeret feldugni dolgokat.

Ami meg a gyártást illeti, ezeknek nem megtervezni kell a repülőt, hanem legyártani, ami jóval egszerűbb. Egy épkézláb-, minimális műszaki érzékkel rendelkező személy betanítható relatív rövid idő alatt a munkák 95%-ára. Ami meg nagyon speciális arra kell néhány csoportvezető, de szegecselni a hülye is tud meg betanítás után, a szerelési lista alapján beszerelni és bekötni egy-egy alaktrészt. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot, csak kell beléjük némi elszántság arra, hogy úgy gyártsanak le valamit, ahogy a tervezők azt elképzelték.

Ott nem feltétlenül a szakértelem hiányzik, hanem az igényesség és a minőség ellenőrzés! Magára valamit is adó szerelő - még ha betanított is - nem ad ki ilyen munkát a kezéből. De ha mégis, a katonai átvevőnek kell(ene) visszadobni az ilyen tré munkát.
Repülőgépet nem úgy üzemeltetünk és javítunk - pláne nem építünk - hogy "a múltkor is visszajött"!
 
Gyakori eset, hogy a korábban átadott Szu-35Sz-ek visszatérnek a gyárba valamilyen meghibásodás/hiba kijavítása kapcsán. A képeken is látni a 22-es oldalszámú gépet, melynek gyári száma 03208. Még 2016 februárban volt átadva a Dzemgiben található egységnek.
 
Ok, akkor azt kéne megtudni, hogy milyen állapotban van az oroszok gyártósora? Tudtommal még a nyolcvanas években voltak olyan 30-40-es években gyártott munkagépek, amiket a IIVH végén cipeltek el németorszgból.

Itt a cégnél még 1989-ben is volt egy működő Morane francia alu présgép, amit 1942-ben németék mentettek ide hogy segítség az indulo Magyar Messer vadászgép gyártást..... Miért nem működdhetne?
 
Itt a cégnél még 1989-ben is volt egy működő Morane francia alu présgép, amit 1942-ben németék mentettek ide hogy segítség az indulo Magyar Messer vadászgép gyártást..... Miért nem működdhetne?
Persze, hogy működhetne, de a baj akkor keletkezik mikor már kezd nem működni, vagy már nem úgy ahogy kell. És ha az orosz ipar bő fél évszázad után nem képes egy ilyen munkagép legyártására, akkor vagy importálnak, vagy ha embargó van, akkro nemtom mi lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba