F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A "B" változaton az emelő légcsavar felső fedele mögötti kétfelé nyíló fedél mire szolgál? A hajtómű kap ott (is) levegőt? Esetleg itt is van a hajtómű beömlőnél olyasmi zárófedél mint a Mig-29-nél volt, és itt így oldották meg a Mig kopoltyúját?
Maga a kétfelé nyíló ajtó a zárófedél, aminek nyitásával plusz levegőt tudnak a hajtóműhöz engedni. Ugyanis pont a legnagyobb hajtóműteljesítmény-igénynél (főleg felszállásnál ahol nagyobb a súly, de leszállásnál is) a függőleges üzemmódnál nincs dinamikus, sebességből adódó sűrítés a szívócsatornában, így valahogy meg kellett oldani + levegő bevezetését, hogy a hajtómű magas tolóerejéhez megfelelő levegőmennyiséget be tudják táplálni. (A MiG-29-nél azért voltak a kopoltyúk, mert a szívócsatornák alapból zárva voltak a hajtóművek védelme miatt, csak adott sebességhatárnál nyíltak. Így addig a kopoltyúkon át biztosították a hajtóműhöz a levegő bevezetését - de ez nem + levegő volt, ekkor innen jutott be az összes levegő a hajtómű működéséhez.)
 
T

torsen

Guest
Maga a kétfelé nyíló ajtó a zárófedél, aminek nyitásával plusz levegőt tudnak a hajtóműhöz engedni. Ugyanis pont a legnagyobb hajtóműteljesítmény-igénynél (főleg felszállásnál ahol nagyobb a súly, de leszállásnál is) a függőleges üzemmódnál nincs dinamikus, sebességből adódó sűrítés a szívócsatornában, így valahogy meg kellett oldani + levegő bevezetését, hogy a hajtómű magas tolóerejéhez megfelelő levegőmennyiséget be tudják táplálni. (A MiG-29-nél azért voltak a kopoltyúk, mert a szívócsatornák alapból zárva voltak a hajtóművek védelme miatt, csak adott sebességhatárnál nyíltak. Így addig a kopoltyúkon át biztosították a hajtóműhöz a levegő bevezetését - de ez nem + levegő volt, ekkor innen jutott be az összes levegő a hajtómű működéséhez.)

Köszi. A 29-es rendszert ismerem, azért kérdeztem, hogy ez a "lyuk" plusz levegőt ad, vagy az összeset (mint a 29-esen) hogy a fedélzetről ne szívjon fel semmit. (de elvileg a fedélzet "tisztább" mint egy kifutói beton).
 
M

molnibalage

Guest
Az a jó, hogy a nárcisztikus alkotó megtartott olyan kommenteket, melyek szerint igaz-e. hogy az amerikai gépek képesek utánégető nélkül elérni a hangsebességet, az oroszok meg nem? A kérdező elismeri, hogy laikus, de ez azért egy színvonal.
Egyre valószínűbb, hogy HTT lesz és kiegészítem a cikksorozat szövegét is, hogy a blog.hu számtalan alkotójának "áldásos" tevékenysége sem segít...
 
  • Tetszik
Reactions: Jericho

Jericho

Member
2018. október 3.
49
9
8
Az F-35 igazi bizonyitása még hátravan. Nem volt elég éles harci bevetése eddig egy objeltiv vélemény megalkotásához. Az amerikaiak is csak most szeptemberben vetettek be először villámokat Afganisztánban.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
oeUdKgM.jpg
 

DEFCON1

New Member
2018. október 6.
11
6
3
Az F–35 Lightning II az utóbbi évek haditechnikai fejlesztéseinek egyik legígéretesebb vadászgép típusa, az F-22 Raptor mellett.