F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Munkahely teremtés, hogy ezt el lehessen adni bárhol. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A "B" változaton az emelő légcsavar felső fedele mögötti kétfelé nyíló fedél mire szolgál? A hajtómű kap ott (is) levegőt? Esetleg itt is van a hajtómű beömlőnél olyasmi zárófedél mint a Mig-29-nél volt, és itt így oldották meg a Mig kopoltyúját?
 
A "B" változaton az emelő légcsavar felső fedele mögötti kétfelé nyíló fedél mire szolgál? A hajtómű kap ott (is) levegőt? Esetleg itt is van a hajtómű beömlőnél olyasmi zárófedél mint a Mig-29-nél volt, és itt így oldották meg a Mig kopoltyúját?
Maga a kétfelé nyíló ajtó a zárófedél, aminek nyitásával plusz levegőt tudnak a hajtóműhöz engedni. Ugyanis pont a legnagyobb hajtóműteljesítmény-igénynél (főleg felszállásnál ahol nagyobb a súly, de leszállásnál is) a függőleges üzemmódnál nincs dinamikus, sebességből adódó sűrítés a szívócsatornában, így valahogy meg kellett oldani + levegő bevezetését, hogy a hajtómű magas tolóerejéhez megfelelő levegőmennyiséget be tudják táplálni. (A MiG-29-nél azért voltak a kopoltyúk, mert a szívócsatornák alapból zárva voltak a hajtóművek védelme miatt, csak adott sebességhatárnál nyíltak. Így addig a kopoltyúkon át biztosították a hajtóműhöz a levegő bevezetését - de ez nem + levegő volt, ekkor innen jutott be az összes levegő a hajtómű működéséhez.)
 
Maga a kétfelé nyíló ajtó a zárófedél, aminek nyitásával plusz levegőt tudnak a hajtóműhöz engedni. Ugyanis pont a legnagyobb hajtóműteljesítmény-igénynél (főleg felszállásnál ahol nagyobb a súly, de leszállásnál is) a függőleges üzemmódnál nincs dinamikus, sebességből adódó sűrítés a szívócsatornában, így valahogy meg kellett oldani + levegő bevezetését, hogy a hajtómű magas tolóerejéhez megfelelő levegőmennyiséget be tudják táplálni. (A MiG-29-nél azért voltak a kopoltyúk, mert a szívócsatornák alapból zárva voltak a hajtóművek védelme miatt, csak adott sebességhatárnál nyíltak. Így addig a kopoltyúkon át biztosították a hajtóműhöz a levegő bevezetését - de ez nem + levegő volt, ekkor innen jutott be az összes levegő a hajtómű működéséhez.)

Köszi. A 29-es rendszert ismerem, azért kérdeztem, hogy ez a "lyuk" plusz levegőt ad, vagy az összeset (mint a 29-esen) hogy a fedélzetről ne szívjon fel semmit. (de elvileg a fedélzet "tisztább" mint egy kifutói beton).
 
Az a jó, hogy a nárcisztikus alkotó megtartott olyan kommenteket, melyek szerint igaz-e. hogy az amerikai gépek képesek utánégető nélkül elérni a hangsebességet, az oroszok meg nem? A kérdező elismeri, hogy laikus, de ez azért egy színvonal.
Egyre valószínűbb, hogy HTT lesz és kiegészítem a cikksorozat szövegét is, hogy a blog.hu számtalan alkotójának "áldásos" tevékenysége sem segít...
 
  • Tetszik
Reactions: Jericho
Az F-35 igazi bizonyitása még hátravan. Nem volt elég éles harci bevetése eddig egy objeltiv vélemény megalkotásához. Az amerikaiak is csak most szeptemberben vetettek be először villámokat Afganisztánban.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
oeUdKgM.jpg
 
Az F–35 Lightning II az utóbbi évek haditechnikai fejlesztéseinek egyik legígéretesebb vadászgép típusa, az F-22 Raptor mellett.