Type 212 osztály (Németország) / U212 Todaro

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
11014887_885917114806215_3900333342314555141_o.jpg

10991512_885916968139563_7735698446495443565_o.jpg

1658231_885916878139572_1307645584440556988_o.jpg

11004580_885916891472904_2218048298174872021_o.jpg

10682345_885918024806124_1421912145931462333_o.jpg

10960040_885917101472883_8010904624769044734_o.jpg

10915061_885916788139581_4973394844292444344_o.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ritka kép...Pillantás egy izraeli Dolphin (Type 212A) "bőre" alá...
Így képzelték el rajzon:
1cd31512d3bb6eb7c7ed4d92cfbeabdc.jpg


És ilyen a valóságban (klasszul látszik az PEMFC AIP meghajtás cseppfolyós hidrogén és/vagy oxigén tartálya...):
Tanin-Israel-dophin-class-submarine.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ritka kép...Pillantás egy izraeli Dolphin (Type 212A) "bőre" alá...
Így képzelték el rajzon:
1cd31512d3bb6eb7c7ed4d92cfbeabdc.jpg


És ilyen a valóságban (klasszul látszik az PEMFC AIP meghajtás cseppfolyós hidrogén és/vagy oxigén tartálya...):
A felszinen meg dízelmotorral töltik utána a hidrogént?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A felszinen meg dízelmotorral töltik utána a hidrogént?
Én eddig azt olvastam hogy csak a kikötőben tudják újra tölteni.
Akkora problémát nem jelenthet mivel AIP meghajtással egy töltéssel bizonyítottan (német U32-es 2006-ban) 1700 nmi-et tud megtenni és 18 napig tud víz alatt maradni.
Ha kifogy az AIP hajtóanyag még akkor is ott vannak az aksik amivel úgy 4-5 napot tölthet a víz alatt.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113

Szvsz közvetlenül nem lehet linkelni, nekem most a http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/236615 linken nyílik meg.

Röviden arról szól, hogy az Izraeliek által rendelendő új tengóknál kérték a gyártót, hogy toldja meg a tengó hosszát, és a németek attól félnek (állítólag), hogy nukleáris töltető rakétákat szeretnének rá telepíteni, így a kérést Merkel ellenezte, de végül állítólag mégis jóváhagyták.

A történet... bajos. A 2x3 Dolphon-osztályú tengó azért kapott 4db 650mm-es vetőcsövet a pletykák szerint (az "alap" 6x 533mm-es mellé), mert ugye abból robotrepülőgépeket is tudnak indítani (még tipp is van, hogy a Popeye Turbo egy víz alól indítható változatáról lenne szó, ~200kT-ás harci fejjel).
A bővítés részletei nélkül nehéz tippelni, miről lehet szó. Már a leszállított Dolphin-osztály is nukleáris csapásmérésre képes feltehetően, szóval eleve róka fogta csuka esete. A bővítés feltehetően nem rakéta, hanem robotrepülőgép indítását teszi / tenné lehetővé.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113

Egész pontosan nem a tengókkal, hanem a szabad dokkok számával és a pótalkatrész-ellátással.

Tömören, magyarítva a lényeget:


Az U-33, az U-34 és az U-36 kikötőben​


A hír röviden annyi, hogy német haditengerészetnek jelenleg nincs bevethető tengeralattjárója. Mind a hat Type-212A típusú tengeralattjárójuk ugyanis dokkban, javítás/upgrade alatt van, avagy javításra és szabad dokk pozícióra vár. A helyzet az után vált nyilvánvalóvá, hogy az U-35 balesetet szenvedett egy hadgyakorlaton Norvégia partjai közelében, és megrongálódott a kormánylapátja.

Ez után a tengeralattjáró flotta így áll:

  • U-31: felújítás/karbantartás alatt áll 2017 decemberéig
  • U-32: karbantartásra vár
  • U-33: felújítás/karbantartás alatt áll 2018 februárjáig
  • U-34: karbantartásra vár
  • U-35: megrongálódott, javításra vár
  • U-36: felújítás/karbantartás alatt áll 2018 májusáig

A német haditengerészet hivatalosan a pótalkatrészek beszerzését tartja a probléma forrásának. A hideg-háború alatt bevett szokás volt, hogy minden lényeges alkatrészből tartanak raktárban, de a költségmegszorítások miatt ez manapság nem dívik, így minden egyes alkatrészt, amelyet cserélni szeretnének, először meg kell rendelni, le kell gyártani és a dokkba kell szállítani. Különösen akkor probléma ez, ha a karbantartás közben derül ki, hogy valamit cserélni kell...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Szerencse, hogy ezt Dönitznek nem kellett már megérnie...

(De hogy 2017 -ben a zsidóknak több bevethető német tengoja legyen, mint a németeknek....o_O)

A Német politikusoknak meg üzenem, hadsereg/flotta nélkül elég nehéz elérni, hogy komolyan vegyék őket a nemzetközi játszótéren...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
OFF
Van valahol egy fényképem, ismerős az izraeli mesterlövész-iskolában oktató...
Szóval a képen ott áll egy rakás búsképű germán, (mert legyen itt a neve mondjuk) Lea, az oktatócsaj finoman szólva szétalázta őket a lőtéren.
Nem mondom, hogy rossz érzés:)

On
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
A német haditengerészet hivatalosan a pótalkatrészek beszerzését tartja a probléma forrásának. A hideg-háború alatt bevett szokás volt, hogy minden lényeges alkatrészből tartanak raktárban, de a költségmegszorítások miatt ez manapság nem dívik, így minden egyes alkatrészt, amelyet cserélni szeretnének, először meg kell rendelni, le kell gyártani és a dokkba kell szállítani. Különösen akkor probléma ez, ha a karbantartás közben derül ki, hogy valamit cserélni kell...

Úgy látszik ők is áttértek a just in time rendszerre. :D