Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Zavar lehetett az erőben,1x kültem el

Naja,fejlődnek.És hol tart közben az usák ipar?Utolérik majd,talán a lassan 60 évvel ezelötti J79 üzemi élettartamát esetleg....LERX nem orosz találmány,az állithatósága sem az.Belépőélbe épitett méteres hullámhosszú radar meg a fizika teszi hüleséggé.Molni HTÖ radarokkal foglalkozó fejezet,pl.Tudom,hogy a szovjet törpe a legnagyobb,de attol még a tény az tény.

A LERX-ről. Tudom,hogy nem orosz találmány. Viszont ilyen, szinte teljes felületében kitérő lerx-et először ezen a gépen láttam. Előtte semmilyen más gépen. Korábban volt róla szó, hogy a kacsaszárnyak nagyon nem nincsenek jó hatással egy repülőgép radarvisszaverő felületére. Ezért nyilván nem rakhattak kacsaszárnyat rá, így viszont pótolták azt, igencsak kreatívan, mert az egészet integrálták a LERX-be. Ami aztán rögtön megszakítás nélkül folytatódik a szárnyakban, amiket pedig minimális hézaggal követnek a vízszintes vezérsíkok. Hely van kihagyva a vízszintes vezérsíkoknak a fékszárny belső részénél,hogy szabadon mozogjanak. A régebbi Szuhojokon vagy akármely 4-ik-3-generációs stb gépen korábban jól elkülöníthető volt, viszonylag távol voltak egymástól a szárnyak és a vízszintes vezérsíkok plusz az bizonyos 30-as Szuhojoknál a kacsaszárny. Most ezek gyakorlatilag beleérnek egymásba. Minimális hely van a vízszintes és szárnyak között is. A vízszintes vezérsík eleje, a belépőél egy része kb. "belelóg" a fékszárnyakba, ki is van neki vágva egy kis hézag a fékszárnyakból. Pont annyi hely van csak,hogy ne akadjanak össze. Sokkal integráltabb az egész gép, mint a korábbiak. Szinte a LERX-ektől a vízszintes vezérsíkok végéig futó egybefüggő szárny a repülőgép. A kormányvezérlőrendszerről. Igen, rendkívül fejletlen, mert orosz, akik köztudottan "hülyék" a programozáshoz, mégis a fél világ az orosz hackerecktől retteg... A másik fele, meg orosz vírusirtókat használ, bár ez a rettegő országok körében sem példa nélküli,igaz már csak a magánszektorban. De vissza az eredeti témához. Ez a rendszer olyan "fejletlen", hogy a kormányfelületek mellett a TVC rendszert is vezérli, továbbá a LERX-et is sikerült olyan "szerencsétlenre" csinálják, hogy például amikor lapos dugóhúzót repült a gép ( a repülésben ez az egyik legveszélyesebb, ha nem a legveszélyesebb helyzet, de ennek a gépnek ez is egy irányított manőver, így 80%-osan is) akkor a kacsaszárnyak helyére fejlesztett mozgó LERX aszimmetrikusan tért ki. A jobb oldali alaphelyzetben figyelt, a bal oldali pedig kitért lefelé,plusz mozogtak egyéb kormányfelületek is. Nyilván nem a pilóta állítgatta a kivételhez a LERX-et egy karral(vagy inkább kettővel,ha már aszimmetrikus kitérésről beszélünk), mint anno a MiG-23-as szárnyának nyilazási szögét.Bármilyen hihetetlen is, de a látottak alapján itt egy elképesztően komoly fejlettségű FBW rendszert láttunk üzemelni. A belépőélekbe épített radar hatékonyságáról pedig nem tartom kizártnak,hogy nálunk több ismeretttel rendelkeznek azok, akik tesztelik/fejlesztik.Teljesen más. Pár alap műrepülő manőver (némelyik egyben akaratlanul is előidézhető vészhelyzet) neve oroszul. Nyugalom latin betűkkel, fonetikusan írom le (én is a dok.filmekből tanultam): "pitla/mjortvaja pitla Nyesztyerova"= bukfenc, "stopor"= dugóhúzó, plockij stopor= lapos dugóhúzó "bocska"= orsó (a köznyelvben egyébként hordót jelent)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A LERX-ről. Tudom,hogy nem orosz találmány. Viszont ilyen, szinte teljes felületében kitérő lerx-et először ezen a gépen láttam. Előtte semmilyen más gépen. Korábban volt róla szó, hogy a kacsaszárnyak nagyon nem nincsenek jó hatással egy repülőgép radarvisszaverő felületére. Ezért nyilván nem rakhattak kacsaszárnyat rá, így viszont pótolták azt, igencsak kreatívan, mert az egészet integrálták a LERX-be. Ami aztán rögtön megszakítás nélkül folytatódik a szárnyakban, amiket pedig minimális hézaggal követnek a vízszintes vezérsíkok. Hely van kihagyva a vízszintes vezérsíkoknak a fékszárny belső részénél,hogy szabadon mozogjanak. A régebbi Szuhojokon vagy akármely 4-ik-3-generációs stb gépen korábban jól elkülöníthető volt, viszonylag távol voltak egymástól a szárnyak és a vízszintes vezérsíkok plusz az bizonyos 30-as Szuhojoknál a kacsaszárny. Most ezek gyakorlatilag beleérnek egymásba. Minimális hely van a vízszintes és szárnyak között is. A vízszintes vezérsík eleje, a belépőél egy része kb. "belelóg" a fékszárnyakba, ki is van neki vágva egy kis hézag a fékszárnyakból. Pont annyi hely van csak,hogy ne akadjanak össze. Sokkal integráltabb az egész gép, mint a korábbiak. Szinte a LERX-ektől a vízszintes vezérsíkok végéig futó egybefüggő szárny a repülőgép. A kormányvezérlőrendszerről. Igen, rendkívül fejletlen, mert orosz, akik köztudottan "hülyék" a programozáshoz, mégis a fél világ az orosz hackerecktől retteg... A másik fele, meg orosz vírusirtókat használ, bár ez a rettegő országok körében sem példa nélküli,igaz már csak a magánszektorban. De vissza az eredeti témához. Ez a rendszer olyan "fejletlen", hogy a kormányfelületek mellett a TVC rendszert is vezérli, továbbá a LERX-et is sikerült olyan "szerencsétlenre" csinálják, hogy például amikor lapos dugóhúzót repült a gép ( a repülésben ez az egyik legveszélyesebb, ha nem a legveszélyesebb helyzet, de ennek a gépnek ez is egy irányított manőver, így 80%-osan is) akkor a kacsaszárnyak helyére fejlesztett mozgó LERX aszimmetrikusan tért ki. A jobb oldali alaphelyzetben figyelt, a bal oldali pedig kitért lefelé,plusz mozogtak egyéb kormányfelületek is. Nyilván nem a pilóta állítgatta a kivételhez a LERX-et egy karral(vagy inkább kettővel,ha már aszimmetrikus kitérésről beszélünk), mint anno a MiG-23-as szárnyának nyilazási szögét.Bármilyen hihetetlen is, de a látottak alapján itt egy elképesztően komoly fejlettségű FBW rendszert láttunk üzemelni. A belépőélekbe épített radar hatékonyságáról pedig nem tartom kizártnak,hogy nálunk több ismeretttel rendelkeznek azok, akik tesztelik/fejlesztik.Teljesen más. Pár alap műrepülő manőver (némelyik egyben akaratlanul is előidézhető vészhelyzet) neve oroszul. Nyugalom latin betűkkel, fonetikusan írom le (én is a dok.filmekből tanultam): "pitla/mjortvaja pitla Nyesztyerova"= bukfenc, "stopor"= dugóhúzó, plockij stopor= lapos dugóhúzó "bocska"= orsó (a köznyelvben egyébként hordót jelent)
Prima.Az orosz mérnökök ismét kitettek magukért.De ettől még ez nem egy bevethető,sorozatgyártható gép,és nem jelenti azt sem,hogy képes leszellensúlyozni az amerikai(kinai) gépeket.A létező európai gépeket viszont felül fogja múlni,alighanem.Csakhogy az nekik kevés.Főleg,hogy a Su57böl már nem fognak tudni annyit épiteni,hogy mennyiséggel potolják a minőségi elmaradást.
Szupermanőverezésnek meg egyre kissebb a jelentősége.A légiharc rakéták elérték azt a fejletségi fokot,hogy a dogfith jelentősége másodrangú a harcelektronika és a fegyverzet mögött.Lehet,hogy jobban fog manőverezni az F22/35,J20/31 gépeknél,de nemsokra megy vele,ha mire kihasználhatná,már lelövik.
Különben én még oroszt tanultam-vagy legalábbis kellet volna....
 
30-as hajtómüvel, jobb oldalra is az kerül

g2FahDGVv8E.jpg
 
Prima.Az orosz mérnökök ismét kitettek magukért.De ettől még ez nem egy bevethető,sorozatgyártható gép,és nem jelenti azt sem,hogy képes leszellensúlyozni az amerikai(kinai) gépeket.A létező európai gépeket viszont felül fogja múlni,alighanem.Csakhogy az nekik kevés.Főleg,hogy a Su57böl már nem fognak tudni annyit épiteni,hogy mennyiséggel potolják a minőségi elmaradást.
Szupermanőverezésnek meg egyre kissebb a jelentősége.A légiharc rakéták elérték azt a fejletségi fokot,hogy a dogfith jelentősége másodrangú a harcelektronika és a fegyverzet mögött.Lehet,hogy jobban fog manőverezni az F22/35,J20/31 gépeknél,de nemsokra megy vele,ha mire kihasználhatná,már lelövik.
Különben én még oroszt tanultam-vagy legalábbis kellet volna....


"Különben én még oroszt tanultam-vagy legalábbis kellet volna..."

Én már nem. Nekem a német volt az első idegen nyelv az általánosban, amit utána a gimiben is tovább tanítottak. Összeszen 8 évig tanultam németül és kb se kép, se hang :D Angolt a gimmnáziumban kezdtem (lehetett volna még választani a franciát, de nekem eszem ágában nem volt, volt francia tv csatorna a TV 5 Monde, amit időnként néztem,és hallottam azt a nem tudom szebben megfogalmazni, de hányással kevert affektálást ami a francia nyelv akar lenni,így ez nem volt opció). Az angolból a nulláról eljutottam arra a szintre, hogy 2 tanév meg egy 4 hónapos tanfolyam után elsőre meglett a középfokú C nyelvvizsga. Az oroszt teljesen saját magam kezdtem tanulni, később itt is jártam tanfolyamra, de nem lehetett sajnos túl gyorsan haladni, mert heti 1-2 alkalom nem elég kb semmire. Szóval itt tovább tarott a dolog, 5 év után jutottam el odáig, hogy jelentkeztem a egy a nyelvvizsgázók körében félelmetes hírű inkvizíciós létesítmény által (Rigó utca) meghirdetett komplex, középfokú nyelvvizsgára (B2-szint az új neve,régen ez volt a C) oroszból. Sikerült az is, hála Istennek. A manőverek elnevezéseit pedig csak azért írtam így le, hogy valamennyire mindenki képben legyen,amikor például néz egy dokumentumfilmet ahol egy orosz vadászgép műrepül és közben ezeket a kifejezéseket emlegetik. Vagy éppen a pilóták az interjú során elemről elemre elmondják az általuk lerepült programot. A gépre és annak képességeire visszatérve pedig a jelenlegi főtervező azt mondta, hogy ők gyúrják a gépet a légiharc minden típusára. A BVR harcra és a közeli légiharcra is. A BVR-hez kap új fegyvereket, plusz ott az új AESA rendszerű radarja. Viszont a tervező véleménye szerint a közeli légharcot mint lehetőséget nem szabad teljesen kizárni az opciók közül. Arra is készen kell álljon egy 5. generációs gép, még ha nem is feltétlenül nagy a valószínűsége,de attól még készülnie kell rá és tudnia kell azt is.
 
Szerintem ez a 19.5 tonna hajtóművenkénti tolóerő a dinamikus maximum, tehát földközelben, sűrű levegőn, Mach 1.2-nél elérhető érték, ami még szintén nagyon soknak számít.
De ha nem, ha ez egy statikus érték, akkor ez a gép lesz az első, ami vadászgépként el fogja hagyni a Naprendszert...
 
Szerintem ez a 19.5 tonna hajtóművenkénti tolóerő a dinamikus maximum, tehát földközelben, sűrű levegőn, Mach 1.2-nél elérhető érték, ami még szintén nagyon soknak számít.
De ha nem, ha ez egy statikus érték, akkor ez a gép lesz az első, ami vadászgépként el fogja hagyni a Naprendszert...
Szerintem az előbbi. Az F100 és AL-31-nél ezek az értékek úgy 15,5 tonna táján vannak.
 
Ez a két kép jelent meg a nagy orosz internyetben a 30-as hajtóműről de figyelem! Ez a két hajtómű nem ugyanaz!
Ez a 30-as:
4bd6838ea95c.png


Ez meg valami méretarányosan kisebb modell(?)

s1200


Egyszerűen maga a fúvócső kisebb, mint amiket egy Szu-57-esen látni. De ez a modell nem is a RusJet-é. Annál mintha nagyobb lenne.
Ez a fúvócső nem is a konkurens MMPP Szaljut AL-31FM-3-asé, mert az meg így néz ki:

1526380537_izdeliya-30-2.jpg


Videó itt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
Ez a két kép jelent meg a nagy orosz internyetben a 30-as hajtóműről de figyelem! Ez a két hajtómű nem ugyanaz!
Ez a 30-as:
4bd6838ea95c.png


Ez meg valami méretarányosan kisebb modell(?)

s1200


Egyszerűen maga a fúvócső kisebb, mint amiket egy Szu-57-esen látni. De ez a modell nem is a RusJet-é. Annál mintha nagyobb lenne.
Ez a fúvócső nem is a konkurens MMPP Szaljut AL-31FM-3-asé, mert az meg így néz ki:

1526380537_izdeliya-30-2.jpg


Videó itt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Akkor mi ez?
 
Vasárnap a 2. részben részletesebben lesz a 30-as hajtómüről. Adás nov.18-án 9.55h-magyar idő 7.55h.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
És akkor lépjünk eggyel tovább. Ugyanis marhaságot írtam az egyik képpel kapcsolatban.
Ugyanis ez is a 30-as hajtómű!
s1200


Tehát ez:

4bd6838ea95c.png


És ez (igyen, másodjára rakom be ebbe a posztba ugyanazt a képet):

s1200


Ugyanaz!

A kompozit, farkasfogazott lamellák az ejektoros vektoráló fúvócső külső, külön szekciója, a fenti képen látható rendszer pedig csak a kritikus keresztmetszetig visszabontott első része a fúvócsőnek.

Íme a videó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az utolsó másodpercében látszik végszerelve a komplex fúvócső.
Ez egy ejektoros + Laval + TVC fúvócső.
All in One.
 
Látom a jenkiknél és a kínaiknál meg lett oldva mert ott azt mondják hogy stealth bevonat az oroszoknál meg tarka barka "festés" :D

Mondjuk nekem meg bejön ez szürke pixeles festés :)



RZzVBCI.png


Sokkal jobb mint egy ilyen
5RAPSCITXBGULPO7VZSOXJGWI4.jpg

vagy ez
su35.jpg