Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mert kellő felhajtóerő nem minden szög fordulatban van a vason, és a gravitáció meg ténykedik. :) :hadonaszos:

Még negatív irányban is hat a szemét levegő ellenállása.
Minden repülőgép minden manővernél magasságot veszít. Hacsak nem tesznek aktívan ellene.
 
M

molnibalage

Guest
Lehet,jogy hülye kérdés de nem baj.Amikor vízszintes orsót csinált a gép akkor miért vesztett magasságot?
Mert így vezették a gépet. Ha semmiféle vezetett/palástorsót nem csinálna a pilóta, akkor is magasságot veszít. Ez azért van, mert a gép állásszöge változik az orsó alatt és a szárny azonos negatív állásszögben kisebb felhajtóerőt termel, mint pozitívban.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
Mert így vezették a gépet. Ha semmiféle vezetett/palástorsót nem csinálna a pilóta, akkor is magasságot veszít. Ez azért van, mert a gép állásszöge változik az orsó alatt és a szárny azonos negatív állásszögben kisebb felhajtóerőt termel, mint pozitívban.

Szóval ahogy fordul a tengelye körül csökken a felhajtóerő?Ezt a TVC nem tudja kezelni(vagy nem is cél kezelni)?
 
M

molnibalage

Guest
Szóval ahogy fordul a tengelye körül csökken a felhajtóerő?Ezt a TVC nem tudja kezelni(vagy nem is cél kezelni)?
Nem képes annyi felhajtóerőt termelni. Ez egyszerű trigonometria és tolóerő meg a géphez szükséges felhajtóerő mennyisége. Meg nem is így működik. Próbáld ki bármelyik repszimet és megérted, hogy hogyan működik a dolog.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 581
26 518
113
Mert így vezették a gépet. Ha semmiféle vezetett/palástorsót nem csinálna a pilóta, akkor is magasságot veszít. Ez azért van, mert a gép állásszöge változik az orsó alatt és a szárny azonos negatív állásszögben kisebb felhajtóerőt termel, mint pozitívban.
Én sokkal tömörebben írtam le, mint kezdőknek, olvass vissza és tanulj. By Havas :D
 
M

molnibalage

Guest
Én sokkal tömörebben írtam le, mint kezdőknek, olvass vissza és tanulj. By Havas :D
  1. Nem láttam a kommentedet, mert úgy működik a fórum, ahogy.
  2. A kommeted ebben a formában a blődség és értelmezhetetlenség között van.
  3. Ennek fényében képtelen vagyok megérteni, hogy mit kóstólgatsz és személyeskedsz folyamatosan.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
the fifth-generation warplane is built to conduct the majority of its flights at supersonic speeds.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113

Cuki a csajszi 0:19-nél.

"OKB Suchovo" moszkvai tesztközpontja, ahol a szárnyakat tesztelik.A videón látni amint a szárny eltörik 104%-os terhelésnél.

Hamarosan jön a Vojennaja Prijomka új PAK-FA-s filmje. A tegnapi és mai videó is abból vannak.


A Spektrum TV igazán megvehetné a Vojennaja Prijomka filmjeinek közvetítési jogát, mert jó lenne magyar szinkronnal is megnézni ezeket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
@Allesmor Obranna
Gyakran hoztad fel a témát....
Íme: (részlet az új filmből-VP)
"Су-57 сможет садиться на сверхкороткие полосы и авианосцы"
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Hamarosan jön a Vojennaja Prijomka új PAK-FA-s filmje. A tegnapi és mai videó is abból vannak.

Remélem ilyet látunk majd benne :p
77374810001_5036055866001_5036005093001-vs.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113

Hát akkor megkérjük bokit hogy fordítsa le nekünk hogy miről is beszélnek 2 percig ;)
Mert én nagyon kíváncsi vagyok mitől lenne ez a gép jobb mint az f-22 és az f-35 :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113

Hát akkor megkérjük bokit hogy fordítsa le nekünk hogy miről is beszélnek 2 percig ;)
Mert én nagyon kíváncsi vagyok mitől lenne ez a gép jobb mint az f-22 és az f-35 :)
Az úriember Mihail Sztrelec főkonstrüktőr és a Szuhoj tervező és konstrüktőr iroda igazgatója. Ezt mondta:
"Российский истребитель пятого поколения Су-57 превосходит американские F-22 Raptor и F-35, причем первого - по возможностям нанесения ударов по наземным целям, а второго - в воздушном бою. "