Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 969
80 690
113
Nem, nem érv. De az meglalol, hogy akkora arcuk van, hogy 8 év után is techdemó állapotban levő gépről olyanokat nyilatkoznak, hogy a hülyeség a téridőt is meghajlítja, annyira fáj. Nincs kész a gép. Egy nincs kész gépet nem lehet hasonlítani egy hadrafogható géphez. Úgy meg végképp nem, hogy semmiféle adattal nem támasztja alá. Ennyi.

Az új cikkem pont ezzel a balfasz trenddel megy majd szembe.

Miért tech demo?A SZU-57-nek max az 1-2 példánya volt tech demó...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 654
113
notaricon

"Az AESA radar és az AIM-120D miatt."

Elég esélyes, hogy ezek a gépek csak 10-30 km-ről észlelik egymást radarral. Ott meg lényegében holt mindegy, hogy milyen messzire repül az AIM-120D....
A fontos inkább az, hogy mit képes befogni a rakéták radarja és mekkora hatótávolságból.
Amelyik előbb látja meg a másikat, az győzött.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Találtam egy Februári anyagot amiről nem is hallottam (hallottunk)!!


A 101KS-P rendszer négy infravörös érzékelővel rendelkezik a pilótafülke elülső részén, amely lehetővé teszi az infravörös látást a pilótafülke és a padló falain túl
Az adatokat közvetlenül a pilóta HMD-be táplálják, még a Su-57-es HMD poszterje is említést tett az infravörös látásról.

És ami azért hitelesebbé teszi számomra hogy leírja :

Lockheed F-35's EODAS which also provides 'see through' capability and is also used for missile approach warning, launch point detection etc. While in Su-57 their is a separate dedicated UV- MAWS.

Az interjú során Sergei Bogdan, a vezető tesztpilóta azt állította, hogy amikor ezt a funkciót használta, illusztrációt adott a repülőgépen kívüli független repülésre.

Csak nem tudok ki menni belőle hogy a képen látható sisak a mi-28NM-hez készült!
A sisakra 2kg írnak .Viszont ahogy molni egyszer leírta hogy a heliknél alkalmazott HMD eltér attól amit repcsin használnak a nagyobb g-erő miatt .
1SSsmKZ.jpg

Ez meg már a repcsinél bemutatott kijelző amit ha jobban megtekintünk el van hagyva az a két kis kamera szerűség amit látunk a helikopteres verziónál .
complete-equipment-pilot-zhukovsky-russia-aug-stand-research-development-production-enterprise-zvezda-anti-g-suit-66591089.jpg

Ezek szerint az egyik helis a másik repcsis verzió lesz .

Azért elég önzők hogy máig nem mutatták meg a parasztnak :(
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and gacsat

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
8 év után is techdemó

Háát azt tekintve hogy van benne Aesa radar (Nem proto radar) meg ugye hogy a gép lényegében már nem fog változni külsőleg meg hogy "csapást" mért Szíriában KH-59mk2-el azért ezt a gépet nem tekintem annyira techdemónak mint az a x-35-öst.

Két dolog hiányzik a szu-57-nél, a hajtómű és a fegyverzet
Persze ennek ellenére bosszantó hogy nem támasztják alá adattokkal hogy miért is jobb ez a gép mint az f-35-ös vagy mint az f-22-es.
 
M

molnibalage

Guest
Az avionika elvileg igen és a 30-assal is repülnek már...
Egy multirole alapszintű berepülési programja úgy 20 ezer óra. A PAK-FA flotta talán 2000 óránál sem jár. Az sem 31-es hajótművel.
Hányszor kell még elmagyarázni ugyanazt?

Ez kb. akkora ökörség, mintha az YF-22-őt hasonlítgatták volna az F-15C-hez. Értelmetlen. Az YF-22 nem sorozatgyártásra készült.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 969
80 690
113
Egy multirole alapszintű berepülési programja úgy 20 ezer óra. A PAK-FA flotta talán 2000 óránál sem jár. Az sem 31-es hajótművel.
Hányszor kell még elmagyarázni ugyanazt?

Ez kb. akkora ökörség, mintha az YF-22-őt hasonlítgatták volna az F-15C-hez. Értelmetlen. Az YF-22 nem sorozatgyártásra készült.


Miért 20.000 óra?Azt nem fogadod el,hogy a SZU-57 az nem YF-22 hanem F-22.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 495
64 336
113
Az orosz katonai repülés történetében idáig még soha egyetlen egy olyan típusú repülőeszközt se fejlesztett ki a szovjet/orosz repülőipar, amelynél a szériagyártást a gép tervezett végleges képességeivel kezdtek volna meg. Ez az orosz repülőipari kultúra.

Ez a riportfilm nem nagyotmondás, hanem üzletpolitikai nyilatkozat. Nem a magyar foteltudósokat akarják az ilyen demonstratív riportfilmekkel felbosszantani, hanem a program életrevalóságát próbálják az egyszeri adófizető orosz állampolgár, illetve a politikusok felé bizonygatni.
Az ipar dolgozik, a fejlesztők fejlesztenek, a kutya ugat, a karaván halad.

Az amerikaiak is hasonlóan egyszerűen emészthető lózungokkal propagálják a masináikat, mint "sound of freedom", "the most fearest fighter", "the most technical advanced fighter"... ezek a Raptor és az F-35 szlogenei a videókban és az airshow-kon.
Aztán a Raptor hadrafoghatósága az elmult 15 évben egy tragikomédia, az F-35-nél meg a már legyártott kb 300 gép jelentékeny hányada súlyos rendszerhibával küszködik.
Ez talán jobb?

Az oroszoknak simán csak nincs elég pénzük ekkora malőrökre, inkább befékezték a programot.
Különös helyzet, mert én speciel nem kételkedem egyátalán az oroszok szavában, a mérnökeik szerintem önmagukban nem mondanak nagyot. Csak ahhoz képest túlzás, hogy az állításaik egy alig 10-12 darabos szériára vonatkoznak. Igy meg sok értelme nincs a dolognak... egyelőre.
 
M

molnibalage

Guest
Miért 20.000 óra?Azt nem fogadod el,hogy a SZU-57 az nem YF-22 hanem F-22.
  • Nézd meg az F-15 program berepülési óraszámait úgy, hogy lényegében egyfeladatos gépként kezdték el használni. Vagy bármelyik más 3. és 4. gen gépekét. Úgy, hogy azokban SW szinte nem is volt.
  • A mai gépeken a feladatok többségét már nem a hardver végzi, hanem SW. Viszont hogyan írsz SW-t egy géphez, ami hardveresen nincs készen...?
  • Csak a teljes repteljesítmény és vezethetőség feltérképezése több ezer órás feladat, amivel a repvezérlést és mást is finomítanak.
Egész egyszerűen nem értelek. Folyamatosan olyan dolgokban akarod osztani az észt, ahol láthatólag még a múlt számait sem ismered.

Aztán a Raptor hadrafoghatósága az elmult 15 évben egy tragikomédia, az F-35-nél meg a már legyártott kb 300 gép jelentékeny hányada súlyos rendszerhibával küszködik.
Ez talán jobb?
Az F-35 még mindig WIP. Az F-22 hadrafoghatósága miért tragikomédia? Az mi volt, amikor az F-15/16-é volt, hogy 20% sem volt a PW hajtóműhiba miatt?
Egyesek nagyon feledékenyek és kettős mércét alkalmaznak, a múltat ennyire megszépíti a nem tudom mi?

Az F-22 múltbeli 50% alatti hadrafoghatósága részben amiatt volt, hogy igény sem volt a gépekre.
2014-ben gyakorlatilag nem volt eltérés a 4. gen gépekhez képest. Ez a tragikomédia...?
Az F-15C-nek is volt bezuhanása, most az F-22-nek volt 2017-ben. Azért picit nagyobb és élesebb optikával nézzük már a dolgokat szerintem.
PCIKWYF4HZGV3LH3MI7TRE7CUI.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 969
80 690
113
  • Nézd meg az F-15 program berepülési óraszámait úgy, hogy lényegében egyfeladatos gépként kezdték el használni. Vagy bármelyik más 3. és 4. gen gépekét. Úgy, hogy azokban SW szinte nem is volt.
  • A mai gépeken a feladatok többségét már nem a hardver végzi, hanem SW. Viszont hogyan írsz SW-t egy géphez, ami hardveresen nincs készen...?
  • Csak a teljes repteljesítmény és vezethetőség feltérképezése több ezer órás feladat, amivel a repvezérlést és mást is finomítanak.
Egész egyszerűen nem értelek. Folyamatosan olyan dolgokban akarod osztani az észt, ahol láthatólag még a múlt számait sem ismered.


Az F-35 még mindig WIP. Az F-22 hadrafoghatósága miért tragikomédia? Az mi volt, amikor az F-15/16-é volt, hogy 20% sem volt a PW hajtóműhiba miatt?
Egyesek nagyon feledékenyek és kettős mércét alkalmaznak, a múltat ennyire megszépíti a nem tudom mi?

Az F-22 múltbeli 50% alatti hadrafoghatósága részben amiatt volt, hogy igény sem volt a gépekre.
2014-ben gyakorlatilag nem volt eltérés a 4. gen gépekhez képest. Ez a tragikomédia...?
Az F-15C-nek is volt bezuhanása, most az F-22-nek volt 2017-ben. Azért picit nagyobb és élesebb optikával nézzük már a dolgokat szerintem.
PCIKWYF4HZGV3LH3MI7TRE7CUI.jpg

De ma már nincs erre szükség mert annyit fejlődött a szimulációs technológia.Ha ma kijönne egy amerikai gyártó a semmibőp egy új 5.gen géppel akkor annak sem 20.000 óra lenne a berepülési programja hanem kevesebb.Ez nem orosz unikum ennyit fejlődött a számítastechnika.
 
M

molnibalage

Guest
De ma már nincs erre szükség mert annyit fejlődött a szimulációs technológia.Ha ma kijönne egy amerikai gyártó a semmibőp egy új 5.gen géppel akkor annak sem 20.000 óra lenne a berepülési programja hanem kevesebb.Ez nem orosz unikum ennyit fejlődött a számítastechnika.
Annyira irritáló, hogy osztod az észt, de b*szol 4-5 szót beütni a tetves keresőbe. Csak az első találatok egyike.
https://news.lockheedmartin.com/201...nsive-Flight-Test-Program-in-Aviation-History

"Since the first flight of AA-1 in 2006, the developmental flight test program has operated for more than 11 years mishap-free, conducting more than 9,200 sorties, accumulating over 17,000 flight hours, and executing more than 65,000 test points to verify the design, durability, software, sensors, weapons capability and performance for all three F-35 variants. Congratulations to our F-35 Test Team and the broader F-35 Enterprise for delivering this new powerful and decisive capability to the warfighter."

És ezek csak a gép rendszer és paraméter tesztjei alig volt harcászati környezetben tesztelés.

https://www.f35.com/about/life-cycle/testing
Itt kicsit részletesebben arról, hogy mit mikor.

Bocsánat, de most már kezd lerepülni a gépszíj. Lehet, hogy a stílusom irritáló egyeseknek, de talán illene legalább 5 percet rászánni arra, amiről dumálni akarsz. Mert ez így szájkarakte, hit és wishful thinking a köbön. Hinni akarod, hogy szimuláció olyan fejlett. Igen, az. Az a tervezést segíti, hogy a végeredmény az elvárt legyen és kevesebb átterezés legyen. (Iparban ez a tervezési művezetés.) A teszteket nem könnyíti meg, mert ugyanúgy ki kell repülni mindent, megnézni, hogy működik -e.

Szokás szerint a szezont kevered a fazonnal. Csak nekem kezd ebből elegem lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 969
80 690
113
Annyira irritáló, hogy osztod az észt, de b*szol 4-5 szót beütni a tetves keresőbe. Csak az első találatok egyike.
https://news.lockheedmartin.com/201...nsive-Flight-Test-Program-in-Aviation-History

"Since the first flight of AA-1 in 2006, the developmental flight test program has operated for more than 11 years mishap-free, conducting more than 9,200 sorties, accumulating over 17,000 flight hours, and executing more than 65,000 test points to verify the design, durability, software, sensors, weapons capability and performance for all three F-35 variants. Congratulations to our F-35 Test Team and the broader F-35 Enterprise for delivering this new powerful and decisive capability to the warfighter."

És ezek csak a gép rendszer és paraméter tesztjei alig volt harcászati környezetben tesztelés.

https://www.f35.com/about/life-cycle/testing
Itt kicsit részletesebben arról, hogy mit mikor.

Bocsánat, de most már kezd lerepülni a gépszíj. Lehet, hogy a stílusom irritáló egyeseknek, de talán illene legalább 5 percet rászánni arra, amiről dumálni akarsz. Mert ez így szájkarakte, hit és wishful thinking a köbön. Hinni akarod, hogy szimuláció olyan fejlett. Igen, az. Az a tervezést segíti, hogy a végeredmény az elvárt legyen és kevesebb átterezés legyen. (Iparban ez a tervezési művezetés.) A teszteket nem könnyíti meg, mert ugyanúgy ki kell repülni mindent, megnézni, hogy működik -e.

Szokás szerint a szezont kevered a fazonnal. Csak nekem kezd ebből elegem lenni.

De ma mar ezeket a rendszerteszteket le lehet futtatni szimulációs programokkal nem kell rá repült időt fordítani vagy csak sokkal kevesebbet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 969
80 690
113
Nézd meg az X-35 meg a PAK-FA első repülését.Hát óriási a kettő közt a különbség és nem azért mert jobb az orosz berepülőpilóta vagy jobb az orosz repipar hanem azért mert 2010-ben ezt meglehetett tenni viszont 2000-ben nem.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 381
14 498
113
Nézd meg az X-35 meg a PAK-FA első repülését.Hát óriási a kettő közt a különbség és nem azért mert jobb az orosz berepülőpilóta vagy jobb az orosz repipar hanem azért mert 2010-ben ezt meglehetett tenni viszont 2000-ben nem.

Akkor ezen a gondolatmeneten haladva a PCA kész lesz 2 év alatt.
Ehhez képest az USAF úgy számol, hogy 2030-ra lesz a betonon és több képessége majd csak ezután (!) fokozatosan kerül bele. És ez az optimalista terv :D
Az, hogy fejlődött a tervezés/gyártás igaz - de a végtermék összetettsége is...
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 711
12 730
113
De ma már nincs erre szükség mert annyit fejlődött a szimulációs technológia.Ha ma kijönne egy amerikai gyártó a semmibőp egy új 5.gen géppel akkor annak sem 20.000 óra lenne a berepülési programja hanem kevesebb.Ez nem orosz unikum ennyit fejlődött a számítastechnika.
A számítási teljesítmény növekedésésvel csak azok a programok fognak gyorsabban lefutni amiket megírtál. Az új szimulációkat le is kell ám programozni és ha az működik, akkor még csak annyit tudunk, hogy a kód amit írtál az hiba nélkül lefut a gépen. Majd akkor lesznek a szimulációs eredményeid elfogadhatóak és felhasználhatóak, ha azokat több alkalommal a valós körülmények között igazolni tudod és nincsenek mintaszerű eltérések az eredmények között. Nem úszod meg a valós tesztelést sehogyan. A legszebb, hogy két külön igazolt szimuláció együttes alkalmazását szintén igazolni kell. És egy ilyen gépben nem két gomb van meg három kar...

Kéne már ide egy "Jó, hagyjuk...", nem?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 969
80 690
113
A számítási teljesítmény növekedésésvel csak azok a programok fognak gyorsabban lefutni amiket megírtál. Az új szimulációkat le is kell ám programozni és ha az működik, akkor még csak annyit tudunk, hogy a kód amit írtál az hiba nélkül lefut a gépen. Majd akkor lesznek a szimulációs eredményeid elfogadhatóak és felhasználhatóak, ha azokat több alkalommal a valós körülmények között igazolni tudod és nincsenek mintaszerű eltérések az eredmények között. Nem úszod meg a valós tesztelést sehogyan. A legszebb, hogy két külön igazolt szimuláció együttes alkalmazását szintén igazolni kell. És egy ilyen gépben nem két gomb van meg három kar...

Kéne már ide egy "Jó, hagyjuk...", nem?

Ezt értem csak ez sokkal kevesebb repült idő mint szimuláció nélkül.
Egyszerű példa a radarnak tudnia kell 5 célt követni megcsinálják a radart felszáll a gép de csak 2-t tud követni .Leszállnak reszelnek valamit újra felszállás már 4-et tud követni.Megint leszállas reszelés felszállás de csak 2-t lát.Leszállás visszarakják amit amit lereszeltek ,felszállás újra 4-et tud követni.Leszállás gondolkodás,hogy reszelés helyett inkább kalapálni kell.Kalapálnak felszállás 5-öt tud követni.Ezzel ki is van ez a pont pipálva.De fejlett szimulációnál felszáll 5-öt tud követni leszáll.És ez azért lehet mert a reszelést és kalapálást okozó hibák kijöttek a szimulációk alatt.És anélkül reszeltek meg kalapáltak volna hogy repültek.Tehát ha a repülések kizárólag a szimulációk igazolására korlátozódnak nem pedig tesztelésre(mert azt a szimuláciok során végzed)akkor sokkal kevesebbet kell repülnöd.