Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 558
113
Én azért kiváncsi lennék a valós radarvisszaverődési értékekre.....

Arra a NATO is...
De amúgy elgondolkodtál már azon, hogy mégis mire mennél azzal, ha tudtodra adnák ezt az értéket?
Abszolút értelemben, minden irányból, szögből, távolságból. Jó? Nem jó? Sok? Kevés?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 569
85 040
113
A kép csak illusztráció :D

Ez a hajtómüves részlet Vojennaja Prijomka T-50-től Szu-57 videojának (I.rész) végén volt.
"A következő adásban láthatunk részleteket az új radarról, hajtómű teszteket(izdelie-30), továbbá a világon először 4 gépes Szu-57 kötelék repülést és kötelék műrepülést" (sidewinder fordításából)

posztoltam képen a hajtómüvet és 4-es kötelék repülést.-ami a következő részben lesz.

Te még ha oroszul is tudnál akkor sem értenéd meg a logikai összefüggéseket és algoritmusokat .
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 110
113
Itt is Mikhail Strelets-re hivatkoznak, de nem mondott semmi újat:


"Russia’s cutting-edge Sukhoi Su-57 fifth-generation fighter jet incorporates the functions of the US F-22 and F-35 fighter planes but outperforms them, Chief Designer - Director of the Sukhoi Design Bureau Mikhail Strelets said in a live broadcast of the Zvezda TV Channel on Friday.


The fighter jet is capable of effectively accomplishing missions to destroy both air and ground targets as compared to the US aircraft that are focused only on specific tasks, the Sukhoi chief designer said.

"The F-22 was initially developed as an aircraft to gain air superiority. But eventually the Americans realized that it was essentially wrong to design the aircraft only for carrying air-to-air missiles and made an attempt to fit air-to-surface weapons into the existing configuration of its compartments. But the configuration of the compartments did not allow placing larger cargoes," Strelets said.

The designers of the Su-57 (PAK FA, the Prospective Airborne Complex of Frontline Aviation) faced the task of developing a multi-functional aircraft, he said.

"Regarding the load the plane can carry to its weight, the greater this ratio, the higher the plane’s quality from the viewpoint of the carrier. The same relates to the volume and the weight of the arsenal of weapons placed in its internal holds. And it can be said that by this indicator the Su-57 has no rivals among fifth-generation planes," Strelets stressed, noting that the PAK FA was also unrivaled by its acceleration capabilities.

"It so turned out and we didn’t choose this specially but if you sum up 22 and 35, you get the figure 57," the Sukhoi chief designer said.

Su-57 fighter jet :-

The Russian fifth-generation Prospective Aviation Complex of Frontline Aviation (PAK FA) fighter jet took to the skies for the first time in 2010.

As was reported in August 2017, Russia’s PAK FA fifth-generation fighter jet received the serial index of Su-57. The cutting-edge fighter performed its first flight with a new engine on December 5, 2017.

The experimental design work on the most advanced fighter jet should be completed in 2019 and its deliveries to the troops should begin at that time. As Russian Deputy Defense Minister Alexei Krivoruchko said earlier, the first batch for the Russian Armed Forces will comprise 15 fighter planes.

The Russian fifth-generation Su-57 fighter jet features stealth technology with the broad use of composite materials, is capable of maintaining supersonic cruising speed and is furnished with the most advanced onboard radio-electronic equipment, including a powerful onboard computer (the so-called electronic second pilot), the radar system spread across its body and some other innovations, in particular, armament placed inside its fuselage."


45794059_1768966449880909_7184110865950441472_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Arra a NATO is...
De amúgy elgondolkodtál már azon, hogy mégis mire mennél azzal, ha tudtodra adnák ezt az értéket?
Abszolút értelemben, minden irányból, szögből, távolságból. Jó? Nem jó? Sok? Kevés?
Egyik korszerű gépnek sem tudjuk a valós adatait.De alighanem a Su57 értékei messze elmaradnak az F22/35 szintjétől.Gyönyörű gép,de mire elkészül.....
Különben ha az orosz hadiipar (ismét,mert II.vh előtti transzferböl éltek 40 évig) modern nyugati gyártástechnológiát kapna,akkor csodákra lenne képes.Nameg pénz is kellene hozzá.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 754
113
Az adást összefoglaló regényből kihagytam valamit, pedig fontos. Alekszandr Skoda mondta el ezt is: a jelenlegi PAK-FA gépek a tesztek azon szakaszában vannak, amikor még kevésbé "téphetőek". Vagyis a berepülőpilótáknak még nem engedik,hogy a gép repülési jellemzőit 100%-ban kihasználva repüljenek és elmenjenek vele a határértékekig.A strukturális szilárdsági tesztek teljes befejezéséig szól ez a korlátozás. A szilárdsági tesztek láthatóan sikerrel zajlanak,de amíg nem fejeződnek be teljesen,addig nem nyúlnak a "desszerthez" értdsd: nem "műrepülik szét" ,úgy igazából a gépeket. A gépeket jelenleg az üzemeltetési határértékek 80%-áig lehet húzni elmondása szerint. Tehát ahogy most repül a Szu-57,arra kell még rádobni minden jellemzőből 20%-ot, hogy el tudjuk képzelni,hogy milyen lesz a végleges.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Egyik korszerű gépnek sem tudjuk a valós adatait.De alighanem a Su57 értékei messze elmaradnak az F22/35 szintjétől.Gyönyörű gép,de mire elkészül.....
Különben ha az orosz hadiipar (ismét,mert II.vh előtti transzferböl éltek 40 évig) modern nyugati gyártástechnológiát kapna,akkor csodákra lenne képes.Nameg pénz is kellene hozzá.

Szerinted olyan modern gyártestechnológia kell ahhoz,hogy más alakú gépet gyártsanak?A lopakodás ma még geometriai alapon történik(főként).Az aki le tud gyártani egy SZU-57 alakú sárkányt az le tud gyártani egy F-22 vagy F-35 alakút is.Ezen kívül te mi alapján mondod meg szemre,hogy sokkal rosszabb?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Az adást összefoglaló regényből kihagytam valamit, pedig fontos. Alekszandr Skoda mondta el ezt is: a jelenlegi PAK-FA gépek a tesztek azon szakaszában vannak, amikor még kevésbé "téphetőek". Vagyis a berepülőpilótáknak még nem engedik,hogy a gép repülési jellemzőit 100%-ban kihasználva repüljenek és elmenjenek vele a határértékekig.A strukturális szilárdsági tesztek teljes befejezéséig szól ez a korlátozás. A szilárdsági tesztek láthatóan sikerrel zajlanak,de amíg nem fejeződnek be teljesen,addig nem nyúlnak a "desszerthez" értdsd: nem "műrepülik szét" ,úgy igazából a gépeket. A gépeket jelenleg az üzemeltetési határértékek 80%-áig lehet húzni elmondása szerint. Tehát ahogy most repül a Szu-57,arra kell még rádobni minden jellemzőből 20%-ot, hogy el tudjuk képzelni,hogy milyen lesz a végleges.

No meg a jóval erősebb 30-as hajtómű is hiányzik a 100%-hoz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 110
113
Itt is Mikhail Strelets-re hivatkoznak, de nem mondott semmi újat:


"Russia’s cutting-edge Sukhoi Su-57 fifth-generation fighter jet incorporates the functions of the US F-22 and F-35 fighter planes but outperforms them, Chief Designer - Director of the Sukhoi Design Bureau Mikhail Strelets said in a live broadcast of the Zvezda TV Channel on Friday.


The fighter jet is capable of effectively accomplishing missions to destroy both air and ground targets as compared to the US aircraft that are focused only on specific tasks, the Sukhoi chief designer said.

"The F-22 was initially developed as an aircraft to gain air superiority. But eventually the Americans realized that it was essentially wrong to design the aircraft only for carrying air-to-air missiles and made an attempt to fit air-to-surface weapons into the existing configuration of its compartments. But the configuration of the compartments did not allow placing larger cargoes," Strelets said.

The designers of the Su-57 (PAK FA, the Prospective Airborne Complex of Frontline Aviation) faced the task of developing a multi-functional aircraft, he said.

"Regarding the load the plane can carry to its weight, the greater this ratio, the higher the plane’s quality from the viewpoint of the carrier. The same relates to the volume and the weight of the arsenal of weapons placed in its internal holds. And it can be said that by this indicator the Su-57 has no rivals among fifth-generation planes," Strelets stressed, noting that the PAK FA was also unrivaled by its acceleration capabilities.

"It so turned out and we didn’t choose this specially but if you sum up 22 and 35, you get the figure 57," the Sukhoi chief designer said.

Su-57 fighter jet :-

The Russian fifth-generation Prospective Aviation Complex of Frontline Aviation (PAK FA) fighter jet took to the skies for the first time in 2010.

As was reported in August 2017, Russia’s PAK FA fifth-generation fighter jet received the serial index of Su-57. The cutting-edge fighter performed its first flight with a new engine on December 5, 2017.

The experimental design work on the most advanced fighter jet should be completed in 2019 and its deliveries to the troops should begin at that time. As Russian Deputy Defense Minister Alexei Krivoruchko said earlier, the first batch for the Russian Armed Forces will comprise 15 fighter planes.

The Russian fifth-generation Su-57 fighter jet features stealth technology with the broad use of composite materials, is capable of maintaining supersonic cruising speed and is furnished with the most advanced onboard radio-electronic equipment, including a powerful onboard computer (the so-called electronic second pilot), the radar system spread across its body and some other innovations, in particular, armament placed inside its fuselage."


45794059_1768966449880909_7184110865950441472_n.jpg

Valaki már ki is elemezte a fenti állításokat:

https://defence-blog.com/news/desig...ant-be-used-to-support-ground-operations.html
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Szerinted olyan modern gyártestechnológia kell ahhoz,hogy más alakú gépet gyártsanak?A lopakodás ma még geometriai alapon történik(főként).Az aki le tud gyártani egy SZU-57 alakú sárkányt az le tud gyártani egy F-22 vagy F-35 alakút is.Ezen kívül te mi alapján mondod meg szemre,hogy sokkal rosszabb?
Pl előről-alulrol rálátni a kompresszorlapátokra a szivócsőben.Gyártástechnológia meg meghatározza az elérhető gyártásminőséget,az meg visszahat a konstrukcióra és a teljesitményre.Anno a Zsigulu is azért volt nehezzebb az eredeti Fiat 124nél,mert az orosz lemezek vastagabbak voltak-a rosszabb minőség miatt
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Pl előről-alulrol rálátni a kompresszorlapátokra a szivócsőben.Gyártástechnológia meg meghatározza az elérhető gyártásminőséget,az meg visszahat a konstrukcióra és a teljesitményre.Anno a Zsigulu is azért volt nehezzebb az eredeti Fiat 124nél,mert az orosz lemezek vastagabbak voltak-a rosszabb minőség miatt

Ez egy eléggé lerágott csont.Nyilvánvalóan ahogy az Super Hornetnél vagy a Rafalenál úgy a SZU-57-nél is lehet árnyékoló lapátsort alkalmazni.Vagy azt is kétségbe vonod hogy képesek radarabszorbens anyagból ilyet gyartani?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 558
113
Az adást összefoglaló regényből kihagytam valamit, pedig fontos. Alekszandr Skoda mondta el ezt is: a jelenlegi PAK-FA gépek a tesztek azon szakaszában vannak, amikor még kevésbé "téphetőek". Vagyis a berepülőpilótáknak még nem engedik,hogy a gép repülési jellemzőit 100%-ban kihasználva repüljenek és elmenjenek vele a határértékekig.A strukturális szilárdsági tesztek teljes befejezéséig szól ez a korlátozás. A szilárdsági tesztek láthatóan sikerrel zajlanak,de amíg nem fejeződnek be teljesen,addig nem nyúlnak a "desszerthez" értdsd: nem "műrepülik szét" ,úgy igazából a gépeket. A gépeket jelenleg az üzemeltetési határértékek 80%-áig lehet húzni elmondása szerint. Tehát ahogy most repül a Szu-57,arra kell még rádobni minden jellemzőből 20%-ot, hogy el tudjuk képzelni,hogy milyen lesz a végleges.

A gép először 2010-ben szállt fel és a MAKSz-on ilyen-olyan részleges, vagy teljesnek mondott bemutatókkal igyekeztek demonstrálni a gép műrepülhetőségét.
Hatamas szárnyfelület, elképesztően összetett mechanizáció, vektorálás és a bemutatók során még az ideiglenesnek szánt, kissé növelt teljesítményű AL-41F-1 hajtóművek.
Azért írtam AL-41F-1-et és nem F-1Sz-t, mert ez utóbbi a Szu-35Sz hajtóműve és az az egyetlen karakter (magyarben kettős betű - azoknak akik szemfülesek) jelent pár százalék különbséget.
Ugyanis a 117Sz és a 117-es hajtómű között annyi különbség van, hogy a szériában gyártot és lényegében rendszeresített Szu-35Sz gépek hajtóművére békeidőben "vigyáznak", azaz, a "rendkívüli üzemmódot" nemeröltetik, Mielőtt bárki is a jó öreg Tumanszkij R-25-300-asának CsR-jére gondolna, ahol az alíg 7 tonnás fékpadi tolóerőből bizonyos paraméterek megléte esetén alig 1 percig a varázslatos közel tíz tonna tolóerő is összehozható volt, itt csak arról van szó, hogy a korlátok feloldása esetén gyorsabb forszázskapcsolást és 5-600kp-al nagyobb utánégetős tolóerőt kapunk.
Ez a különbség a 14 vs 14.7 tonna fékpadi tolóerő relációjában nem valami nagy dolog, de mutatja, hogy a PAK-FA programban valamiképp imitálni kell a tervezett extrém tolóerő felesleget, ami majd a 30-as hajtómű installálásával jelentkezni fog, így minden korlátozást feloldva üzemeltetik a 117-es hajtóműveket.
Mivel tesztüzemről van szó, igencsak alapos gyári mérnöki támogatással, így nem kell óvatoskodni az élettartammal.
De a 117-es az nem a 30-as hajtómű.
Bárhogy is van, egy gyéren, alíg 7-8 perces demóra megtankolt gépnél ez is több, mint elég kellene, hogy legyen.
Ehhez képest annyit látunk, hogy a gépek mintha megfontoltabban repülnék le a Szu-35Sz-nél is megcsodált figurákat. Annyi tűnik fel, hogy a Szu-57-es a függőleges figuráknál gyakran megkezdi az emelekedést forszázs nélkülis, de ezt az egyszeri foteltudós betudhatja a kedvezőbb alaktényezőnek és a kedvezőbb össz-légellenállási mutatóknak.
Közben meg arról olvasni évek óta, hogy a Szuhoj milyen extrém túlterhelések elviselésére készül a Szu-57 pilóták létfenntartó rendszerének tervezésénél.

Szóval a gép egyfelöl némiképp visszafogottan repül, de árgus szemekkel a részleteket figyelve feltűnik, hogy lényegében most se szűkölködik tolóerőben, a manőverek nem térnek el nagyban a Szu-35-ösétől, de a 30-as hajtóművek várható tolóerje alapján elképzelhetetlen teljesítményfelesleg várható.
Így már érthető, hogy akkor amit idáig láttunk, az egy részleges képesség volt. A vektorálás alkalmazása miatt gyanítható. hogy napjainkra már nincs a típuson állásszög korlát, de tulterhelés korlát még igen.

Már csak egy kérdés maradt: fog-e vektorálni a 30-as hajtómű? Kitéríthető lesz-e a fúvócsöve?
Ugye, a komplett PAK-FA T-50, mint rendszer lényeges eleme a TVC, ami a hajtóművek és a kormányvezérlő rendszer szerves része. Idáig.
De kérdés, hogy ha ez a repülő már most is jól elvan a közel 15 tonna tolóerővel, akkor mit tud kezdeni 17-18 tonnányi fékpadi teljesítménnyel? Ha egy ekkora tolóerőfelesleget vektorálnak, az se a gépre, se apilótára nézve nem egészséges, de mindenképp indokolatlan.

Akárhogy nézem az idáig legjobb minőségű fotót a 30-as hajtóművel leszálláshoz bejövő 052-es T-50-esről, nemlátom egyértelmű, minden kétséget kizáró jelét annak, hogy ez a fúvócső is mozgatható lenne. Igaz, mióta az NPO Szaturn olyan ügyesen megoldotta fúvócső mozgatását, hogy a elforduló felületek az avatatlan szem számára észre se vehetők, én már nem merek csodálkozni semmin.

229921.jpg


A bal oldali godolában látható a 30-s hajtómű, melynek ezüstszürke áramvonalazó lamellái előtt látszik az a rés, ami arra utal, hogy ott törhető meg a fúvócső.
A fúvócső tehát a 117Sz-hez hasonlóan a komplett GSF-el együtt mozgatható, de itt még a forgáspont és a GSF közé beintegráltak egy bypass hűtőlevegő zsalurenszert, ami valószínű együtt mozog a GSF-el a kitéréskor. Már, ha ezzel a hatalmas teljesítményű hajtóművel vektorálnak.
Ugyanis, ha egy extra nagy állásszöggel végzett, nagy intenzítású belerántás után komoly energia rúgja seggbe a gépet, akkor kiváltható a TVC.
Akkor se kell TVC, ha a hajtóművenként a forgórészek ellenforgók és egymás precesszióját kioltják. Ilynekor az átesésig húzott gép nem fog semelyik irányba se kitörni, kellő tolóerővel pedig kitolható, csak az kell, hogy közben a mechanizáció és az azt mozgató FbW-nek legyen elég hatásfoka.
Ami még ezen a fenti képen érdekes, az a bal oldali hajtóműgondola rövidebb titán burkoló eleme, ami arra enged következtetni, hogy ez a hajtómű rövidebb. Ez nem is lehet meglepő, hiszen ma már mindenhol az a trend, hogy a fokozatok száma csökken, a hajtóművek építési hossza rövidül.
Ne feledjük, a 117-es hajtómű lényegében az AL-31F leszármazottja, de úgy, hogy a konfiguráció semmit se változott.

Végezetül a filmre is visszatérve. Abban a pár másodpercben, amikor a hangárban levő 052-es mellett elhalad a kamera (2:35-nél), pont az látszik, hogy a bal oldali gondola üres...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez egy eléggé lerágott csont.Nyilvánvalóan ahogy az Super Hornetnél vagy a Rafalenál úgy a SZU-57-nél is lehet árnyékoló lapátsort alkalmazni.Vagy azt is kétségbe vonod hogy képesek radarabszorbens anyagból ilyet gyartani?
Se a Rafale,se a Super Hornet nem 5. generációs gép.Szép és impozáns gép a Su57.Ahogy a Su27 is az volt-de évtizedes lemaradása ellenére sem érte el az F15A szinvonalát.Hiába vannak kitünő orosz mérnökök,a pénz hiányát,és az iparuk korlátait minden ötletességükkel sem tudják teljesen pótólni.Ez van.ICBM fegyverzetük az eggyetlen ami a nagyhatalmak sorában tartja őket,és ezen ez a gép sem fog változtatni.Kinaiak is lassan lehagyják őket technológiailag is.J31nek több esélye van az elterjedésre a világban,mint az orosz gépnek.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Se a Rafale,se a Super Hornet nem 5. generációs gép.Szép és impozáns gép a Su57.Ahogy a Su27 is az volt-de évtizedes lemaradása ellenére sem érte el az F15A szinvonalát.Hiába vannak kitünő orosz mérnökök,a pénz hiányát,és az iparuk korlátait minden ötletességükkel sem tudják teljesen pótólni.Ez van.ICBM fegyverzetük az eggyetlen ami a nagyhatalmak sorában tartja őket,és ezen ez a gép sem fog változtatni.Kinaiak is lassan lehagyják őket technológiailag is.J31nek több esélye van az elterjedésre a világban,mint az orosz gépnek.

Nincs köze a kommentednek ahhoz amiről eddig beszéltünk!
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha már a tragikomikus jelző okát firtatod, anno a Raptor egyik kritériuma volt az F-15-ösnél egyszerűbb üzemeltethetőség. Ezt a komplexebb diagnosztikára és a korszerűbb anyagokra egyaránt alapozva remélték, hogy meg is valósul, de a gyakorlat egész mást mutatott.
És nem a komplexebb diagnosztika és a korszerűbb anyagok miatt.

Az F-35 pedig oroszosan úgy IOC, hogy WIP.
Az ötödik generáció világában az, hogy egy program hatalmas, vagy csak visszafogott költségvetéssel operál, csak a legyártott darabszámban jelentkezik.
A program elhúzódása, a képességek meg-, illetve nemléte, vagy, ha úgytetszik, a nagyotmondás az ugyanaz.
A csájnízok meg csak nyomják. Több gőzt a kerekekre, kevesebbet a sípra.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az adást összefoglaló regényből kihagytam valamit, pedig fontos. Alekszandr Skoda mondta el ezt is: a jelenlegi PAK-FA gépek a tesztek azon szakaszában vannak, amikor még kevésbé "téphetőek". Vagyis a berepülőpilótáknak még nem engedik,hogy a gép repülési jellemzőit 100%-ban kihasználva repüljenek és elmenjenek vele a határértékekig.A strukturális szilárdsági tesztek teljes befejezéséig szól ez a korlátozás. A szilárdsági tesztek láthatóan sikerrel zajlanak,de amíg nem fejeződnek be teljesen,addig nem nyúlnak a "desszerthez" értdsd: nem "műrepülik szét" ,úgy igazából a gépeket. A gépeket jelenleg az üzemeltetési határértékek 80%-áig lehet húzni elmondása szerint. Tehát ahogy most repül a Szu-57,arra kell még rádobni minden jellemzőből 20%-ot, hogy el tudjuk képzelni,hogy milyen lesz a végleges.
Nem a benne ülő ember a korlátozó tényező?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szerinted olyan modern gyártestechnológia kell ahhoz,hogy más alakú gépet gyártsanak?A lopakodás ma még geometriai alapon történik(főként).Az aki le tud gyártani egy SZU-57 alakú sárkányt az le tud gyártani egy F-22 vagy F-35 alakút is.Ezen kívül te mi alapján mondod meg szemre,hogy sokkal rosszabb?
Valamiért nem egy darabból van a kabintető.