Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Ezt értem csak ez sokkal kevesebb repült idő mint szimuláció nélkül.
Egyszerű példa a radarnak tudnia kell 5 célt követni megcsinálják a radart felszáll a gép de csak 2-t tud követni .Leszállnak reszelnek valamit újra felszállás már 4-et tud követni.Megint leszállas reszelés felszállás de csak 2-t lát.Leszállás visszarakják amit amit lereszeltek ,felszállás újra 4-et tud követni.Leszállás gondolkodás,hogy reszelés helyett inkább kalapálni kell.Kalapálnak felszállás 5-öt tud követni.Ezzel ki is van ez a pont pipálva.De fejlett szimulációnál felszáll 5-öt tud követni leszáll.És ez azért lehet mert a reszelést és kalapálást okozó hibák kijöttek a szimulációk alatt.És anélkül reszeltek meg kalapáltak volna hogy repültek.Tehát ha a repülések kizárólag a szimulációk igazolására korlátozódnak nem pedig tesztelésre(mert azt a szimuláciok során végzed)akkor sokkal kevesebbet kell repülnöd.
Na jó, ez nagyon nem így működik.
Akkor még egyszer:
Minden amit leprogramoztál a szimulátorban, azt le is kell repülni a valóságban. Többször. Ha valami nem klappol azzal ami a szimben volt akkor a logok és tesztszenzorok adatai alapján kell javítani a kódot. Az új kóddal nyomod a szimulátort, utána nyomod a valóságban ugyanazt.
Amit leírtál az kb a 60-as 70-es években volt divat, amikor sokszor próbálgatással oldottak meg problémákat. A szimulátorban csak azok a lehetséges hibák jönnek ki, amikre gondoltál a programozás során, ehhez viszont ismerni kell a lehetséges problémákat is. Az ismert problémáknak viszont már a tervezéskor elébe mennek és azok miatt nem kell reszelni meg kalapálni. Az ismeretlen problémák csak a valós repülések alatt jönnek ki, majd ehhez igazítják a szimulátor kódját is, aztán azt újabb repülésekkel igazolják, így lesz belőle ismert probléma, amit legközelebb már tervezéskor figyelembe vehetnek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
z F-22 hadrafoghatósága miért tragikomédia? Az mi volt, amikor az F-15/16-é volt, hogy 20% sem volt a PW hajtóműhiba miatt?
Egyesek nagyon feledékenyek és kettős mércét alkalmaznak, a múltat ennyire megszépíti a nem tudom mi?

Az F-22 múltbeli 50% alatti hadrafoghatósága részben amiatt volt, hogy igény sem volt a gépekre.
2014-ben gyakorlatilag nem volt eltérés a 4. gen gépekhez képest. Ez a tragikomédia...?
Az F-15C-nek is volt bezuhanása, most az F-22-nek volt 2017-ben. Azért picit nagyobb és élesebb optikával nézzük már a dolgokat szerintem.

Ha már a tragikomikus jelző okát firtatod, anno a Raptor egyik kritériuma volt az F-15-ösnél egyszerűbb üzemeltethetőség. Ezt a komplexebb diagnosztikára és a korszerűbb anyagokra egyaránt alapozva remélték, hogy meg is valósul, de a gyakorlat egész mást mutatott.
És nem a komplexebb diagnosztika és a korszerűbb anyagok miatt.

Az F-35 pedig oroszosan úgy IOC, hogy WIP.
Az ötödik generáció világában az, hogy egy program hatalmas, vagy csak visszafogott költségvetéssel operál, csak a legyártott darabszámban jelentkezik.
A program elhúzódása, a képességek meg-, illetve nemléte, vagy, ha úgytetszik, a nagyotmondás az ugyanaz.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Na jó, ez nagyon nem így működik.
Akkor még egyszer:
Minden amit leprogramoztál a szimulátorban, azt le is kell repülni a valóságban. Többször. Ha valami nem klappol azzal ami a szimben volt akkor a logok és tesztszenzorok adatai alapján kell javítani a kódot. Az új kóddal nyomod a szimulátort, utána nyomod a valóságban ugyanazt.
Amit leírtál az kb a 60-as 70-es években volt divat, amikor sokszor próbálgatással oldottak meg problémákat. A szimulátorban csak azok a lehetséges hibák jönnek ki, amikre gondoltál a programozás során, ehhez viszont ismerni kell a lehetséges problémákat is. Az ismert problémáknak viszont már a tervezéskor elébe mennek és azok miatt nem kell reszelni meg kalapálni. Az ismeretlen problémák csak a valós repülések alatt jönnek ki, majd ehhez igazítják a szimulátor kódját is, aztán azt újabb repülésekkel igazolják, így lesz belőle ismert probléma, amit legközelebb már tervezéskor figyelembe vehetnek.

Így töl felesleges szimulációt használni a tervezésnél egy bizonyos ponton túl mert csak idő és forráspazarlás az egész amíg le nem repülted.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Tehát akkor " no problemo" 2024-től megkezdőik a su-57 leszállítása az orosz légierőnek a 30-as hajtóművel
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
Ha már a tragikomikus jelző okát firtatod, anno a Raptor egyik kritériuma volt az F-15-ösnél egyszerűbb üzemeltethetőség. Ezt a komplexebb diagnosztikára és a korszerűbb anyagokra egyaránt alapozva remélték, hogy meg is valósul, de a gyakorlat egész mást mutatott.
Mégis nagyjából azonos a hadrafoghatósága egy komplexebb gépnek. Még mindig nem értem, hogy akkor hol a tragikomédia...
Így töl felesleges szimulációt használni a tervezésnél egy bizonyos ponton túl mert csak idő és forráspazarlás az egész amíg le nem repülted.
Megkérhetnélek, hogy láthatólag 0 mérnöki és tervező gyakorlattal nem próbáld osztani az észt, amiről láthatólag fogalmad sincs?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Így töl felesleges szimulációt használni a tervezésnél egy bizonyos ponton túl mert csak idő és forráspazarlás az egész amíg le nem repülted.
Nem felesleges.De a szimuláció nem pótolja,csak segiti a gyakorlatot.És a mai gépek nagyságrendel bonyorultabbak az elődeiknél.T-50 még nem egy kész,sorozatgyártható gép.Még sok viz lefolyik a Volgán,mire az lesz-ha lesz eggyálltalán
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Nem felesleges.De a szimuláció nem pótolja,csak segiti a gyakorlatot.És a mai gépek nagyságrendel bonyorultabbak az elődeiknél.T-50 még nem egy kész,sorozatgyártható gép.Még sok viz lefolyik a Volgán,mire az lesz-ha lesz eggyálltalán

Igen tudom hol tart a SZU-57(vagyis azt amit lehet róla tudni).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Az,hogy bonyolultabb-e szerintem nem feltétlen igaz.Nem hiszem,hogy pl az F-15-öt egyszerűbb vokt létrehozni a maga korában mint ma az F-35-öt.Nyilván az F-35 bonyolultabb mint az F-15 de ha mindkettőt a saját korának technológiai színvonalához mérjük nem biztos,hogy bonyolultabb lenne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Izdelie-30(valószínü) . Kíváncsi vagyok , hogyan fogják nevezni. Al-51, Al-57?
AL4zdn--RUE.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Kijött a Vojenneaja Prijomka legújabb adása,ami egy a PAK-FA-ról szóló sorozat kezdete. A második rész a jövő héten. Több mint 2 év forgatási munka van benne. Egy rövid összefoglaló az első részről: megismerünk pár prototípust "név" szerint és a rövid történetüket. Ennek a résznek a főszereplője elsődlegesen a 051-es példány volt, a legelső repülő prototípus. Ami még Mihail Davidov főkonstruktőr munkája. Davidov helyét Mihail Sztrelec vette át azóta (nem mondták,hogy mi lett vele, de gondolom nyugdíjba ment). Rendkívül látványos felvételek lesznek,rengeteg akciókamerával amelyek a Szu-57-es gépeken, a kísérő Szu-30-ason és az An-12-esen voltak elhelyezve. Láthatunk felvételeket a Szuhoj szilárdságtani kutatóközpontjából ahol először egy fém elemet majd egy kompozit darabot (olyat mint amilyet a Szu-57 szárnyában is alkalmaznak) vetnek szakítópróba alá. Láthatjuk a fém és a kompozit anyag eltérő viselkedését. Aztán jön maga a nagy próba, egy PAK-FA földi tesztpéldányt törnek meg a laborban, A kísérlet során 104%-os terhelésig húzzák, annál törik. De ez a 104 % nem egyenlő a légiüzemeltetése során elérhető maximális terhelés 104%-ával. Annak a másfélszerese. A szilárdságtani részlegen Alekszandr Skoda volt az "idegenvezető" a kísérlet során, elmondta, hogy 99% és 104%-között a legjobb ha bekövetkezik valahol a törés(most is egy lokális törés volt). Mert,persze jobb, ha minél szilárdabb,de 104% felett már nem feltétlenül jó az eredmény, mert az már túl nehéz szerkezetet is eredményezhet,holott a kompozit anyagok alkalmazásával a fém helyett a súlycsökkentés volt az egyik cél. 104%-nál következett be egy lokális törés, ami látványosra sikerült. Tehát tökéletes siker volt a kísérlet. Egy megjegyzés ehhez: a kísérletnél egy fiatal srác volt a felelős,hogy számítógépen a megfelelő programmal tolja rá az egyre nagyobb terhelést a tesztplatformra. A kiváló 104%-os eredményt az ő monitora mögött állva nézte a műsorvezető és a szuhojos kísérője. Az eredmény hatására a műsorvezető a tőle nem ritka vidám ordibálásba kezdett,és gratulált a kísérőjének az eredményhez. A vidám ordibálás hatására a korábban említett fiatal mérnök a gépe előtt ült eközben, és kb "édes faszom" arcot kezdett el vágni majd a további ordítás során a kezeibe temette az arcát :D :D A műsorvezető is látta ezt és megjegyezte,hogy tudja,a mérnökök nem túl érzelmes emberek, de ő azért örül a kiváló eredménynek :D Most vissza a fontos dolgokhoz: láthattuk,hogy szilárdságtanilag rendben a madár, de egyéb fontos dolgok is elhangzottak. Mihail Sztrelec főtervező beszélt az 5 generáció követelményeiről amelyekről elmondta, hogy az F-35 nem tudja őket teljes mértékben teljesíteni,hiszen nem szupermanőverezőképes. A szavaiból az derült ki, hogy a sok felsorolt 5.generációsnak gondolt gép közül (J-31,J-20,F-22,F-35,Szu-57, X-2) csak az F-22 és a Szu-57 teljesíti a követelményeket, de a Szu-57 jobban mert a földi célok elleni támadó képessége jobb. Plusz az orosz gép további előnye az oroszos strapabírás, ami alatt azt kell érteni, hogy jobban kell bírja a "ridegtartást". A Szuhojnak előkészítetlen és extrém rövid futópályájú repterekről is tudnia kell üzemelni. A főtervező pontos számot nem említett, mert az titkos, de annyit mondott,hogy kétszer rövidebb pályahossz is elég a Szu-57-nek, mint a Szu-35SZ-nek. itt láthattuk ismét a jövő orosz repgép hordozójának makettjét amiről a műsorvezető elmondta, hogy nem véletlen a rövid pályaigény, és nem véletlenül vannak a hajón Szu-57K makettek. További lényegi eltérés a generációk között a főtervező szavai szerint: egy 4. generációs gép az élete 80%-át hangsebesség alatt repülve tölti, a PAK-FA-nal viszont az volt a követelmény,hogy akár az összes repülését szuperszonikusan hajtsa végre, utánégető használata és túlzott üza. felhasználás nélkül. A prototípusokról "név" szerint: a 11-es járt Szíriában, a 055-ös a "testvére" rajta van a teljes véglegesnek szánt fedélzeti rendszer. A 052-es repülő laboratórium lett (csak 1 hajtóművel állt egy hangárban, de az a hajtómű már a 30-as gyártmány volt,a másik hajtóműgondola üres volt). A jelenlegi adásban főleg a 051-est a legelső gépet láthattuk, az új látványos festéssel. A légifelvételek Ahtyubinszk környékén készültek. A két Szu-57-es pilótái:Szergej Bogdan a vezérgépben Radik Barijev tábornok a kísérő gépben (ő a V. Cskalovról elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet igazgatója Ahtyubinszkban, lényegében az első számú orosz katonai berepülőpilóta, Oroszország Hőse).
A következő adásban láthatunk részleteket az új radarról, hajtómű teszteket, továbbá a világon először 4 gépes Szu-57 kötelék repülést és kötelék műrepülést.Az adást nem linkelem, mert látom,hogy miközben a regényt írtam, boki már belinkelte.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Kijött a Vojenneaja Prijomka legújabb adása,ami egy a PAK-FA-ról szóló sorozat kezdete. A második rész a jövő héten. Több mint 2 év forgatási munka van benne. Egy rövid összefoglaló az első részről: megismerünk pár prototípust "név" szerint és a rövid történetüket. Ennek a résznek a főszereplője elsődlegesen a 051-es példány volt, a legelső repülő prototípus. Ami még Mihail Davidov főkonstruktőr munkája. Davidov helyét Mihail Sztrelec vette át azóta (nem mondták,hogy mi lett vele, de gondolom nyugdíjba ment). Rendkívül látványos felvételek lesznek,rengeteg akciókamerával amelyek a Szu-57-es gépeken, a kísérő Szu-30-ason és az An-12-esen voltak elhelyezve. Láthatunk felvételeket a Szuhoj szilárdságtani kutatóközpontjából ahol először egy fém elemet majd egy kompozit darabot (olyat mint amilyet a Szu-57 szárnyában is alkalmaznak) vetnek szakítópróba alá. Láthatjuk a fém és a kompozit anyag eltérő viselkedését. Aztán jön maga a nagy próba, egy PAK-FA földi tesztpéldányt törnek meg a laborban, A kísérlet során 104%-os terhelésig húzzák, annál törik. De ez a 104 % nem egyenlő a légiüzemeltetése során elérhető maximális terhelés 104%-ával. Annak a másfélszerese. A szilárdságtani részlegen Alekszandr Skoda volt az "idegenvezető" a kísérlet során, elmondta, hogy 99% és 104%-között a legjobb ha bekövetkezik valahol a törés(most is egy lokális törés volt). Mert,persze jobb, ha minél szilárdabb,de 104% felett már nem feltétlenül jó az eredmény, mert az már túl nehéz szerkezetet is eredményezhet,holott a kompozit anyagok alkalmazásával a fém helyett a súlycsökkentés volt az egyik cél. 104%-nál következett be egy lokális törés, ami látványosra sikerült. Tehát tökéletes siker volt a kísérlet. Egy megjegyzés ehhez: a kísérletnél egy fiatal srác volt a felelős,hogy számítógépen a megfelelő programmal tolja rá az egyre nagyobb terhelést a tesztplatformra. A kiváló 104%-os eredményt az ő monitora mögött állva nézte a műsorvezető és a szuhojos kísérője. Az eredmény hatására a műsorvezető a tőle nem ritka vidám ordibálásba kezdett,és gratulált a kísérőjének az eredményhez. A vidám ordibálás hatására a korábban említett fiatal mérnök a gépe előtt ült eközben, és kb "édes faszom" arcot kezdett el vágni majd a további ordítás során a kezeibe temette az arcát :D :D A műsorvezető is látta ezt és megjegyezte,hogy tudja,a mérnökök nem túl érzelmes emberek, de ő azért örül a kiváló eredménynek :D Most vissza a fontos dolgokhoz: láthattuk,hogy szilárdságtanilag rendben a madár, de egyéb fontos dolgok is elhangzottak. Mihail Sztrelec főtervező beszélt az 5 generáció követelményeiről amelyekről elmondta, hogy az F-35 nem tudja őket teljes mértékben teljesíteni,hiszen nem szupermanőverezőképes. A szavaiból az derült ki, hogy a sok felsorolt 5.generációsnak gondolt gép közül (J-31,J-20,F-22,F-35,Szu-57, X-2) csak az F-22 és a Szu-57 teljesíti a követelményeket, de a Szu-57 jobban mert a földi célok elleni támadó képessége jobb. Plusz az orosz gép további előnye az oroszos strapabírás, ami alatt azt kell érteni, hogy jobban kell bírja a "ridegtartást". A Szuhojnak előkészítetlen és extrém rövid futópályájú repterekről is tudnia kell üzemelni. A főtervező pontos számot nem említett, mert az titkos, de annyit mondott,hogy kétszer rövidebb pályahossz is elég a Szu-57-nek, mint a Szu-35SZ-nek. itt láthattuk ismét a jövő orosz repgép hordozójának makettjét amiről a műsorvezető elmondta, hogy nem véletlen a rövid pályaigény, és nem véletlenül vannak a hajón Szu-57K makettek. További lényegi eltérés a generációk között a főtervező szavai szerint: egy 4. generációs gép az élete 80%-át hangsebesség alatt repülve tölti, a PAK-FA-nal viszont az volt a követelmény,hogy akár az összes repülését szuperszonikusan hajtsa végre, utánégető használata és túlzott üza. felhasználás nélkül. A prototípusokról "név" szerint: a 11-es járt Szíriában, a 055-ös a "testvére" rajta van a teljes véglegesnek szánt fedélzeti rendszer. A 052-es repülő laboratórium lett (csak 1 hajtóművel állt egy hangárban, de az a hajtómű már a 30-as gyártmány volt,a másik hajtóműgondola üres volt). A jelenlegi adásban főleg a 051-est a legelső gépet láthattuk, az új látványos festéssel. A légifelvételek Ahtyubinszk környékén készültek. A két Szu-57-es pilótái:Szergej Bogdan a vezérgépben Radik Barijev tábornok a kísérő gépben (ő a V. Cskalovról elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet igazgatója Ahtyubinszkban, lényegében az első számú orosz katonai berepülőpilóta, Oroszország Hőse).
A következő adásban láthatunk részleteket az új radarról, hajtómű teszteket, továbbá a világon először 4 gépes Szu-57 kötelék repülést és kötelék műrepülést.Az adást nem linkelem, mert látom,hogy miközben a regényt írtam, boki már belinkelte.

Nem kevés munkád van ebben, hogy megírtad(lefordítottad) és tulajdonképpen összefoglaltad a társaságnak az itt már korábban leírt infókat. Gratula, 5-ös. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
"Gyanús" volt nekem is.
Eredeti:Предположительно, "изделие 30" на испытаниях
29:27-nél amit tolnap be a gépbe, letakart belépő keresztmetszettel, az a 30-as hajtómű.
Összevetettem jópár AL-41F-1Sz, vagy 117Sz hajtómű képével és más a első fokozat terelő lapátsoránál a kábelezés, a forszázskamra kívülről, a hajtómű alján az elektromos csatlakozások, meg mintha rövidebb lenne az egész gázgenerátor rész. Ez utóbbi lehet, hogy csak a perspektíve miatt tűnik ilyennek, szóval simán lehet. hogy tévedek, de akárhogy vetem össze, ez a hajtómű nem azonos se az AL-31FP-vel, se az AL-41F-1Sz-el se.
Amit a 30-as hajtóműről tudunk (szerintem a hagyományokat követve ez AL-51F lesz), az alapján a fúvócső más, kompozit burkoló lamellái és külső, bypass árnyékoló levegőt vezető zsaluzata van. Ez utóbbit szerintem már ennél a jelenetnél is látnunk kéne, így még nem vagyok 100%-ig biztos a dologban.
 
M

molnibalage

Guest
Kijött a Vojenneaja Prijomka legújabb adása,ami egy a PAK-FA-ról szóló sorozat kezdete. A második rész a jövő héten. Több mint 2 év forgatási munka van benne. Egy rövid összefoglaló az első részről: megismerünk pár prototípust "név" szerint és a rövid történetüket. Ennek a résznek a főszereplője elsődlegesen a 051-es példány volt, a legelső repülő prototípus. Ami még Mihail Davidov főkonstruktőr munkája. Davidov helyét Mihail Sztrelec vette át azóta (nem mondták,hogy mi lett vele, de gondolom nyugdíjba ment). Rendkívül látványos felvételek lesznek,rengeteg akciókamerával amelyek a Szu-57-es gépeken, a kísérő Szu-30-ason és az An-12-esen voltak elhelyezve. Láthatunk felvételeket a Szuhoj szilárdságtani kutatóközpontjából ahol először egy fém elemet majd egy kompozit darabot (olyat mint amilyet a Szu-57 szárnyában is alkalmaznak) vetnek szakítópróba alá. Láthatjuk a fém és a kompozit anyag eltérő viselkedését. Aztán jön maga a nagy próba, egy PAK-FA földi tesztpéldányt törnek meg a laborban, A kísérlet során 104%-os terhelésig húzzák, annál törik. De ez a 104 % nem egyenlő a légiüzemeltetése során elérhető maximális terhelés 104%-ával. Annak a másfélszerese. A szilárdságtani részlegen Alekszandr Skoda volt az "idegenvezető" a kísérlet során, elmondta, hogy 99% és 104%-között a legjobb ha bekövetkezik valahol a törés(most is egy lokális törés volt). Mert,persze jobb, ha minél szilárdabb,de 104% felett már nem feltétlenül jó az eredmény, mert az már túl nehéz szerkezetet is eredményezhet,holott a kompozit anyagok alkalmazásával a fém helyett a súlycsökkentés volt az egyik cél. 104%-nál következett be egy lokális törés, ami látványosra sikerült. Tehát tökéletes siker volt a kísérlet. Egy megjegyzés ehhez: a kísérletnél egy fiatal srác volt a felelős,hogy számítógépen a megfelelő programmal tolja rá az egyre nagyobb terhelést a tesztplatformra. A kiváló 104%-os eredményt az ő monitora mögött állva nézte a műsorvezető és a szuhojos kísérője. Az eredmény hatására a műsorvezető a tőle nem ritka vidám ordibálásba kezdett,és gratulált a kísérőjének az eredményhez. A vidám ordibálás hatására a korábban említett fiatal mérnök a gépe előtt ült eközben, és kb "édes faszom" arcot kezdett el vágni majd a további ordítás során a kezeibe temette az arcát :D :D A műsorvezető is látta ezt és megjegyezte,hogy tudja,a mérnökök nem túl érzelmes emberek, de ő azért örül a kiváló eredménynek :D Most vissza a fontos dolgokhoz: láthattuk,hogy szilárdságtanilag rendben a madár, de egyéb fontos dolgok is elhangzottak. Mihail Sztrelec főtervező beszélt az 5 generáció követelményeiről amelyekről elmondta, hogy az F-35 nem tudja őket teljes mértékben teljesíteni,hiszen nem szupermanőverezőképes. A szavaiból az derült ki, hogy a sok felsorolt 5.generációsnak gondolt gép közül (J-31,J-20,F-22,F-35,Szu-57, X-2) csak az F-22 és a Szu-57 teljesíti a követelményeket, de a Szu-57 jobban mert a földi célok elleni támadó képessége jobb. Plusz az orosz gép további előnye az oroszos strapabírás, ami alatt azt kell érteni, hogy jobban kell bírja a "ridegtartást". A Szuhojnak előkészítetlen és extrém rövid futópályájú repterekről is tudnia kell üzemelni. A főtervező pontos számot nem említett, mert az titkos, de annyit mondott,hogy kétszer rövidebb pályahossz is elég a Szu-57-nek, mint a Szu-35SZ-nek. itt láthattuk ismét a jövő orosz repgép hordozójának makettjét amiről a műsorvezető elmondta, hogy nem véletlen a rövid pályaigény, és nem véletlenül vannak a hajón Szu-57K makettek. További lényegi eltérés a generációk között a főtervező szavai szerint: egy 4. generációs gép az élete 80%-át hangsebesség alatt repülve tölti, a PAK-FA-nal viszont az volt a követelmény,hogy akár az összes repülését szuperszonikusan hajtsa végre, utánégető használata és túlzott üza. felhasználás nélkül. A prototípusokról "név" szerint: a 11-es járt Szíriában, a 055-ös a "testvére" rajta van a teljes véglegesnek szánt fedélzeti rendszer. A 052-es repülő laboratórium lett (csak 1 hajtóművel állt egy hangárban, de az a hajtómű már a 30-as gyártmány volt,a másik hajtóműgondola üres volt). A jelenlegi adásban főleg a 051-est a legelső gépet láthattuk, az új látványos festéssel. A légifelvételek Ahtyubinszk környékén készültek. A két Szu-57-es pilótái:Szergej Bogdan a vezérgépben Radik Barijev tábornok a kísérő gépben (ő a V. Cskalovról elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet igazgatója Ahtyubinszkban, lényegében az első számú orosz katonai berepülőpilóta, Oroszország Hőse).
A következő adásban láthatunk részleteket az új radarról, hajtómű teszteket, továbbá a világon először 4 gépes Szu-57 kötelék repülést és kötelék műrepülést.Az adást nem linkelem, mert látom,hogy miközben a regényt írtam, boki már belinkelte.
Azert benne vannak a szokásos oroszos nagyotmondások és értelmezések...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Kijött a Vojenneaja Prijomka legújabb adása,ami egy a PAK-FA-ról szóló sorozat kezdete. A második rész a jövő héten. Több mint 2 év forgatási munka van benne. Egy rövid összefoglaló az első részről: megismerünk pár prototípust "név" szerint és a rövid történetüket. Ennek a résznek a főszereplője elsődlegesen a 051-es példány volt, a legelső repülő prototípus. Ami még Mihail Davidov főkonstruktőr munkája. Davidov helyét Mihail Sztrelec vette át azóta (nem mondták,hogy mi lett vele, de gondolom nyugdíjba ment). Rendkívül látványos felvételek lesznek,rengeteg akciókamerával amelyek a Szu-57-es gépeken, a kísérő Szu-30-ason és az An-12-esen voltak elhelyezve. Láthatunk felvételeket a Szuhoj szilárdságtani kutatóközpontjából ahol először egy fém elemet majd egy kompozit darabot (olyat mint amilyet a Szu-57 szárnyában is alkalmaznak) vetnek szakítópróba alá. Láthatjuk a fém és a kompozit anyag eltérő viselkedését. Aztán jön maga a nagy próba, egy PAK-FA földi tesztpéldányt törnek meg a laborban, A kísérlet során 104%-os terhelésig húzzák, annál törik. De ez a 104 % nem egyenlő a légiüzemeltetése során elérhető maximális terhelés 104%-ával. Annak a másfélszerese. A szilárdságtani részlegen Alekszandr Skoda volt az "idegenvezető" a kísérlet során, elmondta, hogy 99% és 104%-között a legjobb ha bekövetkezik valahol a törés(most is egy lokális törés volt). Mert,persze jobb, ha minél szilárdabb,de 104% felett már nem feltétlenül jó az eredmény, mert az már túl nehéz szerkezetet is eredményezhet,holott a kompozit anyagok alkalmazásával a fém helyett a súlycsökkentés volt az egyik cél. 104%-nál következett be egy lokális törés, ami látványosra sikerült. Tehát tökéletes siker volt a kísérlet. Egy megjegyzés ehhez: a kísérletnél egy fiatal srác volt a felelős,hogy számítógépen a megfelelő programmal tolja rá az egyre nagyobb terhelést a tesztplatformra. A kiváló 104%-os eredményt az ő monitora mögött állva nézte a műsorvezető és a szuhojos kísérője. Az eredmény hatására a műsorvezető a tőle nem ritka vidám ordibálásba kezdett,és gratulált a kísérőjének az eredményhez. A vidám ordibálás hatására a korábban említett fiatal mérnök a gépe előtt ült eközben, és kb "édes faszom" arcot kezdett el vágni majd a további ordítás során a kezeibe temette az arcát :D :D A műsorvezető is látta ezt és megjegyezte,hogy tudja,a mérnökök nem túl érzelmes emberek, de ő azért örül a kiváló eredménynek :D Most vissza a fontos dolgokhoz: láthattuk,hogy szilárdságtanilag rendben a madár, de egyéb fontos dolgok is elhangzottak. Mihail Sztrelec főtervező beszélt az 5 generáció követelményeiről amelyekről elmondta, hogy az F-35 nem tudja őket teljes mértékben teljesíteni,hiszen nem szupermanőverezőképes. A szavaiból az derült ki, hogy a sok felsorolt 5.generációsnak gondolt gép közül (J-31,J-20,F-22,F-35,Szu-57, X-2) csak az F-22 és a Szu-57 teljesíti a követelményeket, de a Szu-57 jobban mert a földi célok elleni támadó képessége jobb. Plusz az orosz gép további előnye az oroszos strapabírás, ami alatt azt kell érteni, hogy jobban kell bírja a "ridegtartást". A Szuhojnak előkészítetlen és extrém rövid futópályájú repterekről is tudnia kell üzemelni. A főtervező pontos számot nem említett, mert az titkos, de annyit mondott,hogy kétszer rövidebb pályahossz is elég a Szu-57-nek, mint a Szu-35SZ-nek. itt láthattuk ismét a jövő orosz repgép hordozójának makettjét amiről a műsorvezető elmondta, hogy nem véletlen a rövid pályaigény, és nem véletlenül vannak a hajón Szu-57K makettek. További lényegi eltérés a generációk között a főtervező szavai szerint: egy 4. generációs gép az élete 80%-át hangsebesség alatt repülve tölti, a PAK-FA-nal viszont az volt a követelmény,hogy akár az összes repülését szuperszonikusan hajtsa végre, utánégető használata és túlzott üza. felhasználás nélkül. A prototípusokról "név" szerint: a 11-es járt Szíriában, a 055-ös a "testvére" rajta van a teljes véglegesnek szánt fedélzeti rendszer. A 052-es repülő laboratórium lett (csak 1 hajtóművel állt egy hangárban, de az a hajtómű már a 30-as gyártmány volt,a másik hajtóműgondola üres volt). A jelenlegi adásban főleg a 051-est a legelső gépet láthattuk, az új látványos festéssel. A légifelvételek Ahtyubinszk környékén készültek. A két Szu-57-es pilótái:Szergej Bogdan a vezérgépben Radik Barijev tábornok a kísérő gépben (ő a V. Cskalovról elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet igazgatója Ahtyubinszkban, lényegében az első számú orosz katonai berepülőpilóta, Oroszország Hőse).
A következő adásban láthatunk részleteket az új radarról, hajtómű teszteket, továbbá a világon először 4 gépes Szu-57 kötelék repülést és kötelék műrepülést.Az adást nem linkelem, mert látom,hogy miközben a regényt írtam, boki már belinkelte.
Én azért kiváncsi lennék a valós radarvisszaverődési értékekre.....