Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 450
92 134
113
A véleményemet ismeritek: szerintem Oroszországnak az ország földrajzi méretei miatt sokkal jobb a Szu-57, a két hajtóművel, nagyobb hatótávval. Persze tudom, hogy az légi utántöltéssel a "végtelenbe tolható". A képpel kapcsolatban az igazat természetesen nem tudom,hogy AI, vagy nem Ai. Csak az aki Szuhoj/KNAAZ dolgozó, de ők se mind. Lehet, hogy tényleg esetleg már a gurulópróbáknál tart a Szu-75. Viszont egy furcsa dolgot látok a képen, vagyis inkább négyet: a Szu-57 hajtóműveinek fúvócsövei vízszintesen állnak, ahogyan a két vízszintes stabilizátora is. Ha a hajtóművek le vannak állítva, akkor az eddigi képek és videók alapján a fúvócsövek befelé "bandzsítva" lógnak a föld felé, és a stabilizátorok is a föld felé néznek a kilépőélükkel. Ha viszont járnak a hajtóművek, akkor miért nem látni a belőlük kiömlő forró levegőt?
A fúvócsövekben a munkát végző közeg a kerozin (nincs külön hidraulikafokyadék), így ha a repülő tüzelőanyagrendszere nyomás alatt van, akkor állhat így a fúvóka (azt nem tudom, hogy nyomás alá lehet-e helyezni a rendszert anélkül, hogy beindítanád a hajtóművet). A függőleges vezersík pedig simán állhat normál állásban a hajtóművek beindítása nélkül, ha áram alatt van a mozgatórendszer (nem hiszem, hogy hidraulikusan mozgatják, az elég elavult megoldás lenne).
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 049
12 388
113
A fúvócsövekben a munkát végző közeg a kerozin (nincs külön hidraulikafokyadék), így ha a repülő tüzelőanyagrendszere nyomás alatt van, akkor állhat így a fúvóka (azt nem tudom, hogy nyomás alá lehet-e helyezni a rendszert anélkül, hogy beindítanád a hajtóművet). A függőleges vezersík pedig simán állhat normál állásban a hajtóművek beindítása nélkül, ha áram alatt van a mozgatórendszer (nem hiszem, hogy hidraulikusan mozgatják, az elég elavult megoldás lenne).
(nem hiszem, hogy hidraulikusan mozgatják, az elég elavult megoldás lenne).

Pedig rohadtul úgy mozgatják. Minden vadászgépen, az F-35 kivételével, azon van csak kombinált elektro-hidraulikus aktuator rendszer. Az összes többi vadászbombázón, beleértve az F-22est is, hidraulikusan mozgatják a kormányfelületeket. Az ne tévesszen meg, ha egy gép Fly By Wire vagy oroszul SZDU-s. Az csak annyit jelent, hogy nincs közvetlen himbás/tolórudas összeköttetés maguk a kormányfelületek vagy legalább az azt mozgató hidraulika és a pilóta előtt lévő botkormány közt. Hanem amekkora kitérítést végez a pilóta a botkormányon/oldalkormány pedálon, azt méri az elektronika, és generál belőle egy jelet, ami alapján a megfelelő mértékű kitérítést elvégzi a rendszer az adott kormányfelületen.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 248
51 082
113
Pedig rohadtul úgy mozgatják. Minden vadászgépen, az F-35 kivételével, azon van csak kombinált elektro-hidraulikus aktuator rendszer
Én úgy emlékszem, a Szu-57M esetében felmerült, hogy elektromechanikus aktuátorokat integrálnának. Azt hiszem, a fotón egy -E van, lehet, hogy ezek már ilyen aktuátorokkal készülnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 049
12 388
113
Én úgy emlékszem, a Szu-57M esetében felmerült, hogy elektromechanikus aktuátorokat integrálnának. Azt hiszem, a fotón egy -E van, lehet, hogy ezek már ilyen aktuátorokkal készülnek.
Igen, az M-eknél már arra akarták cseréni a régi hidraulikus rendszert. A Szu-57E esetében passzolnám a kérdést, de azt nem tartom valószínűnek, hogy az export változatba modernebb hazai rendszert építsenek, mint a saját alap gépeikbe.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 248
51 082
113
Igen, az M-eknél már arra akarták cseréni a régi hidraulikus rendszert. A Szu-57E esetében passzolnám a kérdést, de azt nem tartom valószínűnek, hogy az export változatba modernebb hazai rendszert építsenek, mint a saját alap gépeikbe.
Lehet, hogy az -M és az -E is megkapta már.
Az elektromechanikus aktuátorok karbantartásigényét jóval alacsonyabbra saccolom, mint a hidrósokét, ez pedig elég jól mutat bármilyen prospektuson.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 450
92 134
113
(nem hiszem, hogy hidraulikusan mozgatják, az elég elavult megoldás lenne).

Pedig rohadtul úgy mozgatják. Minden vadászgépen, az F-35 kivételével, azon van csak kombinált elektro-hidraulikus aktuator rendszer. Az összes többi vadászbombázón, beleértve az F-22est is, hidraulikusan mozgatják a kormányfelületeket. Az ne tévesszen meg, ha egy gép Fly By Wire vagy oroszul SZDU-s. Az csak annyit jelent, hogy nincs közvetlen himbás/tolórudas összeköttetés maguk a kormányfelületek vagy legalább az azt mozgató hidraulika és a pilóta előtt lévő botkormány közt. Hanem amekkora kitérítést végez a pilóta a botkormányon/oldalkormány pedálon, azt méri az elektronika, és generál belőle egy jelet, ami alapján a megfelelő mértékű kitérítést elvégzi a rendszer az adott kormányfelületen.
Igen és az F-35 egy modern 5.gen. gép (az F-22-es kb 20 éve állt szolgálatba, azaz a 90-es évek technológiai színvonala)...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 539
72 526
113
A véleményemet ismeritek: szerintem Oroszországnak az ország földrajzi méretei miatt sokkal jobb a Szu-57, a két hajtóművel, nagyobb hatótávval. Persze tudom, hogy az légi utántöltéssel a "végtelenbe tolható". A képpel kapcsolatban az igazat természetesen nem tudom,hogy AI, vagy nem Ai. Csak az aki Szuhoj/KNAAZ dolgozó, de ők se mind. Lehet, hogy tényleg esetleg már a gurulópróbáknál tart a Szu-75. Viszont egy furcsa dolgot látok a képen, vagyis inkább négyet: a Szu-57 hajtóműveinek fúvócsövei vízszintesen állnak, ahogyan a két vízszintes stabilizátora is. Ha a hajtóművek le vannak állítva, akkor az eddigi képek és videók alapján a fúvócsövek befelé "bandzsítva" lógnak a föld felé, és a stabilizátorok is a föld felé néznek a kilépőélükkel. Ha viszont járnak a hajtóművek, akkor miért nem látni a belőlük kiömlő forró levegőt?
Mert ez nem egy repülőgép.
A kép előterében a különféle bemutatók standjai mellett kiállított egykori földi tesztpéldány hátsórésze látható.
Ez a "057" lajstromú "gép" lényegében egy mock up, nincsenek igazi belső rendszerei:

EhpoStKXYAE3H7K.jpg
su-57-su-75-1.jpg


what-do-you-guys-think-of-the-su-57s-new-al-51f1-engines-v0-or9lsn1sgnod1.jpg


Van mutogatható kabinja, de a kabinkeret az árulkodó, mert csak egy egyszerűsített ív, nem alkalmas hermetikus zárásra.
Viszont cserébe ugyanolyan vékony, mint az F-35-ösnél, igaz, ott az egész dekk egyben nyílik fel és a kabinkeret csak a plexi belső merevítését szolgálja, nem képez hermetikus válaszfalat.