Szerintem ezeket csak cserélni lehet. De az a helyzet, hogy a repülőiparban újabban a minél nagyobb egybefüggő panelekre átállás a trend.
Húsz éve, a Super Hornet szériái között az egyik látható eltérés volt, hogy az újabbiknál az orr-szekció oldalpanele már nem két kisebb, hanem egy nagyobb elemből állt.
De a Strike Eagle család újabb és újabb verziónál (E és I helyett az SA, SG, QA, EX) is látni ilyesmit.
És ennek több oka is van.
A Szu-57-esre visszatérve, amit ezekről a fotókról én felismerni vélek, azok a törzs felsőrész, illetve a hajtómű gondola, illetve szívócsatorna burkolatai.
Ezeknek az elemeknek korábban se volt más javítási módja, csak a csere, ha egyátalán lehetett ilyesmiről beszélni, mert nem nagyon számítottak pótalkatrésznek.
Elvileg magába a gyárba visszaszállítva lehetett őket lefúrni, kiemelni és egy másikat legyártva pótolni.
Ha jobban belegondolunk, most se lenne másképp.
Viszont annyiban meg még egyszerűbb is a dolog. hogy a kompozit elemek precízebb gyártás igénye miatt a meglévő tervek alapján egy sérülés esetén a pótelem méret- és alakpontossága valószínűleg jobb, mint a korábbi, alu lemezből készülteké, ahol mindig nagyobb volt a tűrés, illetve a repülés közbeni deformáció is.