[HUN] Dassault Falcon 7X


160/1996. (XI. 5.) Korm. rendelet a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99600160.KOR


Az egyes védett személyek állami légijárművel történő szállításáról szóló 47/2005. HM–BM–GKM–KüM–MeHVM együttes utasítás
http://193.224.76.2/downloads/konyvtar/digitgy/legiero/3.html

(1996-ban, 2005-ben ki is kormányzott ?) (költői kérdés)

Nem értem?? Nem az a probléma, hogy az állami vezetőket feladatköre a mindenkori Magyar Honvédségnek is védeni, szállítani stb. A probléma egyrészt a kommunikáció, másrészt pedig az arra beszerzett eszközökre feladatköréről hazudnak.. A repülőgépek típusösszetétel és mennyisége és a Z2026-ban foglalt helye sem azt mutatja, hogy ténylegesen a honvédség látens problémáit oldaja meg.
Kellett A319. Igen. Mennyisége: 2 darb, igen. harmadik minek?
Kellett kisebb Bizjet a VIP szállításra? igen, Erre Falcon7X-et kellett beszerezni? Valószínűleg ennél nagyobb befogadóképességű, de kisebb hatótávolságú és kevesebb luxussal felszerelt bizjet is tökéletesen elegendő lett volna. Az egyik nem lesz szürke.. helyes, nemzeti felségjellel és festéssel repüljön.. de. lesznek ezek a gépek repülő harcálláspontok, felderítők, stb. NEM, mi a f*nak kell hazudozni??
 
Ebben biztos vagy, hogy nem? Tudod hogy "NEM"?!
Nézzed meg hogyan néz ki egy repülő harcálláspont belseje, referenciának mondjuk az E-2C vagy bármi más gépet. A meglevő Falcon gépek luxus kialakítású bizjetek. Nem igazán mutattak semmit, amivel ezt a dumát alátámasztanák.

Ez kb. olyan fal duma, mintha az Intercontinental egyik szobájából légvédelmi központot csinálnál úgy, hogy leteszel pár laptopot és rádiót. Azért egy vezetési pont ennél "picit" több.
 

160/1996. (XI. 5.) Korm. rendelet a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99600160.KOR


Az egyes védett személyek állami légijárművel történő szállításáról szóló 47/2005. HM–BM–GKM–KüM–MeHVM együttes utasítás
http://193.224.76.2/downloads/konyvtar/digitgy/legiero/3.html

(1996-ban, 2005-ben ki is kormányzott ?) (költői kérdés)

Ha már jogászkodsz, azért nézd meg a közlönyállapotot, és azt, hogy mikor, mennyiben módosították a jogszabályt. A közlönyállapot és a mai hatályos szövegben gyakorlatilag a cím maradt változatlan.... a módosítások túlnyomó többsége 2010-18 között született. (Jöhet a költői kérdés?)

A 47/2005. HM–BM–GKM–KüM–MeHVM együttes utasítás nem található a hatályos jogszabályok között, (a száma szerint nem titkos) de a hivatkozott linken elérhető szöveg nem a címre vonatkozik, egyébként ha azt elolvasod, az egy szakmai, korrekt szöveg.
 
Mondjuk ezt én se értem.
Vehetnének inkább 4-5 rámpást, lehetnének tartalékba is, vagy Gripenhez dedikáltak és további teher-csapatszállítók.
e. lesznek ezek a gépek repülő harcálláspontok, felderítők, stb. NEM, mi a f*nak kell hazudozni??
Hát, ez még változhat és változni is fog. Átalakítás kérdése...(nem véletlen a zsidó kapcsolat).
Lehet felháborító, de a nemzetbiztonsági (szolgálati) kérdések egy mélység után már nem tartoznak a közre. Sajnos. Azt hogy ebben az NBH-sok mit tesznek, mit nem, soha nem fogja az átlagember megtudni, persze mindenki vágyódik a teljesen átlátható információkra, hogy ő tudja, biztosan, mi lesz meg van a háttérben, de ez egy szakma. Tudni kell azt is nemcsak a saját honpolgár, más országok is hasonlóan ellenálhatatlanul vágyódnak információra.
 
Nézzed meg hogyan néz ki egy repülő harcálláspont belseje, referenciának mondjuk az E-2C vagy bármi más gépet. A meglevő Falcon gépek luxus kialakítású bizjetek. Nem igazán mutattak semmit, amivel ezt a dumát alátámasztanák.

Ez kb. olyan fal duma, mintha az Intercontinental egyik szobájából légvédelmi központot csinálnál úgy, hogy leteszel pár laptopot és rádiót. Azért egy vezetési pont ennél "picit" több.

Teljes mértékben igazad van, de abban bizom, ekkora baromságot csak nem puffogtatnak el csak úgy a levegőben, ha semmi alapja sincsen. A másik dolog, magyar viszonylatban nem kell egy az egyben a leg-ből lekövetkeztetni, a NER Force One sem lesz soha Air Force One, ahogy egy magyar légi harcálláspont kimerülhet abban, hogy megkap minden lehetséges katonai komunikációs eszközt, rádiót, datalinket, IFF-t, és a megjelenítéshez szükséges eszközöket, ahonnan részlegesen irányitani lehet szükség esetén a MH-t. Nem mint ha ez a legégetőbb és legfontosabb dolog lenne, de én valami ilyet képzelnék el. Az ilyen gép persze köszönőviszonyba se lenne az általad emlitett példákkal...de elképzelhetőnek tartom, hogy legyen ilyen.
 
Teljes mértékben igazad van, de abban bizom, ekkora baromságot csak nem puffogtatnak el csak úgy a levegőben, ha semmi alapja sincsen. A másik dolog, magyar viszonylatban nem kell egy az egyben a leg-ből lekövetkeztetni, a NER Force One sem lesz soha Air Force One, ahogy egy magyar légi harcálláspont kimerülhet abban, hogy megkap minden lehetséges katonai komunikációs eszközt, rádiót, datalinket, IFF-t, és a megjelenítéshez szükséges eszközöket, ahonnan részlegesen irányitani lehet szükség esetén a MH-t. Nem mint ha ez a legégetőbb és legfontosabb dolog lenne, de én valami ilyet képzelnék el. Az ilyen gép persze köszönőviszonyba se lenne az általad emlitett példákkal...de elképzelhetőnek tartom, hogy legyen ilyen.

Reménykednék én is bármi hasonlóban,de majd hiszek a szememnek,ha egyáltalán kívülről bármiféle önvédelmi berendezést látok akármelyiken is. Akkor el tudom hinni,hogy belül is kezdenek valamit esetleg a géppel,de honi viszonylatban számomra a nyilatkozat részükről nem más,mint parasztvakítás meg megmagyarázás, mint mindig.
 
Mondjuk ezt én se értem.
Vehetnének inkább 4-5 rámpást, lehetnének tartalékba is, vagy Gripenhez dedikáltak és további teher-csapatszállítók.

Hát, ez még változhat és változni is fog. Átalakítás kérdése...(nem véletlen a zsidó kapcsolat).
Lehet felháborító, de a nemzetbiztonsági (szolgálati) kérdések egy mélység után már nem tartoznak a közre. Sajnos. Azt hogy ebben az NBH-sok mit tesznek, mit nem, soha nem fogja az átlagember megtudni, persze mindenki vágyódik a teljesen átlátható információkra, hogy ő tudja, biztosan, mi lesz meg van a háttérben, de ez egy szakma. Tudni kell azt is nemcsak a saját honpolgár, más országok is hasonlóan ellenálhatatlanul vágyódnak információra.
....
Nem fog változni. Falcon7x-ből nem lesz sem felfelderítő, sem repülő harcálláspont. A Dasault termékportfólióját kell megnézni. Egy bizjet vagy VIP szállító, vagy felderítő/elektronikai felderítő/lefogó stb. Pld. Norvég DA-20.. A foteleket, egyéb VIP kellékelet nem tudod ki és beszerelni és berani helyettük elektornikát, hűtést, antennákat, jelfeldolgozót, lokátorokat stb.
Ezt be lehet adni átlag polgároknak, de itt a topicon nem ..
Én pld. kb 20 éve járok pld. LeBourget-re, nos ott a Dassault Bizjeteketről kávzi szinte minden konfigot - populáris szinten is - bemutatnak. Ujságíróknak még kicsit többet is. Azokat a bizjetek amelyeket pedig Izraelben átépítenek, azoknál látható külső jelek vannak. A belső teret, pedig nem lehet ilyen szintű modularításra elkészíteni..
 
Ha már jogászkodsz, azért nézd meg a közlönyállapotot, és azt, hogy mikor, mennyiben módosították a jogszabályt. A közlönyállapot és a mai hatályos szövegben gyakorlatilag a cím maradt változatlan.... a módosítások túlnyomó többsége 2010-18 között született. (Jöhet a költői kérdés?)

A 47/2005. HM–BM–GKM–KüM–MeHVM együttes utasítás nem található a hatályos jogszabályok között, (a száma szerint nem titkos) de a hivatkozott linken elérhető szöveg nem a címre vonatkozik, egyébként ha azt elolvasod, az egy szakmai, korrekt szöveg.

Jöhet kolléga a költői kérdés, az alapelvek maradtak, és mivel az államszervezetben történtek változások, így a Rtv és ez is változott így az összes vonatkozó szabály módosult. Előtte a Közt.Őrezred látta el ezt, a TEK-ről szóló tv változtatta meg.
De itt nem is az a lényeg, amiről beszélsz az önmagában nem írja felül a védett személy fogalmát, amely többé-kevésbé állandó.

Tudom hogy mire vonatkozik, de attól az utasítás még megvan, a HM többször hivatkozott már rá, a szervezeti belső szabályok nincsenek a jogtárban, ne is keresd.
 
  • Tetszik
Reactions: neptun892
Reménykednék én is bármi hasonlóban,de majd hiszek a szememnek,ha egyáltalán kívülről bármiféle önvédelmi berendezést látok akármelyiken is. Akkor el tudom hinni,hogy belül is kezdenek valamit esetleg a géppel,de honi viszonylatban számomra a nyilatkozat részükről nem más,mint parasztvakítás meg megmagyarázás, mint mindig.
Teljesen meg tudom érteni, én is csak inkább mindig a jobbik lehetőségben bizok. Majd meglátjuk. Az Airbusokra sem került eddig semmi védelmi eszköz, pedig ezzel kezdődött anno a kommuniké. :( Abban bizom, semmi sem két nap alatt történik, hamarosan majd jobban örülhetünk...:)
 
  • Tetszik
Reactions: luperator
Reménykednék én is bármi hasonlóban,de majd hiszek a szememnek,ha egyáltalán kívülről bármiféle önvédelmi berendezést látok akármelyiken is. Akkor el tudom hinni,hogy belül is kezdenek valamit esetleg a géppel,de honi viszonylatban számomra a nyilatkozat részükről nem más,mint parasztvakítás meg megmagyarázás, mint mindig.

puffogtattak el már mást is.
De nem is ez a probléma. Ha lekommunikálják, hogy a HM beszerzett alapfeladatához tartozó állami vezetők stb. VIP szállítására két bizjet-et, akkor nincs miről beszélni. Lehet kritizálni a típust és mennyiséget. Utóbbit hülyeség, előbbinél pedig max. amit leírtam.
De helyette az történt ami történt. először eltitkolják, aztán elferdítik..
 
Az a harmadik A319 mindenkinek meglepi, én sem értem, hogy miért kell, bizom benne legalább ez valamiben más lesz mint a többi (+VIP bőrfotel, TV, vagy végre valami specializáltabb katonai cucc).

Legyen kábítószer-szállító, Albániából.
Vagy Fidesz-pártrepülő.
Vagy Football-Match Travel.
A légitársaság neve pedig: DEMET-AIR (Márti-pilot)
:D:D:D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Teljes mértékben igazad van, de abban bizom, ekkora baromságot csak nem puffogtatnak el csak úgy a levegőben, ha semmi alapja sincsen. A másik dolog, magyar viszonylatban nem kell egy az egyben a leg-ből lekövetkeztetni, a NER Force One sem lesz soha Air Force One, ahogy egy magyar légi harcálláspont kimerülhet abban, hogy megkap minden lehetséges katonai komunikációs eszközt, rádiót, datalinket, IFF-t, és a megjelenítéshez szükséges eszközöket, ahonnan részlegesen irányitani lehet szükség esetén a MH-t. Nem mint ha ez a legégetőbb és legfontosabb dolog lenne, de én valami ilyet képzelnék el. Az ilyen gép persze köszönőviszonyba se lenne az általad emlitett példákkal...de elképzelhetőnek tartom, hogy legyen ilyen.
Én biztos katonailag képzetlen hülye vagyok (és valóban), de egy ekkorra országnak mint a mienk mi a francnak repülő harcálláspont? Ha mégis, kell ilyen akkor telepítsék rá három kamionra, pár óra alatt az is odaér mindenhova...
 
Én pld. kb 20 éve járok pld. LeBourget-re, nos ott a Dassault Bizjeteketről kávzi szinte minden konfigot - populáris szinten is - bemutatnak. Ujságíróknak még kicsit többet is. Azokat a bizjetek amelyeket pedig Izraelben átépítenek, azoknál látható külső jelek vannak. A belső teret, pedig nem lehet ilyen szintű modularításra elkészíteni..
Tudom, hogy helyszinen sokat tájékozódsz, itt-ott követlek máshol ;) de ha ennyire szakmaiatlan valami, ne mond már, hogy senki nincs, aki ezt politikamentesen tisztán szakmai alapon a képükbe nyomja!? Ja nincs, mert két mondat után "egybites szavazók" és a többi jön. Nyakam rá, hogy van ember a HM-ben, aki napi szinten csak minket olvas és izzad, nehogy valamit "szakmailag" összelegózzunk akár olyan dologról is, amivel nem kellene szégyenkezniük/szégyenkeznünk...,csakhát mindjárt 'vajdázás' meg nemtommi van. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Tudom, hogy helyszinen sokat tájékozódsz, itt-ott követlek máshol ;) de ha ennyire szakmaiatlan valami, ne mond már, hogy senki nincs, aki ezt politikamentesen tisztán szakmai alapon a képükbe nyomja!? Ja nincs, mert két mondat után "egybites szavazók" és a többi jön. Nyakam rá, hogy van ember a HM-ben, aki napi szinten csak minket olvas és izzad, nehogy valamit "szakmailag" összelegózzunk akár olyan dologról is, amivel nem kellene szégyenkezniük/szégyenkeznünk...,csakhát mindjárt 'vajdázás' meg nemtommi van. o_O
:-)

Akik a HM-ben vannak össze kell hogy izzadják azokat a közleményeket, amelyeket elfogadnak, engedélyeznek azok a politikai vezetők, aki jelenleg hatalmon vannak..

A vajdázás... sajnos egyszerűbb így írni, mint, hogy a jelenleg regnáló miniszterelnök valószínűleg nem engedélyezte, a saját magának beszerzett második VIP biz.jet beszerzésről elkészített kommunikációs tervet végrehajtani. Helyette mikor egy ellenzéki médium "kinyomozta", akkor gyorsan össze kellett ütni a HM Sajtónak egy refekciót és a miniszternek is megírták, hogy mit mondjon el a kézifegyverek beszerzési rendezvényén a Bizjetről.. Persze a lóláb kilóg, de egy átlagpolgár nem tudja, hogy mi a fene az a 7x... (matekpélda../ annyi pénz amit egy közmunkás nem is lát ... stb )
 
Akik a HM-ben vannak össze kell hogy izzadják azokat a közleményeket, amelyeket elfogadnak, engedélyeznek azok a politikai vezetők, aki jelenleg hatalmon vannak..
Igen, ez minden hatalmon lévő politikai vezető esetében ugyanúgy nézne ki mint most, ha vajda, ha d209, ha fletó...
Helyette mikor egy ellenzéki médium "kinyomozta"
A HTKA-nak sokkal több köze van ehhez, mint az "egy ellenzéki médiumnak", csak itt a szándékok között van/volt a különbség. Mi szeretjük a repülést, ők meg gyűlölik a "vajdát", jobban, mint ahogyan szeretik a hazájukat. ;)

Várjuk meg mi lesz a vége, és azután leirhatod, hogy "én látod megmondtam". Én egészen biztosan majd elfogadom ezt Tőled. De én még reménykedek..., mi mást tehetnék :)
 
Igen, ez minden hatalmon lévő politikai vezető esetében ugyanúgy nézne ki mint most, ha vajda, ha d209, ha fletó...
Arcas, légyszí adj már infót,
a szlovák kormánynak hány gépe van ?
Én úgy tudom: 1+1 319, 2 Fokker 100, ill a köztársasági elnöknek is van "saját".
Amelyek nem a tót légierőnél vannak lajstromban, a 319-esek belügyesek, azt tudom.
 
Igen, ez minden hatalmon lévő politikai vezető esetében ugyanúgy nézne ki mint most, ha vajda, ha d209, ha fletó...

A HTKA-nak sokkal több köze van ehhez, mint az "egy ellenzéki médiumnak", csak itt a szándékok között van/volt a különbség. Mi szeretjük a repülést, ők meg gyűlölik a "vajdát", jobban, mint ahogyan szeretik a hazájukat. ;)
Már miért nézne ki úgy? Mert ők is vehettek volna kormánygépet, de akkor az ellenzék (Fidesz) a seggét a földhöz verve tiltakozott volna, rohant volna IMF/Brüsszel és egyéb helyekre hogy itt pazarolják a pénzt...
És az ellenzéknek feladata hogy ellenőrizze a kormányt, keresse és megmutassa a hibáit. Meg a sajtónak is az. Ettől még nem lesznek hazaárulók...
 
Arcas, légyszí adj már infót,
a szlovák kormánynak hány gépe van ?
Én úgy tudom: 1+1 319, 2 Fokker 100, ill a köztársasági elnöknek is van "saját".
Amelyek nem a tót légierőnél vannak lajstromban, a 319-esek belügyesek, azt tudom.

Erdetileg a belügy alatt volt két darab JAK-40-es és két Tupolev Tu-154 M, utóbbiból legutóbb csak egy repült.
Bővebben talán itt: https://sk.wikipedia.org/wiki/Letecký_útvar_Ministerstva_vnútra_Slovenskej_republiky

Az új A319-115CJ biztosan a belügy alá tartozik, ez az ún. Slovak Air Force One. A 2005-ben gyártott gép akkor 42 millió euró volt. Ezt szánták a TU-154M helyett. A két gép OM-BYA és OM-BYK.
https://www.etrend.sk/ekonomika/ako-vyzera-zvnutra-slovak-air-force-one.html

Ezután vettek két darab (2) Fokker-100-ast (F100 F28 Fellowship). OM-BYB és OM-BYC.
https://www.etrend.sk/ekonomika/vla...ozrite-sa-ako-prebieha-generalka-druheho.html
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Erdetileg a belügy alatt volt két darab JAK-40-es és két Tupolev Tu-154 M, utóbbiból legutóbb csak egy repült.
Bővebben talán itt: https://sk.wikipedia.org/wiki/Letecký_útvar_Ministerstva_vnútra_Slovenskej_republiky

Az új A319-115CJ biztosan a belügy alá tartozik, ez az ún. Slovak Air Force One. A 2005-ben gyártott gép akkor 42 millió euró volt. Ezt szánták a TU-154M helyett. A két gép OM-BYA és OM-BYK.
https://www.etrend.sk/ekonomika/ako-vyzera-zvnutra-slovak-air-force-one.html

Ezután vettek két darab (2) Fokker-100-ast (F100 F28 Fellowship). OM-BYB és OM-BYC.
https://www.etrend.sk/ekonomika/vla...ozrite-sa-ako-prebieha-generalka-druheho.html

Ne felejtsük el, hogy a szlovák sajtó bemutatta, hogy a kihasználatlan utasszállítórepülőgépek mennyi veszteséget termelnek. Az útjak nagy része kiképzési repülés, hogy a hajózók a jártasságot fenntartsák. A szlovák állami vezetők kevesebbet utaznak mint a mieink, és expedíciós erőik létszáma is messze a magyar vállalások alatt van.
Persze nem légitársaság és nem kell rentábilisnak lennie és egyébb feladatokra is készen kell álniuk. Az biztos, hogy 4 gépük nincs kihasznőlva.