[HUN] Dassault Falcon 7X

Senkié sincs kihasználva.
Korábban az balos kormányok mintegy százszor vették igénybe a honvédség gépeit az utazásokhoz.
Szlovákiában érdekes módon nem csinálnak ügyet abból, hogy külön repülőgépe van a kormánynak, ami nem is légierős, hanem belügyi - Ministerstvo Vnútra.
Nálunk még a belügy amikor autót cserélt a vezérlőknek, akkor is inkább Skodát vettek, nem Audit. Azt pontosan tudom, hogy elvárás volt, nem lehet prémiummárka.
Csehországban a hadsereg két Airbus A319-et, egy Bombardier Challenger 600-ast és két Yakovlev Yak-40-est tart rendszerben elnöki és kormányzati gépként.
Szerbiában négy, Horvátországban két repülőgép van e célra.
 
Mondjuk én nem nagyon értem, hogy miért nem meri egyik magyar kormány sem felvállalni, hogy igenis kell egy kormánygép vagy kettő és a mindenkori ellenzék miért tiltakozik minden egyes vásárlási próbálkozásnál, hogy mégis minek ez????
 
Mondjuk én nem nagyon értem, hogy miért nem meri egyik magyar kormány sem felvállalni, hogy igenis kell egy kormánygép vagy kettő és a mindenkori ellenzék miért tiltakozik minden egyes vásárlási próbálkozásnál, hogy mégis minek ez????

Sokféleképpen meg lehet ezt válaszolni, de nekem először az jutott eszembe, hogy vannak a gazdaságnak és magának a honvédelemnek is bőven olyan területe, ahol jobban jött volna ez az összeg. Nem a "vezetési ponttal" kezdődik a haderő reform.
 
Ne felejtsük el, hogy a szlovák sajtó bemutatta, hogy a kihasználatlan utasszállítórepülőgépek mennyi veszteséget termelnek. Az útjak nagy része kiképzési repülés, hogy a hajózók a jártasságot fenntartsák. A szlovák állami vezetők kevesebbet utaznak mint a mieink, és expedíciós erőik létszáma is messze a magyar vállalások alatt van.
Persze nem légitársaság és nem kell rentábilisnak lennie és egyébb feladatokra is készen kell álniuk. Az biztos, hogy 4 gépük nincs kihasznőlva.

Igen is, meg nem is, mert azt kifelejtetted, hogy az elnök (Kiska) annyira segiteni akart a pilótákon, hogy a különutak - azaz nem a funkcióból származó hivatalos utak 2017 közepéig:
  • Kiska 319x főleg pozsony és Poprád között, gyakorlatilag hazajárt...
  • Fico csak 4x Prágába és Kassára oda-vissza
Kaliňák (akkori belügymin.) szerint ez Kiskának 789.525 eur-ba került, a 2014-es évekkel együtt 955.000 eur-ba. Pontosabban az adófizetőknek.

2015 januártól 2017 márciusig 880x teljesitettek hivatalos repülést a szlovák gépek. Ebből Kiska elnök 454x , Robert Fico 183x, házelnök 66x, a többi nem megnevezett 178x.

Ennyit a gépek kihasználtságáról, pontosasan.
forrás: https://www.hlavnespravy.sk/lety-an...o-vlakom-preco-ich-potom-chce-obmedzit/955600
 
  • Tetszik
Reactions: senki
Csak hogy amíg mi először a lormánygépeket szerezzük be folyamatosan, a többieknél már rendbe tették a rámpás gépek modernebbre cserélését, némileg indokolhatóbb elsőbbséget biztosítva a tényleges katonai szálítóképesség helyreállításának. Pedig két bizjet így is a Miniszterelnök Úr rendelkezésére állt (Garancsi, Csányi gépei) az Airbusok mellé. A katonák meg küzdjenek az egy árva Ancsával... Kicsit súlyozni kwllene a szükségletek beszerzésének sorrendjét..
 
Csak hogy amíg mi először a lormánygépeket szerezzük be folyamatosan, a többieknél már rendbe tették a rámpás gépek modernebbre cserélését, némileg indokolhatóbb elsőbbséget biztosítva a tényleges katonai szálítóképesség helyreállításának. Pedig két bizjet így is a Miniszterelnök Úr rendelkezésére állt (Garancsi, Csányi gépei) az Airbusok mellé. A katonák meg küzdjenek az egy árva Ancsával... Kicsit súlyozni kwllene a szükségletek beszerzésének sorrendjét..

Állítólag volt felmérés, és Kecskeméten a hajózók előbbre rakták az Airbust, mint a rámpás gépet. A kezdetekkor többen írták ezt itt is. Mondjuk a 3. Airbus már tényleg túlzás...
 
Erdetileg a belügy alatt volt két darab JAK-40-es és két Tupolev Tu-154 M, utóbbiból legutóbb csak egy repült.
(Néhány fun fact a két szlovák 154-esről: az OM-BYR 1998-as gyártású, ezek alapján csak három évvel idősebb, mint a leváltására érkezett második 319-es. Egyébként annak ellenére, hogy ez a fiatalabb gép, jóval korábban befejezte a pályafutását. Az OM-BYO egészen tavaly őszig húzta, amikor is többször is repült "utoljára", viszont a korábbi oroszországi nagyjavítása anyagi okok miatt elképesztően sokáig, hat évig (!) tartott...
https://slovakaviation.sk/clanky/657-bratislavska-rozlucka-s-tupolevmi )
 
Állítólag volt felmérés, és Kecskeméten a hajózók előbbre rakták az Airbust, mint a rámpás gépet. A kezdetekkor többen írták ezt itt is. Mondjuk a 3. Airbus már tényleg túlzás...
A két "jóárasított" Airbussal ki is egyeznék, a Falconok és a harmadik Airbus tűnik kicsit halaszthatóbb beszerzésnek...
 
... különösen annak tükrében, hogy Sidewinder hiányában méregdrága AMRAAM-okkal adják a készültséget a vadászok..
 
  • Tetszik
Reactions: senki
Senkié sincs kihasználva.
Korábban az balos kormányok mintegy százszor vették igénybe a honvédség gépeit az utazásokhoz.
Szlovákiában érdekes módon nem csinálnak ügyet abból, hogy külön repülőgépe van a kormánynak, ami nem is légierős, hanem belügyi - Ministerstvo Vnútra.
Nálunk még a belügy amikor autót cserélt a vezérlőknek, akkor is inkább Skodát vettek, nem Audit. Azt pontosan tudom, hogy elvárás volt, nem lehet prémiummárka.
Csehországban a hadsereg két Airbus A319-et, egy Bombardier Challenger 600-ast és két Yakovlev Yak-40-est tart rendszerben elnöki és kormányzati gépként.
Szerbiában négy, Horvátországban két repülőgép van e célra.

A mieink tuti ki lesznek használva, sok focimeccsre kell eljutni szolgálati géppel közpénzből.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A mieink tuti ki lesznek használva, sok focimeccsre kell eljutni szolgálati géppel közpénzből.

A NER-hez állítólag ezek a gépek köthetők:
OE-LEM Bombardier Global 6000
OE-IKZ Bombardier Challenger 605

És ott van még Csányi gépe is:
HA-LKZ Dassault Falcon 900LX - Csányi Sándor / OTP

Ezekkel járnak meccsekre és nyaralni. Nemrég volt a problémája a médiának, hogy miért repül a miniszterelnök az ismerősei repülőgépével.

Dobjatok már be valami újat... pl. hogy csak azért kell a KC-390, hogy legyen mivel szállítani a miniszterelnöki limuzint a külföldi látogatásokra, egyébként elég lenne a C-27/C-295 is. :rolleyes:

Ez utóbbit nehogy komolyan vegye valaki :hadonaszos:


Egyébként amíg ti itt vitatkoztatok, a 606-os a Közel-keleten járt. Valószínűleg Irakban. (interneten található digitális nyomok alapján)

Védelmi rendszer meg vagy van rajta, vagy nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Nincs valami új kommunikációs fordulatotok ?
Elég uncsi.
Demeter már beégett, a Vidi meccs is fake-sztori volt .....

Nem uncsibb, mint a kormányzati parasztvakítás felderítőgépről, harcálláspontról, szükséges ennyi gép a honvédségnek stb... Simán a repülések felénél több lesz a kormányzati út, ami még rendben is lenne, csak töketlenek normálisan lekommunikálni, ez a baja itt mindenkinek
 
Nem uncsibb, mint a kormányzati parasztvakítás felderítőgépről, harcálláspontról, szükséges ennyi gép a honvédségnek stb... Simán a repülések felénél több lesz a kormányzati út, ami még rendben is lenne, csak töketlenek normálisan lekommunikálni, ez a baja itt mindenkinek
Hát a kommunikáció az tényleg szar. A korm.párti sajtó is sokszor habosított a másik oldalról, de az ellenzéki se jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and ms07
Hát a kommunikáció az tényleg szar. A korm.párti sajtó is sokszor habosított a másik oldalról, de az ellenzéki se jobb.
Nincs a rohadt médiatérben egyetlen olyan orgánum sem amely nemhogy folyamatosan, de legalább egyszer-egyszer értelmesen és őszintén tudna beszélni. Bármit olvasok ott lessz a lóláb, cask van ahol már a címben, van ahol a 10. sor után jön elő. Senki nem tudja (inkább nem akarja) a következtes tárgyilagosságot, mint vezérelvet követni.
 
Hát a kommunikáció az tényleg szar. A korm.párti sajtó is sokszor habosított a másik oldalról, de az ellenzéki se jobb.
Ne haragudjatok, de ez a legrosszabb érv, hogy a másik milyen. 10 év kormányzás, új Alaptörvény és annak hatszori módosítása után nincs jogalap arra, hogy az ellenzék viselkedésével példálózzunk. Vannak a kormányzó pártok által hozott törvényi normák, és keresztény erkölcsű országépítés, tehát tessék példát mutatni, és arra hivatkozni, hogy elmodtuk, hogy mi mindig igazat mondtunk, akkor is, ha ez volt a nehezebb út. Azt mondani, hogy én azért nem mondok igazat, mert a másik is hazudik, elég gyenge mentség. Tegye fel a kezét, aki otthon így neveli a gyerekét, és elfogadja tőle az ilyen érvet (azért nem csináltam leckét, mert a másik se csinálta meg...)