[HUN] Dassault Falcon 7X

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Senkié sincs kihasználva.
Korábban az balos kormányok mintegy százszor vették igénybe a honvédség gépeit az utazásokhoz.
Szlovákiában érdekes módon nem csinálnak ügyet abból, hogy külön repülőgépe van a kormánynak, ami nem is légierős, hanem belügyi - Ministerstvo Vnútra.
Nálunk még a belügy amikor autót cserélt a vezérlőknek, akkor is inkább Skodát vettek, nem Audit. Azt pontosan tudom, hogy elvárás volt, nem lehet prémiummárka.
Csehországban a hadsereg két Airbus A319-et, egy Bombardier Challenger 600-ast és két Yakovlev Yak-40-est tart rendszerben elnöki és kormányzati gépként.
Szerbiában négy, Horvátországban két repülőgép van e célra.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 889
113
Mondjuk én nem nagyon értem, hogy miért nem meri egyik magyar kormány sem felvállalni, hogy igenis kell egy kormánygép vagy kettő és a mindenkori ellenzék miért tiltakozik minden egyes vásárlási próbálkozásnál, hogy mégis minek ez????
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 060
1 640
113
Mondjuk én nem nagyon értem, hogy miért nem meri egyik magyar kormány sem felvállalni, hogy igenis kell egy kormánygép vagy kettő és a mindenkori ellenzék miért tiltakozik minden egyes vásárlási próbálkozásnál, hogy mégis minek ez????

Sokféleképpen meg lehet ezt válaszolni, de nekem először az jutott eszembe, hogy vannak a gazdaságnak és magának a honvédelemnek is bőven olyan területe, ahol jobban jött volna ez az összeg. Nem a "vezetési ponttal" kezdődik a haderő reform.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Ne felejtsük el, hogy a szlovák sajtó bemutatta, hogy a kihasználatlan utasszállítórepülőgépek mennyi veszteséget termelnek. Az útjak nagy része kiképzési repülés, hogy a hajózók a jártasságot fenntartsák. A szlovák állami vezetők kevesebbet utaznak mint a mieink, és expedíciós erőik létszáma is messze a magyar vállalások alatt van.
Persze nem légitársaság és nem kell rentábilisnak lennie és egyébb feladatokra is készen kell álniuk. Az biztos, hogy 4 gépük nincs kihasznőlva.

Igen is, meg nem is, mert azt kifelejtetted, hogy az elnök (Kiska) annyira segiteni akart a pilótákon, hogy a különutak - azaz nem a funkcióból származó hivatalos utak 2017 közepéig:
  • Kiska 319x főleg pozsony és Poprád között, gyakorlatilag hazajárt...
  • Fico csak 4x Prágába és Kassára oda-vissza
Kaliňák (akkori belügymin.) szerint ez Kiskának 789.525 eur-ba került, a 2014-es évekkel együtt 955.000 eur-ba. Pontosabban az adófizetőknek.

2015 januártól 2017 márciusig 880x teljesitettek hivatalos repülést a szlovák gépek. Ebből Kiska elnök 454x , Robert Fico 183x, házelnök 66x, a többi nem megnevezett 178x.

Ennyit a gépek kihasználtságáról, pontosasan.
forrás: https://www.hlavnespravy.sk/lety-an...o-vlakom-preco-ich-potom-chce-obmedzit/955600
 
  • Tetszik
Reactions: senki

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Csak hogy amíg mi először a lormánygépeket szerezzük be folyamatosan, a többieknél már rendbe tették a rámpás gépek modernebbre cserélését, némileg indokolhatóbb elsőbbséget biztosítva a tényleges katonai szálítóképesség helyreállításának. Pedig két bizjet így is a Miniszterelnök Úr rendelkezésére állt (Garancsi, Csányi gépei) az Airbusok mellé. A katonák meg küzdjenek az egy árva Ancsával... Kicsit súlyozni kwllene a szükségletek beszerzésének sorrendjét..
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 587
5 190
113
Csak hogy amíg mi először a lormánygépeket szerezzük be folyamatosan, a többieknél már rendbe tették a rámpás gépek modernebbre cserélését, némileg indokolhatóbb elsőbbséget biztosítva a tényleges katonai szálítóképesség helyreállításának. Pedig két bizjet így is a Miniszterelnök Úr rendelkezésére állt (Garancsi, Csányi gépei) az Airbusok mellé. A katonák meg küzdjenek az egy árva Ancsával... Kicsit súlyozni kwllene a szükségletek beszerzésének sorrendjét..

Állítólag volt felmérés, és Kecskeméten a hajózók előbbre rakták az Airbust, mint a rámpás gépet. A kezdetekkor többen írták ezt itt is. Mondjuk a 3. Airbus már tényleg túlzás...
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Erdetileg a belügy alatt volt két darab JAK-40-es és két Tupolev Tu-154 M, utóbbiból legutóbb csak egy repült.
(Néhány fun fact a két szlovák 154-esről: az OM-BYR 1998-as gyártású, ezek alapján csak három évvel idősebb, mint a leváltására érkezett második 319-es. Egyébként annak ellenére, hogy ez a fiatalabb gép, jóval korábban befejezte a pályafutását. Az OM-BYO egészen tavaly őszig húzta, amikor is többször is repült "utoljára", viszont a korábbi oroszországi nagyjavítása anyagi okok miatt elképesztően sokáig, hat évig (!) tartott...
https://slovakaviation.sk/clanky/657-bratislavska-rozlucka-s-tupolevmi )
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Állítólag volt felmérés, és Kecskeméten a hajózók előbbre rakták az Airbust, mint a rámpás gépet. A kezdetekkor többen írták ezt itt is. Mondjuk a 3. Airbus már tényleg túlzás...
A két "jóárasított" Airbussal ki is egyeznék, a Falconok és a harmadik Airbus tűnik kicsit halaszthatóbb beszerzésnek...
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
... különösen annak tükrében, hogy Sidewinder hiányában méregdrága AMRAAM-okkal adják a készültséget a vadászok..
 
  • Tetszik
Reactions: senki

Siedonn

Active Member
2016. szeptember 5.
121
112
43
Senkié sincs kihasználva.
Korábban az balos kormányok mintegy százszor vették igénybe a honvédség gépeit az utazásokhoz.
Szlovákiában érdekes módon nem csinálnak ügyet abból, hogy külön repülőgépe van a kormánynak, ami nem is légierős, hanem belügyi - Ministerstvo Vnútra.
Nálunk még a belügy amikor autót cserélt a vezérlőknek, akkor is inkább Skodát vettek, nem Audit. Azt pontosan tudom, hogy elvárás volt, nem lehet prémiummárka.
Csehországban a hadsereg két Airbus A319-et, egy Bombardier Challenger 600-ast és két Yakovlev Yak-40-est tart rendszerben elnöki és kormányzati gépként.
Szerbiában négy, Horvátországban két repülőgép van e célra.

A mieink tuti ki lesznek használva, sok focimeccsre kell eljutni szolgálati géppel közpénzből.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
A mieink tuti ki lesznek használva, sok focimeccsre kell eljutni szolgálati géppel közpénzből.

A NER-hez állítólag ezek a gépek köthetők:
OE-LEM Bombardier Global 6000
OE-IKZ Bombardier Challenger 605

És ott van még Csányi gépe is:
HA-LKZ Dassault Falcon 900LX - Csányi Sándor / OTP

Ezekkel járnak meccsekre és nyaralni. Nemrég volt a problémája a médiának, hogy miért repül a miniszterelnök az ismerősei repülőgépével.

Dobjatok már be valami újat... pl. hogy csak azért kell a KC-390, hogy legyen mivel szállítani a miniszterelnöki limuzint a külföldi látogatásokra, egyébként elég lenne a C-27/C-295 is. :rolleyes:

Ez utóbbit nehogy komolyan vegye valaki :hadonaszos:


Egyébként amíg ti itt vitatkoztatok, a 606-os a Közel-keleten járt. Valószínűleg Irakban. (interneten található digitális nyomok alapján)

Védelmi rendszer meg vagy van rajta, vagy nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 587
5 190
113
Nincs valami új kommunikációs fordulatotok ?
Elég uncsi.
Demeter már beégett, a Vidi meccs is fake-sztori volt .....

Nem uncsibb, mint a kormányzati parasztvakítás felderítőgépről, harcálláspontról, szükséges ennyi gép a honvédségnek stb... Simán a repülések felénél több lesz a kormányzati út, ami még rendben is lenne, csak töketlenek normálisan lekommunikálni, ez a baja itt mindenkinek
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Nem uncsibb, mint a kormányzati parasztvakítás felderítőgépről, harcálláspontról, szükséges ennyi gép a honvédségnek stb... Simán a repülések felénél több lesz a kormányzati út, ami még rendben is lenne, csak töketlenek normálisan lekommunikálni, ez a baja itt mindenkinek
Hát a kommunikáció az tényleg szar. A korm.párti sajtó is sokszor habosított a másik oldalról, de az ellenzéki se jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and ms07

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 658
12 346
113
Hát a kommunikáció az tényleg szar. A korm.párti sajtó is sokszor habosított a másik oldalról, de az ellenzéki se jobb.
Nincs a rohadt médiatérben egyetlen olyan orgánum sem amely nemhogy folyamatosan, de legalább egyszer-egyszer értelmesen és őszintén tudna beszélni. Bármit olvasok ott lessz a lóláb, cask van ahol már a címben, van ahol a 10. sor után jön elő. Senki nem tudja (inkább nem akarja) a következtes tárgyilagosságot, mint vezérelvet követni.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Hát a kommunikáció az tényleg szar. A korm.párti sajtó is sokszor habosított a másik oldalról, de az ellenzéki se jobb.
Ne haragudjatok, de ez a legrosszabb érv, hogy a másik milyen. 10 év kormányzás, új Alaptörvény és annak hatszori módosítása után nincs jogalap arra, hogy az ellenzék viselkedésével példálózzunk. Vannak a kormányzó pártok által hozott törvényi normák, és keresztény erkölcsű országépítés, tehát tessék példát mutatni, és arra hivatkozni, hogy elmodtuk, hogy mi mindig igazat mondtunk, akkor is, ha ez volt a nehezebb út. Azt mondani, hogy én azért nem mondok igazat, mert a másik is hazudik, elég gyenge mentség. Tegye fel a kezét, aki otthon így neveli a gyerekét, és elfogadja tőle az ilyen érvet (azért nem csináltam leckét, mert a másik se csinálta meg...)