http://helihub.com/2016/06/08/german-and-brazilian-military-ground-as532-and-h725m/
Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
![]()
Tudja még valaki követni a Románokat?
Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
Ennyire azért nem nő a GDP-jük.
Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...
) F-16-t, valami feújítandót, kevés üzemórával
, az se baj, ha olcsón, úgyis utána lesz kib@szott drága. 
Jobb, mintha üresen állna a csarnok Brassó mellett.Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
![]()
Tudja még valaki követni a Románokat?
Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
Ennyire azért nem nő a GDP-jük.

Megvan a vizsgálat eredménye:Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.

Reméljük kijavítják, és nem lesz semmi érdekes ezekkel a gépekkel.Remélem a ma aláírt szerződésben külön kitértek a H225 főreduktor problémáira..
A norvég H225-ös baleset óta a főreduktor bolygókerekeinek az élettartamát 1000 órára redukálták, ami azt jelenti hogy 1000 óránként elég komolyan meg kell bontani a gépet.
A reduktort ki kell építeni, szét kell szerelni, a bolygókerekeket cserélni kell stb…
Ezt a munkát nem lehet idehaza elvégezni. Azon kívül hogy mindez k. sokba kerül ráadásul még sokáig is tart.
Érdekes lesz...
Reméljük, bár az eddigi eredmények nem túl meggyőzőek.Reméljük kijavítják, és nem lesz semmi érdekes ezekkel a gépekkel.
Hát, ez nem jó hír. Ami nekem fura, hogy azért ezek a helik már nem új konstrukciók, és eddig nem hallottam hogy olyan marha nagy probléma lett volna velük, vagy rossz lenne a hírük.Reméljük, bár az eddigi eredmények nem túl meggyőzőek.
Pár hónapja a d.koreai Surion helikopter is az Airbus által szállított főreduktor meghibásodása miatt zúgott le.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..