SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

Érdekes, hogy nekik megéri licencben gyártani helikoptert, már fene tudja hány éve, csak nálunk nem térül meg semmi. Sőt még el is adnak... Grrrr
 
Lezuhant egy norvég Super Puma helikopter Bergen közelében a tengerparton, 13-an voltak a gépen, úgy néz ki, senki sem élte túl.

http://nos.nl/video/2102250-rotorbladen-zweven-voordat-ze-op-eiland-belanden.html
 
http://helihub.com/2016/06/08/german-and-brazilian-military-ground-as532-and-h725m/
 
http://helihub.com/2016/06/08/german-and-brazilian-military-ground-as532-and-h725m/

Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
EC2251080p.jpg

EC225 / H225
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
32AFW4ZYRVBNBP4KTY4SDBGRNY.jpg

Tudja még valaki követni a Románokat?
Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
Ennyire azért nem nő a GDP-jük.

Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...
 
Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...


Remélem vesznek meg kb. három maréknyi(mondjuk 15 :-) ) F-16-t, valami feújítandót, kevés üzemórával ;), az se baj, ha olcsón, úgyis utána lesz kib@szott drága. :D
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
32AFW4ZYRVBNBP4KTY4SDBGRNY.jpg

Tudja még valaki követni a Románokat?
Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
Ennyire azért nem nő a GDP-jük.
Jobb, mintha üresen állna a csarnok Brassó mellett.
Ráadásul '89 óta esélyes, hogy nem sok IAR-330-at vettek át, vagyis van vagy 40-50 helikopterük, ami majd 30 éves, vagy több. Azok valószínűleg nemsokára kikoppannak. Egyszerűen kell valami 5-10 éven belül. Ráadásul kooperáció a Bell-el és az Airbussal... esetlegesen a bukaresti turbomecanika is kap egy kevés melót (ne felejtsük el, hogy a régebbi gépekhez még a hajtóműveket is otthon gyártották). Nem hülyék, életben akarják tartani a repiparukat.... mert nekik van.
De azért ne írjuk már nagy betűvel azt, hogy románok... ez megalázó
Egy csepp sovinizmus sem szorult beléd? :)
 
Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.
Megvan a vizsgálat eredménye:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen komoly vizsgálat volt, igen csekély eredménnyel.
Az intézkedés: a bűnös bolygókerék üzemidejét megfelezték...o_O
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed
A mai cikkben javítsatok ki, hogy Arzen Avakov ukrán belügyi miniszter és nem külügyi.... Külügyi - Klimkin.
 
Remélem a ma aláírt szerződésben külön kitértek a H225 főreduktor problémáira..
A norvég H225-ös baleset óta a főreduktor bolygókerekeinek az élettartamát 1000 órára redukálták, ami azt jelenti hogy 1000 óránként elég komolyan meg kell bontani a gépet.
A reduktort ki kell építeni, szét kell szerelni, a bolygókerekeket cserélni kell stb…
Ezt a munkát nem lehet idehaza elvégezni. Azon kívül hogy mindez k. sokba kerül ráadásul még sokáig is tart.
Érdekes lesz...
 
Remélem a ma aláírt szerződésben külön kitértek a H225 főreduktor problémáira..
A norvég H225-ös baleset óta a főreduktor bolygókerekeinek az élettartamát 1000 órára redukálták, ami azt jelenti hogy 1000 óránként elég komolyan meg kell bontani a gépet.
A reduktort ki kell építeni, szét kell szerelni, a bolygókerekeket cserélni kell stb…
Ezt a munkát nem lehet idehaza elvégezni. Azon kívül hogy mindez k. sokba kerül ráadásul még sokáig is tart.
Érdekes lesz...
Reméljük kijavítják, és nem lesz semmi érdekes ezekkel a gépekkel.
 
Ha van egy ilyen hibás alkatrész szériád és nincs tömeges visszahívás, akkor számolnak, és leredukálják annak élettartamát, majd cserélik. Nem hiszem, hogy egy nyilvánvalóan gyári hibás alkatrésszel zajlik most is a gyártás, a már üzemben lévő gépeknél meg idő előtt tervezetten csere.