[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 803
93 361
113

2018.12.14. péntek 13:00


MTI közlemény: Tizenhat Airbus H225M típusú helikoptert vásárolt a Magyar Honvédség.

A beszerzésről szóló szerződést pénteken Budapesten, a Honvédelmi Minisztériumban (HM) írták alá. A minisztérium részéről Fodor Péter, a HM Védelemgazdasági Hivatal főigazgatója, az Airbus Helicopters részéről pedig Dennis Bernitz és Thomas Hein értékesítési, illetve kereskedelmi vezetők írták alá a dokumentumot.

Az új helikopterekkel 2023-tól bővül a légiflotta.

A helikopterekkel együtt az Airbus átfogó képzési és szervizcsomagot is nyújt a magyar félnek a legmagasabb szintű üzemeltetés és rendelkezésre állás érdekében.



Az Airbus Helicopters sajtóközleménye

"The Hungarian Ministry of Defence has ordered 16 H225M multi-purpose helicopters equipped with the HForce weapon management system. The H225Ms selected by Hungary will be equipped with state-of-the-art communication capabilities and will be used for transport, combat search and rescue, and special operations missions. Its state-of-the art avionics and four axis autopilot, exceptional range and payload capacities, combined with a large cabin designed to carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions. The helicopter has an all-weather capability supported by its night vision goggle compatibility.

With this contract, Hungary becomes the 9th country to have selected the H225M."

H225M típusismertető a gyártó weboldalán.



A Honvédelmi Minisztérium közleménye

"a meglévő Mi-8-as és Mi-17-es szállító helikopterek hamarosan elérik üzemidejük és rendszerben tarthatóságuk végső határidejét. A tárca ezek pótlásáról döntött az új helikopterek beszerzésével."



2018.12.15. szombat

Szénási Jenő ezredes, a Honvédelmi Minisztérium osztályvezetője az M1 aktuális szombat reggeli műsorában nyilatkozik:

"A Mi-17-esek a nagyjavítás után még nyolc évig repülhetnek, 2024-2025-re kifutják üzemidejük teljes tartalékát, addigra itt lesznek az új helikopterek, és a pilótákat is kiképzik."
 
Last edited by a moderator:
Jobb vétel, mint az uh-60 lett volna, de ezzel együtt 40 évre le is mondtunk a légi mozgékonyságú gépesített hadviselés koncepciójáról.
Lehetett volna várni még 3-4 évet a beszerzéssel, addig talán az orosz viszony is normalizálódott volna.
 
Ha u.azt értjük "légi mozgékonyságú gépesített hadviselés" alatt akkor az remélem eszébe sem jutott senkinek mint elvárás.
Én speciel és konkrétan a Wiesel-1 közepes helikopteren történő szállíthatóságát értem.
Ami a Mi-17-tel, AW-101-gyel ment volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ha u.azt értjük "légi mozgékonyságú gépesített hadviselés" alatt akkor az remélem eszébe sem jutott senkinek mint elvárás.
Mit értesz Te alatta?A 80as években kialakitott könnyű gépjárműves konccepcijónak volna létjogosultsága.Kinai ATVs megvalósitást lemásolhatnánk-ersze kisebb méretben.Század méretben,egylépcsőben szakasznyi erőt lehetne desszantolni.Légimozgékony rakétás ATVs páncélvadász kisalegységnek is látnám értelmét.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Én speciel és konkrétan a Wiesel-1 közepes helikopteren történő szállíthatóságát értem.
Ami a Mi-17-tel, AW-101-gyel ment volna.

Az AW101-be és a Mi-17-be biztos befér?
A CH-53-ba befér, de az már nehéz helikopter.
Az amerikaiak milyen járművet szállítanak a CH-53 belsejében? És más országok?
Milyen Wieselhez hasonló típusok vannak még?

Külső teherként a H225M is elviszi.
 
Az
Az AW101-be és a Mi-17-be biztos befér?
A CH-53-ba befér, de az már nehéz helikopter.
Az amerikaiak milyen járművet szállítanak a CH-53 belsejében? És más országok?
Milyen Wieselhez hasonló típusok vannak még?

Külső teherként a H225M is elviszi.
Az aw-101-be bőven, a mi-17-be cipőkanállal. De pl a DIOK változat 15 cm-rel alacsonyabb az eredeti wieselnél, az biztosan befér fegyvertoronnyal együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az

Az aw-101-be bőven, a mi-17-be cipőkanállal. De pl a DIOK változat 15 cm-rel alacsonyabb az eredeti wieselnél, az biztosan befér fegyvertoronnyal együtt.

Fotót tudsz mutatni? Én nem találtam hirtelen. Papíron csak 9 cm-rel magasabb a raktér, mint a jármű.

A németeken kívül más országoknál is van ilyen koncepció?
 
Az

Az aw-101-be bőven, a mi-17-be cipőkanállal. De pl a DIOK változat 15 cm-rel alacsonyabb az eredeti wieselnél, az biztosan befér fegyvertoronnyal együtt.

Van/lesz Wieselünk? Vagy most ez miért szempont? Amit eddig csináltunk a Mi8/17-tel, azt a Pumâval is meg tudjuk majd.
Amúgy olyan vétel sose lesz, ami mindenkinek tetszik, valamibe belekötni mindig lehet .. :)
 
Kivéve ezt...

Nem tudom, hogy ez mennyire fog hiányozni. (Ha jól emlékszem, én ilyet csak egyszer láttam kb. 25 év alatt.)

Megnézés előtt azt hittem, hogy az UAZ bepaszírozást linkeled :D
Ha a tőlünk "kicsit" komolyabb franciák meg vannak gumicsónak dobálás nélkül, nálunk se lesz baj. Topiktársak, ne fanyalogjunk már minig mindenért ;)
 
Megnézés előtt azt hittem, hogy az UAZ bepaszírozást linkeled :D

Azt már egyszer beszéltük itt valahol, hogy UAZ szállításnak nem sok értelme volt.
Nem tudom, hogy a Polaris MRZR 4-t próbálták-e Mi-17-ben szállítani, de a H225M-mel erre sem lesz lehetőség.
 
Van/lesz Wieselünk? Vagy most ez miért szempont? Amit eddig csináltunk a Mi8/17-tel, azt a Pumâval is meg tudjuk majd.
Amúgy olyan vétel sose lesz, ami mindenkinek tetszik, valamibe belekötni mindig lehet .. :)
Ha mást választunk, akkor eleve kizárjuk a Wieselt.
 
Fotót tudsz mutatni? Én nem találtam hirtelen.
Nem is fogsz, mivel a két eszközt alkalmazó országok diszjunkt halmazt alkotnak.
Papíron csak 9 cm-rel magasabb a raktér, mint a jármű.
Ami nekünk bőven elég.
A németeken kívül más országoknál is van ilyen koncepció?
Olyan, ami közepes helikoptert is magába foglalna, nincs.
De ennek hiánya miért lenne akadályozó tényező?
 
Nem is fogsz, mivel a két eszközt alkalmazó országok diszjunkt halmazt alkotnak.

Ami nekünk bőven elég.
Olyan, ami közepes helikoptert is magába foglalna, nincs.
De ennek hiánya miért lenne akadályozó tényező?

Összefoglalva:
Adott egy koncepció, amit csak a németek alkalmaznak. De ők nehéz helikopterrel.
Adott egy német jármű, amit 25 év alatt senki más nem rendszeresített. És nincs sehol sem hasonló típus/kategória.
Talán befér az AW101-esbe is, de még senki sem próbálta, mert nem gondolta hogy erre szüksége van.


Én is láttam már néhányszor élőben, ahogy előjön a CH-53-ból leszállás után a Wiesel. Látványos és kicsit meglepő. A német hadsereg meg biztos tudja, hogy miért jó ez neki, a többi ország meg hogy miért nem.
 
Összefoglalva:
Adott egy koncepció, amit csak a németek alkalmaznak. De ők nehéz helikopterrel.
Adott egy német jármű, amit 25 év alatt senki más nem rendszeresített. És nincs sehol sem hasonló típus/kategória.
Talán befér az AW101-esbe is, de még senki sem próbálta, mert nem gondolta hogy erre szüksége van.


Én is láttam már néhányszor élőben, ahogy előjön a CH-53-ból leszállás után a Wiesel. Látványos és kicsit meglepő. A német hadsereg meg biztos tudja, hogy miért jó ez neki, a többi ország meg hogy miért nem.
Tudtok olyan hadműveletet, ahol a desszant összejött? Ahol döntő volt a mozgékonyság, ott is max tűzérséget vittek.